Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb gisteren een tp gehad van een cryo, godzijdank.

Mag 7 aug testen, als het niet lukt begin ik in september ook weer met ivf.

Heb mijzelf voor het eerst maar eens op een wachtbankje geplaatst.

Fijn nog een maand zonder hormonen Sandra, ik heb gelukkig nooit de pil hoeven te slikken. Ik sluit me aan bij Nicole, geniet van je extra maand.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico succes! En Sylvie sterkte op het wachtbankje... Sandra top dat je de pil niet zo lang hoeft te slikken, dat scheelt echt enorm veel.

Wij wachten nog tot 6 augustus voor we weten waar we aan toe zijn. Ondertussen druk met de trouwerij. Zondag een onwijs leuke vrijgezellenmiddag gehad. Vond het eerst wel moeilijk om vrolijk te zijn zo vlak na de mislukte cryo. Of meer: de bijna gelukte cryo. Merk dat ik nog steeds het gevoel dat ik zwanger zou moeten zijn niet goed los kan laten, heel vreemd. En lastig, want hoe verwerk je iets dat nog niet eens echt doordringt? Het zal weer tijd nodig hebben. Misschien ook dat ik daardoor gisteravond een beetje ben ingestort: zwak, ziek en misselijk... Heb me vandaag ziek gemeld om even flink bij te slapen, uit te huilen en rust in mijn hoofd te krijgen. Afleiding is fijn, maar niet als je daardoor je verdriet niet verwerkt. Soms moet je het ook onder ogen zien. Juist om daarna weer positief te kunnen zijn. Uithuilen en opnieuw beginnen....zucht....

Geplaatst

Henne ik ken het. Dat je pas instort als je het onder ogen ziet.

Fijn dat je vrijgezellefeest leuk was en dat de bruiloft steeds dichterbij komt.

Ik ben blij dat ik volgende week naar de psycholoog mag. Heel soms komt er een golf van verdriet naar boven en en paar seconden later wordt het "afgekapt". Wordt er ook zo moe en zwak van. Het enige wat ik wil is rust in mijn hoofd en lijf. Ben vanmorgen koffie gaan drinken bij een vriendin en helemaal kapot van moeheid enz. Kruip zo lekker mijn bedje in. Dan ben ik vanavond als mijn vriend thuiskomt hopelijk weer wat opgeknapt.

Geplaatst

Ja zolang ik het fysiek kan bolwerken, lukt het mentaal ook wel. Maar als ik fysiek instort, dan is mijn mentale weerstand ook helemaal weg (zoals bij iedereen). En natuurlijk ook andersom, hoewel het daar meestal is dat als ik het mentaal tegenhoud, het zich fysiek uit.

Het ging heel erg goed met mijn chronische vermoeidheid, maar na weer een bijna zwangerschap, een heftige menstruatie en zondag dus een zumba-workshop heeft mijn lijf het opgegeven. Mijn spieren zijn overbelast en moe, mijn darmen zijn van slag en ik heb telkens inmense slaap. En ja, dan rollen de tranen ook wel.

Vandaag afwisselend uurtjes geslapen, wat gelezen, gewoon liggen staren.... alles om rust in hoofd en lijf te krijgen. Wel erg slechte timing dat mijn vriend nu net vier dagen weg is. Voor hem ook niet leuk want hij maakte zich vanmorgen echt zorgen. Maar aan de andere kant ook wel goed om beiden even ons eigen ding te doen. We hebben allebei een eigen manier van verwerken en soms moet je dat zonder elkaar doen.

Overigens....zumba is wel superleuk. We hadden een workshop van een pittige braziliaanse en echt, ik heb nog nooit zo fanatiek bewogen. Ben er dan ook wel letterlijk kapot van, maar op een fietsje of loopband sloof ik me niet zo uit hoor. Ook niet met vriendinnen naast me. Na een uur zat het zweet overal, mijn bh kon je uitwringen en mijn rug liepen de straaltjes vanaf. Ik heb letterlijk elke spier in mijn lijf gebruikt. Dus voor de meiden die aan conditie willen werken of af willen vallen is het zeker een tip (als je een beetje van het soort muziek houdt natuurlijk).

Sandra fijn dat je volgende week naar de psyhcoloog kan. Misschien dat deze je kan helpen om het verdriet wel te laten komen, op een gecontroleerde manier. Zodat je het zelf ook durft te laten gebeuren. Het is niet niks wat we allemaal meemaken en waar we mee moeten 'leren leven'.

Geplaatst

Hmm sportieve activiteiten heb ik allemaal maar laten vallen. Ik vind niks leuk en houd het niet vol. Sportschool ook maar weer opgezegt per 1 september.

Nu heb ik weer een nieuwe hobby. Hopelijk houd ik dat wel wat langer vol. Kaartjes maken.... dat kan ik straks in mijn spuit en wachtweken ook doen. Mijn vriendin doet het ook en heeft me aangestoken. Net het nodige op internet besteld en wat in de stad gekocht.

Ben benieuwd. Zal een foto plaatsen als mijn eerst af is om te showen!!!!

Henne ben je weer een beetje bijgeslapen???????

Ik ben gisteravond helemaal ingestort, heb me daarna weer opgeraapt en vandaag met gewoon wat dingetjes doen. Niet bij de pakken neerzitten dus.

Liefs

Geplaatst

Heb blijkbaar ook 'gewoon' een virusje ofzo te pakken. Voel me nog steeds misselijk, weinig trek in eten, rommelende darmen, hoofdpijn... Ga het nu wel goed uitzieken want over drie weekjes wil ik fit zijn en kunnen genieten!

Leuk, kaartjes maken. Ik heb jarenlang van alles zelf geknutseld, kaarten, sieraden, mobiles van origami (voor kinderkamers, zucht), zelf kleren maken, gordijnen, zelf breien. Erg leuk allemaal, moet ik toch ook weer eens oppakken, goed idee :idea1:

Geplaatst

ziek maar lekker uit, je moet idd over 3 weken helemaal stralen!!!!!!!!!!!

Dit wordt een van de mooiste dagen van jullie leven (lees 1 want er moet gewoon nog minstens 1 bijkomen).

Ik ga je een mooi kaartje sturen hoor!! helemaal zelf gemaakt!!!!

Liefs

Geplaatst

he allemaal...nou...hier is het goed aan de gang...heb vandaag megahoofdpijn....ondanks de 3 paracetamol die ik al gehad heb...heb megapijn aan mijn onderrug, maar....mijn ongi zit eraan te komen...al wat gekleurde afscheiding erbij...sorry voor de details...;-S...

mss komt mijn rugpijn daar wel van...heb ik normaal nooit last van...of het moet al zijn van de zware bloempot (keramische potten) die ik van mijn collega's heb gekregen (met een mooie blauwe hortensia erin die ik nog moet planten) voor mijn slagen...dat zou natuurlijk ook goed kunnen...wel erg lastig omdat ik vanavond nog moet lesgeven, wel een goeie les, body balance...dus wie weet is het wel juist goed voor mijn rug...

Henne...zumba is idd errug leuk...ik geef er ook les in...een uurtje in de week...vrijdag ga ik met een paar collegaatjes wat nieuwe choreografiëen uitwerken voor nieuwe liedjes...heb er zin in...zweet me ook altijd te pletter tijdens de les...heb ook nog spotjes op me gericht, dus dan wil dat wel lukken...hihihi...

Wel vervelend dat je je nog steeds zo zwak ziek en misselijk voelt...toch idd iets onder de leden...goed uitzieken meid, anders ben je niets waard op jullie trouwdag, wat beslist een van de mooiste dagen van jullie leven zal worden...yep...ook ik blijf erbij dat er beslist nog een hele mooie dag bij komt!!!

Sandra...ik hoop dat het gesprek/de gesprekken met de gyn je zullen helpen, niet alleen jou, maar ook je vriend. sterkte!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

oja...leuk die kaartjes maken...zelf heb ik een tijd lang gebreit, genaaid, gequilt etc...mijn zusje heeft wel eens kaartjes gemaakt van theezakjes, niet waar de thee zelf in zit, maar het zakje erom heen...hihi...met vouwen en dan leuke figuren maken...zag er heel apart uit!

nou...girls...ben er weer vandoor...

liefs,

Nico

Geplaatst

Leuk! Ik vind het altijd ook wel rustgevend, lekker beetje knippen en plakken. Schilderen ook, maar dan weet ik nooit wat hihi. En kaarten kun je nog versturen, maar om nou de hele familie blij te maken met mijn canvas mislukkingen ;-)

Geplaatst

Yes yes yes eindelijk gaf de weegschaal vanmorgen vermindering aan!!!!!!! En dat na 3 weken herbalife. Begon al helemaal gedemotiveerd te raken. Ik weet wel dat juist nu in een spannende aankomende periode het moezaam is af te vallen maar er is nu toch 3 kg af!!!!

Nog meer goed nieuws: morgen eindelijk een eerste bezichtiging van ons huis. Staat al sinds begin april te koop en nog niemand geweest!!!!!!!!!! We moesten er niet te veel van verwachten zei de makelaar maar we hebben maar 1 koper nodig dus wie weet vinden ze ons paleisje wel geschikt voor hunzelf!!!!

Dus maar snel aan de poets poets voordat ik late dienst heb tot 22.45 uur. Dat zal een zware dag worden, maar ach er zijn ergere dingen nietwaar??

P.s. het gaat goed met mijn nieuwe verslaving kaartjes maken, was gisteren te laat op het werk hihi.

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen dames,

WAt een lief en leed delen we hier met elkaar.

JA kaartjes maken doe ik ook. Heb de trouwkaarten van mijn broer en van mij gemaakt.

Verder zijn we nu druk bezig met de bovenverdieping. Nijmegen was erg leuk. Alwin is helaas de 2e dag al uitgevallen. Maar lekker genoten met elkaar.

Laminaat ligt bijna in het toekomstig babykamertje. Dan kunnen er weer spullen teruggeplaatst worden. De computer/hobbykamer wordt dan weer wat leger en kunnen we gaan inruimen. wie weet de computer dit weekend naar boven. Dat zal mooi zijn.

Wij zijn nu al voor de 2e maand aan de pil (cerazette) en nog geen doorbraakbloedingen gehad. ben ik erg blij om.

Verder nu 1 dagje werken en dan weer ruim een week vakantie.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

he Sandra, ziet er mooi uit...ik vind poezen/katten sowieso erg leuk altijd op kaarten (zou dat komen omdat ik er zelf twee heb???...hihihi)...

een applausje voor jou voor het resultaat!!! knap gedaan en nu volhouden...dan komt alles op zijn pootjes terecht!!

hopelijk wordt het iets met de bezichtiging. zal voor jullie duimen!!!

Rubster...flink bezig jullie...goed dat er nog geen doorbraakbloedingen zijn geweest!

geniet lekker van je vakantie!!!

hier verder geen nieuws, behalve dat ik flink chaggi ben door de hormonen, niet fijn voor mijn vriend, en ook niet voor mezelf...heb me wel gisteren flink uitgeleefd tijdens de Zumba les....was wel erg moe...ook door de hormonen...

vandaag gaat ie iets beter...gelukkig niet zo chaggi...wel nog moe...dat zal ook nog wel blijven zolang ik aan het spuiten ben...

liefs,

Nicole

Geplaatst

Nico vervelend is dat he die ups en downs tijdens de hormonen. Nog even doorbijten.

Ik kreeg nadat ik mijn berichtje over de bezichtiging morgen telefoon, of het gelegen kwam om straks om half 12 een bezichtiging te hebben. Dus als een gek de badkamer gepoetst, boven gestofzuigt, keuken kamer en wc gesopt en daarna mezelf maar eens flink opgefrist. Het zweet liep van me af maar nu ruik ik weer fris!!!!

Zo heb je maanden geen reactie en nu 2 bezichtigingen achter elkaar!!!! Helemaal top.

Spannend

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ben alweer een hele tijd hier niet geweest..

We zitten ook in een wachtperiode dus dan is er ook weinig te melden wink.gif

Vandaag een potje van vriendlief ingeleverd en over twee weken nog een keer..

Daarna op 18 aug een gesprek over het hoe en wat we nu gaan doen... IUI of ICSI.

We zullen als we starten met ICSI weer een half jaar op de wachtlijst moeten dus dat schiet niet echt op...

Maargoed...het is zoals het is dus ik kan me er dan beter niet sappel om maken.. smile.gif

Geplaatst

Joekie spannend dan wachten op de uitslag!!!!!

Probeer te genieten van de pauze, al hoewel je er al een lange achter de rug hebt. Ik vind meestal de tijd vliegen als je eenmaal weer weet wanneer je mag.

groetjes

Geplaatst

Hey lieve meiden hoe is het hier? Genoeg spannende dingen ondanks de pauzes.

Sandra hoe zijn de bezichtigingen gegaan? Zijn het kopers?

Rubster lekker bijna (of nu al helemaal) vakantie! Stoer trouwens dat je over het toekomstige babykamertje praat. Hier is het na drie jaar nog steeds 'het lege kamertje', hoewel we donders goed weten waarvoor het bedoeld is en waarom het nog steeds geen hobbiekamer ofzo is.

Nico balen dat je zo'n last van de hormonen hebt. Morgen de uitgangsecho toch?

Joekie voor jou is het nog wat langer spannend... hier begint de spanning voor vrijdag wel toe te nemen.

Sylvia jij zit op het wachtbankje toch? Trek je het nog een beetje?

Ben ook best ziek geweest deze week. Heb twee dagen nauwelijks kunnen eten, nu gaat het redelijk maar ben nog erg moe en gammel. Helemaaaaaal geen zin om komende week nog aan het werk te gaan. Heb een deadline op 9 augustus, werk drie dagen per week en moet dus de komende week het werk van vorige week erbij doen om die datum te halen. En dat terwijl ik nog niet helemaal fit ben, er nog wat last minute dingen voor de bruiloft nodig zijn, mijn schoonouders over 1,5 week ook al komen, de logeerkamer dus schoon moet, we vrijdag horen of we wel of niet doormogen met icsi, we dan moeten besluiten wanneer en ik tussendoor ook nog even een sollicitatiegesprek heb nav een brief van twee maanden (!) geleden. Hectisch? Neeeuuuhhh hoor :doh:

Wat betreft de icsi zit ik ook nog met een dilemma. Ik wil eigenlijk nu gelijk door. Maar:

1) ik wordt waarschijnlijk een dag of wat voor onze trouwdag ongesteld, wat inhoudt dat we op de bruiloft moeten prikken, ik misschien al last heb van de hormonen, of zelfs al wel ben aangekomen (jurk!) en we misschien dan ook wel op onze trouwdag sochtends nog even voor een echo moeten. Wil je dat op die dag? Het risico dat je loopt te rennen en je niet echt lekker voelt?

2) als ik deze maand kies, dan moet ik me ziekmelden of vrij nemen tijdens een tweedaagse summerschool van mijn werk. Degene met wie ik dat zou moeten (en willen) afstemmen / overleggen is pas terug van vakantie als ik al weg ben. Ik zou mijn laatste dag voor de vakantie naar mijn manager kunnen, maar die gaat zeker weten not amused zijn, keurt dan mijn vakantieaanvraag ook zeker niet goed en zal een ziekmelding dan ook niet echt verwelkomen, zeker als hij het vantevoren weet. Hier zit ik echt mee in mijn maag, ik heb op mijn werk toch al een slechte verhouding met het MT en p&o op het gebied van ziekte (lang verhaal, maar ik ben deels arbeidsongeschikt en dat heb ik destijds pas gemeld toen ik was aangenomen, omdat het aantal uur van de vacature binnen mijn belasting valt).

3) oke punt drie hangt hiermee samen: ik heb dus binnenkort een sollicitatiegesprek. Wil graag iets anders, maar zoals altijd komt het erg slecht uit met de icsi. Stel dát het lukt in augustus, dan zou ik bij in dienst komen zwanger zijn. Ga je daar iets over zeggen?

4) en last but nog least; na elke mislukte icsi speelt mijn chronische vermoeidheid weer op. Nu na de buikgriep zeker. Eigenlijk zou ik misschien beter tot oktober kunnen wachten maar voor mijn gevoel is dat ook niet goed. En ook niet handig als ik evt. een andere baan zou hebben. Die andere baan is dus eigenlijk sowieso niet slim op dit moment.

Kortom: aaaarggghhhhh! Maar geen stress hoor :bye2:

Groetjes,

Henne (heerlijk om ff je hart te luchten, dat scheelt alweer de helft)

Geplaatst

Hoi Henne,

ik heb er morgen 1 week opzitten, helaas komen de eerste tekenen van ongi om de hoek kijken en het is geen innestelingsbloed daarvoor heb ik teveel krampen.

Vind het wel "fijn" dat ik dan niet nog 1 week in onzekerheid moet zitten.

Ik heb er toch steeds meer vrede mee, ook nog steeds heel blij dat er een tp is geweest met een kans.

Wat betreft jou dilemma met het opstarten van een nieuwe poging geef je denk ik zelf al aan wat beter is voor je.

Succes met het maken van je beslissing.

Geplaatst

Hoi Henne,

Wat een dilemma's! Alsof je daar op zit te wachten. Je hebt het over augustus en oktober maar kun je niet in september starten? Na de bruiloft? Anders zou ik in ieder geval wachten tot oktober denk ik. Je had gehoopt zwanger je bruiloft in te gaan, helaas is dat niet gelukt dus ik zou het er niet nog een keer op wagen. Sorry als ik hiermee negatief overkom en dat is zeker niet de bedoeling zoals je wel weet, maar ik zou ervoor kiezen om hormoonvrij mijn bruiloftsdag te beleven. En als september niet kan dan dus voor oktober gaan, heb je ook die sollicitatie er op zitten.

Zo, misschien niet wat je wilde horen maar ik heb het beste met je voor hoor!!

Sterkte met beslissen.

Caroline

Geplaatst

Sterkte Sylvie,Ik heb het zelfde gehad werd ook op dag 7 ongesteld aan de ene kant was ik erg verdrietig maar aan de andere kant ook erg opgelucht want het lange wachten is mij toen gelukkig wel gespaard gebleven!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden