Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel irritant als je cyclus niet goed loopt Babeth, weet er alles van.

Wel fijn dat hun meedenken en voor alle opties open staan.

Dat zal toch een stuk rust geven.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ehhhh ik heb me niet echt aangesloten maar wilde de dames wel heel feel succes wensen, lang genoeg in deze "hoek" gezeten of teruggekomen....

maar wij hopen (als de cyclus meewerkt) op een tp ergens over 1.5 week en anders de cyclus erop..mocht dat niet tot een wangerschap uitdraaien dan proberen we direct aansluitend een nieuwe poging te doen maar dat moeten we eerst nog gaan bespreken 1 september.

liefs

Babeth

Geplaatst

Idd hoop ik nooit meer in dit topic plaats te nemen. Was wel gezellig, maar het wordt tijd voor een kleine ;). Dan heb je nooit geen pauze meer........

Het rommelt al een tijdje in mijn buik, wat duurt het toch lang als je wacht op je ongi. Elke maand vervloek ik het en nu "verwelkom" ik het bijna.

Liefs

Geplaatst

Irritant is dat he Sandra, nu wacht je erop, komt het niet. Ik heb daarom deze maand ovulatietesten gebruikt, zodat ik wist wanneer ik (ongeveer) ongesteld zou worden. Die onrust zo vlak voor je weer begint is helemaal niks. Hoop voor je dat het snel doorzet, dan kun je pas echt omschakelen en er weer voor gaan. En dan nooit meer pauze he!!!!

Geplaatst

Nou vanacht is de ongi doorgebroken dus vanavond starten met de pil. Deze keer maar een week of 3 wat een heerlijk vooruitzicht.

Officieel geen pauze meisje meer, maar blijf toch nog even hangen tot de daadwerkelijke startdatum van 14 september spuiten vaststaat!!

Op naar de startecho 9 september.

Liefs

Geplaatst

Zo bij ons is de bovenverdieping al ingepakt en klaar om te verhuizen hihi. Nu nog een huurwoning en dan kunnen we over. Dagen kruipen voorbij als je er op zit te wachten. Maar dat is tijdens de behandelingen ook. daar zijn we inmiddels met zijn allen meester in geworden nietwaar, in wachten.

Het kan me nu allemaal niet snel genoeg gaan. Ik hoop dat we voor de punctie een huurwoning hebben en wie weer al over. We zullen zien. Heb veel last van de Pil al weer. Veel hoofdpijn en down. Het is deze keer gelukkig maar voor een week of 3 dus dat is in verhouding met de vorige pogingen goed te doen.

Hoe is het met de overige dames?????

Geplaatst

Sandra dat klinkt goed. Wat gaat dat nu snel opeens zeg! Ik hoop ook voor jullie dat alles voor de punctie geregeld is. Dan kun je daarna tenminste kalm aan doen. Is het niet teveel stress nu? Of meer een soort afleiding?

Merk dat ik op het moment niet zo erg met de behandeling bezig ben. Natuurlijk nog door het nagenieten van de bruiloft. Maar ook doordat ik maandagmiddag flink aangereden ben. Een vrachtauto zag me niet. Ben na een duw al slippend vier banen verder tegen de vangrail terecht gekomen. Wonder boven wonder mankeer ik niets (op wat pijn in m'n nek na). Ook de auto rijdt nog, al zittten er flink wat krassen op. Maar nu dus bezig met verzekering, schade opnemen, fysio etc. Het is bizar genoeg ook 'goede' afleiding. Bovendien heb ik, gelukkig, dit keer weinig last van bijwerkingen. Geen opgezette buik, nauwelijks misselijk.... Ik ben bijna bang dat de menopur niks doet ofzo, want de vorige keer kon ik nu mijn broeken al niet meer aan. Maar wie weet is het wel juist een goed teken.

Goh.....dit hoort natuurlijk helemaal niet bij de pauze meisjes allemaal. Maar eerlijk gezegd voel ik me niet meer zo heel erg thuis tussen alle behandelingsverhalen en op het wachtbankje. Dus als ik soms hier nog een beetje mag spuien....bij de meiden die ik goed ken... :active:

Liefs,

Henne

Geplaatst

Jeetje Henne

wat zul jij je rot geschrokken zijn!!!!! en gelukkig zat er een engeltje op je schouder zodat je het er goed van afgebracht hebt, afleiding is proma maar zo is het wel erg rigoreus.... succes met je eerste fm!!!

Sandra, veel succes met de verhuizing en de verdere behandeling, die hoofdpijn is klote!! ik had het bij de eerste poging.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Henne wat schrikken zeg. Gelukkig mankeer je bijna niks. En een auto is vervangbaar zeg ik altijd maar. Tuurlijk mag je hier aanschuiven en af en toe spuien. Wij "kennen" je een beetje nietwaar?

Ja het is veel stress, maar goede stress. Lekker afleiding. Ik moet me wel inhouden hoor. Ben in staat de benedenverdieping ook al in dozen in te pakken, zodat we gelijk wegkunnen hihi. Laten we het maar houden op nesteldrang.

Liefs

Geplaatst

Ik was gelukkig vrij snel over de schrik heen hoor. Ik zag het aankomen toen de vrachtwagen naar links kwam, dus ik verwachtte de klap. En toen ik eenmaal stil stond was ik wel erg geschrokken, maar ook vooral heel erg boos. Het scheelde dat de chauffeur gelijk zei dat het zijn fout was, dat hij me echt niet gezien had. Ik heb dus niet het idee dat ik iets verkeerd heb gedaan of dat ik mijn auto niet kan vertrouwen ofzo. Het is gewoon dikke pech geweest met daarna heel erg veel geluk. Als dat geluk nu eens doorzet in andere dingen.... :whistling_girl:

Geplaatst

Huh, ik had hier gisteren toch echt een berichtje achtergelaten.

Het forum doet een beetje gek, gisteren rond 12.30 een bericht achtergelaten op het topic jongen/meisje en dat stond om 16.00 nog steeds bovenaan.

Hebben jullie daar ook last van?

Nog een poging:

Henne wat een geluk, ik hoop dat deze trend doorzet en dat er nog meer geluk volgt.

Sandra lukt het met de zoektocht naar een huis, hoelang zou je daar moeten wonen.

Wel leuk dat jullie gaan bouwen, hier in Schiedam geen grond te krijgen. Jammer!

Geplaatst

he girls, ik kom ook weer even checken...

zit nu in de wachtweken, maar zit niet in een wachtbankje...wel nog in het topic, augustus 2010, wie start in augustus 2010...ben nu op wd 8...voel totaal niets, weet niet of dat een goed teken is. Heb wel maandag geloof ik heel eventjes van die zeurderige pijn in mijn onderrug links gehad, die ik normaal voel als ik ongi moet worden, maar dat is weer helemaal over. bij poging 1 had ik dat gevoel al meteen op wd3...poging 2 is sowieso heel anders gelopen dan poging 1 (deed meer pijn met spuiten, had heel veel last van hoofdpijn en moodswings waar je U tegen zegt)....ze hebben weer twee emmies van goede kwaliteit teruggeplaatst, en we hadden nog 2 emmies over. Maar weet nog niet of deze ingevroren kunnen worden of niet. hiervan krijgen we nog bericht via de post voordat we kunnen testen (1 september).

Jeetje Henne...dat is wel even behoorlijk schrikken...gelukkig dat je zelf (bijna) niets hebt. hoop dat alles goed komt met de fysio...wel even een heel andere afleiding...van je bruiloft naar een ongeluk...jeetje...wie had dat gedacht...

ook fijn dat je deze keer niets voelt van de behandeling. al kan ik me voorstellen dat je dan ook meteen denkt dat de hormonen niet aanslaan...

Ik zie dat je morgen je eerste fm weer hebt...succes meid!!! duim voor je!!!

Witje/Sandra...wow...het gaat bijna gebeuren, de verhuizing...hoop dat het lukt voor de punctie een huurwoning te vinden!! het lijkt idd op nesteldrang...hihihi...en 9 september de uitgangsecho!! dat is een dag voordat wij met vakantie gaan...hoop voor je dat alles in orde is en dat deze poging een positief resultaat zal opleveren!!!

Meiske/Babeth...jij begint in september/oktober weer zie ik...hoe is het ermee? Hoeveel cryo's hebben jullie over? Hoop dat ze goed ontdooien en ook voor jullie weer een positief resultaat opleveren!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico niks voelen zegt net zo weinig als veel voelen :-) Wel lastig he, dat het elke keer anders is. Je gaat soms zo aan jezelf twijfelen. Hier draaien de duimpjes in ieder geval voor je!!

Sylvie ik kon gisteravond niet inloggen omdat de server overbezet was. Misschien heeft het daarmee te maken. Anders even navragen bij Jheroen.

Ik kom net van de fysio. Het valt idd mee, gezien wat er had kunnen gebeuren. Heb het geluk gehad dat we met dezelfde snelheid reden en ik al flink op de rem had gestaan voor ik de vangrail raakte. Mijn nek / schouders zijn wel gekneusd, maar het beweegt allemaal nog goed en het staat niet scheef ofzo. In beweging blijven, niet forceren en volgende week terug om te kijken hoe het dan is.

Sandra niet te veel inpakkken he. Straks zitten jullie een week op de grond van papieren bordjes te eten door jouw nesteldrang :toothy10: Zonder gekheid, het is gewoon lekker dat er iets gebeurt, dat je vooruit kunt. Dat helpt mij altijd erg bij een poging, dat er daarna ook nog een doel is. Ben al een keer vlak na een poging van baan gewisseld, na de vorige poging de bruiloft regelen.... het geeft toch een soort houvast. Natuurlijk hopen we dat we na deze poging dan eindelijk kunnen focussen op een babykamertje e.d. Goh, dat zou echt geweldig zijn, onvoorstelbaar.

Babeth voor jullie schiet het nu ook al op. Nog een klein weekje toch? Zou wel top zijn als je direct een tp kunt krijgen. Dan gaan we ongeveer gelijk op, doen? ;-)

Ik ga maar ff afstoffen, ja dat moet ook gewoon gebeuren haha. Voel trouwens inmiddels wel mijn onderbuik en -rug, dus er zal toch wel wat gaande zijn. Ben erg benieuwd naar morgen.

Groetjes!

Geplaatst

Hallo dames,

Mijn wachtpauze gaat den kik wat langer duren. Het ligt eraan wanneer het VUmc me belt voor de MRI. Ben vandaag bij het endometriosecentrum geweest. Hele aardige arts en je begint weer helemaal van voor af aan. Ze gaat alle onderzoeken, foto's en verslagen opvragen bij het andere ziekenhuis. Verder heeft ze inwendig onderzoek gedaan en heeft 2 of 3 endometriose haarden gezien. Balen dus. Voorlopig blijven we op de cerazette en als we weten waar we staan met de endometriose gaan we verder. Ook zal er later het overgangshormoon bepaalt worden doormiddel van bloedprikken. Moet volgende week ngo even terug want het was druk bij het lab om nu bloed te laten prikken voor de routine controle.

Henne, dat was wel schrikken zeker. Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Wij moeten er zeker anderhalf jaar wonen in het huurhuis. We hebben vandaag gehoord dat er op zijn vroegst in januari gebouwd kan gaan worden en dan duurt het nog minstens een jaar voor de sleuteloverdracht + het woonklaar maken want we zetten zelf de keuken e.d. wij vinden het klussen leuk en kunnen het ook dus duurt het wat langer dan dat een aannemertje het komt doen, kost alleen uiteindelijk wat meer.

Ik geniet gewoon van mijn nesteldrang, wie weet komt het goed van pas straks hihi, ben ik er al vast aan gewent en kan ik gelijk door. Hihi arme Paul.

Nico spannend hoor!!!!!! Mijn duimen draaien overuren voor je dus ik heb het echt heel druk ;)

Ga er weer vandoor, ons huis wordt zo dadelijk getaxeerd voor de financiering van de koper. Het kan me allemaal niet snel genoeg gaan.

Dikke kus!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi Henne

gelukkig heb je het er erg goed vanaf gebracht! goed te horen dat je al wat "klachten" hebt.

a.s. maandag weet ik al of er nog een kans is of niet, dan is de eerste echo...spannend.

Maar zou leuk zijn als we samen opgaan en dan voor groen!!!!!

succes morgen met de fm

@Nico, de cryo-behandeling komt weer dichterbij, we hebben er 2, we hopen dat er tenminste eentje overblijft na het dooien... het gaat redelijk als is deze periode weer extra "gevoelig" Gisteren was de sterfdag van mijn vader , 14 jaar geleden , en vandaag is het precies 6 maanden gelden dat onze jongens ter wereld kwamen...

wel bizar, toen ik zwanger was was er de ramp op Haïti, toen gedoneerd, ook namens de 2 kindjes die ik bij me droeg en nu is er weer die ramp in Pakistan. Moet zeggen dat de beelden er behoorlijk inhakken dat ik soms gewoon niet kijk..maar gaan weer doneren, ook namens onze engeltjes uiteraard.

Jij zit in je wachtweken, wat spannend zeg!!! Fijn dat ze van goede kwaliteit zijn en dat je mogelijk nog een cryootje hebt. Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken hoor dat je nog niets voelt!!! veel succes, op naar een mooie test, de maand augustus ziet er nog zo rood uit.....

liefs

Babeth

Geplaatst

he Henne, hoe is de echo gisteren gegaan? en wel zo fijn dat de fysio goed ging en dat het meeviel!

Sandra...fijn dat jullie zo goed kunnen klussen..hihi...en ook al duurt het dan wat langer, dan heb je ook echt het gevoel dat het huisje van jullie is...succes. Hoop dat de taxatie goed is gegaan!

Meiske...spannend...idd heel dubbel,durfde al niet te vragen hoe het nu was omdat ik zag dat het idd 6 maanden geleden was met je jongens...wel apart idd dat het toen zo samen kwam en nu ook weer..wie weet! ik duim in elk geval voor jullie dat er ten minste 1 cryo over blijft!

wd 10 alweer...lekker rustig weekendje...morgen nog naar Antwerpen om mijn laatste 'sportles' te volgen. Alle instructeurs van Les Mills in Nederland en België krijgen de nieuwe release 'aangeleerd'. en ik ga voor de body balance...lekkere les gelukkig..en mss komt mijn zusje nog langs, want die woont in Antwerpen...en dan is het alweer bijna woensdag...

fijn weekend allemaal en tot gauw!!!

x

Nico

Geplaatst

Hai!

Echo zag er wel goed uit. Beide kanten ongeveer 14 follikels, in totaal een stuk op 9 wat grotere. Morgen terug. Of de punctie dan dinsdag, woensdag of donderdag is hangt ervan af welke follikels zijn gaan groeien. De grote mogen niet te groot worden (dan kunnen ze knappen), maar als de kleineren mee zijn gaan doen willen ze die nog wel een kans geven groot genoeg te worden. Gisteravond wel erg misselijk, vandaag vooral hoofpijn. Wat mij betreft mag het prikken wel snel over zijn.

Sandra hoe gaat het met de pil? Dat is echt je tijd uitzitten he, rotding. Je eigen huis 'maken' is enorm leuk. Wij hebben wel veel laten doen (geen klussers haha), maar wel alles zelf bedacht hoe we het hebben wilden. Heerlijk!

Nico, knap dat je in de wachtweken nog zo actief kunt zijn. Oke, het is je werk, maar dan nog. Het leidt hoop ik goed af. Merk je verder al iets? Ach, dat zegt ook niks tenslotte. Ik duim voor je hoor!

Babeth, een moeilijke tijd weer. Ik hoop dat alles samen ook iets goeds voortbrengt meis.

Rubster, geduld is een schone zaak met ivf....zeer als je overstapt. Wel erg fijn dat alles nog eens grondig wordt nagekeken. Wachten is vervelend, maar je hebt dat in ieder geval wel weer een goed beeld en een afgestemde behandeling. Probeer van de pauze te genieten, voor je het weet zit je weer middenin de spuiten.

Sylvie mijn bericht werd gisteren ook niet geplaatst, de server was bezet ofzo. Ik ga dit stuk maar even kopieren voor ik het post ;-)

Meiden, geniet van het weekend. Ondanks het rare weer.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hoi dames

Nico, wat schiet het al lekker op bij je,en zo te lezen afleiding genoeg!!!!

Henne, wat veel zeg, dat moet je wel voelen ja, zou mooi zijn als er nog een aantal mee gaan groeien maar in eerste instantie staat de goede kwaliteit voorop. Bij jullie gaat het egenlijk echt achterstevoren he....deze 2 pogingen lopen eigenlijk al beter als de eerste 3 die je gehad hebt...maar het ziet er in ieder geval weer goed uit.

we hopen inderdaad dat alles bij elkaar weer iets moois gaat brengen...ik ben er van overtuigd dat dat het geval zal zijn! maar waneer..we wachten af, zo geduldig....

Henne, ik las dacht ik laatst iets over een boek van Zita West uit 2010, kan het bericht alleen nergens meer terugvinden....welk boek ging het over? sorry.

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai Babeth,

Het voelen valt nogal mee, mijn buik is dit keer ook helemaal niet opgezet. Heb alleen last van misselijkheid en hoofdpijn, maar zelfs dát valt mee vergeleken bij de vorige pogingen. Het lijkt inderdaad wel of het bij ons juist steeds beter gaat i.p.v. steeds moeilijker. Hmmm, dat biedt persepctief ;-)

Het boek van Zita Wets is http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/zita-west-s-guide-to-fertility-and-assisted-conception/1001004007113870/index.html

Ik vind het zelf wel een aanrader voor degenen die geen moeite hebben met engels lezen (het is geen moeilijk engels). Je kunt natuurlijk niet met alles iets, maar er staan ook veel praktische dingen in over voeding enzo. Echt een boek om die dingen uit te halen die bij je passen.

Groetjes!

Geplaatst

Tjongejongejonge....dit keer moet het gewoon wel lukken hoor. Nu is onze kookplaat stuk! De stop slaat door als je 'm aanzet. Kon online een serviceafspraak maken, voor donderdag pas!!!! Vier dagen ovenschotels en afhaal, precies rond de punctie en terugplaatsing. Over timing gesproken.

Een samenvatting van twee á drie weken:

deadline op werk, schoonouders in huis, bruiloft voorbereiden, knobbeltje in borst, spoedecho, gelukkig allemaal goed, sollicitatiegesprek, misschien nieuwe baan, trouwen, starten met ivf, auto ongeluk, weer aan werk met nieuwe deadline, auto wegbrengen voor opnemen schade, follikelmeting, last van nek, fysiotherapie, regen en dan nu dus dit. Maar geen stress hoor, want dat is niet goed!!!! :tongueP:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden