Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra...ondanks dat je er kapot van bent, wil ik jullie toch feliciteren met de voorlopig verkoop van jullie huisje...dat het afscheid nemen van jullie huisje moeilijk zal worden, is begrijpelijk...jullie hebben er al veel meegemaakt, maar je moet maar zo denken...in jullie nieuwe paleisje (want dat gaat het worden) ben ik ervan overtuigd, zullen jullie ook heel gelukkig worden en een mooie nieuwe toekomst gaan opbouwen, hopelijk met gezinsuitbreiding die jullie ook zo gegund is!!! Je staat er gelukkig niet alleen voor en met de steun van vrienden en familie kom je al een heel eind!!!

:positive energie: wat positieve energie voor jou!!!

liefs,

Nico

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

emomiep....ken het gevoel wel hoor, aan de ene kant wil ik zsm verder aan de andere kant toch weer niet, al 18 jaar samen en gelukkig met manlief, dus je zou zeggen dan kunnen dat nog veel jaren samen bij en dat is ook zo, dus denk ik weer misschien maar stoppen...toch maar door gaan! Alles staan in de wacht..andere auto eerst kijken of het lukt...verhuizen nee hier kan ik er evt ook twee kwijt (je weet maar nooit toch) dus eerst maar afwachten.

Geplaatst

ja het blijft schuiven. Voor alle dingen die wij in ons leven wilden doen de laatste 4 jaar was er ook altijd de gedachte. Ja maar...... als het straks lukt, of als we straks ingeplant kunnen worden voor de volgende poging. Wij hadden met dit huis de knoop doorgehakt van gebeurt wat er gebeurt wij willen dat huis en als de poging dan eens anders zou lopen dan is dat zo. Wie weet is het alleen maar goed en geeft het me zo de nodige afleiding zodat mijn lichaam wel zwanger wordt en blijft.

Geplaatst

Sandra wat goed! Het brengt wel veel emoties en activiteit met zich mee, maar het is toch ook een soort nieuwe start. En een zorg minder lijkt me. Ik hoop maar dat je in jullie tijdelijke onderkomen een mooi babykamertje nodig gaat hebben.....oh ik hoop het toch zo voor jullie!!!!

Geplaatst

Sandra fijn dat het huis verkocht is! Wat een opluchting kan ik me zo voorstellen.

En wat dat uitstellen betreft: ik heb besloten er geen rekening meer mee te houden, mocht het nog lukken om zwanger te worden, heb je 9 maanden de tijd om alles aan te passen!

Caroline

Geplaatst
En wat dat uitstellen betreft: ik heb besloten er geen rekening meer mee te houden, mocht het nog lukken om zwanger te worden, heb je 9 maanden de tijd om alles aan te passen! Caroline

Acht ;-) Maar dat is nog steeds ruim voldoende. :yeswink-1:

Geplaatst

Witje; jullie gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. In deze tijd toch wel een zorg minder, denk ik.

En bij jou zijn die onderzoeken ook gedaan?

Spaatje; ik loop in Voorburg. Ben daar zeer tevreden. De arts kwam zelf met het voorstel op bloedonderzoeken. Anders had ik er zelf om gevraagd. Ook in het gesprek gevraagd of mijn litteken in mijn baarmoeder verbetert kan worden, omdat er veel vrij vocht in mijn baarmoeder achter blijft.

Daar heb ik al bericht van gekregen dat ze dat niet kunnen.

Ook vlak voor de TP schoonspoelen is geen optie. Dat hebben ze 1 keer gedaan bij iemand, met flinke baarmoederontsteking tot gevolg.

Nog een ander vraagje; ik heb een handtekening gemaakt voor onder mijn berichten, maar hoe krijg je die nou erbij?

Groetjes Nelleke

Geplaatst

Hoi Nel,

Je hebt het over een litteken in je baarmoeder. Mag ik vragen hoe dat komt?

Groetjes Guusje

Geplaatst

Sorry, dat had ik hier niet verteld.

Maar onze dochter is met een keizersnee geboren ivm stuitligging.

Met de toen nieuwe manier van hechten is de binnenste laag niet gehecht, vlgs onze gyn. Met het idee dat het slijmvlies zelf zou dichtgroeien. Helaas bij mij dus niet en nu blijft er in die holte altijd bloed staan wat heen weer pendelt in mijn baarmoederholte.

Heb gelijk mijn handtekening aangepast.

Groetjes

Geplaatst

Dat is zeker balen Nel, dat ze daar niks aan kunnen doen zeg. Frustrerend. Spannend wachten op de uitslagen. Succes.

Hier maalt van alles door mijn hoofd. Deze week beginnen met de pil als de menstruatie doorbreekt, bezig met zoeken naar 2e hands spulletjes voor in ons huurhuisje straks, maar niet te snel handelen want morgen wordt het voorlopig koopcontract pas getekend en dan gaat de clausuletijd in dat ze er nog onderuit kunnen als ze de financiën niet rond kan krijgen.

Op zoek zijn naar een huurhuisje, dat moet alvast in de gaten gehouden worden. We staan al ingeschreven bij 3 instanties.

Dus veel druk aan mijn hoofd. Straks met mijn peetekindjes mee naar de kinderarts als helpende hand. Aan de ene kant gaaf maar aan de andere kant best zwaar. Soms ontloop ik ze een klein beetje. Bescherm mezelf dan voor mijn verdriet, terwijl ze ontlopen ook pijn doet. Zo dubbel allemaal, zo moeilijk, zo zwaar........

Gelukkig kan ik me verliezen in het maken van mijn kaartjes, heb er al een hoop liggen voor de nodige verjaardagen en al begin gemaakt voor de kerst!!!! Soms doe ik dit samen met mijn vriendin, vrijgezel, geen kindjes en 3 ivf pogingen mislukt met ex partner. Met haar kan ik lekker babbelen over de frustraties van het niet lukken, de spanning van het weer beginnen en bijna aan het einde staan van alles. Dat is toch anders dan met mijn andere vriendin die nu een tweeling heeft via ivf en straks voor een brusje gaan, die zijn zo met andere dingen bezig, begrijpelijk natuurlijk. Maar die zegt zelf ook dat ze zich zo veel niet meer kan herrineren. Dat is ook wel weer mooi, het idee dat als het eenmaal lukt je de ellende van het voorgaande verdriet een klein beetje vergeet........ Dat ons dat ook maar mag overkomen, net als jullie allemaal!!

Nog 5 weekjes werken en dan een maandje vrij, van rust gaat niet veel komen met een verhuizing op dit moment. Maar het is in ieder geval afleiding, als ik mezelf maar kan inhouden wat sjouwen betreft!!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hallo

@Witje; als het goed is, is de voorlopige koopcontract getekend vandaag?

Dan is er weer een boel spanning weg.

@hier; vandaag de bloeduitslagen gekregen. Bijna alles is goed. Mijn hormoonwaarden zijn zeer goed. Maar ivm mijn leeftijd adviseerde ze om niet te lang te wachten.

Er is wel een dna foutje gevonden wat bij veel vrouwen schijnt voor te komen. Nml een mutatie van het MTHFR gen.

Ik moet nu hoge dosis foliumzuur, B6 en B12 slikken. Als combinatiepreperaat krijg ik Cardox (?) voorgeschreven.

Wel is waarschijnlijk mijn baarmoeder een van de grootste oorzaken dat het niet lukt, maar ook niet zeker te zeggen.

We gaan er nu even over nadenken of het een ja of een nee wordt.

Zie het allemaal wel positiever in nu.

Groetjes

Geplaatst

Het voorlopig koopcontract gaat vanavond getekend worden. Dan maar afwachten of de financiën goed verlopen bij de koper. Want we hadden gister al reactie dat we een huurwoning konden krijgen per 1 september dus nu maar hopen dat ie begin oktober ook nog te huur is......

Nel fijn dat de uitslagen binnen zijn en dat je in ieder geval meer vitamines gaat slikken. Voor de rest is het dus afwachten en pech gehad hebben. Spannend!!!!!

Al bekend wanneer jullie doorkunnen??

iefs

Geplaatst

Witje: gefeliciteerd met het voorlopige koopcontract. Hopelijk gaat de echte koop nu door.

Sylvie: Dat cardox is inderdaad een samenstelling van die vitamines. De gyn ging een receptje opsturen.

We gaan morgen lekker op vakantie en samen nadenken wat we willen en kunnen. Met name de teleurstellingen vind ik erg zwaar meewegen.

Wat betreft voorraad van eieren hebben we geen haast. Maar wat leeftijd betreft moeten we niet erg lang wachten van de gyn.

Groetjes

Geplaatst

Hai lieve meiden,

Over een half uurtje gaat de eerste deca erin dus dan ben ik officieel weer pauzemeisje af en hoop ik voor de zoveelste keer hier niet meer terug te komen. Ik blijf in ieder geval wel meelezen hoor!

Allemaal superveel succes met de komende pogingen!

Henne

Geplaatst

hallo dames,

voor jullie komt de nieuwe start weer erg dichtbij, Henne, jij vanavond je eerste spuit weer,

Witje en Sylvie, september is ook al dichtbij!, de evaluatie van Caroline

allen heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Vandaag mijn recept bij de apotheek ingeleverd. Onze cryo was bij invriezen een Morula, en de verse tp was 2x 8 cellig, daar ligt het niet aan. Nu afgesproken dat we beginnen met 75E Puregon ipv 200E zoals de vorige keer, ik zal dus lang moeten spuiten maar dat vind ik prima. Mijn vruchtbare jaren tikken voorbij dus ik wil niet weer 1 jaar pauze. Ze gaan ook akkoord met nog iui pogingen mits de sp teliing dit toelaat.

Wanner ga jij met jullie cryo's aan de slag, sept/okt toch?

Ik ga/moet werken tot 01.00, puf, een van onze wn heeft een autoongeluk gehad moet bijspringen. Even onze kleine muts nog laten plassen en aan de slag.

Geplaatst

Hoi Sylvie

wat een goede berichten! op zich langer spuiten is helemaal niet verkeerd toch? ook fijn dat iui-pogingen ook nog een optie zijn, super!

1-9 hebben er weer een gesprek, ik zit dan op cd15, voor de zekerheid laat ik op cd13 en 14 bloed afnemen en een echo maken, met een beetje geluk kan er nog een tp zijn, maar goed geheel afhankelijk van mijn cyclus.

Deze afgelopen cyclus heeft 41 dagen geduurd...pfff ik hoop dat mijn ritme snel terugkomt, werd er wel even nerveus door!

Maar de kans is erg klein dat het rond 3-9 kan, ik heb wel al de planning gesproken en voor hun geen probleem, ze zeiden desnoods ontdooien we al je bij de arts zit....

Balen dat je nu moet gaan werken!!!!

Geplaatst

Henne je eerste spuit zit er weer in. Heel veel succes en ik hoop voor jullie een heel mooi huwelijkscadeau straks!!!!

Liefs

Geplaatst

De pauze-dames verlaten dit hoekje op het forum. En dat ze nooit meer terug mogen komen!!! Nuja, om gezellig terug te blikken op die oude tijden van voor de zwangerschap mag natuurlijk wel.

Veel succes henne, sylvie en witje volgende maand.

Babeth, hoe zit het met jou? Heb je jezelf aangesloten bij de pauze dames of gaan jullie binnenkort voor een nieuwe poging?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden