Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben het helemaal met je eens,Maar klote blijft het wel!!!Stekte en hopelijk zet het niet door maar als ik je verhaal zo lees!!zucht.......sterkte meid!!

Geplaatst

In september kan ik onmogelijk vrij nemen van mijn werk. En een week of twee heb ik rond de punctie altijd wel nodig. Het is dus of nu gelijk door, of wachten tot (half) oktober.

De reden dat ik gelijk door wil, is dat ik het idee heb dat mijn lijf niet te 'lui' moet worden tussen de terugplaatsingen door. Ik heb in mei een heeeel licht streepje gehad, in juli een duidelijker streepje en ik wil mijn lijf gewoon blijven confronteren met embryo's nu het erop lijkt dat het begint te weten wat het ermee moet doen. Stom bijgeloof natuurlijk, maar toch....

Eerst maar eens afwachten wat het ziekenhuis vrijdag zegt. Misschien is het sowieso wel einde verhaal.

Geplaatst

Nee joh, de laatste keer ging het stimuleren toch hartstikke goed? We zitten weer in hetzelfde schuitje Henne... ook ik moet afwachten wat het zh zegt maar ik ga wel van het positieve uit hoor, moet jij ook doen, jullie zouden toch doorgaan tot het gaatje? :-)

Geplaatst

Pff Henne wat een dilema's. Doe wat je gevoel zegt, maar dat spreekt zichzelf tegen grrrr....... Moeilijk besluit. Er is voor allebei de gedachten wat te zeggen. Succes met het besluiten voor een bij jullie passende oplossing. (get wat klinkt dat bleh!!!) Hopelijk komt het ziekenhuis de 6e wel met het antwoordt voor jullie, hoef je zelf geen besluit te nemen. Gemak dient de mens. En dan bedoel ik een startdatum niet het einde!!!!!!!

Sylvie wat balen zeg, zijn geen woorden voor nietwaar. Maar **** is het zeker. Op naar poging 3.........

De bezichtiging. Tja, ze wilde nog even nadenken tot woensdag omdat we tegenover een basisschool wonen en ze weet niet of ze dat wil. Tja het is nu vakantie dus lekker rustig hihi. Van de 2e bezichtiging moesten we volgens de makelaar niet te veel van verwachten, die gingen 5 huizen bekijken gister. Gewoon afwachten en onze hoop is op de eerste bezichtiging. Die moet het gewoon kopen want anders..........

Maar wachten is natuurlijk onze 2e natuur geworden.

Wij woensdag onze afspraak bij de psych, zie er tegenop en naar uit. Dubbel he?

Liefs

Geplaatst

Oh maar dat hebben mijn zus en zwager ook gedaan. Die gingen van A'dam naar een plaatsje in Utrecht en wilden zoveel mogelijk op één dag zien. Dus als dan net jullie huis het best bevalt.... Afwachten maar weer.

Succes woensdag, het is idd dubbel. Je wilt dat gesprek aangaan, die hulp krijgen, maar het betekent ook confrontatie. Moeilijk.

Geplaatst

he Henne, wat een dilemma's meid...echt moeilijk...ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel al zegt je gevoel misschien wel dubbele dingen...succes vrijdag met de belafspraak, wie weet wordt de beslissing voor jullie gemaakt, in die zin dat er een startdatum voor jullie geprikt wordt!!!

succes verder met de voorbereidingen voor jullie huwelijk...het komt langzaam dichter en dichterbij!!! spannend...

sylvie...getsie...als het inderdaad niet gelukt is, dan ook maar meteen duidelijkheid...hoop natuurlijk stiekem dat het wel gelukt is...

Sandra...hoop dat de bezichtigingen iets opleveren voor jullie!! zal voor jullie duimen..

heb dadelijk om 11.30 uur destartecho...hoop dat alles goed is en dat ik dan meteen de puregon kan spuiten...

hou jullie op de hoogte.

liefs,

Nicole

Geplaatst

Nou hier is alles rustig, geen krampen meer en niks rood/bruin meer te zien.

Afwachten maar weer.

Nico succes dadelijk, zou mooi zijn als je meteen mag gaan spuiten

Sandra veel succes woensdag, je zult gesloopt thuiskomen maar dat is het waard.

Henne jullie grote dag komt dichterbij, weet je al wat je gaat doen?

Ik blijf vandaag lekker thuis, geen zin om te werken, oude kleren aan, even een wasje draaien en vanavond zijn we uitgenodigd bij een Sushi restaurant, weet niet of dit nou zo handig is maar we zien wel wat ik ga eten.

Groetjes allemaal

Geplaatst

Ja het is definitief, net ongi geworden 1 week na de tp, snel he!

Wij gaan in september dus ook weer opstarten, ga me daar ook maar eens aanmelden.

Geplaatst

Ja, vanmorgen al die was negatief.

Als dit innestelingsbloed ben ik benieuwd hoeveel er zich ingenesteld hebben, hahaha.

Nee dit is helaas het echt werk.

Fijn, dat je meedenkt.

Geplaatst

Ben wel blij dat ik nu ongi ben en niet dat ik hoopvol zit te wachten en dan die negatieve domper krijgen. Ben nog steeds blij dat er een kans is geweest met de cryo.

Fijn dat het bij jullie nu goed gaat, probeer je wel te genieten!

Geplaatst

Sterkte Sylvie, echt &%& voor je!! Hoop dat jullie in September meer geluk zullen hebben! En idd beter nu als volgende week met de test, maar het blijft balen.

Geplaatst

Nou ik ben officieel pauze af vanaf vandaag.

Van 15 tot 17 uur hebben we een afspraak bij de psycholoog. Heb er zin in en ben bang tegelijk. Wie weet gaat er een beerput open van verdriet. We moeten het afwachten. Spannend dat we samen moeten praten, hopelijk steld mijn vriend zich net zo open als ik. Mannen zijn toch over het algemeen meer gesloten.

Jullie horen er nog van.....

Geplaatst

Sandra veel succes vandaag, sterkte misschien ook.... Ik vond het zelf enorm fijn om erover te praten. En die beerput mag wel open, verdriet is goed, dat helpt om te verwerken.

Je vriend heb ik natuurlijk maar kort meegemaakt, maar ik vond hem best erg open. En een goede psycholoog krijgt ook hem aan het praten. Dat was bij ons in ieder geval wel zo.

Hier vandaag eindelijk een positieve ovulatietest. Dat betekent dat ik gewoon letterlijk op mijn trouwdag ongesteld word, fijne timing :cussing: Maar het betekent ook dat áls we deze maand willen beginnen, ik niet voor het trouwen al hoef te prikken of naar het ziekenhuis moet rennen. Dus dat biedt wel weer perspectief.

Fijne dag allemaal!

Henne

Geplaatst

Succes Sandra, fijn dat jullie 2 uur de tijd hebben, dat vliegt voorbij.

Henne dus toch misschien deze maand nog starten, of weet je het nog niet zeker.

In een ander topic had je het over een soort therapie waar je zus mee bezig was. Zit er over na te denken om misschien ook te gaan proberen, baadt het niet dan schaadt het niet, denk ik dan maar.

Geplaatst

Henne kom je toch gezellig in het September topic!!!! Kunnen we met die groep misschien eens wat afspreken????

Ja soms is ie open maar de laatste 2 a 3 weken is hij zo gesloten als een oester. Het is voor hem ook allemaal spannend. Vanmorgen schreeuwde ik tegen hem dat ie zijn bek een open moest doen en niet zo sjacherijnig moet zijn. Hij vergeet ook van alles de laatste tijd. Om zot van te worden, maar ja ook begrijpelijk. Zucht.............

Geplaatst

Haha, ja dat zou wel leuk zijn Sandra! Alleen als we nu niet doorgaan wordt het oktober. In september kan ik onmogelijk vrij nemen of me ziek melden. Is nu ook al lastig, maar nog wel te regelen eventueel.... Maar goed, eerst vrijdag afwachten.

Hoe was het vanmiddag?

Geplaatst

Zo ben weer een beetje onder de mensen. Het was zo confronterend gisteren. Het gesprek was heel ongedwongen en na aanleiding van de vraag "hoe gaat het met je" waarbij ik al in tranen uitbarste liep het gesprek vanzelf. We hebben gelachten en gehuild.

Ik weet nu dat ik ongelooflijk bang ben dat het nooit zal lukken, wist ik diep van binnen wel maar bevestiging is soms zo fijn......

Ik ben ook al heel erg bezig met hoe verder als we samen blijven, terwijl we nog een kans hebben in September.

In rouw ben ik om mijn 9 "perfecte" embryo's die zijn terug geplaatst. Dit hadden kindjes van ons kunnen zijn dus dat doet zo zeer om daar aan te denken. En zo boos omdat we nu na deze lange ellendige weg nog met lege handen staan.

Vandaag gaat steeds de deur naar het verdriet een stukje open en komt er langzaam weer wat naar buiten gesijpelt, hoe veel kan een mens nog aan.

Als er iemand in je omgeving overlijd dan snappen de mensen je verdriet om een persoon die "bestaan" heeft en tastbaar en zichtbaar was voor de wereld.

Om kinderloosheid gaat het om het verborgen verdriet, verdriet en pijn die een ieder die dit zelf niet meemaakt niet kan begrijpen. Vandaar dat de goedbedoelde domme opmerkingen van de omgeving zo zeer kunnen doen.

Wij zijn zowel individueel als als koppel heel sterk zei de psychologe. Alleen voelt het niet zo. Voel me zo leeg, verdrietig en soms ook zo eenzaam. Zou soms wel willen schreeuwen zodat mensen me zien.

We mogen bellen als we weer behoefte hebben om te babbelen, dat zal waarschijnlijk weer meer richting september zijn en mocht het allemaal niet lukken is ze er om ons op te vangen en verder te begeleiden in het proces. We zullen dan toch verder moeten.

Vandaag gelukkig nog een dagje vrij. Kan me echt nergens druk om maken. Ga mezelf verwennen vandaag. Ga straks nog wat leuke spulletjes kopen om kaartjes te maken en met het hondje van mijn vriedin wat frisse lucht happen buiten op de zeedijk.

Heb me voorgenomen om lekker egoïstisch te zijn de komende maanden. Alleen ik, wij en onze wens staan centraal en de rest moet maar even wachten tot ik er weer energie voor heb.

Zoals ze zeggen dat je iedereen hun kinderwens in vervulling ziet gaan en het hun ook gunt, gun ik het onzelf nog het meeste!!

Geplaatst
Als er iemand in je omgeving overlijd dan snappen de mensen je verdriet om een persoon die "bestaan" heeft en tastbaar en zichtbaar was voor de wereld.Om kinderloosheid gaat het om het verborgen verdriet, verdriet en pijn die een ieder die dit zelf niet meemaakt niet kan begrijpen. Vandaar dat de goedbedoelde domme opmerkingen van de omgeving zo zeer kunnen doen.

Heb me voorgenomen om lekker egoïstisch te zijn de komende maanden. Alleen ik, wij en onze wens staan centraal en de rest moet maar even wachten tot ik er weer energie voor heb.

Sandra wat ben ik blij dat het gesprek zo goed verlopen is. Verdriet doet pijn, het voelen doet pijn, maar het is wel nodig om verder te kunnen. Ik heb hier twee quotes aangehaald. De eerste is precies wat mijn psychologe ook tegen me zei: het gaat om écht verlies, verlies van een klein persoontje dat bij je had kunnen horen. Alleen is het onzichtbaar.

En er is niks mis met gezond egoisme. Jij, jullie en jullie wens zijn voor jullie nu even het belangrijkste. Relaties is een kwestie van geven en nemen, ook vriendschappen. Ik krijg de indruk dat jij veelal een gever bent, misschien is het tijd om nu even iets meer te 'nemen'.

Dus: lekker genieten van de kleine dingen, jezelf een beetje verwennen, nee zeggen als iets niet goed voelt en eerlijk zijn tegenover jezelf. Laat die tranen stromen als het nodig is, maar voel je ook niet schuldig om weer eens zorgeloos te lachen en genieten....

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

En er is niks mis met gezond egoisme. Jij, jullie en jullie wens zijn voor jullie nu even het belangrijkste. Relaties is een kwetsie van geven en nemen, ook vriendschappen. Ik krijg de indruk dat jij veelal een gever bent, misschien is het tijd om nu even iets meer te 'nemen'.

Je slaat de spijker op zijn kop.............. En ik maar denken dat ik zo'n goede zelfkennis heb. Ja.... als ik erop gewezen wordt dan weet ik het wel maar het uitvoeren.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden