Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Henne

jeetje, ze zeggen weleens een komt nooit alleen maar dit is wel "Heul Veul "op z´n Brabants gezegd, je emo´s zijn duidelijk alle kanten opgegaan, en je hebt het allemaal top doorstaan, jeetje, schrik van dat knobbeltje, wist ik niet maar gelukkig dus goed.

als je dit zo leest dan moet de punctie en tp wel goed gaan! in ieder geval ben je behoorlijk stressbestendig en een doorzetter.

wat het boek betreft, juist die ben ik aan het lezen, ben er blij mee, er staan zeker interessante dingen in en wat ik juist zo fijn vind is dat er ook veel vermeld wordt over het optimaliseren van het zaad.

Ik dronk al geen koffie tijdens de zwangerschap of in de wachtweken maar ik las in haar boek dat het gebruik van cafeïne ook afgeraden wordt tijdens de behandeling.....nu drink ik nog max. 1 kopje per dag maar vanaf maandag niets meer!

Juist de info mbt. voeding vind ik fijn. Ik moet zeggen dat ik het boek niet moeilijk vind en lekker leest, ik kan het iedereen aanraden!

nou, veel succes met je ovenschotels en op naar een mooi punctie!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O Henne wat een pech allemaal zeg! Nou moet het wel helemaal goed komen met jullie komende poging volgens de statistieken toch? ;-)

En trouwens wel handig ovenschotels en afhaal rondom de punctie en terugplaatsing!

Je hoeft alleen maar lekker op de bank te gaan liggen en je laat je mannetje die chinese rijsttafel serveren!

Oja Babeth als je nou nog iets zinvols leest laat het me/ ons weten!

Liefs Miekske

Geplaatst

Als ik tijd / puf etc heb zal ik het overzicht van belangrijke vitamines en mineralen voor mannen en vrouwen binnenkort posten. Is wel erg interessant.

Babeth in het kader van het 'positive mind plan' ;-) heb ik vanavond voor het eerst sinds tijden heerlijk piano gespeeld en vervolgens genoten van een proms concert op de bbc (rodgers & hammerstein, ik ben wel van de musical). Nu lekker op tijd naar bed, met m'n vent :tongueP:, en morgen met frisse moed weer aan een nieuwe dag beginnen. IK GA ZWANGER WORDEN!

Geplaatst

oww Henne,

ik weet niet wat het is maar ik kreeg gewoon even tranen in mijn ogen toen ik je laatste zin las! jeetje.... ik vind het fijn te lezen dat je weer zo positief klinkt!!!

zelf merk ik dat ik ook weer echt uitkijk naar de cryo tp en indien nodig de nieuwe behandeling in DD, ik hoop dat het gevoel nog een tijdje aanhoudt en dat de tp op korte termijn kan!

Ik ben erg enthousiast over het boek, kan het iedereen aanraden!

inerdaad, het stuk over vitmaminen ed is erg interessant maar ook de gewone alledaagse dingen zoals de inname van cafeïne en ook vooral dat stukje over witte wijn.

Met name witte wijn is erg lsecht voor de vrouw tijdens het ivf-proces.Bij het drinken van 2 of 3 grote glazen per week neemt de kans op een succesvolle IVF behandelin af met 24%, dat is nogal nietwaar??

Nu drink ik zelf al lang geen alcohol meer maar in de tijd dat we nog niet bezig waren om zwanger te raken tutterde ik makkelijk met een vriendin een fles leeg ...

in haar kliniek wordt gehele onthouding van alcohol geadviseerd in de aanloop naar een behandeling en tijdens....rode wijn mag daarentegen weer wel maar maximaal 4 glazen per week en niet meer als 2 op een avond.

misschien een apart topic openen?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wat fijn dat er weer wat positiviteit te bespeuren is zeg! Fijn gevoel en vasthouden hè!

V.w.b. de koffie en alcohol (e.d.) inname.

Ik ben sinds april gestopt met koffie, thee (wel groene), cola, melk en kaas (wel geitekaas).

Alcohol drink ik in aanloop naar en tijdens de behandeling zelf.

Dit allemaal op aanraden van mijn acupuncturist toen.

Eigenlijk raadde ze ook af om vlees te eten en als ik het wel zou willen, dan zo minimaal mogelijk en biologisch (helaas is dit me niet gelukt).

Ik blijf dit nu volhouden tot ook de laatste poging zich heeft aangediend, want ik heb echt wel het idee dat het goed is om deze producten te laten staan.

Geplaatst

Hoi meiden, wat is er weer een heleboel gebeurt de afgelopen dagen zeg. Ik zeg het maar even helemaal in het algemeen, succes met alles!!!!! voor iedereen. Dan kan ik niks vergeten;) Ik heb even geen energie om op ieder persoonlijk te reageren, maar dat kennen jullie vast wel.

Ik heb nu ook een mega dip, flink verkouden, druk aan het regelen voor een huurhuis en de verhuis, druk op het werk en mijn moeder die er slecht aan toe is en niet geholpen wil worden. Mijn pa dacht vorige week zondag al dat het afgelopen was...... en omdat ze niet naar een dokter wil die haar zeker naar het ziekenhuis doorverwijst waar ze dan vervolgens ook nog zal moeten blijven. Ze weigert alle hulp zo eigenwijs, want ze heeft geen probleem kennen jullie dat? Wil er verder niet al te veel over vertellen maar of ik even met haar wilde praten, misschien luisterd ze wel naar mij.

Pffff kan er ook nog bij, maar ja het is wel mijn moeder en mijn vader vraagt nooit zomaar hulp ergens bij dus is de nood echt heel hoog.

Nu net maar een cake gebakken, zodat we in ieder geval wat lekkers bij de koffie hebben straks en ben ik even bezig geweest. Gelukkig kan ik heel goed ontspannen en vergeten als ik met mijn kaartjes bezig ben dus dat scheelt.

Heb nu dus weinig tijd om me druk te maken over de behandeling die al over 2!! weken gaat beginnen. Nog 3 weken werken en dan ben ik lekker een maand vrij!!!!

Helemaal richten op mijn kaartjes, verhuizing en natuurlijk mijn lichaam. En dat allemaal in mijn eigen tempo dat moet gewoon goedkomen.

Liefs en hou jullie allen goed, dat probeer ik ook zeker.............

Geplaatst

Sandra,

sterkte met je moeder, lijkt me enorm lastig maar super dat je met haar gaat praten, wie weet ziet ze de noodzaak wel in, ik hoop het.

Succes met alles!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Kunnen jullie anders niet de huisarts inschakelen, of een dominee ofzo als jullie kerkelijk zijn? Dat wil ook nog wel eens helpen, als die 'gewoon even komen kijken'. Wel erg naar voor je vader ook. Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Wat een moeilijke situatie Sandra... Heel veel sterkte ermee en hopenlijk wil je moeder wel naar jou luisteren. Misschien idd anders de huisarts laten komen, vreemde ogen dwingen vaak..... Sterkte

Liefs Miekske

Geplaatst

Even een snelle update (of topic want ik heb dus geen pauze meer ;-)).

Dinsdag de punctie. In totaal ca. 28 follikels, waarvan er 11 tussen de 17 en 22 mm zijn. Ik hoop dus op ca. 10 mooie, rijpe eitjes. En gelukkig vanavond de laatste twee prikken al!

Het zaad gaan ze dit keer iets anders behandelen. Tot nu toe produceerde mijn man thuis, maar ze willen dat hij het nu toch echt in het ziekenhuis doet. Ze vangen het dan op in een speciaal medium. Wie weet brengt dat het gewenste resultaat....

Ik ga snel strijken. Er staat een hele mand en na dinsdag kom ik nergens meer toe haha.

@ Babeth ik had al ergens een topic geopend over het boek, maar met de engelse titel enzo dus dat sprak niet zo heel erg aan. Misschien beter om een nieuw topic te maken met tips om de vruchtbaarheid te verbeteren?

Geplaatst

wow Henne

wat een hoeveelheid follikels!!!! daat zitten vast een aantal hele mooit tussen!

Goed idee dat ze je man het zaad ter plekke laten produceren, hoe sneller het verwerkt wordt hoe beter lijkt me, wat wordt het weer spannend zeg.

Ik zal wel een nieuw topic openenen.

Martha, in het boek van Zita West werd groene thee ook afgeraden....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik heb altijd wel veel kleintjes, maar daar komen helaas geen rijpe eitjes uit. Maar 11 is op zich ook al een prachtige hoeveelheid. De arts was er zeer over te spreken en vond het een mooie stimulatie. Het blijft voor ons elke keer weer spannend. Zelfs na de vorige keer blijf ik sceptisch, we hebben die keer met tien eitjes en toch maar één embryo nog niet echt vergeten.

Maar, op advies van Zita West :tongue1:, probeer ik me alles goed en positief voor te stellen, er niet te veel mee bezig te zijn en vooral te ontspannen.

Geplaatst

Hoi Henne

ik heb het topic aangemaakt, indien het aangepast moet worden dan laat maar weten!!!

ontspannen is het woord en ik denk als je zelfs de strijk als iets positiefs kan zien dan gaat het je zeer zeker goed af!!!

Geplaatst

Het gesprek zal weinig uitgehaald hebben. Maar ja het is dan ook haar eigen keuze om niet behandeld te willen worden en pijn te hebben. Huisarts kan ook weining uithalen, omdat ze zelf niet geholpen wil worden en ze is wilsbekwaam dus beslist ze daar zelf over. De vorige keer hebben ze moeten praten als brugman om haar in het ziekenhuis te houden en toen nog zette ze de boel op zijn kop.

Ik heb me er dan ook maar bij neergelegt dat het haar keuze is (al jaren geleden en dat viel niet mee) en ik alleen kan zeggen wat ik er van vind, maar dat de beslissing bij haar ligt.

Idd heel vervelend voor mijn vader, ben er voor hem en meer kan ik niet doen.

Liefs

Geplaatst

Sandra wat een rotsituatie. Je moeder moet inderdaad zelf beslissen, maar haar beslissing beinvloedt ook anderen. En dat zien mensen vaak niet meer in zo'n gval. Ik heb dat ook van dichtbij meegemaakt. Ziekte maakt op een bepaalde manier egoistisch, hoe naar dat ook klinkt. 'De macht van de zieke' noemde mijn arts dat.

Probeer, ondanks dat je er natuurlijk voor je vader én moeder wilt zijn, wel aan jezelf te denken meis. Jullie zitten in een drukke en belangrijke periode en rust in echt nodig. Je mag zelf óók eerst aan jezelf denken, hoe naar dat ook zal voelen tegenover je ouders.

Als ik iets kan doen..... je mag me gerust bellen ofzo om je hart even te luchten hoor!

Henne

Geplaatst

Henne, jeetje, dat zijn veel follikels. Ik weet dat het niets hoeft te zeggen over het aantal eitjes. Maar..is het niet haast te veel? Overstimulatie? Pas je goed op jezelf ivm mogelijke klachten die daarop wijzen?

het is trouwens ongelooflijk nietwaar, eerst was je niet te stimuleren en nu ben je follikelqueen.

Geplaatst

Haha follikelqueen, briljant! Maar ik had op zich altijd al wel veel follikeltjes hoor, alleen waren het voornamelijk kleintjes terwijl er dan twee ofzo al een groeispurt hadden genomen. En in die kleinere zaten dan geen rijpe eitjes. Er zijn er nu 11 die serieus meedoen en in totaal zijn het er 24. Maar die 13 overige zijn klein, dus daar verwacht ik niet veel van. Ik weet inmiddels uit ervaring dat er onder de 18mm meestal geen bruikbaar eitje in zit bij mij.

Ik pas zeker goed op mezelf hoor. En het ziekenhuis ook ;-) In Voorburg moet je een week na de punctie elke ochtend tempen en wegen. Ik krijg ook geen pregnyl na de tp maar utrogestan. En idd veel drinken en rustig aan doen.

Voel trouwens nu m'n buik en rug wel, het vrachtje begint te wegen haha. Zal blij zijn als ze er morgen een goeie oogst uit halen. Het blijft toch altijd spannend.

Geplaatst

wow Henne, wat veel follikels...daar moet toch zeker wat goeds uit komen...en wie weet helpt het als je mans zaad nu meteen in het ziekenhuis bewerkt kan worden.

Morgen heb je de punctie, toch???? zal voor je duimen!!! sterkte meid!!!

Sandra...wat een vervelende situatie met je moeder...sterkte!! ik hoop dat ze zich toch uiteindelijk laat helpen, wie weet gebeurt er een wondertje en laat ze zich wel helpen??? sterkte ook voor je vader!! en denk je ondanks dat je er voor je vader en moeder wilt zijn ook een beetje aan jezelf?

hier is langzaam het gevoel aan het binnensluipen dat het niet gelukt is...vraag me niet waarom...maar zo'n gevoel heb ik...voel niets, maar dan ook helemaal niets...moeten nog tot woensdag wachten...om11.30 uur mogen we komen testen...durf niet thuis te testen, ben bang dat het negatief is...

ga vanmiddag wel bellen of we toch cryo's hebben...dat weten we dus nog steeds niet...

girls...fijne dag vandaag!

liefs,

Nico

Geplaatst

Oh getsie Nico, moed houden hoor! Hoeveel dagen na de punctie zit je nou? Ik ben zelf een echte vroeg tester, maar tegelijk wil ik het vaak ook juist niet weten. Dat gevoel dat je zelf hebt is vaak akelig correct en dat wil je echt niet bevestigd zien. Ik hoop dat je gevoel het dit keer mis heeft meid. Nog even volhouden.

Geplaatst

he Henne...ik zit nu op wd 12 (gerekend vanaf 19-8, de eerste dag na de tp 18-8)....

vanwege die utrogestanbolletjes heeft het volgens mij ook niet zoveel zin om eerder te testen, want o.a. je menstruatie kan hierdoor uitblijven....ik had het er gisteren nog met mijn vriend over...beetje vreemd om niet eerder te kunnen testen, want ook op de testdag breng je die bolletjes in en toch mag je dan wel testen...het zal wel een reden hebben, alleen weet ik niet welke...zucht...ga vanmiddag toch effe naar het ziekenhuis bellen om te vragen of we stiekem niet toch cryo's hebben...anders is poging 2 ook al weer voorbij als het niet raak zou zijn woensdag...zucht...

die laatste loodjes...wegen echt wel het zwaarst...

Geplaatst

De bolletjes kunnen alleen eventueel je menstruatie tegenhouden, ze beinvloeden je test niet hoor!!! De meeste ziekenhuizen houden een ruime marge aan om teleurstelling te voorkomen als het in een vroeg stadium nog fout gaat. Wat bij ivf nu eenmaal best vaak gebeurd (spontaan ook maar dan weet je het bijna nooit).

Het is wel zo dat de uitspraak 'geen bloed geeft moed' met de bolletjes een beetje voorbarig is. Hoewel ik moet zeggen dat ik drie keer dwars door die dingen heen ongesteld ben geworden, dus wat dat betreft.

Als je rekent dat de punctie je eisprong is, ben je wel zo ongeveer 'overtijd'.... Ik het EMC mag je ook 15 dagen na de punctie al testen. Hmmm, ik zal je niet aanzetten tot vroegtesten haha. Ben zelf heel erg daarin. Ben gewoon meer van de feiten dan van vage gevoelend. Alleen zo jammer dat die feiten bij mij telkens ook zo vaag zijn :tongue1:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden