Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Nico; gooi het er maar uit hoor! En het klinkt bekend. Ook ik had 1 jaar na mijn miskraam een enorme dip. Daar moest ik even goed doorheen om sterker eruit te komen. Maar je blijft het voelen....

Hoi Witje; even een dag niet spuiten en dan morgen de punctie, heel veel succes en zal in de pauze af meisjes even meelezen hoe het is geweest.

Ook hier hopen we nog steeds op een spontaan wondertje, maar in die 8 jaar is het nog maar 1 keer gelukt en dat is mis gegaan. Mijn man vond me wel steeds meer depri worden bij mijn ongi, dus tijd voor verdere stappen.

Ik heb mijn cardox binnen ivm mijn MTHFR mutatie. Hopelijk dat het met de innestelling gaat helpen. Weet iemand of je daarnaast ook kinderaspirine mag gebruiken? Mijn gyn vond het niet nodig omdat het niet bewzen is dat het helpt. Maar toen wisten we nog mijn bloeduitslagen niet.

Dan maandag bloedprikken en als we geen enge ziektes hebben wordt de opzwemtest gedaan. Hopelijk loopt het allemaal vlug door en kan ik eind oktober gaan beginnen. Ik ga maandag maar even bellen met de verpleging.

Wat eind november valt af omdat mijn meisje op 6 december weer geopereerd gaat worden en ik dan geen zin heb in een punctie of hormonen.

En anders wordt het maar een maand later. Toch heb ik nu een soort van haast gevoel in mijn lijf, nu we besloten hebben om weer IVF te gaan doen.

Geplaatst

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat mijn aangepaste profiel ook onder de tekst komt te staan? Want in mijn profiel staat de goede tekst, alleen komt de oude tekst nog onder mijn berichtjes.

Geplaatst

he Witje, als het goed is, heb je de punctie nu achter de rug...hoop dat alles is goed gegaan!!!

krijg je morgen te horen of er bevruchting is geweest? en dan maandag de tp? duim duim duim dat het allemaal goed gaat!!!

hoi Nel, tja...daar vraag je wat...ik zou het eigenlijk niet weten...mss idd Jheroen even vragen?

Hopelijk gaat alles goed met de bloedtesten en de opzwemtest!

liefs,

Nico

• 3 weken later...
Geplaatst

Zo weer even een teken van leven.

Ondertussen de laatste bloeduitslagen binnen gekregen en die waren goed.

Ook de opzwemtest laten uitvoeren en die was goed voor IVF, volgens de laborante. Er waren 44 miljoen actieve zwemmers.

Ondertussen bij de verpleegkundige geweest en een klein gesprekje gehad. Kort uitleg hoe alles ook alweer ging en recepten meegekregen. Nogmaals gevraagd over aspirine, maar geen duidelijk ja of nee. Mag ik zelf beslissen, maar wel pas na de punctie gaan slikken als ik het zou gaan doen. Mijn ventje vind al die pillen extra maar onzin. Dus ik weet het niet zo goed. Zag wel dat in de cardox maar 50 mg B6 zit en ik meerdere verhalen lees over 250 mg B6. Ga ik ook nog even uitpluizen.

De recepten zijn naar de apotheek en vrijdag kan ik alles ophalen.

In principe moet ik ergens dit weekend ongi worden en dan kan ik gaan beginnen!

Schuif ik door naar het volgende forum.

Hoe is het met de rest van de pauze meisjes?

Geplaatst

Hoi Nel,

Goed dat je weer gaat beginnen! Volgens mij zijn we met z'n allen verhuisd naar de pauze-afmeisjes en wordt er hier niet meer geschreven? Dus stap vast over zou ik zeggen! Heel gezellig daar...

Succes!!

Caroline

Geplaatst

Inderdaad Nel,

De pauzemeisjes zijn verhuisd naar de pauze-meisjes opnieuw in de race.

Ook al zijn we nog niet allemaal in de race, daar doen we wel een estafette, we proberen het zo positief mogelijk te houden (lukt niet altijd, maar dat mag ook:-)

Dus kom er gezellig bij!!!

Geplaatst

Hier een bericht van een pauze meisje die zeker tot februari 2011 pauze meisje blijft.

gisteren naar het VU geweest en de uitslag gekregen van de mri, echo en bloed.

MRI en echo is gebleken dat er een endo haard op mijn blaas zit van 2 cm. Mijn darm en baarmoeder aan elkaar zit ongeveer 6 cm en dat ik eigenlijk al een stuk in de overgang ben.

We hebben al 1 icsi gehad en krijgen nog 1 kans bij het VU. Maar als mijn eicellen zohard en mooi zijn bij de volgende behandeling kan er een 3e behandeling nog inzitten.

Jullie snappen dat we zeer verdrietig zijn.

Nu gaan we vanaf wk 45 voor 3 maanden aan de lucrin. Er komt een verpleegkundige de 1e keer alles uitleggen thuis. Vind dat wel lekker en daarna nog 2x zelf prikken.

VErder wilde ik gisteravond beginnen met het maken van de kerstkaarten, maar daar kwam niets van.

Sterkte voor iedereen

Rubster

Geplaatst

he Rubster, dat is geen leuk nieuws...gelukkig dat ze jullie toch nog een kans geven (mss wel 2, als ik het goed gelezen had)...sterkte meid!!!

je kunt ook rustig in het topic 'pauze meisjes af' meekletsen. doe ik ook...ik begin ook pas weer in januari 2011...zo peppen we elkaar toch weer op en blijven we positief in de pauze...

Nel...fijn dat je weer mag beginnen...enne...al die extra pillen...als jij je er goed bij voelt, dan zou ik het gewoon doen...mijn vriend zit me ook af en toe aan te kijken, van wat slik jij nou weer, maar ik wil er alles aan doen om onze 3e ivf zo goed mogelijk in te gaan en tot een goed einde te brengen (lees: een vastzittende embryo, die later uitgroeit tot een beebje en er dan na 8-9 maanden uitkomt om zich in onze armen te vleien)...

liefs,

Nico

• 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden