Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een goede berichten allemaal! Fijn als artsen ook positief zijn over een nieuwe kans. Diane, Sandra, Caroline, poging vier gaat 'm worden hoor!

Onze gyn zei vandaag letterlijk dat we telkens weer een evengrote nieuwe kans hebben, dat die niet afneemt. De stimulatie gaat goed, het resultaat is goed, dus geen reden waarom de kansen kleiner zouden worden. Toch wel erg fijn om te horen hoor.

Caroline ook super dat ze medicatie voor je hadden. Dat scheelt enorm veel. Ben echt blij voor jullie!

Henne

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja, ik denk er weer aan omdat jij schrijft evenveel kansen Henne: ze zei wel: u heeft natuurlijk wel ouwe eitjes! Daar moest ik wel een beetje om lachen eigenlijk, hoe ze het zei, maar het is natuurlijk wel waar... Dus wat dat betreft had ik ze beter allemaal vlak achter elkaar kunnen doen, maar ja, daar waren de omstandigheden niet naar...

Geplaatst

Hai Caroline

fijn dat jullie ook weer door kunnen en dat er zoveel medicatie was, de pregnyl zijn gelukkig de kosten ook niet!!!! wat een goede berichten hier momenteel, super!!

Vergeet de Omega 3 ook niet voor vriendlief....ook belangrijk!

groetjes

Babetg

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik mee aansluiten? We mogen vroegstens November/December weer en dat wordt het onze 5x aanloop. Ik denk dat het wel onze laatste kan worden. Erg ingrijpend en vermoeiend allemaal. Ook deze lange wachttijd is killing voor me, voelt net zo erg als de wachtweken. :crybaby2::crybaby2: Zie het even niet zo zitten, misschien dat ik me morgen beter voel.

Henne, fantastische score & nu lekker broeden! Geweldig, meid!

groetjes,

roestvlek

Geplaatst

Henne wat een goed nieuws zeg, waarschijnlijk ook weer cryo's, ik hoop het voor jullie.

Het wb september begint al goed, 3 zijn er al zw, het moet deze maand ook voor ons allemaal gaan lukken hoor, heb er vertrouwen in.

Dadelijk de eerste Puregon, ben benieuwd....

Geplaatst
Hey meiden, even heel kort want ik ga plat. Heb twee mooie emmies in m'n buik. Viercellig, voor dag 2 heel netjes en normaal. En wat nog het allermooiste is.... vandaag waren er 9 embryo's!! Er was kennelijk en dieseltje bij ;-) Maar dus een score van 9 uit 9! En ook nog eens alle negen netjes doorgedeeld en mooi op schema enzo. Onvoorstelbaar. We zijn echt verbluft en blij en zeer hoopvol. En nu snel met een kruikje op de bank om lekker te broeden. Dit MOET lukken.

Ik hoop het zo voor je Henne!!!

Wanneer krijg je te horen dat je cryo's hebt? Er zullen toch zeker wel een paar goed genoeg zijn???

Geplaatst

Info over de cryo's krijgen we per brief. Vorige keer na ongeveer twee weken. Maar de embryologe was erg hoopvol. Ze waren zeer te spreken over de kwaliteit. Kijk, dat horen we graag :icon_biggrin: Zelf hopen we dat er van de zeven toch een stuk of drie, vier overblijven. Maar eerst focussen we ons op punthoofdje (ons embryo was ovaal!) en zijn/haar broertje of zusje.

Zal proberen of ik nog een foto kan plaatsen vandaag. Lekker in het verkeerde topic nog steeds hihi

Geplaatst

Oh we hebben gisteren ook nog gevraagd waar dat medium voor was dat bij het zaad moest. Weet niet precies wát het was, maar het was omdat het semen de vorige keer nogal plakkerig was geweest. Het medium moest ervoor zorgen dat het allemaal wat meer vloeibaar bleef /werd, da's beter. En dat blijkt ;-)

En toen ik de foto's aan het kijken was van ons labbezoekje deze en vorige keer zag ik ook dat er dit keer stond 'semen: goed'. De vorige keer stond er 'semen: slecht >99% abnormal forms'. Dit keer stonden er geen opmerkingen bij daarover. Dus of het de osteopathie is geweest, de vitamines, wat dan ook....het zaad is deze keer beduidend beter. En dat biedt hoop, veel hoop.

Hieronder een linkje naar onze twee ukkies: Punthoofdje & co. (ze zijn geloof ik wel een beetje groot, dat krijg ik niet anders)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3RRDTYNG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HB44HGKE.jpg

Geplaatst

hoi dames

hoe gaat het hier?

Witje, jij hebt alweer bijna je uitgangsecho, hoe voel je je?

Sylvie, al iets meer goede zin in de komende poging ?

Henne, jij hebt je wondertjes al weer een aantal dag bij je, kon je maar even naar binnen kijken he!

wij hebben besloten om 1 cryootje te laten terugplaatsen, dat geeft oms beide het meest rustige gevoel.

Vanavond nog een keer Menopur spuiten, van te voren nog een ovulatietest, mocht die al lich positief zijn dan spuit ik maar 75 ipv. 150.

Ik ben bij als ik morgen de echo heb gehad en dan hoop ik dat de dominante max 18mm is!

Geplaatst

Mooi Babeth, fijn gevoel he als je het onder controle hebt (nou ja soort van dan).

Hier is dat gevoel compleet weg haha. Ik ben nog wel erg positief over het aantal bevruchtingen en de kwaliteit van het zaad. Maar een gemeen stemmetje in m'n hoofd zegt ook: als het dus nu niet lukt, dan wordt het gewoon echt niks. Onzin natuurlijk, maar de twijfel slaat dus duidelijk toe. Volgens het boek van Zita West ;-) is dat normaal zo rond dag 5, maar gezellig is anders.

Merk ook dat ik moe en onrustig ben en af en toe juist heel erg hyper. Ik wíl er in blijven geloven, maar tegelijk is er dat verdedigingsmechanisme. Uit zelfbescherming wil je 'nuchter' zijn, en 'reeel'. Wat dus eigenlijk gewoon inhoudt: negatief. Moeilijk moeilijk.

En morgen ga ik een dag proefdraaien bij een mogelijke nieuwe werkgever, dus dat maakt het er ook niet rustiger op. Ontdekte gisteren ook nog even dat ik twee maanden opzegtermijn heb ipv eentje. En als ik zwanger ben, natuurlijk ben ik zwanger, maakt dat het er ook niet makkelijker op. Slechte timing allemaal. Maar toch zijn punthoofdje & co het belangrijkste op het moment.

Sandra, hoe is het meid? Met je moeder? En het huis? Er komt wel erg veel op jullie af nu. Gelukkig is de pil-periode bijna voorbij toch? Om maar even iets positiefs te zien.

Sylvie hoe gaat het met spuiten?

En hoe is het met de echte pauze-meiden?

Ik ga proberen in het zonnetje wat te ontspannen. Moet nog wat lezen voor morgen ook dus moet echt mijn hoofd even bij elkaar rapen.

Liefs:bye:

Henne

Geplaatst

Hai Henne

Nou dat onder controel hebben haha, vind het wel fijn dat ik er nu heel wat ervaring mee heb en zelf ook weet waar op te letten enzo.

Met een complete behandeling was ik heel secuur bezig dat echt iedere druppelje opgezogen en geinjecteerd werd, nu komt dat gelukkig minder nauw.

bij jou komt het nu echt even allemaal tegelijk, maar dat posi gevoel komt vast weer terug. wat het werk betreft, spannend maar dat komt ook vast helemaal goed toch? en wat je zecht punthoofdje en co (laat ze het later maar niet horen hihi) staan voorop.

wellicht je hoofd legen met een pianoconcert?

veel succes in ieder geval

:wav::wav:

Geplaatst

Hier is het een chaos in mijn hoofd. Moeder ligt in ziekenhuis, hopelijk morgen de uitslag. Kreeg haar door omstandigheden steeds niet aan de foon dus erg emo onder andere daardoor. Mijn vader en broers gaven me ook het gevoel dat ze het maar moest uitzoeken en dus nergens achteraan liepen. gister goed gesprek met pa aan de foon gehad dus weer wat rustiger in mijn koppie daarover. Ze klinkt ook weer goed aan de telefoon dus hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter op dat vlak.

Het inpakken is in volle gang, onze garage is bijna leeg en al verhuisd naar onze gehuurde garagebox, makkelijk wat extra opslagruimte zeg. boven is nu echt alles klaar, de zolder is leeg. alles gesorteerd en ingedeeld in Opslag en Opslag binnen handbereik.

Heb zo avonddienst en morgen met de kast in de bijenkeuken beginnen en de keukenlades legen die niet vaak gebruikt worden.

Van de Pil deze keer alleen mede erg emo, gelukkig nog een weekje of anderhalf en dan ben ik er van af. Donderdag de uitgangsecho en het schema en dan vanaf de 14e weer spuiten. Zo spannend weer, er gaat van alles door het koppie.

Heb het gewoon druk in mijn hoofd, maar nu wel weer gezond druk en niet absurd zoals de afgelopen dagen.

Henne je zit nu weer in de achtbaan van wel/niet/wel/niet hou nog ff vol hoor. Moeilijk om posie te blijven dan nietwaar?

babeth, goede keuze hoor. als het jullie een beter gevoel geeft is dat het beste!!!!! Spannend weer!!!!

Ga snel naar het werk anders ben ik te laat. doei doei

Geplaatst

@ witje, je kan de drukte tussen de regels door gewoon merken....rustig aan meis!!

@ Henne dat verdedigingsmechanisme waar je over schrijft zo verschrikkelijk herkenbaar...en zo ververvelend

Geplaatst

wow Witje, precies wat Spaatje schrijft, je kunt de drukte opmerken maar geeft zo te lezen heb je alles onder controle, super!!! ik hoop dat het met je moeder beter gaat straks en dat dat weer wat meer rust brengt!!!!

Spaatje, jij bent ook alweer ruim een week aan de deca, wanneer mag jij beginnen met stimuleren? veel succes!!

Geplaatst

Ik spuit normaal omstreeks 20.00 uur, net eerst een ovulatietest gedaan en die was licht positief, ik heb maar besloten om niet meer te spuiten! Helaas kon ik in Brussel niemand meer bereiken maar ben veel te bang dat morgen blijkt dat we te ver zijn, liever een dagje doorspuiten dan dat we te ver zijn en een tp al niet meer kan

Ik was er al wat bang voor, merk goed dat er het eea. in mijn buik gebeurd, ben ook behoorlijk onrustig. Zal blij zijn als het morgenvroeg 9.30 uur is,dan weet ik tenminste de grootte van de dominante follikel

Geplaatst

Oi Babeth, dat is idd slechte timing. Maar licht positief is nog niet echt positief toch? En de tp moet uiteindelijk pas een aantal dagen na je ovulatie gepland worden. Stel morgenochtend is idd de follikel gesprongen zonder de pregnyl, dan weet je wel dat het vanacht gebeurd is. Of willen we het perse met pregnyl timen? Probeer te ontspannen, lekker slapen vanacht en morgenochtend weet je het (lekker makkelijk praten vanaf de zijlijn he)

Sandra loop jezelf niet voorbij meis!

Henne

Geplaatst

hai Henne

je hebt gelijk, ik probeer me niet te druk te maken, we kunnen niets aan de situatie veranderen. Ik weet niet of ze ´m persé willen timen. In het "ergste" geval wordt het een poging in oktober...zou jammer zijn, we kijken er nu toch naar uit moet ik zegen.

Maar positief denken....hij is nog niet echt positief en bij een posi-test is het 24 @ 48 uur, die van mij dan 48 uur natuurlijk..:toothy4:

Geplaatst

@ Meiske, dinsdag echo en als alles goed is de zelfde avond aan de menopur....kan mijn man de toverkol gaan uithangen en poedertjes en watertjes gaan mengen ;-)

succes morgen :myfignerscrossed:

Geplaatst

Ben nu ff snel stiekum tijdens het werk aan het forum hihi. Het is ff rustig op de afdeling en alle werkzaamheden zijn gedaan, even pauze.

Gelukkig ben ik nu ook over het ergste van mijn verkoudheid heen, dat scheelt ook. Kan ik weer een beetje uit de voeten. Heb gewoon zin in Donderdag en dan vanaf volgende week dinsdag ben ik pauze af meisje!!!!!

Zal een topic starten met pauze af voor ons vaste clubje.

Geplaatst

Hallo dames,

Een poosje niets gehoord, waren even met andere dingen bezig. Maar we hebben 16 september een uitgebreide echo en 23 september een mri met contrastvloeistof. Enkelt de afspraak met de gyneacoloog kan nog wel eens een probleem worden. Ik ben niet van plan om nog tot begin volgend jaar daarmee te wachten. Ik hoop eigenlijk in December wel een nieuwe poging te kunnen doen. Mits ze ook naar Alwin hebben gekeken. Daar willen we ook gewoon meer zekerheid over hebben.

Wat hebben we gedaan. We zijn druk geweest met de waterpolo afgelopen tijd. Trainingen zijn weer begonnen en de wedstrijden beginnen volgende week.

Verder zijn we zaterdag wezen wandelen in Oosterbeek, de airbornetocht. Ik 10 km en Alwin 25 km.

Helaas kwam ik thuis met hele open binnenkanten van mijn benen. Schuren langs elkaar heen. Moest wijdbeens lopen. Dit gaat nu gelukkig al weer beter.

Vandaag werken, muziek en waterpolo.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Rubster hopelijk komen er uit de onderzoeken geen problemen, maar dingen die goed opgelost kunnen worden en willen ze je man ook onderzoeken. Ik duim met je mee dat jullie nog dit jaar opkunnen voor een nieuwe poging.

Jullie dus ook heel veel sterkte en veel plezier met waterpolo!!!!!! en muziek luisteren!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden