Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames

jeetje wat een ontwikkelingen hier!

Henne wat een mooie uitkomst en wat heerlijk dat je al zo snel dat goede nieuws hebt!! mooi symbolisch, je verjaardag als uitgerekende datum!

Sandra, wat ellendig dat ze opgenomen is, ze is natuurlijk wel in goede handen, ik hoop dat het feit dat ze nu in het zkh. is jou en je vader ook wat rust geeft, sterkte!

Sylvie, jullie poging is echt ook alweer in gang, als het goed is nu zonder al te veel klachten, spannend!

Wij zijn inmiddels terug uit Brussel, de arts wilde in mijn volgende cyclus de cryotp doen...toen ik liet weten dat ik eergisteren een fm en bloedafname had laten doen was hij enigszins verrast (Belgen zijn niet zo van het eigen initiatief...) maar omdat mijn hormonale waarden nog laag waren en de dominante follikel pas 10mm was hij direct accoord. Omdat mijn vorige cyclus zo lang was stelde hij voor om deze cryo-poging wat bij te stimuleren, vanavond t.m. zondag 2x75 menopur.

Maandagochtend weer een fm + bloedafname (hopen dat er og geen eisprong is geweest!) en dan zeer waarschijnlijk maandagavond Pregnyl 5000 en de tp op zaterdag 11-9-2010. Jeetje, krijg weer wat kriebels bij het typen van het berichtje!

Tevens de dikte van mijn bms besproken, was vorige keer op het moment dat de punctie ingepland werd 15mm, afgelopen maandag was deze 9mm. Hij heeft alle metingen naar boven getoverd die gedaan zijn vanaf de eerste poging en het was totaal geen probleem omdat er duidelijk een opbouw is van dun naar dik. Het zou een probleem zijn als ik continu een dik bms zou hebben maar het was goed.

Ook had hij nogmaals alle gegevens vergeleken met het begin en alles zag er nog goed uit, geen tekenen van "hormonale achteruitgang" Verder liet hij weten dat uiteindelijk de embryokwaliteit van de afgelopen keer beter was als de poging van de zwangerschap dus hij was optimistisch.

Wat betreft het aantal vooo de tp blijft het een discussie, ervan uitgaande dat ze beiden goed ontdooien, de kans dat ze beiden innestelen is zeer klein, maar toch, hier zijn de laatste weken ook weer heel wat berichtjes van cryo-tweelingen gekomen....

We denken er nog even over, maandag moeten we het laten weten.

Jeetje een heel verhaal maar voel me weer even wat happier.

ik heb overigens stiekum laatst al gekeken mocht ik van deze ronde zwanger worden dan is de uitgerekende datum 25-5-2011, dan zijn we 4 jaar getrouwd.

liefs

Babeth

Geplaatst

Goed zo Babeth, lekker assertief ;-) En het klinkt allemaal goed moet ik zeggen. Moeilijke beslissing weer over het aantal terug te plaatsen embryo's. Wij twijfelen elke poging opnieuw. Nu ook nog, terwijl morgen de tp al is. Kansen, risico's, als we toch eens vooruit konden kijken he.

Geplaatst

Goed nieuws Babeth dat jullie deze maand nog door kunnen. Spannend het komt nu toch weer allemaal dichtbij.

Wat betreft die datums hadden wij het laatst ook over, helaas heeft het mij geen geluk gebracht maar ik hoop dat dit voor jullie wel het geval is.

Geplaatst

Ja in Voorburg doen ze vaak 2 dagen na de punctie al de tp ipv na 3 dagen. Zal morgen eens vragen waarom precies, maar vertrouw ze volkomen. Tot nu toe heeft alles wat ze voorstelden of deden ons alleen maar verbetering gebracht.

Geplaatst

Zo babeth het gaan weer spannende tijden worden. Succes hoor, ook met kiezen van het aantal terug te plaatsen. lijkt me met jullie ervaring toch heel zwaar.

Sylvie het klinkt wel heel leuk en het is maar al te waar. Beter in natuurlijke omgeving dan in een glaasje hihi.

Net gebelt dat ze een huurwoning voor ons hebben. Er moet nog het een en ander aan klusjes gebeuren, maar we mogen als eens de buitenkant bekijken. De positieve en negatieve berichten wisselen elkaar af hier in huis. Zo vermoeiend, maar beter iets dan niets te doen.

liefs

Geplaatst
Ben zooooo blij!!! Van de 13 eicellen waren en 9 rijp en daarvan zijn er 8 (!) bevrucht. Dat is bijna allemaal!! Vorige keer hadden we wel meer rijpe eitjes (13) maar was maar ongeveer de helft bevrucht (7). Ik hoop echt dat dit resultaat ook iets zegt over de kwaliteit van het zaad en dus van de embryo's. Ze hadden het zaad dit keer ook anders opgevangen, meteen een speciaal spulletje erbij. Dus wie weet heeft dat de doorslag wel gegeven. De terugplaatsing is ook morgen al. Kom maar op met die ukkies!

Babeth hoe staat het er bij jou voor?

Sylvie succes met prikken, hoop dat deze dosis het gewenste resultaat geeft!

En dit is natuurlijk wél het pauzetopic, dus alle meiden met een pauze wil ik ook nog even een hart onder te riem steken. Probeer te genieten van leuke dingen (zie ook de tips om vruchtbaarheid te vergroten:book1:) en positief aan een nieuwe poging te beginnen.

Veel liefs,

Henne

8 stuks!!! Wat goed zeg. Heel veel succes morgen met de tp!

Geplaatst

Babeth,

Wat goed, je hebt bijna al weer een tp!!! Ontzettend spannend weer!

Logisch dat het weer gaat kriebelen...als het maar positieve kriebels zijn:-)

Sylvie,

Succes weer met je nieuwe poging! Ik ga voor je duimen hoor!

Sandra,

Wat vervelend dat je moeder in het ziekenhuis ligt. Heel veel sterkte hiermee!

Geplaatst

Henne je mag hier altijd schrijven, dat weet je best! Hier zitten nou eenmaal (helaas) een aantal meiden die je goed kent. Mooie score zeg!!

Babeth jij bent ook weer goed bezig!!

Sandra, sterkte met je moeder en fijn van het huis!

Ik ga morgen naar het ziekenhuis voor de evaluatie en heb mijn vriend net gewaarschuwd dat als we doorgaan, hij vanaf morgen weer aan de vitamines moet...

Caroline

Geplaatst

Haha Caroline, ik moest echt lachen. Mijn man (klinkt dat nog raar), mag nu van mij twee weekjes zonder. Maar als het mislukt ga ik ze gelijk weer voor 'm klaarzetten. Het is toch het beste er drie maanden vantevoren mee te starten. In het topic 'tips om vruchtbaarheid te vergroten' heeft Babeth van alles op een rijtje gezet over verbeteren van sperma.

Geplaatst

Oh en wat ze dus bij ons dit keer gedaan hebben, is een bepaald goedje direct na productie bij het zaad gieten. Daarom moest mijn man ook in het ziekenhuis een potje vullen. Hij kreeg het buisje met vloeistof zelf mee naar het kamertje om het er meteen bij te doen. En kennelijk was het iets goeds, want 8 van de 9 bevrucht.....dat hebben wij echt nog nooit gehad.

Geplaatst

Nou las ik dat ook al in een ander topic, ben even vergeten bij wie? Om meteen dat spul erbij te doen... Is zeker het nieuwste? Moeten ze ook nog oppassen om niet te knoeien. Het lijkt me echt geen pretje hoor...

Ja, ik heb net dat topic gelezen over zaad verbeteren en ik baal dan altijd eigenlijk omdat ik zie dat de meeste van jullie mannen bereid zijn om helemaal mee te werken. Die van mij stopt niet met roken, drinkt gewoon door (niet heel veel hoor) en houdt niet van fruit. Dat frustreert me wel moet ik zeggen. Ik ben net alvast begonnen met multi en zink en heb erbij gezegd (had net zitten lezen vlak voor het eten) "Je wil geen andere dingen doen dus moet je maar pillen slikken. En ik ga er zelfs nog Omega 3 bij doen!" En dat doet ie dan wel braaf. Maar verder is ie dus niet zo braaf, zucht...

Geplaatst

Henne,...... je vergeet de portie positiviteit!!!!! die hebben vast ook bijgedragen toch!?

Heel veel succes morgen met je tp, ik hoop dat er nog wat cryo´s bijzitten

Geplaatst

Hai Caroline, het gaat weer snel ineens ja, wel fijn moet ik zeggen en ook al de wetenschap dat we indien nodig zo in DD verder kunnen.

Jullie morgen heel veel succes met de evaluatie!

Geplaatst
Nou las ik dat ook al in een ander topic, ben even vergeten bij wie? Om meteen dat spul erbij te doen... Is zeker het nieuwste? Moeten ze ook nog oppassen om niet te knoeien. Het lijkt me echt geen pretje hoor...

Ja, ik heb net dat topic gelezen over zaad verbeteren en ik baal dan altijd eigenlijk omdat ik zie dat de meeste van jullie mannen bereid zijn om helemaal mee te werken. Die van mij stopt niet met roken, drinkt gewoon door (niet heel veel hoor) en houdt niet van fruit. Dat frustreert me wel moet ik zeggen. Ik ben net alvast begonnen met multi en zink en heb erbij gezegd (had net zitten lezen vlak voor het eten) "Je wil geen andere dingen doen dus moet je maar pillen slikken. En ik ga er zelfs nog Omega 3 bij doen!" En dat doet ie dan wel braaf. Maar verder is ie dus niet zo braaf, zucht...

Hai Caroline

ik kan me voorstellen dat het frustrerend is! wat is er mis met wat fruit eten, maar ja,moet eerlijk zijn, mijn man geeft ook weinig om fruit, behalve watermeloen en heeeel af en toe een appel.

Met roken is hij idd. al 2 jaar gestopt. Ben er uiteraard ook erg blij om.

Wie weet dat het slikken van de vitaminen al heel wat brengt!

Geplaatst
want 8 van de 9 bevrucht.....dat hebben wij echt nog nooit gehad.

Nou meid dit keer MOET het gewoon lukken is toch echt wel heel bijzonder volgens mij is 50 % bevrucht al een mooie "score"....komt vast en zeker door je positieve manier van benaderen!! (een een klein beetje door het goedje)

Geplaatst

Hallo allemaal.

Vanmorgen hebben we een evaluatiegesprek gehad met de gync.

Na 3 mislukte pogingen hebben we besloten en op advies van de gync. een 4e (en tevens) laatste poging te doen.

Half september aan de pil en in oktober beginnen we weer.

11 oktober spuiten met de deca en 19 okt. de startecho.

En nu maar hopen dat 4 keer scheepsrecht is .....!

Heb dus ook even pauze.

groetjes Diane

Geplaatst

Hey meiden, even heel kort want ik ga plat. Heb twee mooie emmies in m'n buik. Viercellig, voor dag 2 heel netjes en normaal. En wat nog het allermooiste is.... vandaag waren er 9 embryo's!! Er was kennelijk en dieseltje bij ;-) Maar dus een score van 9 uit 9! En ook nog eens alle negen netjes doorgedeeld en mooi op schema enzo. Onvoorstelbaar. We zijn echt verbluft en blij en zeer hoopvol. En nu snel met een kruikje op de bank om lekker te broeden. Dit MOET lukken.

Geplaatst

Henne wat fantastisch. Broeden maar!!!

Diane, is vast een heftig gesprek en besluit geweest vandaag. Weet nog dat wij besloten dat deze onze laatste poging wordt. We gaan er gewoon voor en voor ons is dan maar 4x scheepsrecht!!!! Heel veel succes!!!

Geplaatst

Henne wat een mooie bericht, jeetje, logisch dat je wat er ondersteboven van bent, wellicht heeft dat goedje in dat potje ook nog goed geholpen langs de rest natuurlijk! Het moet nu gaan lukken, het moet!!!!!

Diane, wat fijn dat de arts een 4de poging de moeite waard vind!!!!! erg spannedn maar wel heel erg fijn, alvast heel veel succes!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Henne,

Dat ze maar mooi blijven zitten. Goed broeden he !!

Witje, precies we gaan gewoon voor 4 keer, scheepsrecht !

groetjes, Diane

Geplaatst

Henne, geweldig, topscore, dit moet goedkomen!!

Diane, goed dat je doorgaat!

Ook ik had vandaag de evaluatie en de arts ziet geen medische reden om niet door te gaan. Ik ben goed te stimuleren en ze vond dat ik er goed over had nagedacht... Het mooiste was dat ze aardig wat medicijnen voor me had!! Ik ben dus bijna voorzien, maar als het goed is zit hier een lieve zwangere die dat restje nog voor me heeft, dus dan is het alleen nog de pregnyl zelf betalen!

Ze dacht trouwens dat de behandeling tussen 2000 en 3000 euro kost maar ik had niet het idee dat ze het echt wist. Volgens mij is het goedkoper, maar goed, ik moet dat nu gaan uitvinden. Het handigst zou zijn om ook de echo's daar te doen, maar om nou 4x op en neer te gaan naar Rotterdam? Dus ik ga hier in het ziekenhuis eens vragen hoe dat werkt.

Dus bij deze is vandaag besloten: we gaan door! Het zal hoogstwaarschijnlijk november worden, maar dan kan ik nog mooi wat kilo's kwijtraken en manlief volstoppen met vitamines...

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden