Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Witje,

Ze hebben bij het onderzoek met de speculum al 3 spots van endometriose zien zitten, dus dat is balen.

Voor mijn man is het probleem dat hij niet altijd kan ejaculeren en absoluut geen zin heeft in klussen. Zijn hormoonwaardes zijn ook niet goed. Dat willen we dus uit laten zoeken. wie weet komt het toch door het DES hormoon.

Allemaal vragen waar we nog geen antwoord op hebben.

MAar we genieten van het muziek maken!!! en de Waterpolo. We proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen en te genieten.

heb nog spierpijn van de 10 km die ik zaterdag heb gelopen. Maar wel een overwinning op mezelf!!! Ben er trots op.

Groetejs

Rubster

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meisjes,

Vele nieuwe gezichten kennen me helemaal niet maar ik zie hier ook nog ouwe getrouwe van voor mei 2009. Ik heb sinds mei 2009 een pauze genomen en effectief "even" de deur dicht gedaan op dit forum en alles ivm ivf van me af geschoven.

Sinds die tijd is er erg veel gebeurd en mijn man en ik hebben besloten om geen verdere pogingen te ondernemen. Als ik nu zie hoeveel meisje van in mijn tijd zwanger zijn PROFICIAT allemaal dan weet ik dat het kan, absoluut en mooie wonderen bestaan maar ik kon en wilde het niet meer. Mijn lichaam was veranderd, ikzelf was veranderd, onze relatie etc. We hebben beslist om ons volledig in de adoptie in te zetten. En dat hebben we gedaan.

We hebben vorige week het goede nieuws gekregen dat we bijna naar de officiele lijst mogen om te wachten op ons Ethiopisch kindje. Va nu duurt het nog 16 tot 24 maanden. Dat lijkt lang maar eens je je er op instelt dan is dat ok hoor, je moet het gewoon positief bekijken.

Dit wilde ik maar even laten weten omdat ik nu helemaal zen ben met al die pogingen ;) en ook om jullie allemaal super veel sterkte en succes te wensen, proficiat aan al die lieve meiden die nu mama zijn :)

Geplaatst

Hoi Sofie, ik ben hier al een tijdje, maar net een maandje later, sinds juni 2009. Ik ken je dus alleen als starter van het topic waar ik helaas nog steeds in zit... Ik heb net een stukje van je weblog gelezen en wil je feliciteren met je keuze! Geweldig dat je er nu helemaal ervoor gaat! Wat een goed leven zal dat kleintje bij jullie hebben.

Sterkte met wachten en succes met alle vervolgstappen!

Caroline

Geplaatst

Hi Caroline, Dank je wel! We zijn heel gelukkig met onze beslissing. Heel veel succes en probeer relax door je pauzetijd te gaan :)

Geplaatst

Dank je. Ik heb inmiddels al aardig wat pauzes achter de rug... en ben wel relaxed moet ik zeggen. We hebben pas vorige week bij de evaluatie besloten door te gaan, maar dat duurt nog twee maanden en in de tussentijd lees ik af en toe mee hier en reageer ik af en toe. Onze privé situatie is af en toe best stressvol geweest de laatste 2 jaar en daar lijkt nu ook wat meer rust te komen, dus het zou eigenlijk de eerste poging worden in een rustige sfeer thuis... Hopen dat het helpt!

Caroline

Geplaatst

Hallo Sofie

ik ken je verder niet maar was uiteraard nieuwscherig naar jullie bijzondere verhaal, ik ben net op jullie site geweest, mooi dat jullie het zo uitgebreid weergeven.

Ik hoop dat de tijd voor jullie voorbij zal vliegen en jullie ook een prachtig adoptiekindje gelukkig op mogen late groeien!!!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Sofie ik heb me zo vaak afgevraagd hoe het met jullie was. Ontzettend fijn en leuk dat je nog even iets laat horen. Dank voor je pb-tje we houden contact!

Henne

Geplaatst

Hallo,

Goh als ik hier zo lees dan komt meteen het warme gevoel terug dat ik altijd had hier op dit forum. Ik heb het zo vaak verteld aan mijn man maar natuurlijk kan hij niet hetzelfde voelen, er is hier zoveel begrip, zoveel warmte van mensen die je niet echt kent. Terugkomen is wel fijn :)

Caroline, rust in prive situatie is echt idd wel belangrijk maar vaak hebben we dat zelf niet in de hand :) Ik duim met je mee en wens je een gezellige rustperiode

Babeth, ik heb net je blog/berichten gelezen, wat een onwaarschijnlijk verdriet, wat ongelooflijk sterk zijn jullie geweest om jullie jongens zo'n mooi afscheid te geven. Ik wens jullie snel een 3e gezond kindje... ik zie dat je in september een nieuwe poging hebt aangevat, ik duim met je mee.

Henne, bedankt voor je berichtje, we houden idd contact :)

Geplaatst

Sofie een moedige en mooie keuze hebben jullie gedaan. Heel veel succes met jullie adopitie en wat is dat kindje welkom bij jullie zeg.

Heel veel liefs

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik haal dit topic maar weer 's naar boven..., m'n miskraam is bijna aan de kant en dan is het weer wachten geblazen en sta ik dus weer in de pauzestand.

Geen idee hoe lang dit gaat duren, maar ik hoop niet al te lang.

A.s. Donderdag nog bloedprikken en dan is m'n hcg hopelijk bijna uit m'n bloed.

En dan a.s. vrijdag heerlijk 10 dagen naar Mallorca. Man wat ben ik daar aan toe...

Heerlijk even bijkomen van alle toestanden van afgelopen tijd.

Hopelijk doe ik daar weer wat positieve energie op, want deze is op het moment nog ver te zoeken.

Vandaag heb ik tijdens een "cursus"dag kennis gemaakt met mijn nieuwe leidinggevende en nieuwe collega's in spé (per 1 januari).

Omdat 5 gemeenten gaan fuseren, krijgen velen van ons een andere werkplek (locatie) en functie.

Met een compleet nieuw team moeten we dit jaar nog een hele nieuwe griffie draaiende zien te krijgen, zodat op 3 januari de eerste raadsvergadering kan plaatsvinden van de nieuwe gemeente.

Tegelijkertijd blijven we onze oude functie dit jaar gewoon houden, moeten er allerlei afscheidsfeesten worden georganiseerd en vinden bij ons de gemeentelijke verkiezingen plaats op 24 november. Helaas zit ik in de positie dat ik me met al deze werkzaamheden moet bezighouden. Pffff dit wordt dus echt een gekkeboel.

In de eerste plaats hoop ik eigenlijk dat ik dit jaar nog m'n laatste ivf kan gaan doen, maar aan de andere kant is het misschien ook veel te druk en is het beter dat het pas in januari/februari kan.

Probleem is dat m'n naaste collega in spé zwanger is geraakt van haar eerste ICSI-poging (heel toevallig) en op 15 maart uitgerekend is (ik was 30 maart uitgerekend) en dus februari met zwangerschapsverlof gaat.

Zelf zie ik op het moment dus even niet meer hoe ik hier mee om moet gaan en dit is dus ook de reden dat ik m'n positiviteit terug moet vinden.

Heb jullie advies hierin? Wat zouden jullie zelf doen?

Geplaatst

Lieve Mart,

Ik denk als je zo erover na gaat denken, dat een IVF poging nooit uitkomt voor een werkgever of voor jou zelf.

Met je werkgever hoef jij toch geen rekening te houden. Nu toevallig jouw collega zwanger is, moet jij maar even wachten?

En hoe lang wil je dan wachten? Tot zij weer terug is van haar verlof? Ik zou mijn toekomst niet laten afhangen hieraan.

Mijn advies aan jou is: Volg je gevoel! Die laat je niet zo snel in de steek....

Heel veel su6 met alles :)

Geplaatst

Dank je wel Annemarie.

Ik weet het altijd zo goed voor een ander, maar in deze zit ik toch wel een beetje in de knel.

Aan de ene kant wil ik keihard meehelpen de nieuwe griffie op te zetten en mezelf ook een beetje profileren (ze kennen me nog niet, dus het is allemaal nieuw) en aan de andere kant is de ivf zó belangrijk momenteel.

Ik ben ook bang dat doordat het heel druk gaat worden, de kans van slagen op een positief resultaat heel klein is. Misschien wordt het veel te stressig allemaal.

Geplaatst

Lieve Mart,

Pfff kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt. Ik ben het wel met Annemarie eens dat je je eigen gevoel moet volgen, maar... ik denk ook dat veel stress niet goed is voor een poging. Ik heb zelf eigenlijk drie pogingen gedaan met behoorlijk wat stress. Ik zeg niet dat het daarom niet gelukt is, maar ik ga bewust pas in november weer beginnen, omdat ik dan verwacht dat alles rustiger is. Dat is ook wat waard! Ik zou me niet vastpinnen op: het moet nog dit jaar.

Maar nogmaals, je moet toch je gevoel volgen en ik denk dat Mallorca een heerlijke plek is om eens goed de voors en tegens tegen elkaar af te wegen! Alsvast heel veel plezier! En sterkte met beslissen.

Liefs,

Caroline

Geplaatst

Dank je wel lieve Caroline!!

Ik heb inderdaad even de tijd om alles op een rijtje te zetten volgende week.

Het hoofd even leeg en dan alles met een frisse blik bekijken.

Het is trouwens ook nog niet eens zeker of ik dit jaar de poging nog kán doen, want ik ben nog niet echt noemenswaardig ongesteld geweest na de mk.

Ik bloed wel een heel ieniemienie beetje, maar dat is niet eens noemenswaardig.

Daar zal ik donderdag eerst eens na vragen.

Eerst moet er nl. een volledige cyclus geweest zijn en daarna mag ik pas weer starten, beginnend met de pil.

Dus, misschien lost het probleempje zich vanzelf wel op en maak ik me druk om niks.

Maar ja...dat kopje dat maalt altijd hè:-)

Wat mooi trouwens dat je november weer kan beginnen. Ik was je even uit het oog verloren hier de laatste tijd (sorry).

Ik hoop zo voor je dat dit nou 's gaat lukken. Dat zou toch wel geweldig zijn!!!!! En dan kom ik achter je aan oké?

Geplaatst

We gaan voor dat estafettestokje in het andere topic "Pauze meisjes af", daar gaat het heel goed nu!

Geeft niet hoor, ik schrijf ook niet zoveel, af en toe een berichtje. Ik mocht meteen beginnen na de evaluatie, heb het nieuwe schema en recept voor pregnyl meegekregen, maar in november is het rustig (denk ik want je weet het nooit) en ik wil nu wel eens een poging doen zonder al te veel stress...

We hadden wel even kunnen chatten in de shoutbox! Maar ik heb een vermoeiende middag gehad met drie kinderen van mijn vriendin dus ga nu slapen. Ander keertje...

Welterusten en niet teveel malen (maar dat doen wij vrouwen altijd, helaas...).

xxx

Geplaatst

Wij gaan zeker voor dat estafettestokje!

En niet te veel stress is toch wel prettig hoor. Dat wil ik de komende keer ook.

Eigenlijk wil ik 's wat meer weten over hypnotherapie. Dit werd ook genoemd in het boek van Zita West.

Door een hypnose even de boel laten resetten of zo. Geen idee of dit wat is, maar het lijkt me wel interessant.

Lekker slapen!!! Ik ga zo ook.

En ik zal proberen niet te veel te malen:-)

Geplaatst

Nou, zo moeilijk was de beslissing toch niet.

Ik heb me inmiddels al aangemeld bij de starters in november, want zoals het nu lijkt, mag ik dan weer beginnen.

Alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen, wil ik toch zo snel mogelijk en nog dit jaar deze poging doen. En het is gelukt!

Want ik ben heerlijk ongesteld geworden:-) en m'n hcg zat gister op 16. Dat komt dus prachtig uit.

Ook al ga ik nu (over en uurtje) met vakantie en ben ik dus ongi, ik ben blij! Hihi!!!

Dus Caroline, waarschijnlijk starten we ongeveer tegelijk....

Geplaatst

Hallo meiden

Mart en Caroline, jullie gaan bijna uit deze pauzegroep naar de andere groep. Hopelijk gaat het estafette stokje nog vrolijk rond.

Zelf hebben we besloten de stap te nemen om het IVF traject weer op te starten. Vandaag gebeld voor de laatste testen. Nog 1x bloedonderzoek op allerlei enge ziektes en een opzwemtest. Dan na een week een afspraak bij de verpleegkundige voor de uitslag en de prikinstructies.

Ondertussen de Cardox gaan halen bij de apotheek. Ik heb er eigenlijk nu wel weer "zin" in. Ik zit er ook over te denken om kinderaspirine erbij te gaan slikken. Ik heb het wel eens met mijn arts erover gehad. Zij vond het niet nodig, want er is geen bewijs dat het wel helpt. Maar dat was voordat bekend werd dat ik die mutatie heb. Dus misschien dan maar zelfstandig ermee gaan starten na de punctie.

We hebben wel besloten om er wat meer open in te worden, zodat ik me niet opgelaten voel als ik ondersteuning wil voor ons meisje als ik weer eens weg moet voor een echo ed. Gelijk vandaag aan mijn zus verteld. Zij heeft zelf ook ervaring met IVF, helaas is het bij haar nooit gelukt. Ze bood me gelijk een luisterend oor aan indien ik het nodig zou hebben. Dat voelt alweer goed.

Zelf vind ik het altijd wat moeilijk om erover te praten. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar wil een ander niet lastig vallen met mijn probleem en omdat ik niet "zielig" gevonden wil worden. Hoe ervaren jullie dat?

Groetjes

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Wij zitten nog steeds in de pauze. We krijgen 19 oktober de uitslag van de MRI en echo en bloed natuurlijk. Dat is alleen van mij. Mijn man zal vanwege zijn hormoongehalte hoop ik ook eens door de molen gaan.

Maar even wat anders, we hebben gezinsuitbreiding gekregen. Een poesje van 7 maanden die uit kreta komt met 1 oog. Een schatje. Ze heeft lekker naast mijn kussen geslapen vannacht. Ik dus wat minder lekker geslapen. Nu zijn alle katten bij elkaar beneden. Ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn man gaat even tussendoor kijken. Hij mag vanavond lekker thuisblijven bij de katten. Ik heb oppasdienst bij de meiden van mijn vriendin.

Drukke dag dus..

Sterkte voor iedereen.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

hi meiden,

ik meld me ook weer in het pauzehoekje.

31 augustus is onze tweede ivf ook mislukt, na een tp van twee goeie kwaliteit embryo's. We hadden er 4 in totaal, maar helaas konden die andere 2 niet ingevroren worden, dus de 2e ivf was na 6 weken ook alweer over en sluiten. Ben door een flink dal gegaan, had er helemaal geen zin meer in, in al dat gespuit en gefrutsel aan mijn lichaam, al die stomme hormonen en vooral heel veel dingen laten, en waarvoor uiteindelijk??? voor niets? zag het echt niet zitten en was ervan overtuigd dat poging 3 net zo zou gaan lopen, dus waarom zouden we het überhaupt proberen. dan maar kinderloos en het evt. op een andere manier (draagmoederschap of adoptie) proberen.

omdat er nu echter een wachtlijst is bij het AZM vanwege de vele aanmeldingen, zijn we toch alweer ingepland en eind november/begin december begin ik weer met de pil als ik dan ongesteld word en dan in week 1 van 2011 begin ik met de deca en de startecho hebben we in week 3-2011, dan beginnen we ook met de puregon.

Anderhalve week na onze mislukte ivf zijn we op vakantie naar Griekenland/Lesbos geweest, ons tweede thuis zeg maar en dat heeft ons echt goed gedaan. had het boek van Zita West bij me en dat heeft me geholpen om alles weer in perspectief te zien en me weer erop voor te bereiden om voor de 3e ivf te gaan.

We hebben elkaar weer hervonden in Lesbos, want vooral ons sexleven stond behoorlijk op een megalaag pitje, lekker genoten van het eten, drinken, zon, zee, leuke mensen, personeel van het appartementencomplex waar we zaten, echt gewoon super relaxed...

nu zitten we dus zonder hormonen en zonder de pil en we zitten nu op cyclusdag 29 en langzaam begint er een klein beetje ietsiepietsie hoop te groeien dat er wellicht wel eens een wondertje van Lesbos zou kunnen plaatsvinden.... na onze 1e ivf werd ik op dag 29 ongesteld, en vanaf de start van de 2e ivf (2 wkn voorafgaand aan punctie) tot aan de testdag is het dat ik op dag 30 ongesteld werd...begin m een beetje te knijpen, durf niet te testen en durf ook eigenlijk niet te hopen, want eigenlijk wil ik niet weer een teleurstelling...voel verder ook helemaal niets, dat had ik vorig jaar bij de zwangerschap ook...het lijkt er zoveel op...en het is nu precies een jaar en 2 dagen dat de miskraam op gang kwam...zaterdag is het een jaar geleden dat ik gecurreteerd ben...al een jaar voorbij...wat gaat dat snel...pffff

Rubster...wat leuk die gezinsuitbreiding...geniet ervan en ik hoop dat je man een rustige oppasavond heeft, net als jou trouwens :-).

Mart en Caroline, jullie mogen in november weer van start...heel veel succes meiden, ik hoop dat dit m gaat worden!!! ik zal megahard voor jullie duimen!!!!

Witje, morgen de pregnyl en dan de punctie op vrijdag...succes meid!!! mijn duimen gaan voor je draaien

Sofie...ik heb al een beetje op je blog gelezen en ik lees hieruit dat dit kindje zo enorm gewenst is...ik zal jullie blijven volgen en wens jullie heel veel succes en geluk en liefde met alles!

ik geloof dat ik er nog wel een paar vergeten ben, maar ben nu eigenlijk illegaal op de site...moet eigenlijk doorwerken, maar heb niet zoveel zin...hahahaha...kan gelukkig over 20 minuten naar huis...

fijne avond allemaal en tot gauw!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

ik geloof dat ik te vroeg gesproken heb...zojuist al wat gekleurde afscheiding toen ik naar de wc ging...waarom krijg ik niet zoals al die andere keren een teken van mijn lichaam? waarom moet het nu zo pats boem paaf plotseling zijn...stomme dokter ook die me niet direct geopereerd heeft 17 jaar geleden toen ik de blinde darmonsteking had en daardoor dus 17 jaar later een eierstok en eileider ben kwijt geraakt en een andere eileider met een knik erin...bah...oneerlijk allemaal...maar...ik zal proberen om zo positief mogelijk te blijven...mind managing....we hebben drie maanden om ons lichaam geestelijk als ook lichamelijk op de 3e ivf voor te bereiden...pfffff...toch weer een domper verwerken...

Geplaatst

Nico wat fijn dat je/jullie weer uit het diepe dal geklommen zijn en elkaar weer gevonden hebben. Dat is toch de hele basis van dit hele circus.

Ik hoop dat jullie 3e kans (want poging klinkt zo negetief) jullie heel veel geluk gaat brengen. Heb je nog even de tijd om op adem te komen van alles wat er al gebeurt is.

Ja mijn pregnyl gaat er morgen om 22 uur in. Ik heb best weinig last momenteel. Voel wel van alles in mijn buik, maar niet meer de pijn als van het afgelopen weekend of de voorgaande kansen.

Liefs

Geplaatst

Nico wat jammer... was zo mooi geweest een Grieks wondertje (wij zijn ook Griekenlandfans)... Ik had een beetje hetzelfde: op het (denk ik) juiste moment gesext (geklust vind ik zo'n raar woord) maar helaas begint ook bij mij vandaag het bruinige erdoor te komen... zucht, ik hou toch altijd een ietsiepietsie hoop ook, hoewel de kans superklein is want het zaad erg slecht maar je weet nooit. Ook wij zullen er dus weer aan moeten geloven half november.

Sterkte met het verwerken weer, is inderdaad altijd een domper als de hoop een beetje gegroeid is...

Caroline

Geplaatst

het griekse wondertje is idd niet gebeurd....vanochtend een test ertegen aan gegooid en helaas negatief...en het is nu ook flink aan het vloeien....vanochtend al een huillbui bij mijn collegaatje gehad, het heeft allemaal zijn tijd nodig...zeker deze week is er geladen omdat het precies een jaar geleden is dat de miskraam op gang kwam en dat ik gecurreteerd werd.

witje, succes vanavond met de pregnyl!!! en idd poging klinkt zo negatief...ik gebruik alleen nog maar ivf...verder niets...dus niet kans, poging, keer...alleen 3e ivf...

we hebben wel gisteren besloten om toch ook al informatie op te vragen over adoptiemogelijkheden. je wilt er natuurlijk niet aan denken, maar het spookt toch door je hoofd...

ook wil ik me nog een keer laten onderzoeken, evt. met een kijkoperatie, om te kijken of mijn linker eileider nog wel vrij rondzweeft en niet weer door de verklevingen is vast komen te zitten...want hij zou toch in principe open en toegankelijk moeten zijn, aangezien ik vorig jaar wel spontaan zwanger ben geworden...of denk ik nu te simpel??? wanneer we het gesprek met de ivf-arts gaan inplannen weten we nog niet...moeten sowieso voor 9 december ons bloed weer laten testen, dus ergens in oktober/november zal dat wel gaan gebeuren...

liefs,

Nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden