Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden,

Breek even in als het mag ;-))

Sandra, heel veel sterkte met iets regelen voor je moeder (en natuurlijk ook voor je vader daarmee)

Henne, heel veel succes met de punctie morgen!

Babeth en Henne, ik heb het boek van Zita West de laatste keer ICSI erg strikt genomen. Dus geen caffeine zelfs niet in thee, alcohol al maanden niet, koolhydraten en de groene groenten enz enz.......volgende week ben ik uitgerekend, in mijn ogen helpt het echt! Samen met positiviteit en warmte (zowel van partner als van kruiken in het begin 's nachts)

Nogmaals succes!

Liefs

Cjee

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks voor jullie lieve woorden meiden. Wij, mijn vriend en ik, hebben dan ook besloten er voor mijn vader te zijn als mijn moeder niks wil. Maar dat wij en onze behandeling en verhuizing e.d. toch echt op nr. 1 staat. Het is en blijft moeilijk en ik zal ook alles doen wat in mijn macht ligt, maar ik ben er ook nog en gelukkig heb ik een hele goede band met mijn schoonmoeder met wie ik wel dingetjes kan doen die ik nooit met mijn eigen moeder heb kunnen doen.

Het klinkt misschien egoïstisch maar dat is dan maar zo.

Mijn moeder heeft idd geen ziekte inzicht en ik heb gewoon nu de tijd en de energie niet om er verder wat mee te doen. Hoe vervelend ook, het is voor mijn vader en broers om het maar op te vangen. Dat heb ik al zo vaak gedaan alle jaren.

Nico ik blijf gewoon duimen hoor, en hopen dat je gevoel er gewoon naast zit.

Henne ben je een beetje gespannen voor morgen? Of heb je zoiets van laat maar komen. Succes!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Henne veel succes morgen met de punctie, dat er maar mooie emmy's mogen ontstaan die blijven zitten.

Nico voor jou de laatste loodjes, ik hoop dat je gevoel fout zit en dat het toch gelukt is.

Vervelend Sandra de situatie met je moeder. Extra stress is nooit prettig, sterkte!

Ik ben ook bijna pauzemeisje af, zit op mijn ongi te wachten. Afgelopen weekend naar Sas van Gent geweest en daarna heerlijk gegeten in Philippine de mosselstad. Gezellig en het weer werkte ook mee, alleen in de nacht regen. Helaas niet uitgerust de dag begonnen, had vandaag een examen om 07.00 begonnen met instructie en om 14.00 het examen. Een combinatie van negatieve invloeden en een slecht functionerende Sylvie gaf de doorslag, gezakt! Balen, maar ja.

Volgende week lekker vrij en hopelijk snel de eerste spuit erin met wat zonneschijn erbij.

Geplaatst

Henne, ben net terug van vakantie en lees dat je morgen de punctie hebt. En wat een mooi aantal follikels!!

Heel veel succes, zet 'm op!!

Caroline

Geplaatst

henne...succes vandaag met de punctie!!! hoop dat de oogst zo groot blijft en dat er maar vele goeie embryo's uitkomen!!!

hier is het over en sluiten...ben vanochtend ongi geworden, dus ik kom jullie weer hier vergezellen...mijn vriend wilde het alweer gewoon op de normale manier gaan proberen, maar daar heb ik dus helemaal geen zin meer in...het vertrouwen in mijn lichaam is helemaal weg...of ik nu heel veel voel of dat ik nu helemaal niets, maar dan ook helemaal niets voel...het kan alle kanten op gaan en in ons geval gewoon altijd de verkeerde kant...waarom lukt het niet bij de innesteling??? wat heb ik fout gedaan??? ben 13 kilo afgevallen in totaal voor deze twee pogingen, ik drink bijna niet meer, zeg maar niet meer...ik sport regelmatig, ik leef gezond, ik eet gezond...stom lichaam!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne Heeeeeeeeel veeeeel succes vandaag, Wij wachten in spanning met jullie mee!!!!!!!!!!!!!!!!

Nico wat ontzettend grrrrrrrrrrrrrrrr............................ het is niet eerlijk en nog meer van die bla bla bla. Sterkte hoor!!!!! JE HEBT NIKS FOUT GEDAAN!!!!!! Het is en blijft een loterij, maar heel begrijpelijk dat je de schuld bij jezelf legt en je het vertrouwen in je lijf kwijt bent. Dat kennen we allemaal wel. Dat rotgevoel. Ook het op de gewone manier proberen, tja dat heeft geen zin speelt altijd in mijn achterhoofd. Geef je verdriet de ruimte meis.....

Sylvie, ik woon vlak bij Sas van Gent!!! Was er ook zaterdag, op verjaardagsvisite. Misschien hebben we elkaar wel gezien hihi.

Geplaatst

Sandra ik heb nog aan je gedacht toen ik het bordje Terneuzen zag. Wij zaten in Hotel Royal, zou wel grappig zijn als we elkaar zijn tegen gekomen.

Nico las al bij aug. dat het niet gelukt was. Kan me voorstellen dat je vertrouwen weg is in je lichaam. Waarom nestelt het niet in vragen wij ons ook af. Het is k*t voor jullie.

Ben benieuwd hoe het Henne vergaat!

Geplaatst

Nico, balen weer voor jullie!! Helaas weet ik precies hoe je je voelt: al drie keer gaat alles naar wens... behalve de innesteling, klote is dat! Ik vraag me ook af wat ik verkeerd doe. Ben van plan weer te gaan afvallen... maar ook dat zal niet het wondermiddel zijn, blijkt maar weer bij jou. Knap trouwens, 13 kilo!!

Geluk is wat we nodig hebben en wanneer komt dat nou eens??

Veel sterkte de komende tijd...

Caroline

Geplaatst

Nico wat ontzettend klote... Ik kan op het moment denk ik niks zeggen dat helpt, leef met je mee meid. Dikke knuffel, veel sterkte!

Punctie ging hier oke, 13 eicellen gevonden. Mooie score, al bijft het voor ons altijd spannend hoeveel er rijp zijn en hoe goed het zaad is. Morgen mogen we bellen hoeveel er bevrucht zijn. Duik snel weer in bed, pijn valt reuze mee maar ben zo suf als een konijn van de dormicum.

Henne

Geplaatst

Ja dat vind ik echt heerlijk aan Voorburg, dat je de volgende dag al mag bellen. Er wordt dan ook gelijk een afspraak gemaakt voor de terugplaatsing, twee of drie dagen na de punctie.

Geplaatst

Henne,

De duimen draaien overuren :))))

Hoop op een mooi aantal bevruchtingen! Wanneer laat je deze keer de tp doen, 2 of 3 dagen later?

Heel veel geluk &

tot gauw,

roestvlek

Geplaatst

Een mooie score Henne.

Gelukkig heb je niet te veel pijn. De komende dagen nog maar lekker even rustig aan doen en dan op naar de tp! Ik ga voor je duimen dat er een aantal mooie bevruchtingen tussen zitten!

Geplaatst

henne wat geweldig!!! Morgen een mooie score bevrucht en je dag kan niet meer stuk. Lekker he, dat je de dag erna al weet hoeveel bevrucht en wanneer de tp. Dat vind ik aan Gent ook zo geweldig. Dat je het de dag erna al weet. Ik ben van de zekerheden en die zijn er in dit traject niet veel. Ja 1tje wel, dat niets zeker is....

Ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen en dat de pijn wegblijft. Laat je maar lekker verwennen.

Liefs

Geplaatst

Ik ga dit ook vragen of ik de dag erna kan bellen of er bevruchtingen zijn. Scheelt toch 2 stressdagen.

Hier gisteravond om 21.00 de eerste Deca gezet. Vanaf donderdagavond 75E Puregon erbij. Ben benieuwd hoe lang ik ga spuiten met deze lage dosis. Vorige x was 200E dus dat scheelt nogal. Maar ja zolang het maar goedgaat en niet hetzelfde gezeik krijg als de vorige keer. Kan het niet permiteren weer een pauze in te lassen.

Babeth weet jij als iets meer over de cryo tp?

Geplaatst

Ben zooooo blij!!! Van de 13 eicellen waren en 9 rijp en daarvan zijn er 8 (!) bevrucht. Dat is bijna allemaal!! Vorige keer hadden we wel meer rijpe eitjes (13) maar was maar ongeveer de helft bevrucht (7). Ik hoop echt dat dit resultaat ook iets zegt over de kwaliteit van het zaad en dus van de embryo's. Ze hadden het zaad dit keer ook anders opgevangen, meteen een speciaal spulletje erbij. Dus wie weet heeft dat de doorslag wel gegeven. De terugplaatsing is ook morgen al. Kom maar op met die ukkies!

Babeth hoe staat het er bij jou voor?

Sylvie succes met prikken, hoop dat deze dosis het gewenste resultaat geeft!

En dit is natuurlijk wél het pauzetopic, dus alle meiden met een pauze wil ik ook nog even een hart onder te riem steken. Probeer te genieten van leuke dingen (zie ook de tips om vruchtbaarheid te vergroten:book1:) en positief aan een nieuwe poging te beginnen.

Veel liefs,

Henne

Geplaatst

Hey Henne,

Ik hoor helemaal niet thuis in dit topic, maar "volg" je verhaal al een tijd. Wou je dan ook van harte gelukwensen met dit geweldige resultaat!! Echt super!

Ik ga in elk geval heel hard voor je duimen dat dit resulteerd in een prachtkindje.(of 2 of..)

Lfs Snoeske

Geplaatst

Nou, ik hoor eigenlijk ook niet in dit topic dus wat dat betreft haha!! Heb wel een berichtje geplaatst in wachtbankje september, maar voel me daar gewoon toch minder thuis op het moment. Misschien open ik wel een blog zodat ik mijn verhaal apart kan schrijven voor mensen die het willen volgen. Want ik vervuil de pauze nu wel een beetje natuurlijk.

Geplaatst

Hier ook nog even melden dat het een super score is Henne. Wij zijn nog niet boven de 5 bevruchtingen uitgekomen. Nog een paar mooie cryo's erbij die je dan nog kunt gebruiken voor een brusje zou perfect zijn.

Positief denken toch!

Geplaatst

Precies haha. Mijn moeder is 6 mei jarig, dus ik heb haar gisteren vast gevraagd of ze misschien een tweeling voor d'r verjaardag wil :smileinbox: Ze hoeft dan verder niks zei ze ;-) Trouwens......als ik op deze site de punctiedatum invul is de uitgerekende datum voor een tweeling precies mijn verjaardag.... Happy birthday to me!!!

http://www.ivf.ca/duedate.php

Geplaatst

Henne helemaal geweldig zeg!!!!!

Hier een minder berichtje. Mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis voor onderzoeken dus ben benieuwd wat er uit komt. Hopen dat het goed komt.......

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden