Jump to content

Ongelooflijk maar waar!!

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal,

Ik heb nog niet eerder wat geschreven maar vandaag is er toch iets gebeurd... Na ongelooflijke blijdschap door positieve zwangerschapstest na ICSI, mocht ik vandaag komen voor de 7 weken echo.

De gynaecoloog bracht eenduidig de boodschap: er zit een lege dooierzak. Met tranen in de ogen het gesprek afgerond, waarbij wij gevraagd hebben of het dan niet kan zijn dat er misschien later wel wat te zien is. Nee 100% kon er niets meer inkomen volgens haar. Meteen een afspraak gemaakt voor curretage, dit kon vanmiddag om 15.00 uur nog.

Omdat ik de ICSI heb laten uitvoeren in Duitsland heb ik toch nog even mijn Duitse professor gebeld. Hij vroeg of het een ervaren arts was. Dat was niet zo want uit voorgaande echo's voor follikelmeting merkte ik wel dat ze nog vaak wat ging vragen. Hij zei: nooit curretage laten doen voor je een tweede echo hebt laten maken. Dus wij hebben snel naar Zwijndrecht gebeld met tranen en Godzijdank kon ik meteen terecht (binnen een uur).

Een zeer ervaren gynaecoloog zag zowel het vruchtje als een kloppend hartje!!! Ik ook toen hij het aanwees.

Anderhalf uur later zou het weggezogen zijn geweest. Dat geloof je toch niet?!!!

Dus dames: al ziet men bij 7 weken niets, wacht altijd een paar dagen en laat dan nog eens een echo maken. Al zouden ze 99 van de 100 keer gelijk hebben, het is het meer dan waard.

De betreffende arts die de slaap nog in haar ogen had vanochtend heb ik inmiddels wel gesproken. Ze heeft het niet bewust gedaan zei ze.... Nee dat mogen we hopen!!! Grrrr....

Kan het allemaal nog even niet bevatten nu; het lijkt wel een droom. Maar ga nu lekker genieten van het goede nieuws.

Lieve groeten,

Noor

Posted

WAUW wat een verhaal zeg, goed dat jullie naar je gevoel cq intuitie hebben geluister en actie hebben ondernomen!!

Goed dat jullie ook nog terecht konden op tijd pffff

En dat jullie uberhaubt nog de arts kon spreken zo rond deze feestdagen meestal zijn ze er dan niet!

ECHT EEN ENORM GELUK HEBBEN JULLIE, ECHT EEN WONDER DIT!!

GEFELICITEERD MET DE ZWANGERSCHAP!!!

liefs Claudia

Posted

Gefeliciteerd!!!!

Niet te geloven dat een arts zo´n groote fout kan begaan!! Ik zou het er niet bij laten ziiten en er zeker een melding van gaan maken, dat is belachelijk...

Kei goed van je dat je een second opinion hebt laten doen!

Geniet ervan!

Liefs Elke

Posted

hoi hoi

jeetje wat een verhaal.

idd ik zou er ook cker een melding van maken, zo'n grote fout jeeeeeee! ik zou echt helemaal woest zijn!

naja ga maar lekker genieten van het toch nog goede nieuws!

liefs

Desiree

Posted

Hoi Noor,

wat een mooi nieuws voor jullie en wat goed dat je een tweede echo liet maken. niet te geloven hoor, dat dat nodig is geweest. ik hoop dat die arts die de zogenaamde lege dooierzak (heet dat zo?!) zich diep schaamt....

liefs mamalou

Posted

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Je schrijft inderdaad een ongelooflijk verhaal, gelukkig met een positief einde.

Net als de andere meiden al schrijven, zou ook ik er een melding van maken. Ookal ben jij nu allang blij dat het wel goed is afgelopen.

Deze arts zou zich rot moeten schrikken en schamen als zij dit hoort of leest.

Heel veel geluk en plezier met je verdere zwangerschap, de uk zal je nu nog dierbaarder zijn denk ik.

Liefs, Stéphanie

Guest Butterfly
Posted

Nou ja, wat een ongelooflijk foute fout !

Die dokter moet echt terug naar school !!

Nu hopelijk op naar een fijne zwangerschapstijd. :occasion16:

Posted

Hallo,

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Hoewel we allebei erg nuchter zijn, zijn we nu nog steeds een beetje van slag hoor. Van de hemel naar de hel en weer terug op 1 dag is heel wat. Het eerste wat ik dacht is nu moet ik die kannen van moeders voor moeders weer terugbrengen voor ik ze gebruikt heb. Snik. En dan weer het het circus met hormonen, echo's, ondraaglijk wachten etc.

Maar voorlopig dus nog niet nodig!

Ga nu hete douche nemen en lekker op tijd naar bed.

Er moeten deze week (week 7) namelijk wel vingers en tenen en het hartje gemaakt worden! haha

Groetjes en trusten

Noor

Posted

Wat een verhaal zeg!...Pffff

Stel je nou voor dat je geen second opinium deed??..dan hielden ze gewoon je levent en groeiende babytje weg...na zoveel moeite! PFF

Daar moet je niet te lang bij sitl staan denk ik ...daar word je dan niet vrolijk van!

Ik had idd ook er melding van gemaakt....!! Echt wel!!!

Suc6 verder en Geniet ervan! Liefs Linde

Posted

jemig, wat een geluk dat het allemaal nog is goed gekomen. Man wat een verhaal.

Ik ken ook iemand en daarbij werd ook gezegd dat ze niets zagen bij de 9 weken echo, en toen wilde zij het natuurlijk laten afkomen. Maar omdat er niets gebeurde kreeg ze een week later weer een echo, en ja hoor ook een kloppend hartje, dus je ziet maar maak niet te snel een afspraak om het weg te laten halen.

Succes verder

Posted

Krijg echt kippevel van dit soort berichten. Zo ontzettend blij voor je je gelukkig toch heerlijk zwanger bent en dat het hartje klopt! Maar wat een blunder zeg, van die onervaren arts... ongelooflijk. Daar schrik ik echt van, dat iemand dat soort beslissingen durft te nemen zonder nog een keer een echo te laten maken.

Maar gelukkig een verhaal met een goede afloop!! Geniet van je zwangerschap, meid!

Posted

wow mijn mond valt open bij het lezen van het verhaal

zou er zeker melding van maken

ze mag zich diep schamen

bah

en dan tjemig wat een heftige roetsjbaan van emoties zeg

en dan gelijk die afspraak voor curetage.......en wat een geluk dan eigenlijk dat je de ICSI in duitsland hebt ondergaan

stel dat

.........pfffffffffffffff maar ja aan de andere kant moet je daar maar niet meer over denken, want dan had je verders ook niks geweten.

maar zo een onervaren iemand

en dan al die andere keren wel dingen navragen en nu niet, maar gelijk zeggen hup haal maar weg

solly mijn maag draait ook een beetje rond hiervan.

nogmaals

geniet geniet geniet geniet

en megagefeliciteerd met dat mooie hartje!!

(maar wel toch nog ff melding maken, zou ik zeker doen!!!)

Posted

Noor, dat is vreselijk... ik kan me inbeelden dat je nog wat van slag bent. Ongelooflijk!!!!

Maar meisje nu heb je zekerheid en je babytje zit veilig bij je en daar moet je nu super van genieten. Probeer deze nare ervaring maar snel te vergeten. Geniet van de feestdagen

Posted

:eek: Hoe K A N zoiets gebeuren!?

-Ik snap best dat je met 7 weken mogelijk niets ziet, en dat als je minder ervaren persoon misschien helemaal niets ziet (of snapt) maar juist dan lijkt het me van de gekke om iemand dan te adviseren het weg te laten halen ipv om nog even beter te kijken.

Wat een nachtmerries kan je van zoiets krijgen zeg ("stel je voor dat....")

Geniet van het kloppende hartje dat door zelf nadenken gelukkig gered is van de afzuig!

En ik zou er wel melding van maken :director: zodat die arts nooit van zijn of haar leven zo makkelijk meer een beslissing neemt. Want hier schrik ik echt van (hoe kan je zo nog een arts geloven?)

Posted

Wow Noor, da's effe heftig!

Wat goed dat jullie de ingeving kregen om toch nog even dusseldorf te bellen!!!

En goed dat je hier ook melding maakt van het verhaal. Het kan anderen misschien ook zomaar overkomen!

Meid, succes met alles weer effe op zijn plaats krijgen! Want, ondanks dat het goed is afgelopen, is het wel effe allemaal helemaal op z'n koppie gegaan!!!

Pas goed op jullie!!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Posted

Wat een heftig verhaal zeg!

Ik schrik er ook best wel van moet ik zeggen.

Hoe kan je het nu niet zien vraag ik me af?

Wat goed zeg dat je je gevoel hebt gevolgd en naar dtls. heb gebeld!

Ik zou er zeker wel een melding van maken, dit is niet zomaar even een 'foutje'.

Jij in ieder geval gefeliciteerd!

Posted

Jeetje...wat een verhaal!

Wat je zegt, mooi verwoord,...van de hemel naar de hel en weer terug!

Maar gelukkig kun je nu heerlijk genieten van het goede nieuws!

Posted

Vreselijk, zo'n verhaal! Gelukkig Noor, dat het zo goed is afgelopen. Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Het gebeurt helaas vaker dus al je een verhaal van iemand hoort, zeg dan dat het nog minstens een keer gecontroleerd moet worden door een ervaren gynaecoloog of echoscopist voordat er gecurreteerd wordt!!!! Wacht anders gewoon nog een tijdje met curreteren.