Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, hoi, vandaag weer voor de tweede meting geweest. Gelukkig waren we op onze tijd aan de beurt. (Kim ik denk dat ik je dan niet gezien heb? Het was er wel weer druk.) De eitjes waren weer gegroeid en ook het bms. Dus dat zag er goed uit. Woensdag weer voor de volgende meting en vanavond de eerste cetrotideprik spuiten. Ik vroeg ook nog naar die 'dode'. Hij had helemaal geen dode gezegd maar eentje die al van start was gegaan. Gekke miscommunicatie. Maar ik was wel opgelucht!

De mannen waren DD een beetje moe dus zijn we vandaag naar huis gereden. Morgen middag ga ik met de trein en dan woensdag weer terug. Hij verwacht dan op vrijdag of zaterdag de punctie!!! Spannend. Het komt nu dichterbij.

Hanneke en Sen: ik herken jullie gevoel helemaal. Ik heb dan wel al een kleintje maar die drang naar een tweede is er al jaren en dan elke maand die teleurstelling. Ik werd er gek van. Op een gegeven moment ook boos zo van "ik wil er niets meer van weten'. (Alsof dat wat helpt). Het is zo frustrerend en haast ongelofelijk dat het gewoon niet lukt. Dat is toch vreemd?

Ik las ergens dat zes pogingen wel aangeraden worden. Kijk maar naar Celine Dion. Ook pas bij de zesde poging raak. Dus jullie kunnen nog even door, als het deze ronde niets wordt... Nee, hoor maar ik snap het gevoel helemaal en zoals je al zei: het is er en mag er ook zijn. Sterkte in ieder geval met die dipmomenten....en Hanneke nu even geen koffie meer.....

Sen: ik had nog een ander (nieuw) hormoon van hem gekregen en naast de menopur gespoten omdat hij al vond dat ik niet over te stimuleren was. Misschien was dit al dubbele hoeveelheid? Was de maximale dosering dan van menopur?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Ik sluit me deze maand ook weer aan. Vorige week gesprek gehad met Dr. S. En mag morgen alweer beginnen met spuiten. Moest nog wel even snel een echo laten maken om er zeker van te zijn, dat er geen cyste aanwezig is. En gelukkig niet. Dus morgenochtend gaat de eerste spuit er weer in. En dan zondag weer de 1e FM, hoop in ieder geval dat er een mooi aantal wil gaan groeien, maar had de vorige keer ook 7 goede eitjes, waarvan er maar 1 goed bevrucht was en de andere niet. Ga weer hard duimen voor ons allemaal. En allemaal heel veel succes met de behandelingen/WW.

Hou jullie op de hoogte.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Goed nieuws Michaela.. Hoop dat je snel punctie hebt. Heb je dan nu 4 follikels, met die ene er nog bij? Echt geen slechte score hoor!!

Idd heb je misschien wel de meeste kans met 6 pogingen maar in ons geval is er misschien niet genoeg zaad en als we nog 2 pogingen zelf moeten betalen in DD zijn we ver door ons spaargeld heen. En als we nou garanties zouden hebben... Maar goed voorlopig gaan we nog wel even door hoor. Ben er nog helemaal niet aan toe om op te geven. En misschien lukt het deze keer wel gewoon!?!

Ik drink trouwens nooit koffie hoor.. Ben een echte theeleut!

Succes alvast voor woensdag!

Ben benieuwd hoe het met jou is gegaan Kim...

Geplaatst

Hoi Marianne, fijn dat je weer kan aansluiten.. Pff maar 1 bevrucht, dat is echt $&%&.. Enig idee hoe dit kan dan? Wat was de kwaliteit van het embryo dat ze teruggeplaatst hebben? Hoop dat deze poging jullie meer gaat brengen. Bij ons was het bevruchtingspercentage deze poging ook beduidend minder. Dat is echt balen he, dat maakt je zo onzeker.

Heeeel veel succes alvast en hoop dat het deze keer gaat lukken!!

Geplaatst

@Michaela: de maximale dosering is in NL 300IE maar in het buitenland gaan ze ook wel tot 450IE (en in uitzonderlijke gevallen zelfs tot 600IE heb ik weleens gelezen). Maar mijn huidige arts zegt dat er middels een onderzoek is aangetoond dat er geen significant verschil is bij het gebruik van meer dan 300IE en dat ze daarom in NL dus 300IE als maximale dosering hanteren.

@Marianne: jij ook weer succes met je nieuwe poging! dat het nu dan maar eens mee mag zitten meid!

Geplaatst

Het duurt even voor er antwoord komt van mijn kant. Gister (maandag) dus de FM gehad. Gistermiddag en avond weinig zin om er over na te denken en er over te hebben! Was het allemaal een beetje zat en had er genoeg van. Gisteravond om 22.00 uur de cetrotide spuit gezet waarna ik een beetje instorte en huilend riep dat ik het zo klaar was met al dat spuiten!!!!!

Goed...Nu de rest. Maandag dus om 11.15 de FM. Rechts had ik 2 grotere follikels van 14 en 15 mm en links een aantal (4) nog kleinere van rond de 7 mm. Ik moest gister en vandaag nog 150 I/E spuiten en ook cetrotide meespuiten. Wat een verrotte naalden zijn dat!!!!! Die doet echt veel meer pijn dan die van de gonal F. Ook ik moet woensdag om 9.15 uur nog terug komen voor een FM. (meende echt dat ik maar 2 keer terug moest komen voor een FM, maar goed!) Naar alle waarschijnlijkheid vrijdag de punctie en ja de TP? Doen ze dat op zondag? Of misschien wel maandag.

Dus michaela we lopen echt helemaal gelijk op!!!!

@michaela: ik heb jou niet gezien. Toen wij klaar waren bij dr.S moesten we beide nog bloed prikken voor hepatitus. Dus ik denk dat op het moment dat jij binnen kwam in de kliniek ik achter de deur van de bloedafname zat. Mijn vriend (had een roze polo aan) stond bij de balie om informatie aan te nemen. En nee we zaten niet in de auto toen jullie aan kwamen rijden. We waren al binnen in de kliniek.

@ hanneke: ik kan me voorstellen dat ook jij er af en toe genoeg van hebt! Als ik het al helemaal spuugzat ben, en dit is pas onze eerste IVF behandeling!!! Dus moet je nagaan hoe het voor jullie moet zijn. Jullie moeten jezelf elke keer maar weer opladen voor een nieuwe behandeling.

Goed morgen horen jullie weer van me.

Geplaatst

@Kim: vervelend dat je je zo voelde. Hormonen??? Ik vond het inderdaad kleine naalden die cetrotide en het deed inderdaad meer pijn. Ik had de volgende dag ook meteen weer migraine, maar gelukkig niet zo erg dat ik op bed moest. (nee, want ik moest immers met de trein naar DD? Dus dat kon ook niet!) Ik heb een pakketje hormonen hier uit de apotheek in DD moeten halen en dat is met naaldjes er bij in en die zijn ook best prikkerig, zeg maar. Maar Kim, nog even en dan zijn we er mee klaar. Ik moet straks om 12.00 uur. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen. En ja, ze doen volgens mij ook tp in het weekend. Het kan ook niet anders omdat iedere vrouw toch haar eigen cyclus heeft. Wij moeten dus vrijdag of zaterdag voor de punctie. Mijn nachtrust lijdt er ook een beetje onder want ik begin het steeds spannender te vinden. Maar door die frequente bezoeken aan Dr. S wordt de omgeving opeens ook wat vertrouwder. Dat scheelt.

@ Hanneke: ja, dat zou dan nog best eens kunnen dat er meer zijn dan drie. Maar ik heb ook zo'n vermoeden dat hij alleen een paar meet en je misschien uiteindelijk pas bij de punctie te horen krijgt hoeveel er uiteindelijk waren. Dus het blijft nog even spannend....Hoe bevallen de wachtdagen? Oeps of mocht ik je er niet aan herinneren.... Als je van thee houdt is een kopje frambozenblad thee s' avonds wel een goede ondersteuning van je baarmoederdoorbloeding (beter voor de innesteling). Kun je krijgen in de betere reformwinkels... en he, geen ananas eten, oké, dat drijft juist weer af!!!

@ Marianne: welkom en jij ook heel veel succes in deze ronde.....welke hormonen gebruik jij? En op zondag de FM. (dus Kim dan kan de TP ook op die dag zou je zeggen....)

@ Sen: hoe ben jij vandaag gegaan met de meting? Heb jij trouwens wel een hogere dosering gekregen? Ik gebruik trouwens ook nog kruiden van mijn acupuncturiste ter ondersteuning van de groei van de follikels. Ik heb echt alles op alles gezet en ik ga ook voor en na de tp acupunctuur doen in DD. Dat doen ze daar ook. Ik heb met andere dingen ook al veel baat gehad met acupunctuur en dit kan het systeem alleen maar een handje helpen....

Oké succes allemaal en tot straks,

Geplaatst

@Kim: wat vervelend meid dat je je zo voelt, ik hoop dat het snel beter gaat. Ik denk dat dit er voor de meesten wel bij hoort zo af en toe. Geef er aan toe en probeer afleiding te zoeken dan gaat het vanzelf weer over. Voel je je wel al beter ondertussen? En hoe ging de fm vandaag? Hoop dat er wat meer follikels aan het groeien zijn. Hoe oud ben je ook alweer? Je verlegt je grenzen trouwens hoor, ik zei na de 1e poging ook, dit nooit meer. Maar als je dan weer ff verder bent wordt de wens weer groter en ga je weer door. Kijk maar naar mij ;-). En als deze poging mislukt gaan we misschien ook nog wel voor een 5e poging.

@Michaela: hoe ging jouw meting vandaag? Spannend he, dit is toch ook jouw eerste poging he? Hoop dat je idd vrijdag de punctie hebt. Spannend hoor, die opbrengst. Hoop dat het meevalt.

@Sen: hier ook nog even heel veel sterkte meid. Verdorie had het zo anders gehoopt voor je!

Hier gaat alles goed eigenlijk. Kan het redelijk van me afzetten en ben vrij positief. Weet dat dat voor de uitslag weinig zegt maar het helpt me in elk geval door die ellendige weken heen. Alleen als ik denk aan weer een negatieve test word ik al heeeel verdrietig.. Niet doen dus haha. Heb wel veel last van mijn buik, darmen en eierstokken zijn heel pijnlijk. Maar ook dat zegt allemaal niks.

Sterkte dames.

Geplaatst

Vandaag de derde meting gehad: hij zag nu vier eitjes en eentje rechts maar die was klein en gaat ws niet meer meedoen. Ik ben elke keer weer verbaasd dat het telkens weer anders is. BMS was ook goed gegroeid..

Zaterdag om 11.00 uur de punctie en dinsdag om 11.45 de TP. Spannend hoor. Ik ga voor die tijd nog acupunctuur doen en daarna ook.

Alleen die Poollichaamdiagnostiek is erg prijzig omdat het nu in het weekend valt. Maar ja het is allemaal voor een goed doel. Volgend jaar maar in NL op vakantie....

Goed hoor Hanneke dat je je zo op kunt stellen in je wachtweken. Anders zou je gek worden, toch? Kun je wel lekker slapen? Ik las laatst een doordenkertje: "in de eeuwigheid zijn honderden jaren een vingerknip. Tijd is slechts de afstand tussen oorzaak en gevolg." Dat klopt want we willen maar al te graag weten of het resultaat heeft, toch?

Geplaatst

hee meiden, kan alles al weer iets positiever in zien!!! Moest maandag de cetrotide spuit om 22.00 uur zetten. Zat voor de tv en voor ik er erg in had was het al 22.40!!!! En toen moest ik dus nog spuiten. Mijn vriend verprutste ook nog eens een spuit, omdat hij de naald er niet goed op had, kan gebeuren natuurlijk, maar goed. Het is dan net of je dat er niet ook nog bij kan hebben. En ik was moe en wilde graag naar bed. En dan doet die spuit ook nog verschrikkelijk pijn!! Vooral de pijn na het spuiten. Het is een spuit met een enorme inhoud, wat je gewoon voelt vloeien in je buik! Maar goed alles voor het goed doel!

Gister om 9.10 dus de 3e FM gehad. Het zag er heel goed uit zei dr S. Ik had rechts 2 en links ook 2, maar hij zei, het kan best zijn dat er nog een aantal meegroeien, en dat het er uiteindelijk meer zijn. Hij kon het ook niet goed zien omdat mijn linker eierstok vrij hoog ligt, op zolder zei hij. En wat hij ook nog zei was, beter iets minder follikels van goede kwaliteit dan 20 follikels met mindere kwaliteit! Dus dat was al heel goed nieuws. En oh ja, mijn BMS was ook goed opgebouwd.

A.s. zaterdag heb ik de punctie om 9.30 uur, ik moet om 9.00 uur aanwezig zijn. En dan dinsdag de TP om 12.25 uur!

Het is zo raar, hier zijn we dus 2 jaar voor bezig geweest. 2 jaar lang hebben we zo hard ons best gedaan en nu gaat het gewoon gebeuren en is de kans dat ik zwanger wordt in een keer heel dicht bij. Dat is zo'n vreemd gevoel...

Hebben jullie trouwens ook eitjes in laten vriezen? Wij hebben daar wel voor getekent om dat te laten doen.

@ michaela: dan lopen we echt helemaal gelijk op! Bij jou was het resultaat ook goed dus! Dr. S meet ook niet alle follikels op. Tenminste dat deed hij bij mij niet.. Dus misschien zijn het er wel meer. Het klopt dat de omgeving een beetje vertrouwder wordt. Je stapt er nu makkelijker binnen, kent alles een beetje. Ook mijn nachtrust is niet meer wat het is geweest. Heb daar vooral overdag last van, voel me alsof ik in geen eeuwen heb geslapen! Moet jij ook vanavond de pregnyl spuit zetten? En heb jij ook een recept meegekregen voor utrogestan? Die moet je inbrengen na de punctie.

@ hanneke: ik ben 26, dus nog lekker jong, zoals dr.S. zegt! Vandaar ook dat er maar 1 wordt terug geplaatst. Het gaat gelukkig al weer wat beter. Soms zit je er gewoon even helemaal door heen. Wat goed van je dat je je zinnen kan verzetten. Heb je al je hobby's al weer opgepakt? Ik denk dat als deze poging bij ons mislukt ik er ook zo weer een zou doen hoor!

@ sen: hoe is het met jou? heb je de FM al gehad?

@ marianne: welkom en ook voor jou heel veel succes!!! Als ik het goed begrijp heb jij al vaker een behandeling gehad in DD?

Geplaatst
Als je van thee houdt is een kopje frambozenblad thee s' avonds wel een goede ondersteuning van je baarmoederdoorbloeding (beter voor de innesteling). Kun je krijgen in de betere reformwinkels... en he, geen ananas eten, oké, dat drijft juist weer af!!!

Hee dames ik was even aan het meelezen hier, we gaan maandag ook weer naar dr. S voor een uitgangsecho. Maar zag de frambozenthee staan en heb er even op gegoogled, maar weet je zeker dat het goed is? Ik lees nl. dat het weeen opwekt, en dat het vroeger werd gebruikt om een abortus op te wekken. Volgens mij kun je het gebruiken als je de bevalling op gang wil helpen, net zoals Ananas gebruikt wordt. Maar misschien ook goed als je zwanger wilt worden maar ik dacht laat ik het toch maar even hier neerzetten.

Laatst las ik ook iets van iemand over Muntthee dat dat goed is, ja maar niet als je zwanger wilt worden. Voorzichtig zijn ermee hoor!

Groeten van Shan

Geplaatst

Hmmmz mee opletten dan inderdaad. Ben dan maar blij dat ik het niet gebruikt heb.

Succes maandag Shanna!

Kim, fijn dat je positiever bent. Hoop dat het in 1x lukt. Ik zou trouwens nu achteraf bij elke poging 2 terug hebben laten plaatsen. Maar goed komt natuurlijk omdat ik al meer mislukte pogingen gehad heb. Anders was er misschien al wel eens een blijven zitten.

Hier is het inmiddels weer helemaal omgedraaid. Denk nu weer dat het mislukt is en word daar natuurlijk zeeeer depri van. Iedereen vind dat ik het maar moet accepteren als we geen kinderen krijgen maar ik heb zo het gevoel dat ik dat helemaal niet kan. Hoe denken jullie daarover? Toen we begonnen dacht ik altijd als het niet lukt worden we met z'n tweetjes ook wel gelukkig maar op de een of andere manier geloof ik daar nu niet meer zo in. Pfff nog bijna een week. Denk dat we woensdag gaan testen, als ik het haal. Ik heb zelf altijd het idee dat als het echt goed zit dat je dan al vrij vroeg positief kan testen. Maar ja je weet het nooit natuurlijk. Hmm word niet echt een happy verhaaltje zo dus kom later nog wel eens buurten hier.

Kim en Michaela alvast heeeeel veel succes voor de punctie zaterdag en dat jullie maar een mooie oogst mogen hebben!!

Geplaatst

Wat gek van de frambozenbladthee. Het zou juist goed zijn voor de doorbloeding van de baarmoeder. Ik heb het even in mijn dikke boek opgezocht en wat is het verschil: framboos eten als VRUCHT kan inderdaad de weeén opwekken en dus ook frambozenthee; maar het frambozenBLAD daarentegen sterkt juist de baarmoeder en ondersteunt de hormonen tijdens een zwangerschap!!!

Duidelijk verschil! Maar als je het niet vertrouwt moet je het niet doen.

(ik schrok even en dacht 'wat geef jij nog vreemde adviezen en dat wil ik natuurlijk niet'.)

Kim: ja inderdaad we gaan gelijk op. Maar zo te horen was Dr. S. bij jou wat spraakzamer dan bij mij. Hij zegt nooit zoveel. Behalve dat hij liever aan twee kanten wat had gezien i.p.v. aan een kant. Maar goed.

Ik heb de punctie om 11.00 uur en de TP om 11.45. Dan zullen we elkaar misschien wel zien en als je me herkent dan moet je me maar aanspreken. Ik weet nog steeds niet wie jij bent...

Ik ben maandag met de cetrotide begonnen tot gisteravond en vanavond moet ik om 24.00 uur de pregnyl spuiten. Ik heb al een pannenlap aan de deurklink gehangen als reminder. Ik zou zo naar bed gaan en het vergeten???? Ja het recept heb ik meteen laten faxen naar de apotheek omdat bij mij telkens het weekend er tussen zit. Dus ik ga het morgen ophalen. Gaan jullie wel heen en weer reizen op dezelfde dag? Omdat je al zo vroeg moet? Succes, he Kim (ook met de laatste naald) en dat er maar een blijvertje tussen zit.

Kim: Sen heeft trouwens wel een FM gehad maar was er geen goed nieuws!! Ze heeft het op de klaagmuur gezet.

Hanneke: tja, hoe moet je je optimisme voeden, elke dag dat je moet wachten? Een keer in de dip komen? Zou dat niet een soort zelfbescherming zijn voor al die keren dat je al teleurgesteld bent? Natuurlijk wil je niet horen dat je er maar bij neer moet leggen dat je kinderloos blijft. Dat is moeilijk en zo totaal tegenstrijdig met waar je nu mee bezig bent. Je moet nu juist vertrouwen er in hebben dat het goed komt en je daarop focussen. Maar ja we hebben van nature iets om te leren dealen met teleurstellingen en dan krijg je bij jezelf ook vragen zoals 'waarom zou het nu wel goed gaan terwijl het de andere keren ook niet goed is gegaan.' De twijfel slaat dan weer toe. Begrijpelijk. Maar zolang je nog niets weet: blijf optimistisch en ga er voor. Je ziel moet ook gevoed worden met leuke gevoelens. Alle gevoelens mogen er zijn maar dat is de duivel van de wachtweken, denk je niet? We mogen toch ook even hopen en van die gedachte genieten dat het deze keer wel goed komt? Hou dat lekker vast. Je weet het antwoord en de bijpassende reactie immers snel genoeg. Dromen en hopen horen er dan juist bij...

Sen: hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

hey meiden, hier gaat het even helemaal ruk op het moment. Ben zo teleurgesteld en ontgoogeld. Ben nu met die kuur Provera begonnen. Voor jullie wordt het spannend meiden. Veel succes met de punctie en Hanneke jij met wachten, ik weet het.. het is oh zo killing. Denk aan jullie

liefs

sen

Geplaatst

Ha die Sen kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Gelukkig kun je hier even van je af schrijven.

@Hanneke wachten is altijd killing, positief blijven is wel heel belangrijk hoor!

@Michaela je hebt gelijk ik heb niet goed gelezen, had het woordje blad over het hoofd gezien. Maar ook hier lees ik over de bevalling ... voeg het stukje even bij voor wie het wil lezen.

Vroedvrouwen schrijven frambozenbladthee voor aan vrouwen die zwanger zijn en enkele weken voor hun bevalling staan. De spieren rond de baarmoeder en de baarmoeder zelf worden immers gevoed, waardoor vroeggeboorte veel minder zou voorkomen. Daarnaast zou het drinken van frambozenbladthee de baarmoeder zo versterken, dat je bij de bevalling minder pijn zou hebben.

Maar kruidendokters in Engeland schrijven frambozenbladthee nu ook voor bij onvruchtbaarheid. Een goed gevoedde – noemen ze dat dan een ‘dikke’? – baarmoeder staat immers sterker om een bevrucht eitje op te vangen. Want het is niet genoeg om bevrucht te raken … Dat eitje moet die eerste dagen ook nog overleven!

Daarnaast helpt het ook vrouwen om regelmatig te menstrueren en zou het buikrampen tijdens je menstruatie verzachten. Ook als je last hebt van gevoelige darmen in deze periode, zou een kopje frambozenbladthee verzachting kunnen brengen

Groeten van Shanna

Geplaatst

@Shanna; de thee doorbloedt de baarmoeder goed, waardoor een vroeggeboorte voorkomen wordt. Dus dat is juist positief. Het is echt ter ondersteuning van de baarmoeder om haar werk goed te doen en juist niet om een bevalling o.i.d. op te wekken... goed dat je nog eens nagekeken hebt. Houd mij ook scherp.

@Sen: ja, ik vind het ook zo rot voor je. Hoe lang moet je die kuur nu nemen dan en wanneer zou je weer kunnen beginnen? Heb jij wel eens aan acupunctuur gedacht? Het kan soms helpen om wat meer follikels te kweken of anderszins ter ondersteuning bij een fertiliteitsbehandeling? Je moet wel eentje zoeken die aangesloten is bij Zhong, de beroepsvereniging en de meeste verzekeringen vergoeden zelfs de consulten. Ik krijg nu ook allerlei pilletjes en kruiden erbij ter ondersteuning. Dus misschien een idee? Sterkte ermee (en fijn dat je hier weer bent:-).

Ik heb gisteren de pegnyl genomen. Viel mee alleen moest die gekoeld bewaard worden. Dus ik hoop dat ik er nog iets aan heb gehad dan. Ik hoop dat de eitjes nog tot morgen blijven zitten. Ik voel wel allerlei activiteiten in mijn buik? Of zorgt de pregnyl ervoor dat je precies 35 uur later een eisprong hebt? Anders zouden ze dat risico toch niet nemen?

En die Ustro.. nog iets bollen. Breng je die in na de TP? Er is weer iets misgegaan in de apotheek en we gaan straks afreizen naar DD dus ik dacht laat ik ze voor de zekerheid meenemen. Heb Irma ook al gebeld maar die was net in gesprek?

Hou jullie op de hoogte. Ben wel een beetje zenuwachtig nu. Ben nooit zo'n held met narcose en zo. Maar we houden het doel voor ogen...

Succes en sterkte,

Geplaatst

@Michaela, die narcose in DD vond ik echt reuze meevallen hoor, het is ook maar een heel klein roesje wat je krijgt.

De uterogestanbolletjes breng je inderdaad na de terugplaatsing in, althans dat was bij mij zo, dat bevordert de innestelling, maar je kunt ze voor de zekerheid meenemen.

Nog eventjes geduld, spannend hè

Liefs van Shan

Geplaatst

ik heb vorig jaar ook acupunctuur, chinese kruiden en heel de mikmak gedaan maar het maakte geen enkel verschil dus daar ben ik toen maar mee gekapt.

wat de bolletjes betreft, ik had ze ook vanaf de terugplaatsing gebruikt. Later las ik hier op het forum dat anderen er direct na de punctie al mee begonnen. Mij was dat zo niet uitgelegd. Dus ik ging er vanuit dat het na de tp moest. Ik denk dat het beter is om na de punctie te doen, hoe eerder hoe beter. Die bolletjes zorgen ervoor dat je baarmoeder(slijmvlies) in goede conditie is geloof ik.

Geplaatst

Op dat 'kleine roesje' wil ik ff reageren:

Het voelt aan als een klein roesje, maar in de narcose papieren staat dat het een algehele narcose is.

Ik was de eerste keer heel bang voor de narcose. Ging helemaal huilend en overstuur :ph34rr: de narcose in... En het 'leuke' is dat hoe je er in gaat, kom je er ook uit. Probeer daarom aan iets leuks te denken als je onder zeil wordt gebracht, dan wordt je veel blijer wakker ;)

Ik werd woensdag wakker en vroeg aan iedereen om chocolade hahaha ;)

Geplaatst

Bij mij was heel duidelijk gezegd de bolletjes na de tp te gebruiken, ik heb er toen nog speciaal naar gevraagd omdat ik hier iets anders had gelezen.

Voor de curettage na de miskraam heb ik een volledige narcose gehad maar dat ging heel anders, ik lag toen ook echt op de uitslaapkamer en aan wat meetdingen voor je hartslag enzo en toen dat allemaal goed was mocht ik weer naar mijn kamer terug en daar heb ik daarna echt een paar dagen last van gehad, ze raadden mij toen ook aan om een weekje thuis te blijven vanwege het effect van de narcose. Vandaar dat ik dacht dat de narcose in DD alleen maar een roesje was, met minder effect en gevolgen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

hallo DD-dames,

even een vraagje, is iemand van jullie toevallig verzekerd bij VGZ? en accepteert VGZ een behandeling in DD?

Over Brussel doen ze niet moeilijk maar een eventuele volgende poging overwegen we in DD te doen, ik ben benieuwd naar jullie reacties

bedankt alvast

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hee Babeth ik ben bij de IZZ verzekerd dat hoort ook bij de VGZ toch! Ik heb een machtiging gekregen voor 3x voor dd, voor 1539,= dat is het nederlandse tarief. De medicatie e.d. zijn ook zonder machtiging vergoedt, valt onder de geneesmiddelen, en de intake en bloedonderzoekjes die zijn ingedient en vallen onder de vergoeding poliklinische hulp buitenland en daar kun je tot 1000 euro p.j. onder declareren.

Bij mij deden ze eerst moeilijk vanwege mijn leeftijd toen nog 42 maar nadat ik zwanger ben geweest, is bewezen dat IVF medisch kansrijk is en kreeg ik alsnog een machtiging. Dus ik ga er vanuit dat zij bij jou ook gewoon een machtiging afgeven.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Babeth ik denk dat ze geen onderscheid maken tussen België en Duitsland. Je hebt nu wel een machtiging voor België neem ik aan? En daar krijg je waarschijnlijk gewoon idd 1x nederlands tarief. Dus neem aan dat dat voor Duitsland ook gewoon geld. Waarom denken jullie erover om over te stappen? Denk trouwens dat Düsseldorf wel goedkoper is dan Brussel. Maar ik heb al vaker iets van je gelezen over Brussel en dan denk ik wel dat Brussel een betere begeleiding biedt. Ik heb maandag een mailtje gestuurd naar de laborant over onze poging (of we cryo's hebben en of er nog zaad over is e.d.) maar heb nog steeds niks gehoord. Daar baal ik dan toch wel van moet ik zeggen. Maandag toch maar eens even bellen.

Michaela en Kim, vandaag punctiedag. Spannend hoor dames! Ga keihard voor jullie duimen. Denk dat jullie elkaar nog wel op de uitslaapkamer zullen zien.

Michaela: las ergens een vraag over de tp en je blaas. Ik moet vrij vaak plassen normaal. Wij moesten nu heel lang wachten op de tp en een volle blaas als je net een punctie hebt gehad is echt geen pretje kan ik je zeggen. Toen ik de tp had zag je op de echo een heeeeeeeeele grote zwarte vlek hihi dus dr. S. zei hmmm uw blaas is wel heel vol. Terwijl ik toch echt een paar keer kleine beetjes was gaan uitplassen. De tp was daardoor heel vervelend want het duurt best ff tot ze met de katheter komen. Heb daarna zelfs niet meer gevraagd of we cryo's hadden enzo omdat ik zo nodig moest plassen. Dus om een lang verhaal kort te maken ;-), mijn advies: zorg dat je blaas niet TE vol is. Je voelt zelf wel aan of hij een beetje gevuld is en volgens mij is dat genoeg.

Sen: kan me helemaal voorstellen meid dat je het ff hebt gehad. Heb je wel een goed gevoel nog bij Geertgen? Al enig idee wanneer je nu weer gaat beginnen? Sorry heb je misschien al gezegd maar ik kan niet terugkijken op de vorige pagina ;-). Ik ga weer heel hard voor je duimen. En weet helaas hoe het voelt, die teleurstellingen elke keer.

Shanna: ik heb ergens gelezen dat jij maar 1 poging zou doen. Wat heeft je van mening doen veranderen? Goed hoor, zeker omdat je spontaan zwanger bent geweest zijn er gewoon kansen! Zal ook voor jou duimen.

Hier nog steeds tussen hoop en vrees haha. Moet wel zeggen dat de dagen toch best snel voorbij gaan. Het ene moment denk ik echt, het is gelukt en het volgende moment twijfel ik weer zo. Je gaat alles vergelijken met de vorige wachtweken. En als ik dan weer iets anders ontdek denk ik zie je nou ben nu gewoon zwanger en andersom ook natuurlijk.. Pff maak mezelf helemaal gek, maar dat hoort er helaas bij weet ik inmiddels. Neem me elke keer voor om het niet meer te doen maar dat is illusie. Maar ben zoooo ontzettend bang voor weer een negatieve test. Dan zouden we al naar poging 5 gaan! Pff weer zo'n smak geld en weer minder kansen (voor mijn gevoel). Maar kan wel voor een hele poging puregon krijgen van een vriendin die bij poging 1!!!! zwanger is geworden van ICSI. Daar ben ik natuurlijk wel heeel blij mee. Scheelt toch weer 1700 euro. En als ik haar dan hoor over haar zwangerschap kan ik alleen maar denken, ik wil het ook zo graag. Is het dan gewoon een kwestie van doorzetten of gaat het er voor ons gewoon nooit inzitten??

Sorry dames heeeeel verhaal geworden, jullie kunnen de helft overslaan hoor ;-). Lucht gewoon erg op om alles eruit te gooien en heb het gevoel dat dat hier het beste kan.

Iedereen succes, we moeten gewoon die slagingspercentages van DD, Geertgen en Brussel omhoog schroeven!

Geplaatst

hoi girls,

Michaela en Kim heeeeel veel succes vandaag met de punctie.

@Hanneke: ik heb nu een kuur Provera gekregen en die moet ik 7 dagen slikken, dan treedt er binnen 5 dagen na de laatste pil een bloeding op. Het is dus om de cyclus af te breken en opnieuw te beginnen. En dan moet ik weer bellen voor een uitgangsecho.

Meiden, fijn weekend.. alleen het weer zit hier nu opeens tegen want het regent in het Westland.

liefs

Sen

Geplaatst

hallo dames, hebben jullie hier nog plek voor een nieuwtje? ;)

@ meiske

ik ben afgelopen Donderdag voor het eerst in DD geweest voor een intake. Van tevoren had ik met VGZ gebeld, en mij werd verteld dat ik ook zonder machtiging de facturen van de behandeling daar kan declareren en het Nederlandse tarief vergoed krijg.

Voor dat die behandeling werkelijk kan starten moet eerst nog de TESE bij mijn lief succesvol zijn... fingers crossed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden