Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Hellen,

Tese-op is vandaag meegevallen. Manlief heeft behalve pijn in zijn onderbuik, nog geen pijn in alles wat er onderhangt. En dan morgen de uitslag. Ben benieuwd. Hoop ik ieder geval dat bij mij alles nog lekker zit en dat er niets vroegtijdig gesprongen is. En dat ze zowiezo wat bruikbare eitjes kunnen vinden. Maar weet morgen meer. Wel zenuwslopend, vanacht slecht geslapen en vandaag een paar uur hangen in het ziekenhuis, want het liep natuurlijk weer mega uit. Was om 10.45 gepland, maar om 12.00 was de arts nog niet beschikbaar. Dus ga vandaag maar (proberen) op tijd te slapen.

Voor jou, heel veel succes met het spuiten, ik ben gelukkig junk-af.

Hou je op de hoogte.

Liefs,

Marianne

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@marianne, gelukkig dat je man niet te veel pijn heeft!

Veel succes morgen, ik hoop dat je vannacht nog een beetje slaapt dan kun je morgen fris aan de punctie!

Ik mag morgen ook eindelijk naar DD!!!! kan niet wachten na alle succes verhalen over dr S. Ben benieuwd naar de intake en de behandel methode die wij gaan krijgen.

Geplaatst

ow jeetje wat een lange zit alweer!!! ik duim me suf voor jullie.

het loopt wel vaak erg lang uit hé. dat vind ik persoonlijk dan wel echt minder. maar jeh we moeten maar blij zijn dat we meteen weer aan de slag kunnen :)

mama van noa: jij heel veel succes met je eerste gesprek.

Geplaatst

Hé meiden,

Zo vandaag de punctie gehad, die narcose was echt een aanrader. Dacht dat ze nog moesten beginnen en wou zeggen, dat ik nog niet helemaal weg was, maar toen bleek het al achter de rug te zijn. En de opbrengst: 7 goede eitjes. Ben zo blij. Tese uitslag bleek ook net binnen te zijn en deze was ook goed. Nu morgen bellen, om te vragen of er bevruchting is opgetreden en dan zaterdag al de TP. Manlief heeft gelukkig buiten een beetje spierpijn in zijn onderbuik, verder helemaal geen last van de Tese-op gehad. Verder waren ze in DD allemaal vreselijk aardig, dikke pluim voor de mensen daar.

Hellen, hoe gaat het? Viel de eerste spuit mee? Je duimen heeft in ieder geval geholpen.

Mama van Noa, hoe is het gesprek gegaan? Ben benieuwd.

Nou, laat morgen weten wat de uitslag van de bevruchtingen is.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

marianne

wat een goed nieuws zeg!!! en hoe voel jij je? ik duim me suf voor bevruchting.

ik blijf je volgen

eerste spuit ging zoals vanouds alleen nu met een pen, niet gewend.

was wel erg zenuwachtig maar heb even nagevraagd en heb het goed gedaan.

maandag de 1e meting, ben benieuwd

Geplaatst

wauw marianne, goed zeg 7 eicellen!!! dat ze vandaag maar flink gaan feesten met de zwemmers:sign17::sign17::sign17: van manlief!!!

Ik weet trouwens niet hoe het werkt met tese maar eindigt dat ook in icsi of is dat een heel andere methode?

Ik ga me suf duimen dat er een paar mooie emmy's ontstaan!

Hellen de eerste spuit er weer in, het went snel hé?

Vandaag hebben we de intake gehad wat een mooie kliniek, ziet er beter uit als de suffe ziekenhuizen hier.

Wij zijn zeer tevreden en hebben nu definitief de keus gemaakt om in DD verder te gaan, we hebben er allebei een goed gevoel bij en dr S zij dat we echt een supergoede kans hebben omdat we al een goede zwangerschap hebben gehad en omdat ik heel ff zwanger ben geweest van icsi 1. Dr S heeft voorgesteld om icsi in combinatie met imsi te doen om zo de kansen nog iets te vergroten. Stiekem had ik dit al verwacht maar nog niet de kosten besproken met manlief (max €900) maar hij reageerde eigenlijk meteen met we sparen niet voor niets en dat we alles op alles moeten zetten nu omdat het onze laatste kans is! Hij wil na deze poging incl evt cryo's stoppen omdat we het gewoonweg niet kunnen opbrengen om en hele poging zelf te betalen.

ook is er bloed geprikt bij mij maar weet eigenlijk niet precies waarom, hij had het wel over een aantal waardes maar heb t niet goed in me opgenomen.

Manlief heeft een hele waslijst aan vitamines meegekregen die hij moet gaan slikken om het zaad wat er is in topconditie te gaan brengen. Naar mijn idee zijn het bijna dezelfde vitamines als zwangerschapsvit. dus morgen meteen naar de apotheek.

Over 11/2 week moeten we bellen voor de uitslagen en dan gaan we een behandelplan afspreken en dan in augustus gaan we starten!!! Ben echt helemaal hyper en kan niet wachten!

groetjes

't is een heel verhaal geworden.......sorry....

Geplaatst

Hoi,

Nou, uitslag was een enorme domper. Van de 7 zijn er uiteindelijk 2 bevrucht geraakt, waarvan 1 abnormaal, dus m.a.w. er is er nog 1 in de race. Viel wel even rauw op mijn dak vandaag. Had toch op meer gehoopt. En dan te weten, dat de uitslagen goed waren. Kreeg zelfs vanmiddag een brief, dat er 7 buisjes met weefsel van de Tese konden worden ingevroren, vanwege goede kwaliteit. En nu moet ik afwachten, want morgenochtend bellen ze vroeg om mee te delen of de laatste wel goed doorgedeeld is. Baal hier echt van. Hoop in ieder geval, dat ik morgen toch nog die ene kan ophalen morgen.

@Hellen, nog geen last van de hormonen? Hoop dat je maandag een mooie score hebt.

@Mama van Noa, ik heb Tese in combinatie met IMSI gehad. Dan bekijken ze de zaadcel 6500 x i.p.v. 200 x. En ook wij moeten gaan bekijken, mocht deze behandeling niet lukken, of we doorgaan. Want zo snel kan ik het ook niet bij elkaar gespaard krijgen, maar laten we hopen, dat het niet nodig. Maar wel fij, dat jullie ook mogen beginnen.

Morgen de rest van de story. Ben nu bij mijn broertje, scheelt morgen weer een stuk rijden. En vanmiddag kreeg ik geen internetverbinding thuis. Nu hoop ik dat het lukt dit bericht te plaatsen, want geloof, dat deze laptop op zijn eindje loopt.

Ga zo meteen maar even proberen te slapen, zal wel weer niet meevallen.

Alvast een fijn weekend.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hoi Marianne

wat enorm jammer zeg, ik kan me voorstellen dat dat een domper is. Fijn in ieder geval dat ze wel heel wat zaad hebben kunnen invriezen, en van goede kwaliteit!!!

Nou duimen voor die ene mooie emmie

groetjes

Babeth

Geplaatst

oh meid wat een domper!!! jeetje.............maar we blijven duimen voor de ene!

zet hem op .............

wanneer heb je de tp? vandaag?

wat betreft de kosten: ik kreeg gisteren de offerte.

als ik alles bij elkaar tel: medicijnen, narcose, onderzoeken, extra behandelingen imsi /pisic dan is dit ruim 5000 euro. Wat een smak geld. En dan te bedenken dat je nog zeker weet of je zwanger raakt en dan zoveel betalen voor teleurstellingen, wat is life toch soms oneerlijk! :)

spuiten gaat goed, merk nog niets,alleen 2 blauwe plekjes

Geplaatst

Hoi,

Vanmiddag toch de TP gehad van de ene die de race was aangegaan, had zich goed gedeeld. Had het wrs verkeerd begrepen, want ze zouden alleen bellen, als de TP niet zou doorgaan. Ben zelfs vanmorgen gaan douchen met mijn telefoon. En de rit naar DD was echt zenuwslopend, maar gelukkig toch goed nieuws. Heb ook een fotootje gekregen van het emmietje. Nu de komende 2 weken flink duimen, dat ie blijft plakken.

Mail morgen even verder, want dan ben ik weer thuis.

Hellen, ik had de vorige keer geloof ik wel 8 blauwe plekken, dan raak je net een bloedvaatje met prikken, maar deze keer helemaal geen 1. Maar nog 2 dagen en dan weet je hoe goed ze groeien. Duim voor je.

En wat betreft de kosten, denk dat ik maandag de rekening wel zal hebben liggen.

Kreeg alleen bij de AH behandeling, geen beessie. Maar die zullen ze in Duitsland wel niet kennen.

Heel veel succes allemaal.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hoi Hellen,

En heb je de FM al gehad? Hoop, dat ze allemaal goed groeien.

@Marion, Succes met wachten, jij mag zeker ook 25/06 testen. Duim voor je.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

he dames: ow dat is snel, ik duim me suf voor jullie!!!

bij mij groei maar pas 1 boven 10mm. dosis blijft hetzelfde.

donderdag 2e meting.

Geplaatst

Hoi,

@Hellen, ik hoorde in Rotterdam, dat ze meestal de eerste FM op cyclusdag 9 doen. Vonden bij mij dag 8 ook redelijk vroeg. Duim voor je dat ze donderdag allemaal flink gegroeid zijn.

@Marion, ik zat me ook al te bedenken of ik die 2 weken wel ga volhouden. Bij mijn dochter had ik al na 9 dagen getest, maar toen wist ik eigenlijk al dat het goed zat. En de vorige 3 keren al gelijk, dat het niet goed zat.

Hoop dat je 23/06 een test met 2 streepjes hebt.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

ja idd in Maastricht ook pas een dikke week erna. Och ja, ik zie het donderdag wel.

heb wel wat hoofdpijn maar verder niets. Voel me goed.

En weer op het ellendige wachtbankje hé. Dan gaat de tijd langzaam hé.

zet hem op meiden!!!

Geplaatst

Hoi Hellen,

Hoe is het vandaag gegaan? Waren ze al gegroeid? Duim zo voor je op een mooi aantal. Ben erg benieuwd.

En verder alles goed, geen last van de bijwerking.

en ik ... ik word nu al gek van het wachten. Het schiet maar niet op en van ieder dingetje die ik voel, schiet ik in de stress. Krijg ook zo'n slaap van die bolletjes. En natuurlijk niet om 10 uur 's avonds, maar om 3 uur 's middags tot een uurtje of 7. Met als gevolg, dat ik 's nachts niet meer kan slapen, omdat ik over mijn slaap heen ben. En ja ... wat ga je dan doen: piekeren.

Nou, meid laat snel even wat van je horen.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

hoi meiden,

hoe is het hier? ben al ff niet meer hier geweest...

marianne na slecht nieuws toch 1 emmy in je buikkie en al stiekem getest? of wacht je toch netjes tot de 25e?

Hellen ik zie in je onderschrift dat de poging is afgebroken shit zeg! hoe kan dat gebeuren te weinig hormonen? mag je snel weer beginnen? ik hoop het in elk geval voor je.

hier alles rustig vandaag gebeld voor mijn schildklier waardes die waren 5,0 dus met mijn eicel voorraad zit het wel goed zei dr s.

we mogen definitief half augustus beginnen en het wordt definitief icsi icm imsi dus we kunnen gaan aftellen! eerst lekker op vakantie en genieten van het mooie weer.

xxx

Geplaatst

Mama van Noa: waarom mogen jullie pas half augustus beginnen? Of hebben jullie daar zelf voor gekozen? Wij hebben morgen intake in Dusseldorf, hoop stiekem dat ik meteen na mijn cryo's (begin juli) mag starten.

Succes alvast in elk geval!!

Geplaatst

Hoi Hanneke

ja wij hebben zelf aangegeven om pas half augustus te beginnen dit ivm vakantie en omdat we ff onze koppies leeg wilde hebben om weer fris te kunnen beginnen. ook is mijn man inmiddels door dr S aan heel veel vitamines gezet en dit heeft pas effect na 4 tot 6 weken!

En jullie morgen intake....spannend!!!

waar hebben jullie nu de behandeling? en hebben jullie geen vertrouwen meer in dat ziekenhuis?

heel veel succes in elk geval morgen, ik wist na binnenkomst in DD dat we de goede keus hadden gemaakt om daar onze laatste poging te gaan doen

xxx

Geplaatst

he dames,

idd mijn poging is afgebroken. spoot 150 E gonal F en had na tien dagen 1 groot follikel van 17, twee van 10 mm en links allemaal onder de 10 mm. Dat vind S veel te weinig en daarom gestopt. Een teleurstelling, alweer maar het is wel beter zo dan een punctie met 1 eicel. Wij gaan ook medio aug starten vanwege vakantie. Rust is soms ook wel lekker al kan ik dat nu nog niet zo goed zien :)

dames veel succes

Geplaatst

Hoi meiden,

@Hellen, jeetje wat een tegenvaller voor jullie. Had zo voor je gehoopt, dat ze allemaal lekker zouden meegroeien. Maar het is in DD geen probleem om zo snel weer te beginnen? Neem aan dat de volgende behandeling gewoon nog betaald wordt door de verzekering. Probeer in ieder geval straks lekker uit te rusten tijdens je vakantie. Waar ga je trouwens heen?

@Mama van Noa, Ja, gelukkig was er toch nog 1 emmietje doorgedeeld. Maar weet nu eigenlijk niet meer of hij/zij mij als mama heeft uitgekozen. Heb zondagnacht vreselijk buikkrampen gehad en sinds gisteren ook erge rugpijn en hoofdpijn. Werd vanmorgen ook wakker met het gevoel, dat ik een kater heb, niet normaal meer. Wou gisteravond een test doen, maar dacht, als ik dan toch test, dan beter 's morgens. En vanmorgen had ik me verslapen, werd pas 10 over 7 wakker en moet 5 voor 8 de deur uit, dus voor ik er erg in had, was ik al naar de WC geweest, was evht haasten, zeker met een puberpeuter, die dan ook echt niet wil meewerken 's morgens. Maar was nog wel op tijd op mijn werk. Maar ben best wel bang voor de uitslag. Dus morgen er toch maar een testje tegen aan gooien. Maar fijn voor jullie, dat er begonnen mag worden en het is zo augustus.

@Hanneke, hoe is je intake geweest? Net als mama van Noa wist ik ook, dat ik een goede keus had gemaakt om naar DD te gaan. Ze zijn alleen supersnel met het sturen van de rekeningen.

Nou, dames ik ga maar eens even wat doen op mijn werk, want heb een geweldige stapel dossiers liggen.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

hoi dames

@hellen, wat enorm balen meid maar ik denk ook dat er goed aan is gedaan, al kan ik me voorstellen dat het nu even niet zo voelt!!!! Ik hoop voor je dat er de volgende keer wat meer gelijk op gaan met elkaar!!

@Marion67, jeetje, morgen is je officiele testdag, gaat het nog?

@Marianne, ik wil je een hart onder de riem steken hoor, op dag 4 voor mijn officiele testdatum kreeg ik ook flink krampen, ik was er heilig van overtuigd dat ik ongi werd, dag later vage rugpijn erbij....de dag daarna getest omdat ik het niet meer kon houden...toen zaten dus Lars en Nick lekker in mijn buik.... hou vol!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

He Babeth, wt hou je toch altijd alles lekker in de gaten :)

Ja morgen officiele testdag, maar k durf niet...

Alles is nog wel rustig, gisteren wel een gemene steek in mn buik gehad, en heb nog steeds last van een wat zeurderig gevoel. Boobies aan de zijkanten gevoelig. Heb wel last van hoofdpijn dat baart me wel zorgen of komt dat vaker voor?

Vanavond ga ik naar Derek Ogilvie in Amsterdam, dus nog wel lekker afleiding. K heb geen testen in huis dus weet nog niet wanneer ik nou precies ga testen, (hoezo struisvogel). Ik laat in ieder geval de uitslag weten wat die ook mag zijn.......

Liefs

Marion

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden