Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Volgens mij is zo'n beetje alles al beantwoord :-)

Wij hadden ook gewoon het dossier bij ons en hij keek even en idd heel snel had hij al een plan.

Idd doen ze daar meer technieken zoals assisted hatching. Dat is om de kans op innestelen te vergroten.

Dat hebben we gedaan. Tot nu toe nog niet met succes, maar iig zijn er in DD meer technieken dan we tot nu toe in Nederland tegen kwamen.

Wachttijd is niet lang. Ongeveer 1 a anderhalve maand.

Succes!!

Mees

O ja, als het even kan zou ik de echo's in DD doen. Inderdaad kan het ook in Nederland, maar het is toch wel fijn om met je eigen arts, dus S, het erover te hebben. Hij kan dan toch beter en directer zijn 'plan' maken die cyclus en alles volgen. Sommigen overnachten ergens in de buurt als ze erg ver weg wonen. Maak je er een gezellig dagje van...

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We hebben vandaag gebeld voor een afspraak voor intake en kunnen pas op 1 december terecht op z'n vroegst. De week ervoor hebben we nog een evaluatie in het UMCN, dus dan kunnen we mooi alles op een rijtje zetten voor we ons op nieuw aanmelden bij één van de twee.

Geplaatst

Hallo,

Hebben jullie je ook aangemeld via het contactformulier op de website. Heb namelijk nog niks gehoord kan natuurlijk ook nog wel.

Maar ja je wilt zo graag een d.d.

En ik lees ook over kort protocol is dat bij iedereen zo??? Dat zou fijn zijn niet meer aan de pil.....

Laat iemand de echo's maken in een ziekenhuis in Drenthe? Ik ben zo benieuwd naar de slagings percentage in dusseldorf

maar kan er niks over vinden helaas.

Sorry voor de vele vragen hoor.

Groetjes Scoop

Geplaatst

Scholtes gaat het weer druk krijgen.

Ik heb vorig jaar ongeveer een maand moeten wachten op de intake. We konden dezelfde cyclus nog beginnen. Ik heb mijn dossier meegenomen vanuit nederland. Ik zou wel alvast je verzekering bellen en informeren. Je moet namelijk een machtigng voor ivf in het buitenland krijgen voordat je de poging vergoed krijgt. Ik had toen bij de intake meteen aan Scholtes gevraagd of hij een machtiging wilde schrijven. De intake, bloedonderzoeken etc krijg je allemaal vergoed, alleen de narcose en evt AH niet.

Wij zijn heel blij dat we de overstap hebben gedaan. Helaas is het de eerste keer in Dusseldorf niet gelukt, maar nu zijn we 10 weken zwanger! Slagingspercentage heb je niet echt in DD, maar daar werkt hij niet echt mee. Hij neemt ook bijna iedereen aan, maar van de vele lotgenoten die van NL. naar DD. zijn overgestapt zijn er maar weinig waarbij het niet gelukt is.

Ik hoop dat het voor jullie ook snel gaat lukken.

Liefs junior

Geplaatst

Hi Scoop en Doortje,

Het snelste is gewoon het telefoonnummer van Irma te bellen. Er kan ook Diana opnemen. Zij spreekt ook NL. Dan kun je zo veel sneller een afspraak maken voor een eerste intake. Via contactformulier duurt het misschien langer, met al het mailverkeer van tegenwoordig.

Dr Scholtes kijkt per stel wat het beste voor behandeling past. En als je eigen wensen of ideeen hebt kun je die ook inbrengen. Daar houdt hij ook rekening mee. Dus lange of korte protocol, wel niet eerst aan de pil is helemaal afhankelijk van je situatie en de totale behandeling zoals hij dat inschat op basis van jullie hormoonwaarden.

Ik heb bij de tweede poging wel de echo's in NL laten doen. Het kostte wel wat moeite maar vond uiteindelijk het ziekenhuis in Beverwijk (voor de mensen uit Noord Holland), die de echo's maken. Hele vriendelijke meiden daar. Ze schrijven alles keurig op en dat bel je dan zelf door aan Irma of Diana. Heb je een echo in het weekend (ja dat kan ook) dan belt Scholtes je zelf (of jij hem, net wat wordt afgesproken). En aan de hand daarvan bepaalt hij hoe verder. Voor Drenthe zou je even rond moeten bellen welke ziekenhuis dit eventueel doet. Succes.

Nou succes, en als jullie nog meer vragen hebben, gewoon stellen hoor.

Geplaatst

Junior, van harte gefeliciteerd. Ik lees hier en daar weer meer zwangerschappen dus nu is het blijkbaar een meer vruchtbare periode! Super! Geniet ervan!!!!

Geplaatst

Junior van hartelijk gefeliciteerd!!!!!

Wat goed 10 weken zwanger al. Ik ga morgen Irma bellen voor een afspraak.

Groetjes Scoop

Geplaatst

Hoi Scoop,

Wij hebben vandaag gewoon gebeld en konden gelijk een afspraak maken voor 1 december ( had ook een dag eerder gekund, maar dan kunnen wij zelf niet). Tot die tijd zat dr. Scholtes al helemaal vol.

Dus misschien gewoon even een telefoontje er aan wagen? dan weet je snel waar je aan toe bent.

Succes.

Groet, Dorien

Geplaatst

Hoi Junior,

ALlereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat het jullie gelukt is! Ik hoop dat wij ook succes hebben bij een tweede poging. Hebben jullie ook AH gedaan? Ben wel heel erg benieuwd naar de mogelijke risico's die dit met zich mee brengt namelijk, zeker omdat het in NL nog niet wordt toegepast omdat er nog een goedkeuring voor is.

Dat machtingsformulier van je verzekering vult hij ter plaatse voor je in? Onze verzekering gaf namelijk aan dat het dan 3 tot 6 weken kan duren voor je reactie hebt (UMC Verzekeringen). Wij hebben op 1 dec de intake en ik verwacht zo rond 4 december mijn menstruatie (als niet alles nu op de schop gaat door de hormomen, maar was nu ook precies volgens mijn biologische klokje gaan menstrueren ondanks alle hormonen).

Ik ben namelijk wel fan van het korte protcol, want heb de vorige keer al met al 5 weken moeten spuiten. Heb ik niet meer zo'n zin in eigenlijk. Duurt me allemaal veel te lang.

Voorlopig nog tijd genoeg om alles uit te zoeken in elk geval, want het is nog lang geen 1 december. We hebben 25 november ook nog een evaluatie in het Radboud. Weet eigenlijk niet goed of ik daar ook moet aangeven dat ik overweeg om over te stappen naar Dusseldorf.. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Geplaatst

Het wordt gezellig druk in Dusseldorf!

Wij hebben op 18 november ons intakegesprek. Ik had bij mijn huidige ziekenhuis alleen aangegeven dat ik een second opinie wilde hebben in een ander ziekenhuis en dat ik daarom een kopie van mijn medisch dossier nodig had. Ik heb hen verder nog niet duidelijk gemaakt dat wij bij hen gaan stoppen. Ik wil eerste het intakegesprek in DD afwachten.

Ik had zelf mijn medisch dossier ingescand en gemaild naar dokter S. Ik kreeg direct de volgende dag een mailte van hem terug. Op zijn advies combineren wij ons intakegesprek met een SCSA test. (= onderzoek fragmentatie sperma). Wij wonen in het westen van het land waardoor wij een lange reisafstand hebben, vandaar die combinatie. Kan daarom ook het verhaal van de echo's bevestigen. Mag je gewoon laten doen bij een ziekenhuis in de buurt. (mits deze er aan meewerkt....zucht)

De afspraak voor de intake en de SCSA test hebben wij uiteindelijk gemaakt bij Irma, welke gewoon Nederlands spreekt.

De andere Nederlandse assistente Diana, schijnt er niet meer te werken. (dat heb ik mij op een ander forum laten vertellen).

Wij hebben voor dusseldorf gekozen vanwege de uitgebreide mogelijkheden ten opzichte van Nederland. Wij krijgen helaas nu niets meer vergoed door de verzekering omdat wij al drie pogingen voor een brusje in NL hadden gedaan. Nu wij eenmaal alles zelf moeten gaan betalen willen wij dus "all the way" gaan.

In Nl konden zij ons ook niet aangeven waarom ik eerder wel zwanger was geraakt van mijn zoontje en nu dus niet meer. Wij zijn op icsi aangewezen vanwege de zaadkwaliteit en in DD doen zij dus de extra behandelingen zoals Picsi waardoor wij zelf denken een kans te hebben om toch nog een keer zwanger te raken.

Wel leuk om elkaar zo een beetje op de hoogte te houden. Wie weet komen wij elkaar daar allemaal nog eens tegen.

Wens iedereen dan ook heel veel succes in DD en dat wij maar allemaal heel snel zwanger mogen raken.!

Geplaatst

Nou, ik meld me een paar weken niet en ik zie dat dr scholtes het druk krijgt. Wat fijn om dat allemaal te lezen, zo'n hoop medestanders.

Eigenlijk logde ik voor jou in Michaela maar ik las niet het nieuws waar ik op hoopte. Wat balen zeg! Hoe gaat het nu met je en wat lief dat je nog op onze berichten reacties geeft.

Gisteren in Nederland bij mijn eigen gyneacoloog geweest want bij terugplaatsing bleek dat mijn baarmoedermond hermetisch dicht zat. Die moest worden opgerekt voordat we de cryos terug mogen plaatsen. Nou, gelukkig blijkt dat de boel weer keurig open is, een operatietje niet nodig en zaterdag de 23 ste mag ik mij weer melden in Dusseldorf voor de uitgangsecho waarna we hopelijk in de natuurlijke cyclus de tp van 2 cryos krijgen. Niks geen hormonen, wat een verademing en het voelt ook veel meer zoals het zou moeten op een redelijk natuurlijke manier.

Ik moet zeggen dat mijn eerste IVF procedure in DD erg is meegevallen. Ging lekker snel, weinig klachten en de punctie onder narcose viel erg mee. Lijkt mij veel fijner dan zonder narcose maar dat schijnt voor iedereen anders te zijn. Ik heb er ondertussen met een aantal mensen gesproken die hier in Nederland de molen zijn ingegaan maar hoe goed dat ook klinkt, ik ben blij dat wij rechtstreeks in DD zijn beland. Volgende maand wordt ik 40 dus de tijd begint ook een beetje te dringen. Was blij zo snel terecht te kunnen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie voortgang en duim met jullie mee.

Geplaatst

Hallo allemaal!

Gister de afspraak voor de TESE gemaakt. 26 oktober krijg ik de operatie in Mulheim.

Vandaag ben ik gebeld door Irma en de 23e kunnen we op gesprek voor het behandelplan!!!

Als er dus wat word gevonden met de TESE kunnen we gelijk aan de slag!

Wat een verschil zeg met hier in NL! Hier hadden we ongeveer 1,5 verder geweest!

Wij gaan gebruik maken de IMSI behandeling. Een behandeling die ze hier in NL nog niet kennen.

In NL word het tijdens de bevruchting met 600x vergroot en daar met 3600x.

Hierdoor is de kans op een miskraam een stuk kleiner. Helaas is deze methode wel een stuk duurder, maarja dat hebben we er voor over!

Nu eerst duimen dat er de 26e wat word gevonden!!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Ik heb zojuist Irma gesproken en we hebben een afspraak staan voor 1 november.

We gaan dan bespreken welke behandeling, als het goed is word ik namelijk 3 november weer ongesteld.

Best spannend allemaal. We hebben nu 9 x een terugplaatsing gehad maar helaas gaat het steeds fout.

De laatste x een positieve test gehad maar in het ziekenhuis was nogal verwarring over 8 weken zwnager zijn of 6 weken zwanger zijn.................

Zijn er meer dames die ook iedere keer een terugplaatsing hebben gehad maar dat het fout gaat helaas.......

Groetjes Scoop

Geplaatst

Hee Scoop, wat goed om te horen dat jullie al snel verder kunnen. Ik heb zelf nog geen ervaring met postieve testen helaas. Wij hebben echter ook pas 1 terugplaatsing gehad.

Wij wachten nu tot begin december op de afspraak in DD en gaan dan beslissen of we al over willen stappen. Ik moet zo rond 3 december ongesteld worden. We melden ons dan of aan in Nijmegen voor het lange protocol of anders een maand later in DD voor mogelijk het korte protocol, afhankelijk van wat Dr. Scholtes adviseert. We gaan namelijk eerst van 5 tm 12 december een weekje bijkomen in Egypte en even alles van het laatste jaar verwerken. Zijn we wel hard aan toe.

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Doortje,

Voor je het weet is het alweer december.

En wat heerlijk een weekje weg. Wij zijn 4 jaar geleden in Egypte geweest.

Dr. Scholtens is echt een hele fijne arts zo hebben wij dat tenminste tijdens de intake ervaren.

We gaan dan ook vol goede moed naar DD.

Groetjes Scoop

Geplaatst

Wat veel mensen die al naar Dusseldorf gaan! Wij hebben van de week te horen gekregen dat er voorlopig een stop is bij urologie in het AMC. Nou wilden we sowieso al gaan overstappen ivm de lange wachtlijsten. Vandaag heb ik gebeld met DD voor een gecombineerde afspraak met dr. Scholtes en de androloog. Maar schijnbaar wordt het daar ook steeds drukker want we kunnnen 15 December pas terecht. Toch nog weer 2 maanden wachten dus.

Wie weet hoe het dan verder gaat? Mijn vriend zal een Mesa of Tese moeten ondergaan. Als de uitslag goed is...hoe lang duurt het daarna nog voordat je een behandeling kan beginnen? Duurt dit ook weer een paar maanden of gaat het dan heel snel?

Spreekt dr. Schneider ook engels? Wij zijn allebei heel slecht in Duits (verstaan gaat nog enigzins...maar spreken is een ander verhaal). Ik werd al een beetje nerveus toen ik in het Duits moest vragen naar Irma en ze bleek in een vergadering te zitten. Degene aan de telefoon kon haast geen engels. Maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Geplaatst

Hi Twinkelstar

Je bedoelt Dr Scholtes en die is hartstikke Nederlands hoor. Gewoon naar Irma vragen en meestal verbinden ze al vrij snel door met haar. Op donderdag is er inderdaad altijd vergadering. Ze zijn al vanaf 7.00 uur 's ochtends open hoor. Of Irma er dan ook al is weet ik niet. Dus het kan allemaal gewoon in het Nederlands.

De andere vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar het gaat meestal allemaal wel heel snel in DD. Maar er zijn vast dames die er wel ervaring mee hebben.

Succes,

Geplaatst

Hoi Michaela, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Dr Schneider is de androloog/ uroloog en is Duits. Ik heb uiteindelijk wel een afspraak kunnen maken (later op de dag heb ik nog een keer gebeld). We kunnen 15 December pas terecht. Dus nog even 2 maanden geduld...

Geplaatst

Tot nu toe heb ik nog niet gereageerd maar wel veel meegelezen. Wij stappen ook over van het AMC naar Dusseldorf. Onze afspraak is op 3 november.De eerste IVF in het AMC was in augustus en we mogen pas in januari 2011 voor de volgende IVF. We kunnen dat wachten niet meer aan. Levert nog meer stress op dan die wachtweken. De eerste IVF is omgezet naar een escape IUI want er groeide maar 1 folikkel :-( En dan nog mogen we niet meteen verder vanwege de wachtlijst. We zijn echt benieuwd wat Dusseldorf voor ons kan doen.

Geplaatst
Hoi Michaela, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Dr Schneider is de androloog/ uroloog en is Duits. Ik heb uiteindelijk wel een afspraak kunnen maken (later op de dag heb ik nog een keer gebeld). We kunnen 15 December pas terecht. Dus nog even 2 maanden geduld...

Ja,inderdaad verkeerd begrepen...je had het over twee artsen. Maar zit Dr Scholtes er dan niet bij? Met al die Nederlandse patiënten kan hij vast wat brokken Nederlands. Lijkt me ook wel gek als je elkaar niet verstaat. Maar het komt vast goed! Succes!

Geplaatst

Hi Jersi,

Dat is ook juist het verschil in DD. Met 1 follikel doen ze gewoon een punctie en ivf/icsi. Daar hoef je er niet minstens 3 te hebben. Die ene kan genoeg zijn!!

Groetjes, Mees.

Geplaatst
Ja,inderdaad verkeerd begrepen...je had het over twee artsen. Maar zit Dr Scholtes er dan niet bij? Met al die Nederlandse patiënten kan hij vast wat brokken Nederlands. Lijkt me ook wel gek als je elkaar niet verstaat. Maar het komt vast goed! Succes!

We hebben eerst een gesprek met Dr Scholtes en daarna met Dr Schneider. Wat ik begrepen heb is dat achter elkaar. Dus ik denk niet dat Dr. Scholtes bij het gesprek zit met de androloog. Maar misschien weet iemand dat hier waarvan de man ook naar Dr Schneider is geweest?

Geplaatst

Hoi Twinklestar!

De Androloog Dr Schnieder zit niet bij het gesprek met Dr Scholtes.

De androloog zit ook niet in Dusseldorf maar in Mulheim. Is een klein stukje rijden vanaf dusseldorf.

Hij spreekt geen nederlands maar weet niet of hij engels spreekt. Mijn duits is gelukkig redelijk dus kon hem wel goed verstaan.

Maar aangezien het een dokter is neem ik aan dat hij wel engels spreekt.

Succes in Dusseldorf!!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hoi Stefan,

1 keer in de week komt dr. Schneider in Dusseldorf zodat je een gecombineerde afspraak kan maken. Dr Scholtes had ons dit gemaild. Toen we met Irma belden bleek dat je inderdaad ook zelf naar Mulheim kon gaan. Dit scheelde maar een paar dagen dus hebben we ervoor gekozen om alles achter elkaar in Dusseldorf te bespreken. Hadden jullie dit niet gedaan? Het enige waarover ik me dus een beetje zorgen maak is dat we bijna geen Duits kunnen (verstaan gaat wel goed...maar spreken :-( ).

Het schiet al aardig op voor jullie als ik het zo lees. Spannend hoor.

Waarom moet jij een Tese laten doen als ik vragen mag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden