Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Miki

ik heb nooit iets voorgeschreven gekregen in DD, gebruik continu de zwangerschapsvitaminen van Puur mama, voor als je zwanger wilt worden en voor als je zwanger bent. Verder op advies van de acupuncturist vitaminen B100 (complex), Omega 3 2x 1000mg en vit. B6 100mg.

Van vit. D weet ik dat je niet teveel binnen mag krijgen, net als K, A en E (geugensteuntje Kade) van deze vitaminen plas je nl. het overtollige niet uit.

veel succes!

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okay, goed om te lezen Babeth.

Voor ik ga rommelen met vitamine D, eerst maar eens kijken of in Dusseldorf wij een immuunonderzoek krijgen dan. Ik lees dat het daar nog wel eens als een tekort uit kan komen.

Jij slik dus 2000 mg Omega 3 pillen? Ik 600, maar ga het dan ook extra doen. Voel me al zoveel beter erbij! Die B complex alleen na de tp/eisprong toch? Slik je die nu tijdens je zwangerschap ook nog door? En waarom de B6 eigenlijk?

Sorry voor alle vragen, tnxxxx weer voor meedenken. Je bent echt een schat!

Geplaatst

Groot gelijk dat je DD even afwacht, de B6 was voor een extra goede doorbloeding van de baarmoeder.

Toevallig las ik vandaag op de site van MvM dat 3x daags een kleine dosis (van ongeveer 30 mg) de misseljkheid wat kan tegengaan.

DeB100 slik ik continu, mede om me wat beter te voelen

Geplaatst

Ja je bent goed misselik he, las ik al. Sterkte daarmee meis.

En omega 3 dus in dosis 2000 mg per dag, hele cyclus en zwangerschap door?

Geplaatst

Hoi meiden,

Hebben jullie goede kerstdagen gehad?

Kunnen jullie mij vertellen wat alle kosten zijn van DD? Even los van de 2300 euro die je voor ICSI betaalt. Ik bedoel intake, bloedonderzoeken ( alle), semenonderzoek en analyse. Dus eigenlijk alles wat er extra bij komt kijken.

Oh ja, ook ben ik heel benieuwd hoe vaak jullie per poging naar DD zijn afgereisd. En waarvoor?

Bedankt maar weer!!!

Geplaatst

heb je al op de site gekeken? zij geven hun kosten daar wel op. Alleen de gesprekken/intake niet. Je kunt altijd een uitgebreid kostenoverzicht vragen, maar dat kost je dan ook weer geld... Hoorde net van iemand die naar DD zou gaan en daar zou ze eicelonderzoek krijgen. 4600 euri. Kassa!

Gelukkig was dat bij ons niet aan de orde.

bloedonderzoek kost iets van 60,-

intake 65 of zo

echo's worden ook nog gerekend

narcose 200zoveel (ik zelf heb 120 betaald omdat ik er op stond alleen een roesje te krijgen voor die magere 5 eicellen)

imsi kost max 800 geloof ik, picsi 160

ah 160

het loopt lekker op he

Ik ben 5 x naar dd geweest:

intake

2x follikelmeting

punctie

tp

Mogelijk straks dus weer voor bloedtest zwsch en echo. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wil proberen of ik dat in Nl kan laten doen.

Ben je er nog niet uit?

Ik zou je aanraden met je medische geschiedenis en resultaten gewoon naar de intake te gaan. Dat kost je 1 dag en 65 euro. Maar je weet dan wel meteen waar je op moet rekenen: Scholtes geeft meteen aan welke behandeling hij voorstelt. En je hebt even sfeer kunnen proeven. Ook heel belangrijk.

Oja, en je krijgt wsch vitaminen voorgeschreven. Mocht je toch besluiten om naar Vu te gaan, dan kun je de vit's natuurlijk altijd slikken. Baadt t niet dan schaadt t niet!

Geplaatst

Haha, nee Yola nog niet helemaal!!

Maar wat raar dat je voor de echo's ook nog moet betalen, dit zit toch bij die 2300 euro in? En hoe heb je dat met je dossier gedaan? Had je deze mee tijdens je intakegesprek en kan hij dan zo snel al bepalen welke behandeling voor jou het meest geschikt is?

We zijn sowieso van plan om een intakegesprek aan te gaan, heb inmiddels de Dr. gemaild... alleen duurt het even ivm sluiting of zo.

Maar de aanvullende onderzoeken worden op de dag van intake al gedaan? En hoef je dan niet voor een uitgangsecho heen?

Geplaatst

Hoi sowiebo,

Wij hebben afgelopen november een intake gesprek gehad met dr S in DD. Dat koste ons iets van 61 euro. Wij twijfelden namelijk ook tussen DD en het ziekenhuis in Voorburg, waarop wij bij beide een gesprek hebben aangevraagd. Zo kan je het beste de sfeer proeven en aanvoelen of jij je er een beetje goed gevoel bij hebt. Ik had vantevoren een kopie van mijn medisch dossier gemaild. Tijdens de intake vond dr S het nioet nodig om bij ons extra bloedonderzoeken te doen. Het werd wel direct gecombineerd met een SCSA test (300 euro) voor mijn partner. (onderzoek naar fragmentatie sperma). Tijdens het intake gesprek werd er ruimschoots de tijd genomen. Ook kwam er direct een voorstel mbt een eventuele behandeling. De arts kwam wat soms wat warrig over, maar ik kreeg wel degelijk het idee dat hij heel kundig was.

Er werden verder geen uitgangsecho's oid verricht. De arts wilde eerst de uitslag van de scsa test afwachten. Deze test wordt nl in Kopenhagen onderzocht en duurt daardoor circa 3 weken voor de uitslag er is. Deze hebben wij inmiddels binnen en was zeer positief. Weinig fragmentatie dus nog zeker wel kansen op een zwangerschap.

Het vervolg is nu als volgt: Enkele dagen voordat mijn ongi begint en ik met een icsi poging wil beginnen, dien ik langs te komen voor een uitgangsecho en mijn defintieve hormoonschema. Daarna kan ik starten. Ik heb aangegeven dat wij in februari zouden willen starten en de vervolgafspraak is inmiddels gemaakt aan de hand van de start van mijn ongi.

Zodra wij dus echt van start gaan, zijn wij twee maal in dusseldorf geweest. Zelf willen wij vanwege de grote reisafstand, de echo's hier bij ons in de buurt doen. Tegen de tijd dat ik de punctie ga krijgen en daarna een terugplaatsing, willen wij enkele dagen in een hotelletje in de omgeving zitten. Scheelt voor ons een hoop reizen en stress.

Succes met je keuze en de verdere behandeling!

Geplaatst

Hoi Sowiebo

de uitgangsrekening werd in DD apart in rekening gebracht bij mij ± € 65,-, die heb ik apart ingediend en is volledig vergoed

de tussentijdse follikelmetingen zaten in het bedrag van € 2300,-

De imsi komt op ± € 230 per te injecteren eicel maar heeft ene maximum van € 900,-

De narcose kwam bij mij op € 213,00

Yola, ik maak de zwangerschapsecho´s ook hier, DD is daarbij ook gesloten momenteel, ik heb begrepen als je die echo´s in DD maakt deze weer apart in rekening gebracht worden.

Geplaatst

Hebben jullie een kopie van het dossier voor de intake al naar Dusseldorf verzonden per mail/post?

Wij hebben nu een kopie van het dossier ontvangen en ik twijfel of ik dit alvast zal mailen naar dr. Scholtes. Dan is hij voorbereid als we komen op 10 februari.

Ik vind het nog zo lang duren allemaal, pfff. Ik hoop dat 2011 voor ons allemaal een heel vruchtbaar jaar wordt.

Geplaatst

hoi sanne,

nee hij wil dat je dit meeneemt bij het eerste gesprek. Konden jullie pas in febr terecht!? jeetje dat is lang zeg of had dat een reden?!

succes ermee

Geplaatst

Hoi hoi,

Wij hadden via de mail contact opgenomen met Dusseldorf middels een rechtstreekse mail naar dr S. Wij hadden al meerdere malen gemaild naar het algemene mailadres, maar daar nooit een antwoord op gehad. vandaar dus de rechtsreekse mail. (ik durfde niet naar DD te bellen voor informatie aangezien mijn duitse taal niet zo super is en ik niet wist dat zijn assistente dus gewoon nederlands spreekt) Bij de mail naar dr S had ik een kopie van ons dossier meegezonden. Ik wilde namelijk onder meer weten of een eventueelo vierde poging wel zinvol was op basis van ons medisch dossier. Naar aanleiding van deze mail, had dr S teruggemaild waarop wij een intakegesprek hebben laten plannen. Wij hoefden toen niet weer ons dossier mee te nemen en tijdens het intakegesprek had hij het vantevoren al doorgelezen.

Succes!

Geplaatst

@ Hellen: Ja wij konden pas op 10 februari bij dr. Scholtes terecht. Eerder was er geen plek.

Maar bedankt voor de reacties. Ik ga het dossier denk ik inscannen en dan mail ik het hem rechtstreeks zodat hij het alvast heeft en zich misschien kan voorbereiden.

Ik voel me absoluut niet vrolijk eerlijk gezegd.

Ik baal van het nieuwe jaar met al die onzekerheden.

Lukt het dit jaar wel? Ieder jaar denken we "dit wordt ons jaar" en achteraf is het ieder jaar nog (al 4 jaren) een k*tjaar geweest. Al die teleurstellingen, pfff.

Ik wens jullie allemaal in ieder geval een heel vruchtbaar 2011 met mooie wondertjes in het vooruitzicht.

Geplaatst

Hoi Sanne,

Jullie gaan dus ook naar DD?

Weet iemand van jullie hier hoe lang het ongeveer duurt, voordat je je medische dossier binnen hebt? En ik heb gehoord dat het ook geld kost?

Iemand een idee??

Lfs

Geplaatst

@ Sowiebo: Ja wij gaan ook naar Dusseldorf. We hebben eerst drie behandelingen in Nijmegen gehad. We hebben de tweede poging als zeer slecht ervaren en vinden dat het ziekenhuis hier anders mee had moeten omgaan. Het voelt gewoon niet goed om onze laatste behandeling daar te doen omdat we het zelf moeten betalen en we een zo groot mogelijke kans willen hebben op een zwangerschap. Met de technieken in Duitsland zijn ze veel verder en wij hebben daar een erg goed gevoel bij.

Ik heb een kopie van het dossier al binnen en heb hier niets voor hoeven betalen.

10 februari het eerste kennismakingsgesprek met dr. Scholtes. Ik vind het nog zo ver weg. Maar ik hoorde dat je na de intake direct kan starten als er verder geen onderzoeken verricht hoeven te worden.

Geplaatst

zo das idd lang wachten, dan loopt daar de wachtiijd ook onderhand op. Wij konden vorig jaar binnen 2 weken terecht.

Tjee, das minder maar het duurt niet meer lang, na twee pogingen in NL vers en drie cryo pogingen ook de overstap gemaakt en nu 20 weken zwanger, ik ben echt super tevreden en heb er het volste vertrouwen in.

meiden, heel veel succes

Geplaatst
Hoi Sanne,

Jullie gaan dus ook naar DD?

Weet iemand van jullie hier hoe lang het ongeveer duurt, voordat je je medische dossier binnen hebt? En ik heb gehoord dat het ook geld kost?

Iemand een idee??

Lfs

Hoi Sowiebo, Ik denk dat het afhankelijk is van het ziekenhuis, hoe lang het duurt. Als je het snel wil hebben, bel je gewoon en zeg je dat je het de volgende dag op komt halen. Lijkt me niet dat je daar voor moet betalen hoor, zou ik heel hard protesteren! Het zijn toch zeker je eigen medische gegevens!

@Hellen: de wachttijden voor de intake in dd zijn idd lang. Ik heb in september een intake aangevraagd, en kon pas 5 november terecht! Gelukkig was het niet voor niets :-D

Geplaatst

:clap2::happydance::toppie:

Zojuist antwoord terug gekregen van dr Scholtes (ik had mijn hcg gemaild). Hij zegt: 'ziet er goed uit, dus. Beste wensen'.

Als de dokter 't zegt, dan zal t zo zijn! haha

Toch fijn, workaholic artsen ;-)

Wat t ook was, de melatonine die ik slikte of l-carnitide die mijn partner gebruikte (eigen initiatief), de vitaminen, extra hormonen, zaadselectie, en AH (voorschrift DD), of gewoon een eigenwijs emmy, DD heeft ons geluk gebracht bij de 3e icsi.

Wij zijn iig blij dat we voor deze laatste alles uit de kast gehaald hebben.

Geplaatst

@ Yola: Wat fijn dat hij al heeft teruggemaild en dat op zondag, haha..

Heel erg fijn voor je! Ik vind het fijn om te lezen, positieve verhalen.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap.

Geplaatst

Meiden,

Ik wil graag een afspraak maken voor een intake. Kan ik hiervoor gewoon het algemene nummer bellen die op hun site vermeld staat?

En krijg ik dan meteen een NL-sprekend iemand aan de lijn?

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden