Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nathalie,

Kost veel geld hè? Pff... maar ja... we hebben het er met z'n allen voor over :)

Dit wordt toch ook jouw eerste behandeling in DD?

Haha, zou vast maar bellen als ik jou was ;) Wij kunnen niet eerder terecht dan 3 maart, dus dat is toch alweer 2 maanden verder.

Spannend hoor!!!

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja, heel erg heftig inderdaad... eerst de ene en 8 dagen later de andere.... de wereld stortte in!!

Maar het maakt niet uit of je nu 6, 8, 10 of 12 weken zwanger bent, het feit dat het gelukt is en dan nog misgaat.... is gewoon vreselijk!

Eerst al een hele weg moeten afleggen en dan uiteindelijk toch nog met lege handen staan.

Ik durf weer vooruit te kijken, het gaat met ups en downs.... maar ik mis het zwanger zijn nog steeds iedere dag.

Toevallig heb ik ook een collega die zwanger is en ook nog eens 2 vriendinnen, maakt het er niet makkelijker op... zeker omdat zij nu 'vrolijk' verder gaan.

Ik gun het hun ook van harte hoor, maar het steekt wel.

Nou, dat kan ik me erg goed voorstellen dat je wereld dan instort. Verschrikkelijk!

Maar het klopt wat je zegt; dolgelukkig dat je eindelijk een positieve test hebt (nog nooit gehad in al die jaren) en dan gaat het toch mis.

Ik heb ook het idee dat mensen er nu maar klakkeloos vanuit gaan dat het wel weer goed gaat met ons, maar we vinden het nog steeds erg moeilijk en ik kan nog niet zeggen dat het goed gaat. Dat duurt waarschijnlijk nog wel even.

Als de intake in Duitsland is geweest, dan voelt het vast alweer heel anders. Is toch weer een stapje dichterbij.

@ Nathalie: Dat van het vakantiegeld is herkenbaar. Familie wil voor ons voorschieten mochten we het zelf nog niet helemaal bij elkaar hebben gespaard. Maar dan komt het vakantiegeld wel heel erg gunstig uit. Daar kunnen we dan van terug betalen.

Het zijn ook geen bedragen meer hoor. Maar is het wel zeker waard als je daarvoor je wondertje krijgt.

Ik kan niet meer wachten..

Geplaatst

Hoi meiden,

@ sowiebo, goed dat je nog een keer gebeld hebt,de aanhouder wint. En fijn dat je in maart terecht kan. Lijkt nog lang te duren maar voor je het weet is het zover.

Voor ons komt 11 jan wel heel erg dichtbij. Begin nu echt wel zenuwachtig te worden, het is tenslotte de eerste keer voor ons.

@Nathalie , het kost inderdaad een hoop geld, wij doen zoveel mogelijk ook in nederland. Hou er rekening mee dat je in DD ook moet beschikken over een recente HIV en Hepatitis test, die niet ouder mag zijn dan een week voor de punctie.

@ Sanne, je hebt nog even tot aan de de intake om de menstruatie op gang te krijgen. Ik begrijp heel goed dat jullie er nog niet over heen zijn. Maar voor anderen en zeker die zonder problemen wel kids krijgen is het niet in te voelen wat het betekent.

Maar we houden allemaal moed en gaan voor een mooi resultaat!!

Jullie zijn wel allemaal wat jonger dan ik denk ik??

Groetjes

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik geloof het zelf nog nauwelijks, maar ik ben spontaan zwanger geraakt na mijn miskraam vorige maand. Ik laat mijn afspraak in Duitsland nog even staan omdat het nog mis kan gaan natuurlijk. Ik wil wel positief zijn en dat ben ik van plan om te houden.

Ik wil jullie alle geluk van de wereld wensen en ik hoop voor jullie op een bijzonder mooi wondertje in 2011.

Geplaatst

Sanne, wat lees ik nu!!! Hoever ben je dan? Is het zeker een nieuwe zwangerschap? Meid, van harte... wat een wonder!

Wij hebben vrijdag 21 januari om 11:00u een intake bij dr. Sholtes staan, die ik moet afbellen. Iemand interesse om die afspraak van ons over te nemen? Wellicht kunnen we dan even afstemmen hoe we dit het slimst kunnen aanpakken. Ik wil vandaag of morgen me afmelden..

Geplaatst

Wow Sanne,....... dat is geweldig nieuws!!!!! Jeej, gefeliciteerd!!! Wat een wonder!

Stiekem krijg ik ook hoop als ik jouw handtekening lees, alsof ik het ben ;)

Geniet ervan!!!!

Miki, ik zou hem wel willen overnemen, alleen heb ik dan nog lang niet het dossier binnen. En Irma gaf gisteren aan dat de arts deze wel wil hebben tijdens intake, dus dat ga ik niet redden :(

Sanne, jouw afspraak is wellicht wel mogelijk...dus als.... dan neem ik die heeeeeeeeeeeeeeel graag van je over. Houd je me op de hoogte?

Scheelt weer een maand wachten :):)

Wat een nieuws!!!!

Liefs

Geplaatst

Sowiebo, jij zit nu in het AMC toch? Ik kon daar naar de balie met 5 euro, maken ze ter plekke een kopie en heb je het dossier direct!

Geplaatst

Tnx voor het meedenken, maar ik had alleen de puncties en tp's in het AMC. De rest hier in het ziekenhuis, ook mijn dossier.

Had eerst gebeld en ze zeiden dat het 4 tot 6 weken duurt, voordat je het dossier binnen hebt :(

Baal nu wel een beetje....grrrrr.... krijg zo'n puntk*t van dat wachten steeds!!!!

Lfs

Geplaatst

Danke je wel!!

Ja Sowiebo; ik had het zelf ook al gedacht dat jij de mijne dan kan overnemen. Ik hoop ook dat het voor jullie niet meer nodig zal zijn.

Ik zei altijd; dat gebeurt alleen bij een ander. Want heel veel mensen zeiden tegen ons; wie weet gebeurt het nu wel spontaan, pfff, ik werd er moe van.

Nu is het wel echt gebeurd.

Maar ik wacht even de echo af en als het hartje klopt en als ik niet een vroege miskraam krijg dit keer, dan wil ik mijn afspraak zeker heel erg graag aan jou geven.

@ Testr: Waarom moet je de afspraak afzeggen? Maar ik weet zeker dat dit een nieuwe zwangerschap is. De test gaf aan 1-2 wkn. En ik had na mijn miskraam weer een negatieve zwangerschapstest. Ik heb 26 januari de eerste echo.

Ik blijf hier gewoon mee kletsen hoor..

Geplaatst

Je bent een schat Sanne, dat zou geweldig zijn:

1. Dan kunnen wij eerder terecht,

2. Dan gaat jouw zwangerschap goed :)

Leuk en gezellig dat je hier blijft!!!!

lfs

Geplaatst

Ik ga je zeker op de hoogte houden!! Ik kan het je de 26ste laten weten en dat is dan het eerste wat ik doe :)..

Zou toch fijn als je dan een maand eerder terecht kan. Het wachten duurt zo verschrikkelijk lang iedere keer. Dat frustreerde me echt enorm iedere keer.

Ik hoop voor ons allemaal op een hééél vruchtbaar jaar.

Geplaatst

Misschien kan het sneller als je aangeeft dat het onverwacht eerder kan die afspraak. Wellicht als je aanbiedt het zelf te komen halen? Enfin, je hebt al een ander mooi plan B!

Sanne, klinkt goed hoor. Wow! Wij zijn met vakantie die week, dus het moet later. Ook mijn cyclus nog in de war en dus schuift de huidige (cryo)behandeling in huidig ziekenhuis ook op!

Tnx voor het meedenken, maar ik had alleen de puncties en tp's in het AMC. De rest hier in het ziekenhuis, ook mijn dossier.

Had eerst gebeld en ze zeiden dat het 4 tot 6 weken duurt, voordat je het dossier binnen hebt :(

Baal nu wel een beetje....grrrrr.... krijg zo'n puntk*t van dat wachten steeds!!!!

Lfs

Geplaatst

Sanne, wat ontzettend leuk dat je nu ineens spontaan zwanger bent!

Ik heb even een vraagje...zijn er hier ook stellen waarvan de man een Tese in Dusseldorf hebben laten doen? Wij hebben verschillende papieren gekregen maar het is ons nog niet helemaal duidelijk wanneer we wat moeten opsturen of meenemen...

Geplaatst

Nee, sorry!!! Maar ze zijn er vast wel.... misschien ook even kijken in het tese-topic? Succes, hopelijk krijg je gauw antwoord op je vraag.

En anders kun je altijd Dr. S. mailen ;)

Geplaatst

Sanne,jeetje wat een goed nieuws !!!! Fantastisch dat dat zo kan gebeuren.

Sowiebo, Toen ik mijn dossier nodig had heb ik gewoon wat lopen pushen en had ik dat in 1 week binnen. Ik kom zelf uit het ziekenhuswereldje en weet dat er amper werk aan zit voor ze. Kwestie van uitdraai maken van je dossier in de computer en klaar. Dan zou je dus mooi eerder in DD terecht kunnen.

Ik ben nu wel een beetje nerveus aan het worden voor as dinsdag,maar dat zal wel normaal zijn he?

Groetjes

Geplaatst

saskia, je kan ook zonder het dossier bij hem terecht. Je Kan het later alsnog voor hem mailen. Uit mijn dossier kon hij niets uithalen. Vragen die hij stelt gaat vooral over het aantal en kwaliteit van de emmy's, hoeveelheid eicellen bij de punctie, docering en duur van de medicamenten. Verder hebben de vragen betrekking op je gezondheid. Het bloedonderzoek en misschien ook een uitgangsecho worden dinsdag gedaan. daarna kan een sperma dna(ingeval je icsi hebt gehad) worden ook uitgevoerd bij je vriend.

Na 3 icsi in Ned heb ik ook besloten om naar DD te gaan. Zou deze maand beginnen met de behandeling, maar ben eerder ongi geworden(voor het eerst) en hoop dat ik alsnog kan beginnen. Heb morgen een afspraak in DD en wie weet start ik morgen met de medicamenten voor maar 2 weken, daarna punctie. Dames, we gaan ervoor. als jullie vragen hebben hoor/zie ik het wel.

groetjes,

mala

Geplaatst

Spannend en succes Mala!!

Saskia, bedankt voor je info, zal morgen eens even bellen. Leek mij ook al zo bizar dat ze daar 4 tot 6 weken voor nodig hebben....

Maar ja, soms kun je maar beter niet alles (willen) begrijpen.

Zou toch geweldig zijn dat we dan gewoon 1 maand eerder zouden kunnen starten, want ik sta te popelen eerlijk gezegd. Meid alvast heel veel succes voor dinsdag, dat alles er maar goed uitziet van binnen.

Ik hoor het wel, ben benieuwd!

Mala, trouwens... Irma heeft me wel gevraagd om het dossier wel mee te nemen naar het intakegesprek, dus daar houd ik me dan maar aan. Toch wel fijn om dan nog face 2 face vragen te stellen en niet achteraf.

Ze adviseerde me ook, omdat we pas 3 maart de inake hebben en ik eind maart echt wil beginnen, om de AMH al in NL te laten prikken.

Hebben jullie dat ook gedaan?

Heb nl. gehoord dat ze dat hier in Nederland heel anders bekijken dan in DD, iemand ervaring hiermee?

Lfs

Geplaatst

Bij mij hebben ze wel bloedonderzoek gedaan, of het wel betrekking heeft op AMH weet ik niet. Morgen krijg ik meer hierover en de sperma dna te horen. Hij vertelde mij aan de telefoon dat ik een beperkte hoeveelheid eicellen hebt en dat ik een hogere dosis medic moet toedienen.

Geplaatst

Hey Mala, dat is je AMH, dan bekijken ze je eicelvoorraad.

Dat DNA van het sperma, was dat op eigen verzoek of adviseerde Dr. S. dit?

Succes voor morgen :)

Geplaatst

Ik had bij de punctie gemiddeld 6 eicellen en iedere keer maar 1 emmy van b/c. Dan wil hij toch weten waaraan het ligt. Hij adviseert voor dit onderzoek, het heeft nl verschillende redenen. Hij adviseerde ons nl om een cyclus over te slaan, zodat de preparaten kunnen aanslaan en invloed hebben op het sperma.

Ik denk zelf dat hij op dezelde dag(intake gesprek) bloed zal laten prikken, en een week later heb je het resultaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden