Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo Saskia, de echo zag er goed uit. Punctie is woensdag om 9.30u en tp op vrijdag om 13u. Heb je een ziekenhuis kunnen vinden die de echo's gaan maken Sas? En bijwerkingen van de menopur? Ik ben alleen een beetje misselijk, komt door de citrotide(denk ik). Hoe zien jou afspraken met DD eruit

Hoelaat heb jij de afspraak Sowiebo in DD?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

joh wat spannend! Ik kan in je handtekening niet zien wat je voorgeschiedenis is maar volgens mij hebben jullie al wat achter de rug.

Ik heb as donderdag om 08.45 de echo. Ik gok erop dat er geen 2de echo hoeft. Zowel dan rijden we naar DD. Na de echo bel ik met DD en hoor hoe verder. Als het goed is dan zou de punctie in het weekend gebeuren toch?

Ik ben alleen wat misselijk, maar of dat van de Menopur komt weet ik niet. Ik heb sinds zaterdag ook hoofdpijn wat ik vaker hebt, tegen migraine aan en ben dan ook misselijk. Ik wil mijn medicatie niet nemen in combi met de hormonen. Hoofdpijn is nu wel gezakt tot irritant maar dragelijk.

Sowiebo, voor jou schiet het nu ook op. Mooi!

Geplaatst

Ja het schiet zeker op :) Vrijdag 11 uur, dan zijn we aan de beurt.

Mala, goed nieuws meid!! Toi, toi, toi voor woensdag en op naar een hele mooie bevruchtingen :)

Sas, voor jou ook spannend... ben benieuwd hoeveel mooie follikels er groeien bij jou, donderdag 1e FM toch?

Er zit hier tenminste een beetje schot in de zaak.

Geplaatst

he Sas, heb je de formulieren van DD al ingeleverd? Meestal gebeurd het tijdens de echo. Had die van mij gister niet bij de hand, kan het alsnog woensdag inleveren. Heb jij ook recepten meegekregen voor utrogestan, ik nog niet. Had ernaar gevraagd, maar hij zei dat ik er nog niet aan moest denken. Krijg na de punctie te horen wat ik moet gebruiken. Gisteren de laatste spuit ingezet om 22.30u en vandaag vanaf 22u nuchter zijn. Voel je al iets in je buikje? Ik kan niet wachten tot de punctie, heb echt een opgeblazen gevoel.

He Sowiebo, wie weet komen we elkaar vrijdag tegen. Ben er tegen 12.30u in DD, als de tp plaatsvindt. Morgen krijg jij de uitslagen van het onderzoek, ben je nerveus?

Geplaatst

Hoi Mala, welke formulieren bedoel je? Ik heb niets gekregen. Ik heb alleen recept voor menopur, cetrotide en Ovitrelle. Wat jij bedoelt zijn capsules die je in moet brengen toch? Volgens mij heeft ovitrelle de zelfde werking alleen spuit je die.

Wat fijn dat je morgen mag he? Ga je onder volledige narcose?

Ik voel nog niks,moet dat dan?

Sowiebo heb je die onderzoeken in DD laten doen, en mag ik vragen welke?

Dan heb ik nog een vraag aan jullie meiden. Hoe zit het met het hebben van sex als je zoals ik aan het spuiten bent? Mag je wel of niet vrijen?

Geplaatst

Ben ff het spoor bijster, welke onderzoeken bedoel je Sas?

En je mag gewoon vrijen tijdens het stimuleren ;) Alleen vanaf 3 dagen voor de punctie niet meer, ivm onthouding van de man. Maar goed, dan zijn er nog andere manieren om het leuk en gezellig te hebben.

Geplaatst

Ja klopt!!! Maar dat is nog van de MA van onze tweeling. Er zijn allemaal onderzoeken bij me gedaan om te kijken of er een oorzaak gevonden kan worden waardoor het mis gegaan is.

Hiervan krijg ik morgen de uitslagen.

Het dossier is binnen:) ... Zijn er nog tips mbt DD? Of dingen die ik niet moet vergeten te vragen? Ben al druk bezig met een lijstje....

Geplaatst

Wat moet dat ontzettend moeilijk zijn om je kindjes te verliezen. Vind je handtekening mama van 2 vlindertjes ook zo mooi.

Vind je het spannend morgen? Denk je dat er iets uitkomt?

Tja vragen voor DD. Ik weet het niet zo goed. Omdat het voor ons allemaal zo nieuw was(is) als beginners in de IVF wereld hadden we vooral veel vragen over IVF/ICSI, zaadproblemen, invriezen,donorzaad ( we kregen van onze beste vrienden het aanbod om ons te helpen middels zaad of eiceldonatie,Zo lief maar voor mijn lievie geen optie).

Geplaatst

Toch bedankt Sas :)!!

Verwacht morgen niet echt dat er iets uitkomt, de kans is klein!! We zullen het zien. De arts had het de vorige keer wel over insuline-resistent, dus ik ben benieuwd.

Ik loop niet op de feiten vooruit, eerst morgen maar eens afwachten ;)

Hoe gaat het met je Sas? Heb je ook last van bijwerkingen of voel je je kiplekker? Donderdag heb je je 1e FM toch?

Spannend hoeveel follikels er groeien ;)

Geplaatst

He sas, misschien dat je naar de formulieren moet vragen. Na de echo heb je contact met de dr S, geef dan door dat je geen formulieren hebt ontvangen. Hoop niet dat ik het verkeerd begrijp, maar de utrogestan is om na de punctie in te brengen en wel 3x per dag. En de ovitrelle is 35u voor de punctie, dit zorgt voor de rijping van de eicellen. Ga morgen helemaal onder narcose, voor het eerst. ben benieuwd.

schrijf morgen meer hierover

Geplaatst

Mala, dat ga ik zeker vragen als ik Dr S spreek. Jij heel veel succes morgen, ik duim voor je!

Sowiebo, ik voel niets, kiplekker alleen beetje misselijk gevoel maar te verwaarlozen. Ja donderdagochtend vroeg de echo. Ben benieuwd. Merk wel dat ik steeds over mijn buik aan het wrijven ben...alsof dat helpt:)

Geplaatst

En het wrijven over je buik, dat deed ik ook..........het helpt. Heb ook het gevoel dat er druk wordt uitgeoefend op je blaas, waardoor je vaker naar het toilet moet. Maar ben over het algemeen te spreken over deze behandeling, geen andere bijwerkingen op een beetje misselijkheid na. Jullie dagen komen ook dichterbij, sas met de echo en sowiebo met haar intakegesprek. Nog eventjes wachten...........

Dames bedankt, we vertrekken zo naar DD voor de "pluk".

Geplaatst
En het wrijven over je buik, dat deed ik ook..........het helpt. Heb ook het gevoel dat er druk wordt uitgeoefend op je blaas, waardoor je vaker naar het toilet moet. Maar ben over het algemeen te spreken over deze behandeling, geen andere bijwerkingen op een beetje misselijkheid na. Jullie dagen komen ook dichterbij, sas met de echo en sowiebo met haar intakegesprek. Nog eventjes wachten...........

Dames bedankt, we vertrekken zo naar DD voor de "pluk".

Hallo meiden wat een spannende dagen voor jullie, sowiebo succes met je gesprek mbt de uitslagen. Vraagje aan jullie. We hebben vlg week de tese. Weet iemand of je in mulheim dezelfde dag al iets te horen krijgt over de uitslag? En in welke dag van je cyclus begin je met medicatie? Dan weet ik wanneer ik wrs kan beginnen. Heel veel succes allemaal!

Geplaatst

icon1.png

Meiden,

Ben net terug uit het ziekenhuis... heb de uitslagen gekregen nav de MA van onze tweeling.

Dubbel, dubbel, dubbel,... stelletje hufters. Mijn insuline is dus veel te hoog en daar zijn naar alle waarschijnlijkheid onze kindjes aan gestorven. Want voor hun komt het dan als gif binnen.

Het is toch.... ik word er zo boos van. Krijg nu medicijnen hiervoor, zodat het niet meer in de weg staat voor een volgende zwangerschap.

Waarom??? Ze hadden ons een hoop ellende kunnen besparen, eikels... wat voor werk is het nu, om van tevoren een extra buisje bloed te prikken... Dan hadden mijn vlindertjes er nog gezeten.

Aan de andere kant, ben ik ook 'blij' dat er iets uitgekomen is... zodat er iets aan gedaan kan worden.

Maar als klap op de vuurpijl.... vroeg ik naar een uitdraai ivm onze intake in DD a.s. vrijdag.... toen zei de arts ineens....er is nog iets!

( had dit anders dus niet gezegd hè?)

Mijn cardiolipine is positief en dit hoort negatief te zijn. Hieronder vallen 2 onderdelen die dan normaal gesproken dan allebei te hoog zijn. Bij mij is er 1 te hoog, dus hij wist niet zo goed wat hij hiermee moest :(

Zodra ik weer zwanger raak, moet ik een afspraak maken en gaan ze kijken........ of ik evt. aan bloedverdunners moet.

Dat verklaart ook het volgende.... met onze vlindertjes was niks mis, geen ontstekingen gevonden enz. Maar gisteren heb ik mijn dossier opgehaald en hier stond iets anders nl. dat er trombose in de vaatjes was gevonden.... ( zou dan te maken KUNNNEN hebben met die cardiolipine).

31 januari gesprek met onze gyn. dan wil ik het toch eens even horen, ze gaan het me maar even haarfijn uitleggen ipv onder de noemer 'er is niets aan de hand' te gooien.

Pffff, heel verhaal, maar ik ben aardig gefrustreerd op moment, toch wel even een klap in mijn gezicht wederom hoor!!! Deze ellende had allemaal bespaard kunnen blijven, k*tprotocollen hier in Nederland!!!

Ik moet ook afvallen ( ben er al mee begonnen), mijn buikomvang is to much.... dus geen aardappelen, brood, rijst en pasta...dat is slecht!!! We zullen zien, want ik ben gek op Hollandse pot.

Btw, ik was vanmorgen bij een internist!

Zo ff lekker kunnen zeiken, maar lucht op dat ik het hier even kwijt kan....

Lfs

Geplaatst

Whaaaaaaaaa Sowiebo Dat is idd om gek en woedend van te worden! Dus jij zei: gaat u maar even staan en bukt u even: :bottom:

(niet dat dat het beter maakt...maar dan heb je je iig even af kunnen reageren)

Wat een stomme idioten werken er af en toe in de medische wereld. Zeker dat ze dan dingen (zoals die cardiolipine) achter houden.

Ik snap wel dat ze niet bij iedereen die zwanger wil worden álles kunnen testen. Maar bij ivf is het misschien handig om toch iets meer te testen dan nu het geval is.

Sterkte hiermee meis

Geplaatst

Jeetje meid wat een verhaal! Gooi het er maar uit hoor, dat mag!! Wees maar boos hoor op ze want het is ook gewoon k.....Was je niet bekend met insulineproblemen of klachten die er op kunnen duiden? Zo zonde dat ze dat dus niet onderzocht hebben. En ik begrijp je frustratie over de opmerking van de arts over je cardiolipine en dat je je afvraagt of het anders verzwegen was. Wat ik nog weet is dat cardiolipine een natuurlijke stof in het hart is, zoalsook cholesterol en samen kunnen die een soort anti-stoffen (= anti-lipinen) vormen. Deze anti-lipinen richten zich tegen de de natuurlijke stof(lichaamseigen) in je hart. Hierdoor kunnen o.a. trombose en vaatziekten (anti-cardiolipine-syndroom).

Heel goed dat je je dossier zelf hebt. Neem het mee naar Dr S. Je hebt nu in elk geval voldoende om te vragen aan hem:)

en dat afvallen, join the club! Ik ben 8kg afgevallen , via dietiste en moet er eigenlijk nog heeeel veel meer,maar nu in de ivf traject staat het op een laag pitje. Val nog wel wat af per week maar heeeel langzaam.

Liefs

Geplaatst
Hallo meiden wat een spannende dagen voor jullie, sowiebo succes met je gesprek mbt de uitslagen. Vraagje aan jullie. We hebben vlg week de tese. Weet iemand of je in mulheim dezelfde dag al iets te horen krijgt over de uitslag? En in welke dag van je cyclus begin je met medicatie? Dan weet ik wanneer ik wrs kan beginnen. Heel veel succes allemaal!

Hoi Lisa,

ik ben hier niet mee bekend, dus kan je niet helpen.

Succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sowiebo, wat jammer dat je op deze manier achter moest komen. Helaas maken ze hier in NL inderdaad (te vaak) veel blunders. Toen ik jou berichtje las, maakte ik mij ook erg kwaad.

Doordat sommige ziekenhuizen hier in NL zich standvastig houden aan protocollen, komt men later of nooit achter dat er wel degelijk een achterliggende oorzaak kan zijn bij een miskraam. Er wordt te vaak gezegd dat het domme pech is, of dat je je leeftijd niet mee hebt. Maar verder (uitgebreid) onderzoeken ho maar. Overal moet je zelf haast om smeken. Mijn eerste miskraam had ik 3 jaar geleden toen was ik 34 was, dit is toch nog niet zo erg oud dacht ik zo.

Onderzoeken die ze in meeste NL ziekenhuizen verrichten zijn vaak te globaal en standaard.

Wij zijn uiteindelijk voor een behandeling ook in DD terecht gekomen, De (bloed)uitslagen hier waren dan ook voor ons schrikbarend. Mijn man had slechter zaad dan dat ze in NL onderzocht hadden. Ik blijk een stollingsafwijking te hebben, welke volgens dr. Scholtes deels de miskramen (5) kunnen verklaren.

Na 4 jaar in MMM in NL te hebben gezeten zonder resultaat, zijn we eindelijk een stapje verder en krijgen we toch weer ietwat meer hoop. DD is geen garantie maar biedt in ieder geval wel meer kansen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden