Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Had hier gisteren een heel verhaal getypt, maar is helaas verloren gegaan....

Maar goed, ik ben zeer te spreken over Dr. S. eindelijk een kundige arts die WEL weet waar hij het over heeft.

Allereerst vond hij de cardiolipine heel erg zorgelijk, zo hoog! Of ik hier afgelopen woensdag weer op geprikt ben, uh nee.... vond hij stom.

Zeker omdat het een voorbode is op trombose, dus ik was hier heel blij mee. Hij heeft me er weer op laten prikken.

Het heeft ervoor gezorgd dat onze kleintjes geen zuurstof en bloed hebben gekregen, dus zijn ze gestikt. Het is een stollingsafwijking en zorgt voor stolseltjes in het bloed.

Bovendien vond hij ook de schildklierwaarde te hoog, ook al ligt deze binnen de normen van ons ziekenhuis. Om zwanger te worden/blijven moet hij zeker lager zijn. Volgens Dr. kon dit ook nog eens een oorzaak zijn van onze MA van de tweeling.

Pfff, nu al 3 dingen waar het aan gelegen heeft.

Ook bij mijn man wordt nu nader onderzoek verricht. Wij hebben dit vaak genoeg gevraagd bij ons eigen ziekenhuis, dit kon niet, er was niets aan te doen. Terwijl Dr. S. vindt dat er wel degelijk een oorzaak moet zijn, dus er wordt nu een biochemie verricht op het zaad van mijn man.

Ben benieuwd, a.s. woensdag word ik gebeld. Als bij mijn man niets geks gevonden wordt, dan kunnen we in februari starten. Anders zal hij naar een uroloog moeten en dan kan het wel ff duren. Maar dat geeft niet, we zijn zooooo blij dat er eindelijk eens naar ons persoonlijk is gekeken.

Blij dat we deze stap gezet hebben, we zijn nu echt klaar met NL. Dit is wel een verkorte versie, maar een aanvulling op afgelopen woensdag, toen we de uitslagen kregen bij de internist.

Geplaatst

Sowiebo, wat fijn dat jullie in DD zo goed geholpen worden. Dus toch wel heel blij nu dat jullie de stap gezet hebben. Kan me het helemaal voorstellen. Jammer dat dit in NL niet allemaal direct gedaan is. Hopelijk zijn de uitslagen van je man goed en kan je snel beginnen.

Geplaatst

mala: ga duimen dat deze emmy de komende 9 maanden blijft plakken!

Sowiebo: Fijn, dat het intakegesprek positief was! Dat geeft goede moed.

Sas: is het nog gelukt met de apotheek?

Geplaatst

Goed zo saskia, als een leeuwin tekeer gegaan! that's the spirit!

@sowiebo: dat voelt goed hè, serieus genomen worden! Af en toe vraag ik me echt af wat sommige artsen in ziekenhuizen mankeert hier in nl. Natuurlijk zijn er echt wel goede bij, maar ook die zijn vaak gebonden aan protocollen etc. Al die dingen die bij jou zijn gevonden, misschien zijn die niet van belang als je 'gewoon je eigen leven leeft', maar als je zwanger wil worden, zal er even voor twee geleefd moeten worden, en dan komt het wel heel nauw. Ik hoop maar dat je snel van start kunt gaan. Heb je trouwens wel een overzicht van de kosten van al die onderzoeken? dat kan nog al eens in de papieren gaan lopen.... Ik weet iemand die daarom is afgehaakt.

Geplaatst

Oh is dat zo Yola, jeetje..... bij mij zijn 3 buisjes bloed geprikt en bij mijn man wordt zijn zaadmonster onderzocht en daarbij maken ze gebruik van biochemie.

Heb je een idee?

Het schijnt dat die cardiolipine wel gevaarlijk is, ook voor mezelf...

Hoe gaat het verder Yola, voel je je goed? Of heb je regelmatig een omarming met de w.c.-pot? ;)

Geplaatst

Wat fijn Sowiebo dat er in DD naar jou als individu is gekeken i.p.v. de protocollen!

Het geeft wel hoop in ieder geval!

Was de reistijd lang vanuit DH?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Zeker fijn en het biedt weer perspectief :)

De heenweg hadden we alles mee en hebben we er 3 uren over gedaan. Terugreis hebben we er 4 uren over gedaan. Het was een lange reis, maar het is zeker de moeite waard geweest.

Weet je al wanneer jij weer gaat beginnen Nathalie? Of ben ik het nu even kwijt?

Geplaatst

hallo Sowiebo.,

ik lees net je bericht over julie intake in DD. Ik weet hoe je aan het twijfelen was met het maken van de juiste keuze maar zoals ik het lees hebben jullie een goede keuze gemaakt.

Ik vind het enorm pijnlijk om te lexen wat er bij jullie allemaal boven water is gekomen....lijkt me ernorm moeilijk!!! Maar daarentegen weer erg "fijn" om te lezen dat er ee gedegen onderzoek in gang is gezet en dat er een behandeling volledig op jullie gericht wordt opgestart. Ik wens jullie heel erg veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi meiden,

@Sowiebo, ik had ook al een reactie gegeven op jullie verhaal en je info opgestuurd over cardiolipine voordat je bij dr S bent geweest,maar tekst is verdwenen. Cardiolipine kan idd ook voor jou een risico zijn. Vaak in combi met een schildklierprobleem.In Ned hanteren zij andere waarden dan in het buitenland. Heel goed dus dat je in DD bent!

Ik kan zodirekt de medicatie halen bij de huisartsenpost, gelukkig is dat voor ons maar 20min rijden maar vriendlief is pissig en gaat de rekening bij de apotheek voor de benzine(hihi) inleveren. Gaat mij niet meer gebeuren dat het weer een keer mis gaat met medicijnen dus maandag sta ik op de stoep bij ze om even te zeggen wat ik te zeggen heb, grrr.

@Mala, ik heb al de hoogste dosering Menopur 450IE en dan ook nog sinds vrijdag de Cetrotide erbij. Ik heb denk ik gewoon weinig follikels heb. Ik had toendertijd bij een echo in UMC Utrecht maar 4 follikels ,reden voor UMC om va 42 jaar dan geen IVF te starten.

Ik doe de echo in Amersfoort, zijn daar erg vriendelijk en meelevend en meedenkend en hebben er dus geen probleem mee dat ik in DD loop. Ik wacht het maar af morgen of de follikels gegroeid zijn en of er dus een punctie kan plaatsvinden. Vind het wel allemaal spannend en rol van de ene emotie in de andere. Van : "alles komt goed en het gaat lukken tot ,tja er zijn er maar 2 en dat met mijn leeftijd,het zaad van vriendlief....enz enz. Maar dat zullen jullie wel herkennen denk ik? Maar optimisme heeft de overhand hoor.

Mala, nu goed gaan zorgen voor jezelf en je emmy!!

We hebben genoeg voorbeeld aan Yola en Babeth, Rachel en anderen

Liefs

Geplaatst
Oh is dat zo Yola, jeetje..... bij mij zijn 3 buisjes bloed geprikt en bij mijn man wordt zijn zaadmonster onderzocht en daarbij maken ze gebruik van biochemie.

Heb je een idee?

uh.... voor mijn gewone bloedonderzoek naar hiv, hep etc hebben ze iets van 60 euro gerekend. Maar bij jullie gaat het een stuk verder. Hier http://ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=bf9064f9b8dfca72afb1b8baecbbc5b2&lang=nl&id=1463&lang=nl&mf=main kun je van sommige dingen de kosten opvragen. Maar ik weet niet of jullie onderzoeken daar onder vallen. Is het voor jou nog een betaalde poging? Dan zou ik gewoon alles declareren. Anders trouwens ook... behalve dan de icsi/ivf en de evt a.h. en picsi/imsi. Dat zijn behandelingen die hier niet toegestaan zijn en die je misschien de hele vergoeding kunnen kosten.

Mocht je verzekering niks vergoeden, dan kun je het iig nog bij je belasting aftrekken als medische kosten.

Ik heb me dinsdag ontzettend beroerd gevoeld, maar nu is het meer een soort voortdurende weeigheid en vieze smaak in mijn mond. Begin trouwens ook hartstikke verkouden te worden en dat helpt ook niet mee natuurlijk.

Ik loop zelf nog steeds rond met een enorm gevoel van ongeloof. Wat een ontzettende geluksvogels zijn wij, dat ik gewoon 'zomaar' voor de tweede keer zwanger mocht worden. Ik kan er nog steeds niet zo goed bij, zeker als ik alle verhalen hier lees van dames die na zoveel jaar nog steeds met lege handen staan. Het is niet dat ik me schuldig voel of zo, maar wel zo'n gevoel van waarom wij wel en al die anderen die het ook zo graag willen, niet? ik gun het gewoon iedereen ontzettend. Mezelf ook, haha, maar het is nog zo onwerkelijk! (behalve die misselijkheid dan.. die komt nu ineens weer in een lekkere golf naar boven bwèk!

Geplaatst

Hoi dames

ik haak even in op de reactie van Yola mbt. de kosten en het declareren.

IVM. de aanwezigheid van een cyste moest ik 14dagen later opnieuw komen voor een uitgangsecho. kosten € 63,99 en is volledig vergoed.

Wij hebben daags voor de punctie het bloed laten afnemen in DD, de rekening van mijn man € 83,12 apart ingedien (ook andere verzekeraar) en die is 100% vergoed.

Ik had mijn rekening voor de bloedafname ingediend , € 130,04, en hiervan kreeg ik een afwijzing, ik heb nog gebeld voor uitleg maar er verder geen praat van gemaakt, had ik geen zin in maar tot mijn verbazing kreeg ik 12 dagen later bericht dat het gewoon 100% vergoed werd.....

Ik heb separaat de rekeing ingedend voor de Icsi € 2300,- en die is deels vergoed : € 1533,34.

De aparte rekeningen voor de Imsi € 900 en a.h. € 160 heb ik uiteraard niet gedeclareerd, natuurlijk omdat ze dan niets vergoede maar je schiet er ook niets mee op, met de ivf of icsi is al het maximum bereikt.

Wij voeren alle niet vergoede kosten ook op aan de verzekering.

Nu heb ik nog een rekening recent ingediend € 104,- , een echo van de zwangerschap, ik was erg ongerust vanwege bruinbloed verlies en had vanwege het emailcontact met dr. S. graag van hem een echo. Ik ben benieuwd of deze ook vergoed wordt....zo niet jammer, de geruststelling was mij dat bedrag dubbel en dwars waard....

dames, onwijs veel succes!!!

Babeth

Geplaatst

****breekt ff snel in*****Ik heb alle kosten voor de icsi van mijn verzekering teruggekregen. Ik heb een totaalbedrag gedeclareerd van (even uit mijn hoofd) 2554 euro en heb het tot op de cent uitbetaald gekregen. In dat bedrag zaten de echo's, bloedonderzoeken, ICSI, PICSI. De AH zou niet vergoed worden. Ik heb van te voren toestemming gevraagd bij de verzekeraar en vrij snel daarna bericht dat er tot 2650,-- vergoed zou worden voor de behandeling. (hang me niet op aan de bedragen.. is ff snel uit het hoofd dus, als jullie willen zoek ik het ff op)****breekt weer ff uit, heb visite*********

Geplaatst

@jersi welke verzekeraar heb jij? Die wil ik ook wel. Ik heb nog geen idee wat mijn zorgverz deltaloyd gaat doen ben nog met zn in overleg via brieven en formulieren

Geplaatst

Sowiebo, ik ga in maart bellen voor een afspraak in mei?? Denk dat dat vroeg genoeg is toch?

Viel mee de heenreis 3 uur! Terugweg wat langer ja maar kan me voorstellen dat je dat er wel voor over had na al die info!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik heb de rekening nog niet ontvangen, zodra ik het heb laat ik jullie weten wat ik ervoor betaald heb. Denk zelf dat het niet veel zal schelen met datgene wat Babeth schreef.

Sas, succes met de echo vandaag, blijf voor je duimen dat er meer bij zullen komen

Heb je enig idee wanneer je voor het zaadonderzoek wilt gaan, Sowiebo?

He Nathalie, ga je ook in DD beginnen? Zie dat je ook wat uit de groentela nodig hebt? Het kan zijn dat je andere medicatie in dd krijgt voorgeschreven?

Voel gemene streken in mijn onderbuik net alsof in ongi moet worden. Had de vorige keren ook. Heel veel Succes meiden

Geplaatst

hoi meiden,

Ik heb geen idee wat mijn verzekeraar Agis vergoed, ben nog in conclaaf met hun

Mala, kom op geen gedoe in je buik hoor behalve goed gedoe!

Ik ga zo weg voor de echo, duimen dat er meer bij gekomen zijn en anders dat mijn 2 follikels mooi gegroeid zijn.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden

2de Fm, nog steeds 2 folikels rechts, wel gegroeid, nu 18,5 en 19,5mm en links 1 van 9mm, dus die valt af. Doorgebeld aan DD en nu wachten tot ze terugbellen over hoe nu verder.

Geplaatst

He Sas, wie weet kan die ene van 9mm nog meedoen. Hangt ervan hoe hard het groeit. Ik duim voor je, weet je al hoelaat jij je aan moet melden? Heb je nog gevraagd naar de formulieren? Heb je ook al bloed laten prikken voor de testen?

Geplaatst

Sas.. wat fijn meis!!

Ook al zijn het er niet zo veel als je zou willen, 1 kan genoeg zijn!

bovendien krijgen ze ook nog een groeispurt van de pregnyl.

Wij krijgen woensdag te horen wanneer we voor de 2e IVF mogen. Ik had al een tijdje geleden gevraagd of we wel in

aanmerking komen voor de 2e ivf, i.v.m. de leeftijd. Maar de ivfarts stelde me direct gerust omdat we een hele goede stimulatie hadden bij de eerste ivf.

Dus ik hoop maar dat het ook idd zo is.

pfff..., anders wijken wij ook uit naar DD.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden