Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Fisje Wij rijden ook gewoon naar dl, laat de echo's ook niet in nl doen. Je betaald in dl toch dezelfde prijs met of zonder echo's en ik heb er meer vertrouwen in dus laat ons maar een dagje vrijnemen wij hebben het er wel voor over! Wij wonen ook vlak bij de grens het is ongeveer 2 uurtjes heen en terug. En heb een voordeel mijn moeder woont in Limburg dus de dag van te voren kunnen we mooi naar haar toe en dan rijden we weer naar huis, mits het in het weekend valt uiteraard ;).

@mira Wat spannend zal niet lang meer duren voor de punctie dus... Ik heb trouwens Gonal-f en cetrotide en die moet ik volgende week gaan spuiten zie er nu al tegenop ben een held op sokken met naalden :) Bij mijn eerste poging was het puregon. Trouwens ik zie 4 maart intake misschien hebben we je wel gezien ;)

@Sas Gefeliciteerd met je zwangerschap... Ook bij dhr. Scholtes?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bumbie en Fisje, heel veel succes met jullie poging in DD!!!!

Sas, ik werd in verwarring gebracht door een eerder bericht over een zwangerschap....succes meid met de wachtweken!!!

Mira, wat fijn te lezen dat jullie voor een 2de wondertje gaan! wat de menopur betreft, ik heb deze altijd gehad maar nooit in mijn been gespoten maar in mijn buik in de buurt van de navel, huid bij elkaar pakken en spuiten. Ik vond het echt niet pijnlijk, wellicht een idee om te proberen? en wat de cetrotide betreft, je kunt proberen om ne het spuiten de plek wat te koelen met een ijsblokje in een boterhamzakje.

Heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiske, dankjewel. Heb het verkeerd in mijn handtekening staan. Heb 28 april pas intake, dus duurt nog even. Ben ook nog maar net achter dat ons cryopoging is mislukt dus beetje rustig aan. Heb je alle behandelingen in Duitsland gedaan?

Bumbie, makkelijk zo'n adresje in de buurt! Denk ook dat wij maar op en neer moeten. Het is voor ons zo'n 3,5 uur rijden denk ik. Maar als je de echo's daar laat doen heb je natuurlijk wel alles op 1 plek. Heb net een nieuwe werkplek en dan is het best vervelend dit soort zaken te regelen vind ik. Is dit jou eerste IVF of heb je in NL ook al gehad?

Mira, spannend inderdaad, hoop voor je dat de kleintjes nog een groeispurt maken. Ik lees veel andere namen van medicatie. Gebruikte tot zover alleen maar lucrin en puregon. Wat is cetrotide?

Geplaatst
@Fisje Wij rijden ook gewoon naar dl, laat de echo's ook niet in nl doen. Je betaald in dl toch dezelfde prijs met of zonder echo's en ik heb er meer vertrouwen in dus laat ons maar een dagje vrijnemen wij hebben het er wel voor over! Wij wonen ook vlak bij de grens het is ongeveer 2 uurtjes heen en terug. En heb een voordeel mijn moeder woont in Limburg dus de dag van te voren kunnen we mooi naar haar toe en dan rijden we weer naar huis, mits het in het weekend valt uiteraard ;).

@mira Wat spannend zal niet lang meer duren voor de punctie dus... Ik heb trouwens Gonal-f en cetrotide en die moet ik volgende week gaan spuiten zie er nu al tegenop ben een held op sokken met naalden :) Bij mijn eerste poging was het puregon. Trouwens ik zie 4 maart intake misschien hebben we je wel gezien ;)

@Sas Gefeliciteerd met je zwangerschap... Ook bij dhr. Scholtes?

Bumbie , ik ben(nog) niet zwanger, maar zit in de wachtweken. Wat bedoelt werd met kostbare buit is mijn embryootje die met veel moeite en stress tot stand is gekomen.

Geplaatst
Bumbie en Fisje, heel veel succes met jullie poging in DD!!!!

Sas, ik werd in verwarring gebracht door een eerder bericht over een zwangerschap....succes meid met de wachtweken!!!

Mira, wat fijn te lezen dat jullie voor een 2de wondertje gaan! wat de menopur betreft, ik heb deze altijd gehad maar nooit in mijn been gespoten maar in mijn buik in de buurt van de navel, huid bij elkaar pakken en spuiten. Ik vond het echt niet pijnlijk, wellicht een idee om te proberen? en wat de cetrotide betreft, je kunt proberen om ne het spuiten de plek wat te koelen met een ijsblokje in een boterhamzakje.

Heel veel succes!!!

liefs

Babeth

hihi Babeth,was het maar waar zwanger zijn. Maar ik heb goede hoop,mag pas 9april testen dus heb nog even.

Liefs

Geplaatst

Sas ik deuim met je mee en het is zo bijzonder bij jullie verlopen, die ene rijpe eicel en ene zaadcel vormen samen jullie hoofdprijs!!!

Fisje, geeft niets, komende maand dus weer spannend voor jullie, wij hebben de behandelingen in 2009 in Brussel gehad en in spet./nov. 2010 in Düsseldorf.

Wij zijn destijds overgestapt vanwege de extra mogelijkehenden tav. het zaad en omdat we direct door konden.

Ik wens je alvast heel erg veel succes!

Geplaatst

@Meiske74: Dank je wel het wordt wel spannend met het medische verhaal wil ik er dit jaar voor de laatste keer voor gaan en dan ben ik er ook wel klaar mee!

@Fisje: Het is ook wel makkelijk als je de dag ervoor vrij bent ander moeten wij natuurlijk na ons werk nog naar Limburg en dat is ook nog zo´n 3 uurtjes rijden ;-). En idd. Je hebt alles op een plek. Je hebt geen last van andere visie´s van verschillende doktoren. Ik heb geluk gehad met mijn werkgever. Mijn vorige teamleider zit in het zelfde schuitje dus ik heb eigenlijk card blance of hoe noem je dat. Maar dit is ook de reden dat ik nog niet verder zoek naar werk. Ik kan wel aangeven dat ik ermee bezig ben. En als ik misschien wordt aangenomen en dat als blijkt dat ik toch 1 week per maand afwezig zal zijn, zou het toch nog tegen kunnen vallen waardoor ik weer werkeloos zou kunnen worden. Dus laat mij maar zitten waar ik zit.

Ik heb 8 jaar geleden 1ste IVF gehad in Almelo en het zaad en eitjes moesten naar Zwolle erg omslachtig maar goed :-$. Bij deze behandeling is alles misgegaan overstimulatie waardoor ik geen TP heb gehad, bevruchte eitjes niet goed uit de ontdooien etc. Toen heb ik gezegd ik wil het niet meer wel te verstaan toen waren we al 6 jaar bezig!

3 jaar geleden begon het toch weer te kriebelen.. De laatste van je vriendenkring etc. etc. jullie kennen het gevoel wel.. Dan wil je toch weer beginnen. Maar na de laatste behandeling heb ik me nooit optimaal gevoeld. Stond gemiddeld 1 x in de 3 weken bij de huisarts. Toen is er ontdekt dat mijn rechtereierstok niet goed was die was omhoog geklapt en lag tot onder mijn borst. Er is toen 1900cc verwijderd gelukkig goedaardig!

Heb dus IVF nog voor me uit willen schuiven tot volgend jaar. Heb tot vorig jaar clomid geslikt en dat werkte nu wel! Alleen heb ik op de een of andere manier hele pijnlijke cystes..

Hier hebben ze uiteindelijk besloten om een baarmoederfoto te maken waaruit bleek dat de linkerkant niet meer toegankelijk was. Dus maaaaanden voor niets rotzooi geslikt. En aangezien ik overgewicht heb en het ziekenhuis diplomatiek zegt we moeten zuinig zijn op hetgeen wat je nog hebt. Hebben ze me doorgestuurd. Heb 6 maanden rust genomen voor mezelf even weer oppompen en vanaf vandaar er weer tegen aan J

@sas67: Sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen.. Ik hoop dat je vlug goed nieuws kan brengen J

Heel verhaal sorry you all

Geplaatst

Nee Em, wat een rotbericht. Heel veel sterkte.

Ik heb even een vraag van 'huishoudelijke aard' aan de ervaren DD gangers: zijn er vaste tijdstippen dat de punctie en terugplaatsing gedaan worden? Dit in verband met opvang van mijn zoontje. Als alles goed gaat vrijdag verwacht ik ma of di de punctie en het is toch minimaal 2.5 uur rijden.

liefs van Mira

Geplaatst

@em sterkte!

@Fisje ik zou het niet weten het enige wat er tegen mij is gezegd de dertiende dag zou ik de punctie krijgen wat er ook zou gebeuren.

Of dit daadwerkelijk ook zo is dat zal de tijd uit moeten wijzen.

@mira jij hebt intake gehad op 4 maart toch? Dan hebben we elkaar misschien al gezien :-).

Geplaatst

@Bumbie, zou kunnen, er zat een NL stel bij ons in de wachtkamer, wij waren er rond half 1.......Je hebt trouwens ook al een hele geschiedenis, hopenlijk kan je nu snel en goed van start!

Babeth, bedankt voor de tip met het ijsklontje, het ging gister een stuk beter met die rotjeuk op mijn buik!

liefs van mira

Geplaatst
Nee Em, wat een rotbericht. Heel veel sterkte.

Ik heb even een vraag van 'huishoudelijke aard' aan de ervaren DD gangers: zijn er vaste tijdstippen dat de punctie en terugplaatsing gedaan worden? Dit in verband met opvang van mijn zoontje. Als alles goed gaat vrijdag verwacht ik ma of di de punctie en het is toch minimaal 2.5 uur rijden.

liefs van Mira

Mira,

er zijn zover ik weet geen vaste tijdstippen voor de punctie en tp. succes!

Geplaatst

hee meiden,

ik ben helemaal nieuw in dit topic. Heb mijn eerdere behandelingen in het AZM gehad. Op zich heel erg tevreden over de behandelingen, maar het resultaat is er bepaald nog niet. Nu al twee keer een miskraam gehad. Daarom zijn we ons aan het orienteren welke aanvullende behandelingen/onderzoeken nog gedaan kunnen worden. We zijn nu aan het kijken naar het scsa onderzoek en imsi. Iemand van jullie daar ervaring mee?

Veel succes allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Hey ivfsh, welkom hier. Wij hebben een SCSA test laten doen, hieruit bleek dat de zaadjes van mijn man slechter waren dan eerder gedacht. Ze hebben ons in NL ziekenhuizen dan ook zelfs na mislukte ICSI pogingen voorgehouden dat het zwanger worden ook spontaan zou moeten lukken. Maar nu achteraf blijkt dit dus lulkoek te zijn geweest.

Bij een SCSA test wordt gekeken naar de DNA van het zaad, en indien dit hoge fragmentatie betreft kan dit weleens de reden kunnen zijn van mislukte ICSI pogingen en/of miskramen. Goede keuze om voor DD te kiezen. Wij zijn helaas ook nog niet zwanger ondanks de IMSI maar we blijven hoop houden. Wij hebben in ieder geval na jaren behandeling in verschillende NL ziekenhuizen voor het eerst het gevoel serieus genomen te worden in DD. Succes!

Geplaatst

Hi Leewinnetje,

Dank je voor je antwoord! Ik ben op dit moment inderdaad ook allerlei onderzoeken aan het lezen over DNA schade en de relatie to het succes van ICSI. Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat DNA inderdaad een groot effect heeft op kans van slagen. Ook dat DNA schade een groter effect heeft op miskramen na ICSI dan na IVF. Klinkt natuurlijk ook wel logisch: bij ICSI wordt immers nog een stapje van het natuurlijke selectie proces overgenomen door het lab. Wij gaan sowieso eens kijken waar we dit onderzoek zo snel mogelijk kunnen doen (we wonen in Ierland, hier kan het ook op verschillende plaatsen). Op basis van de uitkomst zullen we verder kijken.

Hoe lang duurde het voor jullie om de uitslagen te krijgen?

Geplaatst

@mira

Wij hadden een afspraak om 13:15 :).. En we hebben zo´n 45 minuten gewacht :)

En er zat ook een nederlands stel als je langs de balie komt op de eerste 2 stoelen naast het koffie/thee apparaat. Wij zijn achter hen gaan zitten.

Wat ik kan herinneren had de dame kort donker haar.

En idd. een hele geschiedenis maar die heb ik niet alleen hier denk ik ;). Ik heb vanaf 4 maart tot afgelopen vrijdag de pil moeten slikken, toen zijn we ook in dl geweest. Ik moest gisteren of ik nu zou gaan menstrueren of niet gewoon gaan spuiten aankomende maandag moeten weer terug voor de echo. Dus het wordt spannend :-)

@ivfsh

Wij hebben geen ervaring met scsa onderzoek en imsi sorry, ik heb hele trajecten overgeslagen en ben na jaren gespoten te hebben en het op een "natuurlijke manier" geprobeerd te hebben.. Zijn wij meteen het ivf traject ingeslagen.

@leeuwinnetje

Wij hebben ook een heel goed gevoel in dl, mijn man is zelfs zeer positief (dat was hij in nl niet!), de manier van benaderen. Geen poespas zeggen precies waar het op staat en wat je kan verwachten. Wij hebben er ook vertrouwen in of het nu lukt of niet!

misschien heel dom maar wat is HCG?

Geplaatst

Hey ivfsh, jullie wonen in Ierland, wat leuk. Een ierse vriend/man? Volgens mij zijn ze in Engeland sowieso, in Ierland ook wat verder qua technieken betreft IVF/ICSI.

Heel verstandig van jullie om eerst goed te orienteren waar de volgende behandeling te doen. Wij hebben best wel spijt dat we zoveel tijd hebben verdaan in ziekenhuizen/klinieken die ons helaas niet konden helpen onze kinderwens te vervullen. Wij zitten dan ook zo'n 5 jaar in de MMM.

Het had ons in ieder geval misschien een paar mislukte pogingnen / miskramen /verdriet / frustratie / geld kunnen besparen als we eerder naar buitenland waren gegaan, waar immers de technieken verder ontwikkelt zijn en de artsen meer naar de persoon kijken en zijn behandeling hierop aanpast. Tuurlijk worden er ook veel lotgenootjes in NL ziekenhuizen blijvend zwanger en daarom wil ik NL ziekenhuizen niet helemaal afkraken. Helaas hebben wij er geen goede ervaring mee.

De uitslag van de SCSA test hebben wij ongeveer na 4 weken per brief thuis ontvangen.

Geplaatst

Hi Leeuwinnetje,

Dat is dan nog allemaal best snel gegaan met die uitslag. Nee, geen ierse man, gewoon een gezellige brabatse man :-) We zijn samen naar ierland verhuisd. Hier is ook geen IMSI mogelijk helaas en de behandelingen zijn heel erg duur (5000 zonder medicijnen!), dus we kijken eerst naar NL of DD, anders gaat het een erg dure grap worden.

Ik ga dit topic in elk geval volgen: leuk om meer te lezen over DD.

Fijne avond!

IVFSH

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden