Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yes vond ik ook al, nu nog de punctie hij zei wel dat het erg lastig zou worden omdat mijn eierstok erg hoog en verstopt ligt er liggen bloedvaten voor :-S dus thumbs crossed

Wat goed 2 van de 3 :-) ik zal voor je duimen! Yeetje dat ze dat al kunnen zien in zo'n vroeg stadium wel goed vindt ik. Of kunnen ze dit ook al in nl volgens mij niet of wel?

Wel grappig eigenlijk iedereen die je binnen ziet lopen denk je zou dat mira zijn :-) het was erg druk aan de andere kant ;-)

Grtssss

Hoi,

Bumbie: lekkere score! Goed hoor!

Ik ben ook net terug van mij punctie: 3 eitjes, waarvan dr S verwacht dat er 2 rijp zijn. Morgen horen we hoe het met de bevruchting is en we laten ook chromossomonderzoek uitvoeren, i.v.m. downsyndroom van ons zoontje. Heel spannend alelmaal! Bumbie, ik heb je denk ik niet gezien, want we moesten nu naar een ander gedeelte van de kliniek, waar de operatiekamers zitten en bij ons in de wachtkamer zaten alleen stellen voor de punctie. Sas hoe is het bij jou? De tweede wachtweek is altijd veel enger dan de eerste vond ik. Ik duim voor je!

groet van Mira

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@fisje

Het kan denk ik aan vanalles liggen. Gewicht, hoeveelheid spul wat ze nodig hebben..

Ik heb geen pakket in ieder geval ik krijg de behandeling wat ik nodig heb en achteraf krijg je een factuur. Dus ik ben ook heel benieuwd.

Geplaatst

Bedankt dames!!!! Inderdaad 3 flesje ahum sorry effe door de stress hahahaha.

Als het goed is starten we maandag dat is dan dag 3 van miij n cyclus. Vind het best spannend allemaal.

Inderdaad op het schema staat cetroitide bij dag 8. Ben zo benieuwd hoe alles verloopt.......

Wij gaan voor ICCI behandeling maar twijfel enorf of we geem IMSI moeten doen...... Iemand ervaring???

Geplaatst

youre welcome, en het geeft niet hoor hoort erbij ;-) ik heb ook wel een dom foutje gemaakt

waardoor ik zaterdag en zondag niet hoefde te spuiten :-S

Jij uiteraard ook succes!!

Voor de behandeling ICCI en IMSI heb ik geen ervaring mee, weet eigenlijk niet eens wat het is.

Grtssss

Bedankt dames!!!! Inderdaad 3 flesje ahum sorry effe door de stress hahahaha.

Als het goed is starten we maandag dat is dan dag 3 van miij n cyclus. Vind het best spannend allemaal.

Inderdaad op het schema staat cetroitide bij dag 8. Ben zo benieuwd hoe alles verloopt.......

Wij gaan voor ICCI behandeling maar twijfel enorf of we geem IMSI moeten doen...... Iemand ervaring???

Geplaatst

Hoi Scoop

ik heb deze behandeling ook Menopur, Cetrotide en Suprefact gebruikt.

inderdaad voor 3 eenheden menopur heb je een flesje oplossing nodig.

De Cetrotide ga je pas later spuiten> dr. S. geeft aan vanaf wanneer (ter voorkoming te vroege eisprong).

De Suprefact ging ik gebruiken (2x daags snuiven, ik deed dat bij het opsstaan en voordat ik naar bed ging) vanaf de tp, ik weet alleen niet of dat bij jou ook de bedoeling is maar ik neem aan dat dr. S dat wel met je doorgesproken heeft?

Verder heb ik ook de Utrogestan gebruikt: 600mg per dag

Imsi hebben wij ook toegepast, dit op advies van de arts, dit vanwege de kwaliteit en hoeveelheid, verder ook de a.h. toegepast, was niet echt nodig omdat ik al 2x eerder zwanger ben geraakt (zonder a.h.) maar goed, de kosten zijn maar klein en het kan geen kwaad...)

heel veel succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Aller eerst gefeliciteerd Meiske met je zwangerschap!!!!!

Weet jij ook of er extra kosten zijn aan Imsi of dat dit bij het bedrag inzit.......

Ik heb de medicatie niet echt goed doorgenomen met dr. S. daar kom ik nu wel achter.

En aangezien ik op dag 3 de 1e afspraak heb staan met een ziekenhuis in Heerenveen (werkt wel nauw samen met Dusseldorf)

is het wel handig om te weten van hoe of wat....

Spoot jij de Menopur op een spciale tijd???

Groetjes Scoop

Geplaatst

Scoop, ik lees dat jij naar Heerenveen gaat voor de echo's? Moet je dit dan apart betalen of zit dit bij de prijs in? Heerenveen is voor mij nl. beter te doen dan DD.

Gr. Fisje

Geplaatst

dank je wel,

aan imsi zijn zeer zeker extra kosten verbonden, het maximal bedrag is zo´n € 900,-, zie bijlage

http://www.ivf-duesseldorf.de/admin/upload/pdf/fonl14_imsi_ver2.pdf

Ik moest 300 eenheden spuiten (150 in de ochtend tussen 07,00 en 08,00 en 150 in de avond tussen 19,00 en 20,00)

de Cetrotide spuit je ´s avonds (ook rond 19,30)

Toen ik bij eerdere behandelingen 225 spoot deed ik dat altijd ´s avonds.

Maar als dr. S de Imsi niet aangekaart heeft dan zal het ook niet nodig zijn, jullie hebben de intake toch gehad?

Geplaatst
Hoi,

Bumbie: lekkere score! Goed hoor!

Ik ben ook net terug van mij punctie: 3 eitjes, waarvan dr S verwacht dat er 2 rijp zijn. Morgen horen we hoe het met de bevruchting is en we laten ook chromossomonderzoek uitvoeren, i.v.m. downsyndroom van ons zoontje. Heel spannend alelmaal! Bumbie, ik heb je denk ik niet gezien, want we moesten nu naar een ander gedeelte van de kliniek, waar de operatiekamers zitten en bij ons in de wachtkamer zaten alleen stellen voor de punctie. Sas hoe is het bij jou? De tweede wachtweek is altijd veel enger dan de eerste vond ik. Ik duim voor je!

Scoop: je moet 1 ampul vloeistof openbreken en opzuigen met de grote naald. Dan dit in een menopur flaconnetje spuiten, mengen en weer opzuigen. Dit vervolgens in de volgende menopur flacon spuiten , mengen en weer opzuigen en nog een derde keer in een menopur flacon spuiten en weer opzuigen. Zo krijg je 225 IU menopur. Dan verwissel je de naalden, en je spuit het in met een kleine naald. Zo staat het ook in de gebruiksaanwijzing. Je hoeft dus maar 1 ampul vloeistof te gebruiken, en 3 flaconnetjes menopur. Je houdt dan ampullen vloeistof en naalden over, deze heb ik teruggebracht naar de apotheek.

groet van Mira

Hoi Mira,

wat lief dat je aan mij denkt.Ik ben niet zo heelactief meer op dit topic, zit meer op de 40+ topic.

Maar nu de 2de wwen die is killing.

Ga van positief gevoel naar negatief gevoel,maar ja zaterdag weten we het.

Ben even kwijt hoe en waar jij zit in het traject? Sorry

Groetjes

Geplaatst

Hallo

Fisje, ik weet het niet zeker maar volgens mij zitten de echo's in nederland er bij in.....

Maar ik vind het wel prettig want we rijden 2 uur heen en 2 uur terug en ik weet dat er een arts in Heerenveen nauw samen werkt met dr. Scholte.

Meiske, we hebben inderdaad een intake gesprek gehad maar dat was vorig jaar september al. We hadden nog cryo's in nederland welke we niet mee mochten nemen naar dd.

En nu gaan we dus de start maken in dd. Ben zo benieuwd!!!

Bedankt voor jou informatie. Dr. scholt eheeft het inderdaad niet over IMSI gehad. We hebben in nederland 11 terugplaatsingen gehad en iedere keer ging het fout naar de test datum., Had wel iedere keer een positieve test...... We gaan nu keihard duimen!!!!!

Groetjes Scoop

Geplaatst

Helder Scoop, dan zal de imsi echt niet nodig zijn (scheelt weer in de pocket)

Jeetje als het fout gaat na de tp, ook moeilijk zeg! je zal de Suprefact inderdaad dan moeten gebruiken na de tp, en dan waarschijnlijk ook 2x daags maar gewoon anders hem voor de zekerheid vragen, desnooods per email.

Heeeeeel veel succes alvast!

Geplaatst

Hoi Fisje,

Er is mij duidelijk door de secretaresse gecommuniceerd dat het bedrag in dl hetzelfde blijft met of zonder echo's...

Als je in nl de echo's laat doen zijn daar wel kosten aan verbonden die je niet vergoed zou krijgen. Zou het maar

even goed navragen want ik heb gehoord dat mensen nog een dikke factuur kregen van de echo's in nl.

Grtss

Scoop, ik lees dat jij naar Heerenveen gaat voor de echo's? Moet je dit dan apart betalen of zit dit bij de prijs in? Heerenveen is voor mij nl. beter te doen dan DD.

Gr. Fisje

Geplaatst

@mira

Hoe voel je je? Weet je al meer of ben ik nu heel erg snel?

Heb vandaag uitslag gekregen van de bloedafname. Moet nog 150EH spuiten en donderdag krijg ik een nieuwe echo in dl.

Dan zit ik in mijn 11e dag. Dan denk ik als het goed gegroeid is ik dit weekend de punctie krijg. Die is meestal toch dag 13?

Grtssss

Geplaatst

Hoi Jose, morgen is mijn testdag maar heb vandaag (vanavond) getest en helaas was de test negatief. Ik had al zo'n voorgevoel. T/m zaterdag allerlei kwaaltjes zoals pijnlijke borsten, emotioneel, opgeblazen buik. Zondag voelde ik me helemaal niet lekker en sinds gisteren voel ik niks meer... Zit even in een dip. Je weet wel dat de kans klein is maar toch hoop je er wel op dat het in 1 keer lukt.

Zijn er hier meiden die na een ICSI nog cryo's hadden? Zo ja, hebben jullie een maand gewacht of zijn jullie gelijk doorgegaan?

Geplaatst

Oh meid, wat enorm kl*te! Wat een teleurstelling, balen gewoon... heel veel sterkte!

Wat betreft je cryo's, doe waar je je goed bij voelt. Alleen zou ik minimaal een maand wachten ( of meer), zodat je lichaam weer even op 'adem' kan komen, heeft toch een behoorlijke opdonder gehad.

Nogmaals, sterkte en neem de tijd om dit een plekje te geven samen!!!

Geplaatst

Twinklestar, wat ontzettend jammer voor je!

Ik heb bij mijn cryopoging altijd een maandje gewacht, kan je lichaam even op regel komen. Cryopogingen deed ik wel achterelkaar door.

Heel veel sterkte en succes!

Groetjes Fisje

Geplaatst
Hoi Jose, morgen is mijn testdag maar heb vandaag (vanavond) getest en helaas was de test negatief. Ik had al zo'n voorgevoel. T/m zaterdag allerlei kwaaltjes zoals pijnlijke borsten, emotioneel, opgeblazen buik. Zondag voelde ik me helemaal niet lekker en sinds gisteren voel ik niks meer... Zit even in een dip. Je weet wel dat de kans klein is maar toch hoop je er wel op dat het in 1 keer lukt.

Zijn er hier meiden die na een ICSI nog cryo's hadden? Zo ja, hebben jullie een maand gewacht of zijn jullie gelijk doorgegaan?

Hoi Twinklestar, wat enorm balen. Weer een teleurstelling te verwerken he?

Heel veel sterkte. Ik heb geen ervaring met cryo's omdat ik die nooit heb.

Geplaatst

Twinklestra, wat een tegenvaller; sterkte. Hier is het boek dichtgevallen. Van de drie eitjes was er 1 bevrucht. Daar is poolichamdiagnostiek op uitgevoerd (onderzoek naar chromosoomafwijking ivm downsyndroom van ons zoontje) en helaas was dat niet goed. Er was een afwijking in chromosoom 18 en ook weer in 21, dus de kans op een meervoudig gehandicapt kindje zou heel groot zijn. Aan de ene kant ben ik ( en mijn vriend) erg verdrietig, maar ook wel blij dat ik nu weet dat we moeten stoppen. De kans op een goed eitje si zo klein, dat het gedoe met spuiten, naar DD en de stress eromheen niet meer de moeite waard zijn voor ons. Ik ben blij dat we naar DD zijn gegaan, want daar bieden ze i.i.g. de diagnostiek toe. Ik kom binnenkort wel weer een keerje kijken hier.

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Jeetje wat ontzettend kl*te als ik het zo mag zeggen :-(

Hoop dat er voor jou ook vlug iets positiefs zal volgen blijf duimen voor je...

Liefs

Geplaatst

Verschrikkelijk spannend in nl heb ik me nog nooit zo goed gevoeld of het nu wel of niet zou lukken, we hebben vertrouwen in dl dat scheelt ook enorm..

Oh spannend Bumbie, het eind is bijna in zicht :)
Geplaatst

:-( flink balen... idd aan de ene kant fijn want je wilt graag een gezond kindje, aan de andere kant een flinke domper! Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent op een gegeven moment moet je voor jezelf en voor je gezin ook zeggen "tot hier en niet verder" Heel veel sterkte gewenst...

Liefs Bum

Twinklestra, wat een tegenvaller; sterkte. Hier is het boek dichtgevallen. Van de drie eitjes was er 1 bevrucht. Daar is poolichamdiagnostiek op uitgevoerd (onderzoek naar chromosoomafwijking ivm downsyndroom van ons zoontje) en helaas was dat niet goed. Er was een afwijking in chromosoom 18 en ook weer in 21, dus de kans op een meervoudig gehandicapt kindje zou heel groot zijn. Aan de ene kant ben ik ( en mijn vriend) erg verdrietig, maar ook wel blij dat ik nu weet dat we moeten stoppen. De kans op een goed eitje si zo klein, dat het gedoe met spuiten, naar DD en de stress eromheen niet meer de moeite waard zijn voor ons. Ik ben blij dat we naar DD zijn gegaan, want daar bieden ze i.i.g. de diagnostiek toe. Ik kom binnenkort wel weer een keerje kijken hier.

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Mira, wat ontzettend K! Je hoopt toch dat het allemaal wel zal gaan lukken. Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment wel een punt achter wilt zetten en verder wilt gaan met jullie leven. Je weet nu in ieder geval zeker dat je niet nog een gehandicapt kind krijgt. Kan me voorstellen dat 1 kindje met down al heel veel zorgen geeft. Sterkte.

Ik ga zo even bellen met Dusseldorf. Kijken wat zij zeggen over de cryo's.

Geplaatst

@mira heel veel sterkte en veel geluk voor de toekomst. Heftig hoor.

@twinkelstar, he bah wat balen, had zo gehoopt dat het goed zou zijn. heel veel succes met het vervolg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden