Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, volgens dr S is deze nieuwe machine al geplaatst. De planning is om de embryologen volgende week hiervoor op te leiden om daarna te gaan starten met dit apparaat.

Ik had overigens vandaag nog even een mailtje naar Dr S gestuurd om te vragen of hij kon inschatten of er een reeele kans bestaat of zij definitief tot de aanschaf over zullen gaan en de embryoscoop dus gewoon in DD blijft staan. Kreeg ik een mailtje terug van Irma dat het apparaat wel al in DD staat maar dat het nog onbekend is wanneer zij met het apparaat gaan weken. Snap er nu niets van......

Dr S had toch echt tegen ons verteld dat het lab personeel volgende week opgeleid zou gaan worden zodat deze daarna in gebruik genomen ging worden. Ga dit weekend er dus nog maar even een mailtje aan wagen. Hou jullie wel even op de hoogte.

Fisje: Heb je al iets gehoord over het aantal bevruchtingen of ga je dat morgen horen? In ieder geval ontzettend veel succes!!! Hopelijk is het slijm morgen helemaal verdwenen en mag je vanaf morgen plaats nemen op het wachtbankje. Ik ga voor je duimen!

Hoe is het verder met alle zwangeren hier?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen, Dr. Scholtes heeft ons ook verteld over de 'embryoscope'. Stond ook bij ons op het formulier, maar het is me inderdaad onduidelijk of hij nu al in gebruik is of nog niet.

Heb geen idee hoe dat slijm er komt, denk van medicatie. Dat is wat ik erover kan vinden. Hopen dat het morgen weg is.

Heb vandaag bericht gehad dat we 4 bevruchtingen hebben. Dat is mooi, nou maar hopen dat ze niet hoeven worden ingevroren dan gaat de kwaliteit meteen zo achteruit.

Blijft spannend en afwachten!

Liefs Fisje

Geplaatst

fisje zal aan mij liggen, maar je hebt 4 bevruchtingen, die laat je toch niet allemaal terugplaatsen ;) dan moet je ze toch wel in laten vriezen 2 of 3??

@babeth wat fijn dat je al zo'n eind op weg bent met je zwangerschap, gaat het goed?

Geplaatst

Lisa, het staat er inderdaad wat raar. Maar er zijn inderdaad al 2 ingevroren. Maar hoop dat de andere twee niet hoeven. Vandaag echter nog geen terugplaatsing gehad. Het slijm zat er nog. Nu dinsdag weer heen en weer kijken, lukt het dan weer niet dan worden deze alsnog ingevroren.

Liefs Fisje

Geplaatst

Fisje, Gelukkig wel een paar mooie bevruchtingen! Op naar dinsdag!! Was het slijm trouwens al wat minder geworden of konden ze dat niet zien? Duim voor je!

Geplaatst

Nathalie, hebben jullie niet een van deze dagen jullie intake gesprek? Kan mij nl zoiets herinneren in je handtekening. Alvast veel succes. Vaak kan je daarna heel snel gaan starten.

Geplaatst

Hoi,

ik heb een vraagje, op 21 juni hebben wij n afspraak in dusseldorf omdat wij graag een keer imsi willen proberen.

Nu heb ik begrepen dat er daar met kort protocol gewerkt wordt. is er niemand van jullie die lang protocol gedaan heeft in ddorf? Lang protocol heeft bij ons succesvol gewerkt ( al weet ik natuurlijk niet zeker of het daar aan lag hoor maar ik ben geneigd om dat niet te willen veranderen).

verder heb ik begrepen dat je als vrouw je amh moet laten bepalen. Is er verder nog iets dat zinvol is om van te voren te laten bepalen? miss een actueel spermadiagram?

De supplementen die worden aangeraden nemen we allebei al.

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes

noor

Geplaatst

Hoi Noor,

Allereerst ontzettend knap van je dat je toch weer aan een volgende poging denkt.

Mijn ervaring met DD is erg positief. Van tevoren moet je hier in NL je dossier opvragen en meenemen naar het intakegesprek. Hierin neemt de arts alle gegevens met je door.

Als hij het zinvol acht, zal hij aanvullende onderzoeken doen. Bij mij was de amh-waarde al bekend, dus hoefde niet opnieuw. Wel is er opnieuw een zaadmonster afgenomen en onderzocht. Imsi wordt alleen gedaan als de arts het nodig vindt. Maar als jij ervoor staat, dan willen ze daar echt meewerken. Klant is koning zeg maar.

Wat betreft het lange of korte protocol. Ik heb hier in NL 3 keer een lang protocol gevolgd, ben moeilijk te stimuleren. Maar in DD dus het korte protocol, daar had ik ook mijn vraagtekens bij, het resultaat was niet geweldig helaas. Maar de arts gaat liever voor kwaliteit. En achteraf is het een verademing geweest, want je spuit veel korter.

Sowieso wordt er naar jou als persoon gekeken en adhv jouw gegevens een behandelschema opgemaakt.

Maar als jij persé het lange wilt, zal de arts daar vast gehoor aan geven. Maar zal hij ook evt. uitleggen waarom hij kort beter vindt.

Meid, ik hoop dat DD jullie alle geluk van de wereld gaat geven en dat er voor jullie een klein wondertje in het verschiet ligt.

Hoe is het verder met je?

Liefs

Geplaatst

He meiden,

Ik ben helemaal happy vandaag want de terugplaatsing is gelukt!!!

We hebben twee blastocysten terug gekregen die er volgens de arts fantastisch uitzagen! Het slijm was weg, dit was voor hem ook een raadsel hoe dit er kwam. Hij bleef ook benoemen hoe hoogst uitzonderlijk het wel niet was. Zit blijkbaar vreemd in elkaar icon_wink.gif Maar ja, nu de spannende wachtweken! We mogen 31 mei testen. Hoop dan op goed nieuws! Ook nog accupunctuur gehad van te voren en na de tp, dit viel me mee. Waren maar 5 naalden die ze gebruikten.

Groetjes Fisje

Geplaatst

Hoi Jose,

bedankt voor je antwoord!

Ik wil graag imsi doen omdat ik er na veel over gelezen te hebben er toch nut in zie voor mijn geval. Met twee m.a's en al 12 tp's denk ik dat imsi mij een voordeel kan bieden. Ik ben heel benieuwd of dr. s. dit ook vindt. Anders ga ik denk ik niet weg uit brussel want zij hebben mij in 2verse en 1 cryopoging toch 2x zwanger gekregen, met een prachtig kind als gevolg. Helaas de laatste keer dus een m.a. maar dat doet niets

af aan mijn vertrouwen in brussel. Ik hoop alleen iets meer kans te hebben op een doorgaande zwangerschap met imsi.

Verder gaat het wel weer. Ik kreeg zaterdag een woedeaanval om iets en toen kwamen de tranen er gelukkig uit. Ik ben helemaal nooit briesend

van boosheid maar nu voelde ik echt letterlijk mijn bloed koken! hihi. Na een paar uur ging ik in herhaling vallen en toen ben ik maar gestopt

met hysterisch doen en voelde ik me een stuk beter. De teleurstelling en het gevoel van een lege buik blijft natuurlijk, het was zo mooi

allemaal!!

Het zit niet in mijn aard om heel lang achterom te kijken, ik weet inmiddels dat na het zuur toch nog zoet kan komen dus daar gaan we nu dan maar weer van uit. Wel heb ik kristallen sterretjs in mijn zoons kamer gehangen, daar hangen er nu drie, 1 voor de 1e ma en voor 1 voor deze en 1 voor alle andere embryootjes die het niet gered hebben. Zo zijn ze altijd een beetje bij ons. Want ze horen er voor mij gewoon bij.

Lieve groetjes

noor

Geplaatst

Fisje: Wow, wat een goed bericht! Twee mooie terugplaatsingen. Veel sterkte en succes op het beruchte wachtbankje! Op naar een positieve uitslag!

Geplaatst

Vandaag een intake gehad, wat een fijne man zeg dr. S!

Voor mij nu eerst een immunologische analyse i.v.m. m'n allergieen. Het kan blijkbaar zo zijn dat m'n lichaam op afweer staat en het embryootje dus niet kan nestelen.

Hopelijk vergoedt de verzekering iets, heb ze al een mail gestuurd, anders wordt het een dure grap. Natuurlijk hebben we dit er voor over.

Heb het nu ook ervaren dat er echt naar het individu wordt gekeken!

Bedankt meiden voor de tip!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Bedankt voor jullie fijne reacties!

Nathalie, ja dat vind ik ook dat er echt als individu naar je gekeken wordt en niet alles vastligt aan de hand van protocollen. Hoop voor je dat de verzekering iets wil vergoeden.

Wen, mag jij al bijna starten?

Noor, ik heb voorheen ook alleen maar lang protocol gevolgd en had toen steeds veel eicellen. Teveel dus volgens DR. Scholtes. Dit ging ten nadele van de kwaliteit. Vandaar dit keer een kort protocol. En ik moet zeggen dat dit me prima is bevallen!

Je kunt natuurlijk altijd een intakegesprek plannen bij Dr. Scholtes en alle opties doornemen.

Succes allemaal!

Liefs Fisje

Geplaatst

Fisje, hartelijk bedankt voor je antwoord en super zeg, twee blastocysten!!! Wow dat moet lukken!

groetjes

noor

Geplaatst

Hoi dames

Fisje, wat enorm fijn dat je alsnog een tp hebt gehad!!!! spannende weken nu meid, heel veel succes!!!

Nathalie, ik ben blij te horen dat je het intakegesprek als erg prettig hebt ervaren en helemaal goed dat er eerst het eea. nog onderzocht gaat worden, weet je hoe lang het gaat duren voordat je daar de uitslag van hebt? wat betreft de kosten, indiend je bericht zou krijgen dat deze niet vergoed worden, gewoon later alsnog insturen.......maar ik hoop voor je dat ze gewoon deze kosten voor hun rekening gaan nemen.

Noor, ik wil ook graag even reageren op je vraag als oud Brusselgangster......;-)

Dr. S. kijkt inderdaad naar het individu maar over het algemeen werkt hij met het korte protocol, eerste poging van ons ons Brussel was met het lange protocol, een verse tp gehad en ene tp van 2 cryos (blastocysten) maar geen zwangerschap. Omdat ik veel last had van de onderdrukking met Suprefact mocht ik van Brussel de keer daarna het korte protocol volgen, daaruit zijn onze jongens ontstaan.

De eerste poging na de bevalling eindigde in een vroege mk (na tp van een cryo) en ondanks het feit dat we alle vertrouwen hebben in Brussel kozen wij ook na het intake gesprek voor DD, met name vanwege de Imsi en een prettige bijkomstigheid vonden wij dat we snel konden starten!

Ik ben uiteraard erg blij dat we naar DD zijn gegaan maar voor hetzelfde geld was de pogign in Brussel ook gewoon geslaagd...

Wanneer heb je je intake gesprek? Ik ben benieuwd of men in DD je amh waarden gaan bepalen, bij mij is dat niet gedaan, mogelijk dat hij dat niet nodig vond vanwege de opbrengst en respons iedere keer? Hij was bij ons wel positief omdat er toch 2x een zwangerschap is geweest.

Heel veel succes in ieder geval!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Grappig, ik had het eigenlijk besloten naar aanleiding van jouw motivatie destijds om naar DD te gaan die ik ergens hier gelezen had... ik kon me daar erg in vinden. De intake is 21 juni, nog redelijk ver weg maar ik moet toch - zoals ze in Brussel zeggen - een 'maandstonde' overslaan.

Ik ben heel benieuwd, heb er veel positieve verhalen over gelezen en het is altijd goed om eens in de zoveel tijd met een frisse blik tegen een situatie aan te kijken. Al blijft het alleen bij een gesprek dan nog wil ik graag eens van gedachten wisselen met Dr. S.

Het enige nadeel is dat de embryoselectie in Duitsland op dag 1 na de punctie moet plaatsvinden (hierdoor heb jij als ik mij niet vergis toch voor tp van twee gekozen al vond je dit doodeng nietwaar?).

Misschien voor wie dit niet weten: mijn Duitse gyn heeft mij verteld dat de reden dat je in Duitsland op dag 1 de embryo's moet selecteren het gevolg is van het oorlogsverleden van Duitsland toen ze alleen blonde arische kinderen probeerden te maken. Nu mag er dus niets meer 'gemanipuleerd' worden. Nadeel is natuurlijk dat hierdoor de beste embryo's wel eens in de vriezer belanden omdat je op dag 1 nog niet zo veel kunt zien behalve dat ze gedeeld zijn.

Ik kijk erg uit naar het gesprek in elk geval, als je iets in de agenda hebt staan is het wachten op de volgende periode voor mij wat makkelijker dan wanneer je nog niet weet wanneer je kunt beginnen.

De AMH waarde laat ik van te voren bepalen omdat ik vrij kort na het gesprek mijn periode verwacht en het zou vervelend zijn ook die over te moeten slaan omdat de AMH waarde nog niet bekend is. Dit duurt namelijk een week zei de mevrouw die de tel opnam. (Irma)

In elk geval bedankt voor je uitgebreid antwoord Babeth!

Groetjes

Noor

Geplaatst

@Fisje, meid wat fijn 2 teruggeplaatst! Nu duimen voor je.

@ Nathalie, fijn dat je een goed gevoel bij dr S hebt. het is idd een fijne man en kundig wat ook belangrijk is.

@Noor, jij hebt ook al veel meegemaakt,maar wat goed dat je zo positief bent. Mooie zin na zuur komt zoet. Ga ik ook opslaan in mijn hoofd!

Geplaatst

Hoi Noor,

Wat een verhaal mbt die emmies zeg! Inderdaad vonden wij het destijds doodeng om 2 emmies terug te laten plaatsen . Maar wat je zegt, nooit verkeerd om iemand met een frisse blik jullie situatie te Laten bekijken.Hoe gaat het verder met je? Zo na de curetage? Ik vind het zo rot dat je het hebt moeten doormaken, ook emotioneel doet het heel veel met je natuurlijk, sterkte!

Liefs Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden