Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Sterren

welkom!! fijn dat je een goed gevoel hebt bij dat gesprek en dat er vervolgonderzoek gedaan is, ik weet niet wanneer jullie van start willen gaan maar heel veel succes!!

groetjes

Babeth

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Sas, ja so far so good zullen we maar zeggen. Vind het nu wel erg spannend worden. Het einde van de tweede wachtweek nadert maar dat kan ook het moment betekenen dat ik elk moment ongesteld kan worden natuurlijk. Maar zal helaas nog even vol moeten houden! Het rommelt af en toe wat maar ja, wat voel je dan he en is dat positief of negatief?

Sterren, welkom hier. Dat is inderdaad fijn in Dusseldorf dat ze naar jou als persoon kijken en niet vast zitten aan een protocol. Over de medicatie. Officieel wordt de medicatie niet vergoed. Ik heb nu echter bij de huisarts gehaald en ze sturen het eerst wel op naar het ziekenfonds. Een vriendin van mij had het geluk dat het ziekenfonds eroverheen gekeken heeft.

Wannabemom, jij ook welkom hier. Zo wat heftig meid al drie keer zwanger mogen zijn maar dan toch steeds mis. Lijkt me vreselijk. Ik schrik er een beetje van dat jullie arts zegt dat het te laat indalen van de ballen niets met de zaadkwaliteit te maken heeft. Dit is nl. het eerste wat onze artsen allemaal hebben gevraagd. Dat kan wel degelijk een oorzaak zijn. Ook liesbreuken kunnen invloed hebben. In Duitsland wordt alles goed na gekeken en krijg je ook zeker antwoord op de vragen. Succes

Liefs Fisje

Geplaatst

ohh Fisje jij nadert inderdaad al je testdatum, jeetje wat snel!!!!, voor mij dan he ;-)) voor jullie duurt het een eeuwigheid natuurlijk, veel succes!!!

Wannabemom, ik zie dat jullie in augustus een intake hebben, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring en wil je alvast veel succes wensen na al deze ellendige jaren!

Geplaatst

@fisje; spannend he. Die laatste dagen van de wachtweken zijn altijd zo frusterend. Je voelt echt alles he.

Wij zijn ook erg benieuwd naar wat d'dorf te zeggen heeft. Ben ook erg benieuwd dus of ze evt. bij mijn man iets vinden. In die 5 jaar is er dus door 1x door onze huisarts gekeken naar het zaakje van mijn man. Daarna steeds te horen gekregen dat er niet naar gekeken hoeft te worden als het zaad toch soms wel goed is....????

In ieder geval hebben we nu wel weer wat rust in ons hoofd. Nog 5-6 weekjes tot de cryo TP. En dan tot 20-8 even lekker van de zomer genieten. Lekker geen hormonen in mijn lijf, soms een roseetje op het terras, flink sporten om die extra hormoonkilootjes er weer af te krijgen,..... Is in ieder geval een heel goed vooruitzicht.

Volgende week heb ik ook nog een afspraak bij een alternatief genezer. Mijn schoonmoeder en schoonzus komen er ook en hebben me een beetje om gepraat om te gaan.

Zelf ben ik best nuchter, maar tja op een gegeven moment wil je alles proberen. Hij doet veel via massagetechnieken, dus dat lijkt me nooit verkeerd; een beetje alles los laten masseren.(behalve na een TP dan mag het geloof ik niet). Ben wel erg benieuwd dus.

Geplaatst

Wannebemom en Sterren, welkom hier!

Fisje, Spannend! Nog even volhouden, meis. De duimen draaien hier overuren voor je!

Geplaatst

Hallo,

wannabemom: mijn man is ook geopereerd toen hij 10 jaar was, omdat de zaadbakken niet ingedaald zijn. Volgens dokter S. is er bij niet ingedaalde zaadballen een verband met de minderderde zaakhoeveleheid en de innesteling. Voor ons was dit ook helemaal nieuw. We hebben echt het idee dat we geen eerlijke kans hebben gehad bij de vorige 3 ICSI's. We zaten helemaal perplex bij dr S.

Het spijt me dat je drie miskramen hebt gehad, ik hoop in ieder gevaL dat de cryo's blijven plakken.

Volgende week krijg ik de uitslag van de hormoonwaardes en krijg ik telefonisch het vervolg plan door. We zouden meteen kunnen beginnen, maar we gaan eind juni op vakantie, dus wordt het begin augusutus dat we gaan starten.

Fisje, alvast succes met wachten, ikzelf vond het iedere keer moeilijker worden die onzekerheid. Ik hoop op een positieve test voor jullie.

groetjes Sterren

Geplaatst

Hoi dames,

Bedankt voor jullie medeleven maar sinds gisteravond is het mis. Heb al bloedverlies. Vanmorgen nog een test gedaan en die was natuurlijk negatief.

Voelt weer zo klote, dit hier was ons laatste redmiddel eigenlijk, wat als dat dan ook niet werkt?

Liefs Fisje

Geplaatst
Hoi dames,

Bedankt voor jullie medeleven maar sinds gisteravond is het mis. Heb al bloedverlies. Vanmorgen nog een test gedaan en die was natuurlijk negatief.

Voelt weer zo klote, dit hier was ons laatste redmiddel eigenlijk, wat als dat dan ook niet werkt?

Liefs Fisje

Geplaatst

fisje, nee! dat mag gewoon niet.

Weet ff niet de juiste woorden te vinden. Wat ontzettend klote! Heel veel sterkte! Een hele dikke sterkte knuffel toegewenst!

Geplaatst

Lieve Fisje

Wat ontzettend ellendig!! Heb je nog wel een evaluatie gepland in DD? Wellicht kan dr. 'S. Jullie het eea. Uitleggen?

Verdomme meid, wat klote! Heel veel sterkte!

Liefs Babeth

Geplaatst

Dag Fisje, ik was stil met je aan het mee hopen en elke dag even kijken of je al wat wist... getverdemme meid wat een ellendig nieuws! Heel veel sterkte allebei. He, wat een domper!

groetjes

noor

Geplaatst

@Fisje, meis wat een rot nieuws. Kan mij zo goed voorstellen dat je het nu even niet meer weet.

Misschien wel een goed idee om met Dr S nog een gesprek te hebben,maar voor nu heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je

Liefs

Geplaatst

Hoi dames!

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb vanmorgen met Irma gebeld en ook gemeld dat ik nog wat vragen had. Dr. Scholtes belt me hier morgen even over terug. Wel fijn dat je meteen even persoonlijk contact kunt hebben! Ook meteen een afspraak gemaakt voor een echo voor de cryo's. We doen ze er meteen maar achteraan. Mocht dat ook niets worden dan nemen we even een pauze van een half jaar.

Liefs Fisje

Geplaatst

Fisje: ik sluit mij helemaal aan bij Lisa. Heel veel succes met het vervolg en de cryo's. Al een beetje bekend wanneer je dan zou kunnen starten?

Hier even een kleine (rare?) vraag. Weten iemand toevallig of antibiotica ook van negatieve invloed is op je eicellen?. Ik weet wel dat het de sperma kwaliteit negatief beinvloedt, maar geldt dat dus ook voor eicellen? Ik heb nl vandaag van de huisarts een kuur gekregen vanwege een hardnekkige bijholteontsteking. Ben het vergeten aan de huisarts te vragen. Ga anders ook wel ff bellen met DD, maar mischien dat iemand het antwoord al weet.

Geplaatst

Fisje,

Wat een verschrikkelijk nieuws! Ik had zo gehoopt dat het een positieve test zou worden! Ik wens jou en je partner heel veel sterkte!

Liefs

Geplaatst

Hoi wen, ik zou zeer zeker met DD contact opnémen.

In 2009 moest ik een poging een cyclus uitstellen vanwege een à.b. Ivm een beet door een besmette teek....volgens mijn huisarts kon het geen kwaad maar Brussel had toch een andere mening.

Geplaatst

@Fisje, wat een teleurstelling, goed dat je meteen contact hebt opgenomen met DD. Fijn he dat je meteen door kunt gaan voor een cryoterugplaatsing. Tegenwoordig meer kansen hoor met cryo's. Zoveel meiden die zwanger worden hiermee, dus wie weet... In DD hebben ze sowieso een goede vries en ontdooi beleid. Succes meid!

Geplaatst

He meiden,

Nou heb gisteren contact gehad met Dr. Scholtes en hij stelt voor om eerst een hysteroscopie te doen. Een kijkoperatie van de baarmoeder. Dit kan wel in NL. Heb over een aantal weken een afspraak in het ziekenhuis hier om het door te nemen. Dus de planning wordt weer wat anders.

Wen, mijn huisarts zei me dat antibiotica wel op de baarmoeder werkt. Heb je inmiddels contact gehad met DD?

Fijn weekend allemaal!

Gr. Fisje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden