Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben er weer na even afstand genomen te hebben van het forum, Maar ik zie dat het hier erg stil is!!!!

Toch niet allemaal met vakantie:laugh:???

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha....volgrns mij niet sas!

Maar hier is t inderdaad rustig!

Hoe is t? Al richting toekomst kunnen of durven kijken?

Xx

Geplaatst

He Lala, gelukkig is er nog iemand...

Tja gaat wel wat beter hoor,maar deze keer heeft er flink ingehakt bij mij. We weten nog niet wat we gaan doen, Ik weet wel dat ik een 4de poging niet aankan, metaal dan. De kans dat er helemaal geen eitje meer is wordt steeds groter zeker nu ik deze maand 44 wordt.

Dus het wordt kort gezegd of stoppen of ecd. En dat laatste ligt bij mij vriend lastig. Hij is nu weer 8weken weg. Tijd voor mij om mij te verdiepen in ecd en om af te vallen. Heb mijn vriend beloofd dat hij mij straks op Schiphol moet zoeken.

Met jou en Jay alles goed??

Geplaatst

Hee Sas!

Hier Hadden we al van te voren besloten maar drie pogingen te doen, deze cryo's waren dus het laatste wat we nog gingen doen, en dat heeft wel geholpen denk ik, de duidelijkheid van het einde van de hele mmm.

Na vijf jaar ploeteren was het voor ons ook steeds lastiger om elkaar op t vangen. De klappen werden harder, en het herstel moeilijker en duurde ook langer. Ik heb denk ik ook niet voor niks bijna een half jaar thuisgezeten met een bijna burn-out. Dus, ik snap het wel. En met 40 ben ik ook niet meer piep ;)

Ik kan je vriend ook wel begrijpen. Voor mij zou ecd ook niks zijn, terwijl manlief op spermadonatie niks op tegn zou hebben. Heel raar, maar wel iets waar jullie het uiteindelijk over eens moeten worden, denk ik.

Wel goed dat je in de aanval gaat tegen je (over)gewicht! Ik zit op t rnadje obese....dus flink te zwaar maar nog net niet ernstig. De hormoonbehandelingen hebben ook een handje meegeholpen aan t gewicht hoor! Tjonge, wat hakt dat erin!

Maar we houden het nu in de gaten.

Met mij en Jay is alles goed. Frummel heeft gedansd voor de laatste echo! Wat is dat geinig om te zien zeg, een gummi-bärchen van 2,3cm zien dansen! lachen!

Ik ga vanaf nu meer genieten van de zwangerschap denk ik hoor, want de kwaaltjes zijn zodanig weinig dat ik eigenlijk fluitend erdoor kom. De vermoeidheid is iets waar ik al aan gewend was geraakt van mn whiplash, het komen en gaan van moe zijn, zeg maar. Mijn stoelgang is bijna weer normaal en het plassen daar wen ik ook wel aan. Hihihi

Als dat alles is...nou ja, dan mag ik toch in mn handjes klappen, niet?

Sas, vanuit mn hart: succes en sterkte met alles wat er nog komen gaat. Je hebt nog een paar flinke uitdagingen voor de boeg. Maar neem je tijd, en zodra jij voelt dat het "goed" is, dan is took zo. Als ik ergens mee kan helpen, of een luisterend oor moet zijn, dan laat je me het weten?

Blijrt een klote traject he? Deze hele mmm

Geplaatst

Sas ben blij dat je weer een beetje bent opgekrabbeld. Het is ook niet niks al die tegenslagen die we moeten verwerken.

Ik hoop dat je er uit gaan komen.

Wij hebben besloten dat we niet voor adoptie gaan. En ook niet voor ECD. Voor ons stopt het na deze poging.

Wij gaan half oktober beginnen en kijk er nog steeds niet naar uit.

Lala ben blij om te horen dat het goed gaat met Jay. Spannend hoor ook al weer 10 weken!!

Liefs

Geplaatst

@Wen Heb je al een afspraak gemaakt in het Bronovo?

De arts die bevriend is heet Dr.J.P.T. Rhemrev dan weet je dat alvast. Ik heb woensdag de afspraak. Groetjes en succes.

En vrijdag lekker naar het zonnetje….

Geplaatst

Gabrie, dat zal een zware beslissing voor jullie geweest zijn. Deze poging gaat het gewoon gebeuren! Wanneer moeten jullie weer?

Sas, ook voor jullie zal het nu zwaar zijn. Hopelijk kunnen jullie samen een beslissing nemen.

Geplaatst

@ Lala, dank je voor je lieve woorden

@ Viola bijna naar de zon, heerlijk!

@ Gabrie, meis wat een moeilijke beslissing. Maar poging 3 komt nog en je weet de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

@ Twinkle, ja we moeten een beslissing nemen,maar manlief is nu weer 7 weken weg, dus we hebben nog even.....Jullie gaan weer beginnen met de cryo, weet je al wanneer?

Liefs

Geplaatst

Gabrie,

Ik herken het! Maar hoi nog even moed voor poging drie. Kijk naar ons, het kán zomaar gebeuren! Hou vol meid!

Viola, lekker joor! Binnenkort lekker even weg! En dan ook nog naar de zon! Bofkont! Hahaha

Geplaatst

Gabrie, Jeetje wat een moed heb je nodig voor zo'n beslissing. maar zoals lala als schreef: je hebt nog een poging. Het kan dus echt nog gebeuren!

Sas, Jij zit ook al in zo'n moeilijke situatie. Ik kan kan mij voorstellen dat je een vierde poging mentaal niet trekt. Mogelijk is idd ecd een optie. Lijkt mij overigens best lastig om in deze situatie tijdelijk zonder mannetje te zitten. ben je alles aan het uitzoeken over ecd en kan je het even niet delen of van gedachten wisselen met je pratner. Petje af voor je meid! Ik hoop zo ontzettend voor jullie dat jullie wens alsnog mag gaan uitkomen!

Viola, ik heb net even het briefje opgezocht die dr S. aan mij had meegegeven met de naam van die bevriende arts. Hij had het over een vrouwelijke arts genaamd Nienhuis. Heb jij nu een uitgangsecho laten doen in het bronovo? heb jij gewoon gebeld en het verhaal uitgelegd ? En mag ik vragen wat een losse echo daar kost?

Ik lees dat jullie vrijdag naar de zon gaan. Oeff...wat lekker! geniet ervan!

Wij zijn inmiddels zo'n 2 weken terug van het zonnetje maar heb nu al weer zin om terug te gaan....ha,ha.

Lala, Lekker van genieten, hoor! Die 9 maanden zijn zo om (en dan wordt het genieten nog veel intenser). Op naar de volgende echo!

Twinklestar: Zijn jullie al bezig voor jullie eskimootje?

Even een ego vraagje: Tijdens de intake met dr S werd ons Imsi aangeraden vanwege de spermakwaliteit van manlief. Ook hadden wij een SCSA test laten uitvoeren. Uitslag 6.9% (redelijk netjes dus).

Naar aanleiding van een link in een ander topic (over alan beer en immunologische onderzoeken) kwam ik op de forumsite van freya terecht. Aldaar las ik in een topic over imuunologische onderzoeken, dat je bij imsi helemaal niet de spermacellen met beschadigd DNA opspoort en dat het uiteindelijk toch gewoon een selectie is van een lab medewerker. (het wordt enkel en alleen vergroot onder een microscoop)

Zelf had ik al geen volledig "yes" gevoel bij imsi, maar door het lezen van al deze informatie over imsi, krijg ik steeds meer het gevoel dat ik picsi wil laten uitvoeren ipv imsi.

Weten jullie of ik dit gewoon kan neerleggen bij dr S? Aan de ene kant heb ik zoiets van dat ik dat zelf mag beslissen omdat ik er tenslotte voor betaal. Aan de andere kant ben ik bang dat hij mij dan erg eigenwijs vind en niet wil helpen ofzo.

Het geld voor de kosten van imsi wil ik dan eigenlijk gebruiken voor het verrichten van bloedonderzoek naar afwijkingen (bij dr. Pfeiffer). Hier heb ik veel meer vertrouwen in als in Imsi. Daarnaast heb ik ook meer vertrouwen in picsi. Wat denke jullie. Kan ik dit gewoon daar laten weten tijdens de komende poging?

Geplaatst

Dames voor ons is het de 4e poging. En we draaien al weer 10 jaar mee in deze molen. Ergens moeten we er voor ons zelf een eind aan gaan breien.

Gewoon om verder te kunnen gaan met ons leven. We staan nu een beetje stil.

We gaan half oktober starten. Niet echt iets om naar uit te kijken.

Twinkel wanneer ga je voor je cryo? Spannend kijk je er naar uit?

Sas dus voor jou nog een paar weken "uitstel" ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen.

Wendy, jullie uitslag is niet redelijk maar gewoon GOED! Onze uitslag was 13% en ons is PICSI geadviseerd. Begrijp nu dan ook niet waarom jullie IMSI is geadviseerd.

Bij Pfeiffer heb ik ook de bloedonderzoeken laten doen. Bij de vierde poging gaan we aan de prednidsolon en aan de intralipid infuus. Afspraak is op korte termijn mogelijk.

Geplaatst

Gabrie, Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment een grens gaat trekken, maar dat neemt niet weg dat het een moeilijke en moedige beslissing is! Een goede vriendin van mij (wij zijn samen tegelijkertijd begonnen met icsi in dezelfde kliniek) heeft vorig jaar ook die beslissing gemaakt. Zij kon het mentaal en lichamelijk niet mee aan. Al die teleurstellingen en onzekerheid. Je leven die continue draait om eventuele volgende pogingen etc.

Via haar heb ik vernomen dat het aan de ene kant een opluchting is dat het leven niet alleen meer om icsi pogingen draait. Aan de andere kant is zij wel een soort rouwproces doorgegaan en heeft hiervoor wat hulp gehad van een psycholoog.

Ik ga gewoon mega hard voor je duimen dat deze poging gewoon raak is! Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen over prednisilon en intrapillid en ik heb er goede hoop op! In een paar dagen tijd heb ik daar veel succesverhalen over gelezen! Het moet gewoon zo zijn dat dit voor jou ook de succesformule wordt!

Wat betreft onze SCSA uitslag. Ik begreeep er al niet veel van dat ons imsi werd aangeraden. Ik zou liever deze ronde eerst picsi willen proberen. Ik wil mijn geld liever investeren in bloedonderzoeken bij dr. Pfeiffer.

Ik heb inmiddels al contact met dr Pfeiffer en kan daar dus terecht. in het andere topic had ik al de vraag neergelegd mbt bloed opsturen omdat ik niet in de gelegenheid ben om snel langs te gaan bij dr Pfeiffer.

Wij waren voornemens om over circa 2 weken te gaan starten met een poging, dus ik wil voor die tijd mijn bloed gecontroleerd hebben.

Geplaatst

Denk dat het rouwen bij ons eigenlijk al langer aan de hand is. Steeds meer en meer afstand nemen van eea. Maar om ons zelf te beschermen hebben we nu een eind datum ingesteld. Ik ga met je mee duimen voor ons en iedereen hier.

Hmmm....over 2 weken. Dat was mijn plan 3 weken geleden ook. Maar na de uitslag van de bloedtest mocht ik nog niet beginnen. Moest eerst 6 weken aan de VitD en de Omega (hogere dosering). Gelijk ook nog ff mijn Thyrax (schildklier) opgehoogd. Misschien dat je dus toch nog wat later moet beginnen.

Geplaatst

Ja..., daar had ik ook al een beetje rekening mee gehouden. Niet mogen starten vanwege de uitslag.

Vandaar dat ik het onderzoek voor het begin van deze poging wil gaan doen. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ik zit weliswaar ook al een tijdje aan de omega 3 en vitamine D3, maar ik vermoedt dat die dosis inderdaad niet hoog genoeg is. Nou heb ik de afgelopen maanden al vaker te maken gehad met noodzakelijke uitstel, dus mocht het vanwege de uitslag van het bloedonderzoek noodzakelijk zijn om een maand later te starten met een poging, dan doen wij dat maar. Alles om een succesvolle poging te bevorderen! Die 6 weken kunnen er dan ook wel bij.

Zodra mijn praktische / uitvoerende vragen (zie het andere topic) beantwoord zijn, laat ik het bloed controleren. Ik hoop dat het deze week nog kan gebeuren. ik begreep dat dr. Pfeiffer erg snel is met reageren en onderzoeken hiervan.

Enne..ik ga met je meeduimen voor ons en iedereen!!!

Geplaatst

Gabrie, wij vonden drie pogingen en vijf jaar ook wel genoeg inmiddels hoor. De cryo's zijn teruggeplaatst omdat we eigenlijk geen zin hadden in een jaar opslag moeten betalen. Maar omdat er eerst poliepen weggehaald moesten worden hebben we uiteindelijk toch moeten betalen. Maar de insteek was: cryo's terug en dat was t dan. Klaar! Niet meer hormonen, niet meer punctie, niet meer ziekenhuizen of cyclusdagen tellen....gewoon doorgaan met alles behalve dát. Dus ook niet meer teleurstellingen verwerken, want dat werd steeds zwaarder. We konden elkaar nog nét opvangen telkens, maar t werd wel steeds moeilijker. En dan nu in plaats van de verwachtte teleurstelling, de verbazing en paniek om een positieve test. De paniek is weg, de verbazing blijft en het geluk begint langzaam elke dag wat meer te komen. Ik heb wel gezegd, hou moed, maar die was bij ons ook vrij ver te zoeken hoewel ik wel altijd positief en met een vrolijke instelling de rondes inging. Ook deze laatste keer. Niet zozeer de moed was er niet meer, maar wel de hoop was weg.

Ik hoop dat bij jullie de verbazing ook toeslaat, maar zoals ik je nu inschat, zal een eventuele teleurstelling en verdriet ook wel verwerkt worden. Hoe snel zal de vraag zijn. Hoe dan ook, uit ervaring weet ik dat tot de beslisding komen dat dit de allerlaatste keer is, best lastig is en moed kost. Je bent een topper! Onthoud dat! Wat er ook gebeurd, je hebt alles gedaan en alles gegeven en dat kan niemand ontkennen. Zeker jij zelf niet. Je bent een topper! Oktober komt eraan, nog een keeryje je schouders eronder!

Dikke knuffel, als je hem wilt hebben.

Xx

Geplaatst

@Wen Wij hebben straks een eerste intake gesprek, dus verder nog nooit daar geweest. Mij hadden ze een andere naam doorgegeven van een mannelijke arts. Gister nog even nagevraagd aan Miep, ze zegt als het een fertiliteitsarts is dan is het ok, als het maar geen echoscopist is. Dus ik ben benieuwd, laat het je wel weten of we het gaan doen.

@Sas Hoe is het meis? En met afvallen, ik vindt het knap van je, maar misschien een lekkere afleiding voor je om je weer ergens op te focussen. En ja vrijdag gaan we naar de zon, kan niet wachten!!!

@Lala Wat een mooie naam Jay, gefeliciteerd hoor!

Geplaatst

Lieve Lala,

Heel erg bedankt voor je lieve opbeurende woorden!!

We gaan er in oktober gewoon voor en wie zien dan wel weer wat de toekomst voor ons in petto heeft.

Meer kunnen we toch niet doen. Wat we kunnen doen zullen we zeer zeker niet laten. En voor de rest is het afwachten.

Bij mij speelt inderdaad het feit dat de hoop vervolgen is. Heeft te maken met de afgelopen derde poging. Geen enkel bevruchting.

Ben bang voor weer zo een uitslag.

We gaan er gewoon voor!

Hoe gaat het met Jay, en hoe gaat het met het zwangere gevoel?

Liefs,

Geplaatst

Gabrie,

gaat goed met Jay. Hij/Zij heeft een dansje gedaan op de echo vorige week woensdag. Was geinig om te zien! Voor de rest zag het er allemaal goed uit.

Zwanger gevoel zit em alleen nog in walvisje zijn en voelen en ietwat vaker dan normaal (lees: voor de zwangerschap) naar het toilet gaan. De hele dag door eten kon ik van te voren al, hahaha, dus dat is niet veel anders.

Okay, okay, flink sneller moe dan anders, bij te lang zitten last van mn rug en benen zodra ik opsta en ga wandelen (waarschijnlijk bekken probleem) en poolen (biljart) gaat ook niet meer fanatiek. Dat laatste heeft wel zo zn voordelen, ik moet nu echt vóór elke stoot mijn tijd nemen, waardoor ik beter aan het spelen ben. ;-)

Oftewel: weinig échte klachten.......wat giga positief is! (En me daardoor ook weer de twijfel in jagen of nog wel alles goed is....maar dat zal normaal zijn)

De echt roze wolk heb ik nog niet gevonden hoor! Misschien komt die nog voorbij of misschien ook niet. Hoe dan ook: dat maakt niet uit. Jay is heel erg welkom en zal niks tekort komen!

(Genieten kan ook achteraf nog! ;-) )

Je zegt t wel goed hoor: meer kunnen jullie echt niet doen. Daarbij neerleggen dat dat dan ook genoeg is. Heb vandaag al eens gezegd, weet niet wat het bij ons was, de acupunctuur, de berusting (weten dat t de laatste poging was), het niet stressen, AH, of het geluk. Je weet t gewoonweg niet. Dus is alles wat je doet genoeg.

Ik ga hard voor je duimen dat er minstens 1-tje goed bevrucht is en dat die dan ook lekker blijft zitten ;-)

xx

Geplaatst

@Viola, hoe is het gegaan vandaag??

@Gabrie, moeilijk he om je 3de poging positief in te gaan als je zo'n teleurstelling hebt gehad bij de vorige poging. Dat is voor mij ook de reden dat ik nu geen 4de poging wil, kans op helemaal geen eicel is zo groot dat ik dat niet meer trek.

Maar meis, je doet wat je kan en niemand ook jezelf niet kan zeggen dat je er niet alles aan hebt gedaan. En de wonderen zijn de wereld nog niet uit en waarom zou dat wondertje niet bij jullie gaan gebeuren. Ik duim mee en een dikke knuf.

@ lala, heerlijk zo'n dansertje in je buik. Ja dan neem je de klachten op de koop toe. En die roze wolk, misschien waait die nog aan maar het maakt geen verschil voor jullie liefde voor de kleine Jay.

Liefs

Geplaatst

@Sas Mijn indruk is positief. Lekker klein ZH en persoonlijk. Dus we gaan ervoor! 1e echo en laatste wil ik in DD laten doen en dat is mogelijk. Nu eerst lekker genieten en dan weer verder. Succes met alles!

Geplaatst

Viola, fijn dat eerste indruk goed is. Succes dan weer he?!

Sas,

ik kan het me zoo goed voorstellen dat je er eigenlijk helemaal geen zin meer in hebt. Die teleurstellingen komen steeds harder aan.....ik weet t! Daarom was ik zo blij dat wij van te voren hebben gezegd: 3 en niet meer. Klaar. Dan MOET je alles binnen die tijd doen, en weet je ook dat je alles gedaan hebt.

Ook jij bent een topper, dat weet je he? Ik vind jou toch al moedig omdat je het vaak zonder mannie moet doen. Of mannie op afstand.........grote afstand! Ik baalde al als een stekker als mijn man een nacht in Assen moest overblijven. Heb respect voor je hoor! Ik hoop dat je uiteindelijk vrede hebt met welke route jullie ook op gaan. Gelukkig nog even tijd om daar over na te denken.

Zo..........nu zal ik maar eens mn hoofd bij mn werk gaan houden voordat ik ik daar commentaar op krijg ;-)

TOT!!!

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

@lala, dank je voor je woorden. Ach het is voor een ieder van ons zo herkenbaar behalve dan die man op afstand...

Ga zo lekker met 3 vriendinnen bij de thai eten,althans ik een salade. Lekker kletsen en lachen.yy

Geplaatst

Hoi meiden, Woensdag ongesteld geworden. Eindelijk!!! 1,5 week te laat. Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een uitgangsecho. Omdat mijn cyclus zo onregelmatig is momenteel krijg ik nu een cryo tp met hormonen. Heeft iemand hier ervaring met progynova? Dit moet ik gaan slikken en dan straks utrogestan erbij. Lees wel dat veel mensen last hebben van progynova (hoofdpijn en moe). Hoop niet dat ik dat krijg. Ik heb sowieso al vaak last van hoofdpijn... Maar wellicht kan de acupuncturist daar dan weer wat aan doen, hihi

Hoe gaat het hier? Lees veel verdrietige berichten hier.

@Viola, wanneer starten jullie in dd?

@Gabrie, succes met jullie laatste poging. Je weet wat ze zeggen; 3x is scheepsrecht! Je ziet het maar bij lala. Het kan nog goed gaan hoor. Ik ga voor jullie duimen.

@lala, durf je er nu wel echt van te genieten? Wel doen hoor!

@ wen, hoe is het nu met jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden