Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he lala, je verwart me met Gabrie volgens mij, hihihi. schrijf het toe aan het zwangerschapshormonen en dementie, hihihi

Gabrie, volgens mij is 13.6% nog niet zo slecht. In de brief die wij uiteindelijk gekregen hebben staat dat vanaf 12% of hoger unzureichend is. Maar vervolgens staat er ook bij dat het van keer tot keer kan variëren, door verschillende factoren.

Je kunt verschillende dingen doen om het DFI-gehalte te laten dalen:

- zo gezond mogelijk leven, indien overgewicht, dan proberen gewicht te verminderen en sporten

- stoppen met roken

- het tekort aan vitamine B6, B12, E en D3, omega3-vetzuren, foliumzuur, zink selenium en L-carnitine en antioxidanten verminderen, dus deze vitaminen gaan innemen.

- het gebruik van chemicaliën en pesticiden vermijden. groente en fruit rauw eerst wassen

- geen engzittende kleding dragen, geen laptop op de schoot, autostoelverwarming uitlaten en saunabezoeken verminderen.

Er staat vervolgens in vetgedrukt onder: indien u de DFI-waarde omlaag wilt krijgen, dan zult u geduld moeten hebben (maar dat hebben we intussen wel al geleerd, hoe dat moet, nietwaar??). In de regel is een verbetering na 3 maanden te verwachten, zo lang duurt het normaliter voordat sperma zich 'vernieuwd' heeft.

ik moet nu helaas gaan, maar ik kom straks weer even terug.

koppie op! het is nog niet over!!!

liefs,

Tool

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gabrie wij hadden een uitslag van 21.2 % dus ook slikken voor ons.

idd 6% is normaal. Ik las ergens dat onder de 30% kon, maar dit is toch een andere test of in iedergeval een andere manier van een uitslag lezen.

Mijn man is ondertussen al weer sinds eind juni aan de vitaminen, en als wij de volgende poging hebben (wel in Nederland) dan heeft hij er 3 maanden slikken op zitten, wat minimaal nodig is zoals in de brief staat (overigings kon 6 weken ook wel volgens dr. S.....,??) dus na 6 weken een poging gedaan met ISMI, helaas negatief.

Ik weet niet of die vitaminen echt helpen, maar baat het niet schaadt het niet. Wij gaan niet nog eens dat bedrag neertellen om het te checken, hoewel ik wel nieuwschierig ben. Ik vind het wel erg commercieel daar in DD, maar dat is mijn beleving.

liefs joske

Geplaatst

Hoi meiden,

ik heb vandaag 1 emmie teruggeplaatst gekregen van superkwaliteit!! Dat is al veel beter dan de andere 2 keren, dank zij de Tese!!!

Nu broeden en heel hard duimen voor een mooie innesteling.

Manlief heeft nog wel veel pijn en de wond bloedt nog wel. Maar ja dat zal ook wel beter gaan.

Lieve meiden allemaal bedankt voor de lieve steun, Itsus en Viola ook voor jullie smsjes!!

Liefs

Geplaatst

@twinkle, fijn dat het onderzoek goed ging. Hoelaat was jij in DD? Ik was er vanaf 10.45 , hadden om 10.55 de tp maar liep uit tot 12.00. Mijn moeder was mee omdat manlief nog niet mee kon

Geplaatst

Sas, wat een goed nieuws. Een Emmy van topkwaliteit.

Wij waren er weer eens veel te vroeg... Om 10:05. We moesten er om 10:30 zijn. Uiteindelijk nog gewacht tot 11:30. Het liep nogal uit geloof ik (bij jullie ook dus). We hebben de hele tijd in de wachtkamer gezeten waar je ook heen moet als je een punctie hebt. Anders had ik je waarschijnlijk wel zien zitten.

Geplaatst

Yes Sas, dit biedt perspectief! Wees zuinig op je vrachtje, nu lekker samen rustig aan... heerlijk bankhangen enz. Succes met die ellendige wachtweken.

Geplaatst

Sas, t wachten is weer begonnen! Hou vast he?

Tool, jup zwangerschapsdementie! Heb almtot 2x toe wat op t vuur laten staan, gelukkig nog geen echte rampen gebeurd ;)

Geplaatst

Sas fijn om te horen dat je een super emmie bij je draagt. Zorg er goed voor!

Tool bedankt voor je lijstje.

Mijn man: rookt niet, drinkt niet, sport 4x per week ivm zijn suiker. Heeft geen overgewicht (laat dat maar aan mij over).

En slikt het bekende DD vitamine lijstje. Meer kunnen we er niet aan veranderen.

Joske wij gaan het onderzoek ook niet meer herhalen. We gaan niet bezig blijven hebben helaas geen geldboom in de tuin.

Lala hoe voel je je met Jay aan boord?

DD gaf ook aan dat de fragmentatie te maken heeft met zijn insuline gebruik.

Twinkel fijn dat je weer lekker thuis op de bank zit. Laat je maar lekker verwennen en wat een fijne uitslag. Volgende week gaan we naar DD voor een echo en het behandelplan. Zoals het er nu naar uitziet gaan we rond 8 september beginnen met spuiten.

Geplaatst

Gabrie,

Jay zit lekker. Heb tot nu toe alleen wat last van mn darmen en mn blaas (en ow ja, stofzuigen staat ook niet meer op de lijst van dingen die ik nog kan doen...).

Als dit alles is, dan ga ik hiervoor NU tekenen!! hahaha

Eigenlijk wel goed dus!

Nou had ik ergens gelezen van een vitamine-prep voor mannen. Maar...............nu weet ik niet meer waar, en waar het voor diende. Maar ja: insuline gebruik zal altijd wel voor fragmentatie zorgen dan. In dat geval vind ik de waardes nog niet eens zo slecht hoor!

Fijn dat er weer een plan van aanpak is voor jullie! Het gaat weer beginnen!! Blijft altijd spannend. Succes he!

xx

Geplaatst

Sas, super dat je een toppertje hebt teruggekregen. Nu lekker warm houden!!!

Gabrie, als insuline idd ook een veroorzaker van de fragmentatie kan zijn, dan vind ik de uitslag ook eigenlijk niet zo slecht. en jullie doen al alles eraan, meer kun je niet doen. Succes volgende week in DD!

Lala, gelukkig nog geen grote rampen!

verlang heel erg naar vakantie. Nog een weekje werken, denk ook dat ik al een dag eerder aan mijn vakantie begin. Dan ga ik maar de min in qua verlofuren. niets aan te doen.

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool nog een weekje....verstand op nul en gaan!

Ik ga voor 3 dagen naar Madrid. Gewoon tijdens de behandeling. Kijk er nu al naar uit.

Spannend Sas, hoe is het met je mannetje ik las dat hij veel pijn had. Sterkte!

Geplaatst

Ha! Hier nog 2 weken en dan 2 weekjes verlof! Weet ook niet of ik de laatste dag voor mn vakantie nog wel ga maken. Ik zie t wel ;-)

Tool: nog eventjes dan! Even doorbijten, dan lekker vrij!

Gabrie: waarom niet. Als je verder niet meer naar t ziekenhuis moet! En Madrid: doe maar! Lekker hoor! :D

Geplaatst

Ja ik plan het zo dat ik niet naar DD moet voor een echo.

Medicatie gaat mee het vliegtuig in dus no problemo.

We hebben daar een bruiloft van een nichtje dus lekker gezellie.

Geplaatst

Gabrie, GOED!! Bruiloft: nog beter!!!!

hahahah

Ow.........ik trek net mn agenda open en zie: dat ik nog maar 4 daagjes hoef te werken en dan heb ik vakantie!!!!!! :D

Geplaatst

Sas wat een supernieuws! Een toppertje terug! Ik duim keihard voor jou en je arme hubbie. Ik denk dat wij niet goed kunnen inschatten hoe heilig dat gebied voor een man is… Wij vinden het onzin maar ik begrijp inmiddels dat het voor een man heel wat is. De mijne had het denk ik niet gedaan. Of toch wel, nou heeeel misschien dan.

Twinkel wat fijn dat er niets geks gevonden is! En toch ook niet natuurlijk. Het had fijn geweest als er een of ander onbeduidend poliepje had gezeten wat de oorzaak was… Maar ja, uiteindelijk is het gewoon goed nieuws. Je wacht nu gewoon tot jij een keer geluk hebt. Het kan echt hoor, maar sommigen hebben gewoon wat meer pogingen nodig.

Joske ja ik vind het ook commercieel in die zin dat je elke scheet doorbelast krijgt. Maar als je er zwanger wordt maakt dat natuurlijk niets meer uit. Het is een professionele kliniek daar betaal je ook voor. In Brussel is het ook duur maar daar betaal je 1 x een bedrag en that’s it. Wel wat duidelijker en het geeft ook niet zo’n rotgevoel als het mislukt is. De rekeningen druppelen bij DD dan nog dagenlang binnen, allerlei verschillende instanties en allemaal verschillende onderdelen (embryoscope, PKD, advies, spreekuur etc). Maar ja… had ik maar van te voren een totaalplaatje moeten opvragen. En nogmaals....... het had heel anders geweest als het gelukt was. Dan had ik met een brede lach al die enveloppen opengemaakt! hihi

Lala jij bent toch een mooi voorbeeld voor ons DD dames, ik geniet gewoon met je mee. Zwangerschapskwaaltjes hoef je helemaal niet te krijgen hoor, ik heb ze ook niet gehad. Ik duim voor je dat ze wegblijven!

Gabrie wanneer ga je naar Madrid? Lekkkkkerrrr…!!!

En Tool voor jou gaan we nu aftellen! Nog 4??????????

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor, ja het is nogal dubbel. Aan de ene kant blij dat er niks aan de hand is maar aan de andere kant ook de vraag waarom het tot nu toe niet gelukt is. Maandag krijg ik nog de uitslag van het bloedonderzoek voor de schildklier. En als dat ook gewoon goed is kunnen we volgende maand weer verder. Ik zit ook nog aan accupunctuur te denken maar zou eigenlijk niet weten wanneer ik dat moet doen. Is toch vaak overdag en durf eigenlijk niet nog meer vrij te vragen. Hebben meer mensen hier accupunctuur gedaan?

Wanneer worden jullie cryo's terug geplaatst?

Geplaatst

Twinkel, ik heb acupunctuur gehad. En nog overigens. Mijn acupuncturiste had ook 's avonds tijd, gewoon even googlen of bellen?

De cryos werden bij mij twee dagen na eisprong teruggeplaatst.

Geplaatst

Hai,

Maandag een echo of het bms goed genoeg is.

Zo ja dan woensdag een tp, als ze goed ontdooien. Ik hoop dat een van de twee het overleeft! Liever nog allebei maar met 1 ben ik al heel blij.

Ben benieuwd!

Fijn weekend.

Ps Sas hoe voel je je? Lekker positief?

Geplaatst

Noor,

Heel veel succes maandag! Ik hoop dat t bms goed is dan en je woensdag lekker twee toppertjes terug mag krijgen. :)

Twinkel...ik vond t al een rare vraag zo in t algemeen hihihi

En Noor? Lekker vol goeie moed erin stappen he?

Sas, hoe is t?

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden