Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Joske,

Nee de cryo's uit Brussel zijn niet blijven plakken. Ik heb daar een verse poging gedaan...

Succes meid donderdag. Leuk weer van je te horen ook.

Groetjes

Noor

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor, wat goed een dikke streep! Dat kan alleen maar dikker worden!

Tool, gaat het nog? Wat zijn die wachtweken toch zenuwslopend hè?

Bumbpie, wat vreselijk voor jullie. Is dit voor de verzekering dan wel een volledige poging? Heel veel sterkte meid. Ik hoop dat dr. S hier een goede verklaring voor kan geven.

bedankt voor de lieve berichtjes. Het gaat niet zo lekker. Voel me alles behalve vrolijk en zou het liefste de hele dag willen slapen. Met mijn vriend kan ik er wel over praten maar hij ervaart alles toch heel anders en kan zich er sneller overheen zetten.

Gisteren wel gebeld met het ziekenhuis en we willen hierna gelijk verder met de laatste twee cryo's. Nu dus wachten op de menstruatie. hiervoor hebben we twee maanden rust gehad en aangezien het klokje ook maar blijft tikken willen we nu niet weer wachten.

Geplaatst

He Twinkel, wat is het toch allemaal heftig meid.

Fijn dat je er wel met je vriend over kan praten en idd, zoals je al aangeeft, hij ervaart t allemaal toch anders. Dat ervaar ik ook met mijn vriend.

Als jij lekker in je bedje wilt kruipen, dan doe je dat toch?? Het is ook allemaal niet niets wat we hier moeten meemaken.

Meissie, sterkte en neem de tijd! Ook al snap ik dat de tijd doortikt.

Ik hoop en duim dat de cryo's blijven zitten!!!!

de wachtweken zijn idd killing. Nog minder dan een week. pfff, word gek van mezelf. het liefst ging ik ook naar bed en werd k pas wakker op de testdag om dan met een mooie positieve test de rest van de dag door te brengen met mijn lief.

Noor, heb je een foto voor ons???

Op je vraag Twinkel of dit als een poging wordt gezien, volgens mij wel. Dat was bij ons tenminste wel het geval. Meestal als het tot en met de punctie komt, dan geldt het als een poging, bevruchting of niet. Ik vind eigenlijk dat ze dit anders moeten doen. Als het tot een bevruchting en tp komt, dat moeten ze zien als een poging, want daar ga je eigenlijk voor, dat je een of twee embryo's terugkrijgt.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi Tool,

Ik snap je zo goed van dat wakker worden. Maar ik heb zo'n goed gevoel bij Flupke, die was echt veel verder dan 8 hoor. Ik heb inmiddels 25 embryo's teruggekregen en meen inmiddels wel het verschil te kunnen zien hihi. Die heeft er zin in, let maar op!

Nee ik heb geen foto want ik ben niet thuis en heb geen kabeltjes bij me.

Twinkel.... meis toch... ja we zijn allemaal geweest waar jij nu bent. En kon iemand je maar vertellen dat het goed zou komen dan kon je het allemaal wel handelen. Maar je weet het gewoon niet. Je wacht op de trein en komt die fucking trein ooit wel?!

Maar je moet je koppie in de wind houden en denken, waarom niet?! Je hebt prachtige embryo's, je moet echt een keer geluk hebben dat ie blijft zitten lieverd. Houd moed. Het kan lukken, kijk maar naar mij. Maar het is zwaar. Heel erg zwaar.

Gabrie vandaag een belangrijke dag toch? 2e Follikelmeting. Nou ik wed: veel meer dan 2!!!

Toi toi toi

Geplaatst

:positive energie:@Twinkle Ik wens je heel veel sterkte meid, wat is het toch moeilijk!! Dikke knuffel van mij!

Geplaatst

Verder wens ik iedereen heel veel succes met alles (even geen tijd om verder te lezen)

@Joske Veel succes morgen met de punctie!! (Ik heb je een pb gestuurd)

Ik ga ook donderdag voor mijn punctie. het was een hele rare week voor me met allerlei onzekerheden, elk stapje weer dichterbij, nu mijn koffer pakken en vanavond weer naar DD.

Veel liefs van mij voor iedereen!

Geplaatst

Dank jullie wel, we gaan er weer voor.

zie er wel weer een beetje tegenop......, misschien ook wel omdat dit de laatste punctie in mijn leven is...., ha ha tjee dat klinkt een beetje zwaar.

maar is wel de waarheid, hierna stoppen we met onze eigen eggs.

viola heb je een PB teruggestuurd, maar nogmaals veel succes!! op naar een mooie oost :)

liefs joske

Geplaatst

Jammer Noor, dat de cryo's niet zijn blijven hangen.

Maar nu is alle hoop gevestigd op de verse poging!!!!

groetjes joske

Geplaatst

Die hoop is zojuist helaas vervlogen. De dikke streep van dinsdag was gisteren al minder intens en vandaag nog eens door de helft.

Er is wel innesteling geweest dus anders heb je niet zo'n dikke streep en was ik ook ongesteld (altijd binnen 12 dagen ongi na de tp, bollen of geen bollen) maar helaas het heeft niet zo mogen zijn.

Balen!!!

Nogmaals succes vandaag

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Joske succes met de punctie!!

Tool hoe gaat het met het broeden. Voel je al iets??

Twinkel fijn om te horen dat je er inderdaad over kan praten. Ik hoop dat de laatste 2 cryo's jullie beebje bevat.

Wij hebben gisteren in overleg besloten om deze poging af te breken. Half november gaan we weer opstarten.

Liefs,

Geplaatst

pfff, heb net een mailtje gestuurd naar iedereen (die weet dat we ermee bezig zijn) dat ze ons vooral niet moeten gaan sms-en, mailen of bellen of het wel of niet gelukt is volgende week. we gaan daar niet op reageren. Het is voor ons al spannend genoeg en ze krijgen het tzt wel te horen.

MIjn temp was vanochtend 0.4 graden gezakt en ik voel nu ook overal krampen alsof ik ongi moet worden, zucht, dag 9. Maar heb ook twee flinke steken links gehad toen ik naar het werk aan het rijden was. en rechts voel ik ook de hele tijd van zo'n soort van steken in de buurt van mijn lies, echt steken zijn het niet, hoe moet ik het omschrijven, alsof iemand daar de hele tijd druk aan het uitoefenen is.

Ben dus nog helemaal niet gerustgesteld.

Noor, balen dat je streepje steeds dunner aan het worden is.

Vio-la en Joske en Gabrie, hoe is het gegaan???

liefs,

Tool

Geplaatst

Gabrie, deze poging afbreken? Te weinig eitjes?? Meid, ik hoop dat volgende keer beter is dan. Geef je t wel een plaatsje? Trouwens, wel verstandig hoor! Beter een goede poging dan een halfslachtige en er duur voor betalen ook!

Dikke knuffel!!

Noor, voor jou ook een dikke knuffel!

Tool, succes meid! Nog een paar daagjes volhouden...

Joske, viola, nogmaals: succes vandaag!!

xx

Geplaatst

Ja in overleg dr. S. besloten. Hij gaf ook aan dat dat beter was.

Affijn we hebben nog 3 meiden hier in de race.... Tool, Viola en Joske dames zet hem op!!

Geplaatst

@ Noor, meid wat sneu voor je, extra dikke knuffel voor jou

@ Gabrie, moeilijke beslissing maar wel een goede denk ik.

@ Viola, ook naast smsjes, op naar een goede tp zaterdag!

@ Joske top dat je zoveel eitjes hebt!

@ Tool, moeilijk hoor als je lijf zoveel signalen afgeeft. Volhouden meid en op naar een goede test.

Geplaatst

Jullie zijn allemaal zo lief! Bedankt voor de berichten die jullie hier gepost hebben. Kreeg er tranen van in mijn ogen. Gelukkig kan ik hier altijd mijn verhaal kwijt.

Noor, wat een rotbericht lees ik! Getver meid. Ik ging er al helemaal vanuit dat je zwanger was na die positieve test. Maar waarschijnlijk is het dus wel even zo geweest. Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

Joske en Viola, hoe is het gegaan?

Gabrie, balen dat de poging is afgebroken zeg. Waren er te weinig follikels? Volgende maand meer geluk voor jullie. Sterkte.

Tool, het kan ook een goed teken zijn hè die steken. Je leest het hier meer op het forum en dan blijkt dat iemand juist zwanger is. Sterkte nog even met de wachtweken. Wanneer ga je testen?

Geplaatst

temp was vanochtend weer gestegen als een t i e t. van 36.53 naar 36.95. Hoop dat het een innesteling is geweest. Wellicht een late, maar hopelijk wel een innesteling.

zucht, nog (inclusief vandaag) 4 dagen wachten. morgen naar Dbosh voor een meeting met de girls, zondag niets, maandag (hopelijk met toestemming van de baas) thuiswerken en acu en dan dinsdag testen, of niet, durf niet te testen, veel te bang voor een minder positieve uitslag.

Noor, is het nu echt over en uit? Zo balen meid, vind het echt k u t voor je.

Gabrie, goeie beslissing idd om deze poging af te breken. Wat lala al zei, beter een goeie poging dan een halve.

Hoe is het met de dames gisteren gegaan? Vio-la en joske? Was er nog iemand die gisteren een 'date' in DD had?

Twinkel, lieverd, we zijn er voor je meid!!! laat hier alles eruit, wij vangen je op en loodsen je erdoorheen!!

Waarschijnlijk gaan wij toch nog voor een 5e keer. Even deze afwachten.

liefs,

Tool

Geplaatst

Twinkel, dat is het fijne van zo een forum. Men kan je hier bijstaan met adviezen op basis van onze eigen ervaringen en een lief berichtje

wat het leed weer een beetje kan verzachten.

Hier hoef je ook niet veel uit te leggen iedereen heeft het eea al meegemaakt.

Toooool wat spannend het gaat dus de goede kant op! Nog 4 dagen pff wat duur het wachten toch lang!

Geplaatst

Hoi hoi,

Eindelijk kan ik reageren eenmaal thuis dan ben ik een bezig bijtje. Baal natuurlijk ontzettend dat er geen

bevruchting heeft plaatsgevonden toen we in de auto naar huis zaten kreeg ik het wel even teveel. Daarna maar

flink aan het werk en werk zoeken en me op mijn opleiding storten en afwachten tot maandag we zullen zien wat

er gezegd gaat worden.

En mijn positiviteit ligt eraan hoe je het bekijkt.. Ik hoop voor iedereen dat het natuurlijk lukt ookal zal

het bij mij misschien niet lukken. (Ik weet immers hoe moeilijk het kan zijn ik gun het iedereen hoe moeilijk

het soms ook kan zijn)

@lala

Moet nog even afwachten, ben vandaag eigenlijk vrij, verwacht nog een pakket maar weet dat het druk is dus ik

denk dat ik toch maar ga werken (vanochtend sms gekregen dat ze blij zijn met elk uurtje)

Hoe voel je je wordt het wolkje al een beetje paars ;). Ik vindt het niet meer dan logisch dat je er continue

bezig bent.

@Gabrie74

Yep het is ook spannend of er wat groeit zo ja hoeveel er groeien, groeien ze wel goed genoeg diepe zucht. Alleen

heb ik nog nooit de luxe gehad om in de wachtweken te komen :( laat staan 1 simpele dag. Lijkt wel of ik gewoon

geen TP mag krijgen..

Wij doen IVF heb een heel tussentraject overgeslagen vandaar dat ik niet alle afkortingen begrijp. Het was bij

mij al meteen duidelijk dat ik een geval apart ben. Ben dan ook heel benieuwd waar dr. S mee komt.

Wat jammer dat de behandeling wordt afgebroken dit hadden wij ook in april/mei dit jaar is ook alleen maar beter

achteraf gezien je gezondheid moet ook zorgvuldig mee omgesprongen worden, half november met goede moed weer beginnen.

@Tool

Wij doen of deden IVF 8 jaar geleden was het ook IVF en toen had ik 4 bevruchtingen. ICSI kom ik volgens mij niet

voor in aanmerking toch? Dat heeft toch met trage zwemmertjes te maken of heb ik het verkeerd. Ben ook wel van

mening dat als je dit een keer hebt meegemaakt zal je altijd in de rats zitten of er bevruchting zal plaatsvinden

oftewel zenuwslopend. Ik weet wel dat ik de telefoon niet meer opneem...

Kwik, Kwek en Flupke zien er geweldig uit :) moge de beste plakken ;) nog even volhouden..

Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk mensen op de hoogte te houden, en dan merken ze het vanzelf wel. We vertellen

het wel als er naar gevraagd wordt maar voor de rest zijn er maar drie personen die volledig op de hoogte zijn

buiten mijn werkgever.. Dat doe ik bewust want als het misgaat komt iedereen vragen en daar kan ik niet tegen en

dan kan ik mijn gedachten ook niet meer ergens anders aan toe zetten.

@joske

Hoe is de punctie gisteren gegaan hoop goed..

Ik begrijp dat jullie nog doorgaan.. Vindt het knap hoever en hoelang sommige willen en kunnen doorgaan. Voor

mijn eigengevoel heb ik zoiets het zijn de laatste kansen die ik wil benutten en dan ga ik voor mezelf kiezen

ik stel alles in mijn leven uit.. Stel als dan kan het niet, stel als dan zou het niet logisch zijn. Vandaar

dat ik nu al 2 jaar met een opleiding bezig ben. Geen moeder dan maar carrieré tijger. Of het een of het ander..

@twinkelstar

Voor de verzekering geld het als volledige poging, je hebt immers de punctie gehad, nu heb ik gisteren de rekening

ontvangen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik deze zo betaal en niet indien bij de verzekeraar. Het scheelt toch

zo'n 400 euro volgens mij. Dan kan ik beter een dikke nota insturen denk ik..

Mijn hubbie baalt er ook enorm van en praat er ook wel over, maar idd. mannen kunnen zich er denk ik makkelijker

overheen zetten...

Hoe gaat het nu? En yep hier hoef je niet te veel te vertellen, je krijgt geen goedbedoelde adviesen van het komt

goed. Mijn tante en daar de tante van en de dochter daarvan die had dit ook en die was ook zwanger. Pfffff daar

wordt ik nu zo moedeloos van. Als je dan aangeeft het kan gewoon echt niet, krijg je toch nog als antwoord; je

weet maar nooit..

@vio-la

Hoe is je punctie gegaan goed hoop ik?

@noor

Ik baal ontzettend voor je..

Gaan jullie wel nog verder? Of lassen jullie een pauze in?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hele waslijst sorry als ik iets over het hoofd heb gezien, moest veel nalezen ;)

Liefs

Geplaatst

Hee Bumbie,

Waarom zou jij niet in aanmerking komen voor ICSI? Bij ons was er bij mij niks raars te ontdekken en de zwemmers zijn eigenlijk ook goed. En toch is t tot 2x toe ICSI geworden. Waarschijnlijk een combi van ietwat trage zwemmers.....noem ze maar lui en een koppig hard schilletje van mn eitjes. Dus....eigenlijk weet ik niet waarom jij dan geen ICSI zou mogen doen.

Paarse wolkje komt al langs hoor! Ik heb meer t idee dat manlief de roze/blauwe wolk gevonden heeft! Hahaha....hij wil geld uitgeven en kamertje klaar maken en dingetjes kopen (en ik zeg: wacht nou even......kerst komt eraan en mijn verjaardag ook...). Maar goed, krijg er steeds meer lol in, hebben gisteren de kinderwagen/buggy/maxi-cosy gekocht bij Baby-dump (paars overigens! hahaha). Leuke aanbiedingen daar!

Maar heb ook een beetje schrik gekregen vandaag. Kreeg vanochtend te horen dat collegaatje van het hoofdkantoor met 27 weken is bevallen :S Wel alles goed met mam en kleine man. Maar tóch schrikken! Haar eerste (en waarschijnlijk laatste) kindje. Pfff....dat zegt mij dat ik het lekker rustig aan moet doen, en ook ga doen.

Zo te lezen zijn jullie lekker nuchter. Daar hou ik wel van ;-) En je hebt gelijk hoor! Voor jezelf kiezen hoor! Wij hebben de behandelingen altijd in ons leven laten passen, niet ons leven laten bepalen. Als je me snapt. Ben er blij om. Wij zijn trouwens wel klaar hoor!

Hebben het er van de week over gehad. Als er (en nou lopen we heeel erg op de zaken vooruit) nog een brusje mocht komen, dan moet die dan echt spontaan komen. Want de hele MMM willen we niet meer. En daarbij, ik heb geen zin om nog een ziekenkostenverzekering ervan te overtuigen dat t nodig is (ben 41 straks als frummel er is). We zijn klaar ermee. En dat voelt ook goed.

Nou, tot zover maar even!

Tot!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden