Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he bloempje dat is heel mooi nieuws! alsje n smiley hebt gewoon vrijen. des te minder kans dat je m misloopt.

heb nog geen bericht van dr. P. zal m nog ns mailen. gisteren ook niet naar dd kunnen gaan ivm acute buikgriepaanval. veel te zwak om te gaan. gelukkig nu iets beter, wel nog thuis. aansterken.

jose, gefeliciteerd met jullie dochtertje!!

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@tool,

ik had niet door dat ik 4 uur niet mocht plassen als ik teste, het kan toch niet zijn dat ik 'm gemist heb.

nu begint het gedoe met die slijmerige draden (tja sorry hoe moet ik het anders schrijven). Ben donderdagavond 3 nov ongesteld geworden en heb normaal cyclus van 29 dagen...kan ik dan al te laat zijn ,of zou ik een ziekenhuis hier in de buurt moeten bellen voor de een controle echo?

pff bang dat ik het verkeerd doe boehoehoe..

Geplaatst

Hallo dames,

Af en toe lees ik nog mee op het forum. Soms wil je ff niet geconfronteerd worden met iets wat over kinderen/baby's of een zwangerschap gaat.

Maar misschien kunnen jullie het nog herinneren dat ik van 't zomer een tekenbeet heb opgelopen. Toen ik bij de huisarts was heb ik het kletspraatje gehouden dat ik vroeger ook wel eens last van mijn schildklier heb gehad, en dat misschien die extreme moeheid hier vandaan kon komen. Dus liet de huisarts mij ook testen op de schildklier. Tot 2x toe bloed laten prikken in Nederland, waarbij mijn waarde steeds te laag was. Toen moest ik in DD weer bloed laten prikken, en zat nog steedsonder de 0,3 die van dokter S. er moet zijn wil hij je behandelen. Dus op zijn advies weer naar de huisarts. Met veel overtuigingskracht ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verdere controle van de schildklier. Van allerlei onderzoeken gehad, waaronder een longfoto. En wat blijkt?

Daar is op te zien dat mijn schildklier zeer vergroot is, dusdanig dat mijn luchtpijp aan de kant word gedrukt en een bocht en een knik nu heeft. Als het goed is hoor ik vandaag van de arts welke weg ze willen bewandelen. Terwijl ik dit tik werd ik gebeld, een MRI scan gaan ze doen.

Ik ben er gewoon verbaasd over, dat in Nederland niet standaard op je schildklier word getest, terwijl dit zo'n bekend probleem kan zijn bij vrouwen die niet zwanger worden. Nooit klachten gehad, door een rotsmoesje doorverwezen, en nu blijkt er gewoon vanalles mis te zijn met mijn schildklier. [struma noemen ze dit]

Ik schrijf dit, om mijn eigen verhaal kwijt te kunnen, maar ook als tip voor andere vrouwen.

Groetjes Lottepot

Geplaatst

HI Ladies,

vraagje, zojuist 17.15 getest en ovulatie test geeft poppetje aan. Dus ook vanavond zelf aan de slag haha

maar ik kan DD niet meer bereiken dus..maakt dat iets uit?

als ik morgenochtend bel, dan tellen ze morgen als eisprong dag denk ik, en dan ontdooien ze vrijdag de cryo's??

die gaan in de embryoscope, betekent dat dan dat ik woendag TP heb, als ze de 5 dagen overleven.

baal dat ik ze niet meer te pakken krijgen, heb vandaag 4 testen gedaan.

4 x 4 euro...maar ja voor het goede doel..

ik hoef toch nu niet het spoed nummer te bellen, ze kunnen nu toch niets meer doen?

Geplaatst

hoi bloempje de cryo's zijn toch al 2 of 3 dagen oud als ze ingevroren worden? Volgens mij is het dan nog 2 of 3 dagen tot de 5e dag of zit ik er naast. In geen geval kan ik mij voorstellen dat ze embryo's die op dag 3 zijn ingevroren nog eens 5 dagen doorkweken.

Die smiley komt echt niet als je niet 4 uur hebt geplast heb ik gisteren gemerkt ( had wel positieve gewone ovu test, vandaar dat ik het weet) ben dus benieuwd of je m morgen nog hebt, dan heb je dag 1 gemist. Ik zit in exact t zelfde schuitje geen smiley gisteren maar had geen 4 uur gewacht. Nu dus ff kijken wat er morgen verschijnt. ik doe het trouwens niet om redenen van cryo tp maar puur om uit te rekenen wanneer ik ongesteld word en bloed moet prikken omdat ik een paar dagen weg moet en het dus moet plannen.

Spannend hoor meid, ik ben nu al voor je ah duimen.

Lottepot wat een verhaal! Wat goed dat je er nu achter bent. Maar ook weer rot.

ik ben ook zo iemand die ze afscheepten met de nl norm. maar gelukkig thyrax gekregen en toen mooi zwanger! dus snap dit verhaal extra goed. ps Hoe zijn je waardes nu tav de tekebeet?

Groetjes

noor

Geplaatst

ps bloempje ik denk zeker dat je hier over geen spoedlijn hoeft te bellen. Maak je maar niet druk, morgen zal miep je wel geruststellen. promise.

Geplaatst

Lottepot, goed dat je er zelf zo achteraan hebt gezeten! Nu weet je in ieder geval dat dit invloed heeft gehad op de behandelingen en kunnen ze er hopelijk iets aan doen.

Weet je wat er nu verder gaat gebeuren?

Noor, hoe is het met jou? Al weer bezig met een nieuwe behandeling?

Bloempje, ik zou me niet al te druk maken hoor. Gewoon bellen en zeggen dat gisteren je eisprong was. Ik verwacht niet dat ze 5 dagen in de scope gaan omdat ze al 2 dagen oud zijn waarschijnlijk.

Tool, het zit ook niet mee hè? Hopelijk knap je snel weer op! Heb je al een nieuwe afspraak gemaakt?

Ik ga zo bellen of de Emmy's goed ontdooit zijn en dan mogen we vanmiddag naar Dusseldorf rijden!

Geplaatst

Twinkel, een hele opluchting, pfff. gelukkig meid! Op naar DD naar jullie cryo's! heel veel succes de komende weken!!!

vandaag bericht van dr. P gehad. hij zou me vandaag mailen.

Ben benieuwd wat hij ervan vindt.

Baal wel een beetje dat we dinsdag niet naar DD zijn kunnen gaan omdat ik zo slapjes, koortsig en misselijk was. Maar het was beter zo, was echt niet te doen. Heb echt anderhalve dag flink aan de diarree en overgeven gezeten. helemaal leeg.

1 december hebben we nu de afspraak (of had ik dat al verteld??).

Sas, is je mannetje weer thuis?

wen, hoe is het bij jou?

noor, wachtend op de bongi en dan beginnen. het lange protocol. Is dat op aanvraag of wordt het per persoon bekeken welk protocol iemand gaat volgen?

Bloempje, al wat gerustgestelder? Denk dat het nog wel goed zit met je ei. Duim voor je!! over een cryo tp heb ik zelf geen ervaring, dus ik kan je daar niets over zeggen helaas...

liefs,

Tool

Geplaatst

ff snel via mobiel: Twinkle succes met de cryo's. Wat een goed nieuws dat ze goed ontdooit zijn! Hopelijk blijven deze lekker plakken!

Geplaatst

Twinkel SUPER NIEUWS!! Laat je nog even weten hoe het ging? In elk geval succes de aankomende twee weken meis!

Tool: lang protocol..... heel gek het geeft bij mij het beste resultaat. Misschien heb ik het gekregen omdat ik ook toen al al wat ouder was? Ik was toen 37, nu 39. Oef wat klinkt dat oud. Maar zo voel ik me niet hoor! :-) Maar met lang protocol is alles bij mij optimaal dus ik stap er niet meer van af. 1 keer nog geprobeerd (in DD) maar nee het andere werkte net iets beter. Geen mens is hetzelfde, heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik met lange kreeg. Volgens mij werken ze in Brussel gewoon liever met lang. Zal wel gebaseerd zijn op goede resultaten.

Ga je nou eigenlijk nog een poging doen Tool als de betalingen zijn afgerond of ga je voor eiceldonatie? Als ik de loterij win, betaal ik het voor je af hoor!! Promise! Het zou niet zo mogen zijn, slechts 3 vergoede pogingen. Echt TE weinig gewoon.

Bloempje hoe gaat het?

Ja SAS ben je je hub aan het knuffelen of nog aan het wachten?

Is Lisa nu al bevallen? Of heb ik iets gemist?

Groetjes

Noor

Geplaatst

he Noor, we zijn er nog niet over uit, of we nu wel of niet nog eeen 5e keer gaan doen.

Dacht gisternacht toen ik effe wakker was, doen we er wel goed aan om het nog een keer te proberen? Krijgen we spijt als we het niet toch nog een keer proberen? Kunnen we het financieel wel aan? Zijn we niet egoïstisch bezig om een kind te willen/op deze wereld te brengen? is het niet beter als we gewoon met zijn tweetjes verder gaan, ieder jaar lekker op vakantie, geen 'wat-als' meer, geen planning meer, geen hormonen, waarom is het toen wel gelukt en nu niet meer (Op die vraag krijgen we denk ik nooit antwoord).

We weten het nog niet. 1 december gaan we evalueren met Dr. S. hopelijk met de input van dr. P. erbij.

grappig hoe het bij iedereen andere resultaten oplevert. Bij mij is het korte protocol juist beter gebleken, hihihi. Maar niet vanwege mijn leeftijd (ben ook alweer 37,5).

ecd weten we ook nog niet. ook iets om over na te denken. Zou het dan ook wel lukken met de innesteling, want daar ligt het aan, de innesteling.

heb het er ook net met mijn vriend over gehad. hij zegt, het liefst deed ik een 5e of een 6e keer, maar die teleurstelling iedere keer. Je bouwt iedere keer die hoop weer op, het vertrouwen en geloof dat ht gaat lukken en dan met een test is het binnen 5 minuten afgelopen.

We zijn er nog niet over uit, dus.

net gecheckt, maar nog geen bericht van dr. P.

over een uurtje weer sporten en daarna na een workshop bloemschikken. gaan als het goed is een kerststukje maken (niet vergeten om kaarsen mee te nemen,hahahaha).

Bedoel je met lisa josé? Dan ja, die is bevallen van een dochtertje.

tot later meiden!

Geplaatst

Gabrie: uitslag is binnen! Moet nu mn zoontje ophalen en vanavond eters over de vloer. Kom morgen wat uitgebreider terug. Gaat vanavond niet meet lukken.

Iedereen fijne avond!

Geplaatst

Haai,

Hier bij mij in Nederland ook altijd lange protocol gehad, Menopur + deca. Altijd minimaal 8 eicellen.

In DD kort protocol + neusspray+Gonal+Menopur en net 3 follikels dus poging afgeblazen.

We gaan nu weer beginnen met een nieuwe poging.

Bloempje ik hoop dat je cryo's goed zullen ontdooien.

Tool sterkte met eea!

Noortje als jij wint ahumm dan wil ik op vakantie!!

Geplaatst

Hoi nee ik bedoelde lisa1978 ..

Pfoe ik zat vandaag ook weer ff achter mijn oor te krabben... ivm mijn vr.wil werk bij rmcdonalds kom je automatisch langs het kinderzkhs... zie je allerlei zwaar gehandicapte kindjes in rolstoel liggend, sommige spastisch... denk ik toch... pfoe moet ik het wel nog willen proberen met 1 gezond kind... moet je het lot verder niet tarten.... ach ach ach die ouders... een zorg voor altijd...

mocht het bij ons niet meer lukken heb ik er echt 100 procent vrede mee hoor. Ben echt dik dik dik tevreden. Als je kindje wenst, wens dan alsjeblieft een gezond kindje. Want het valt niet mee wat die ouders moeten dragen.

Wen ben benieuwd naar je uitslag. fijne avond in elk geval!

Gaapje ga je nu wel weer lang protocol doen?

Enne.... jij gaat op vakantie hoor als ik win! Waar je ook heen wilt!

Oh ik zou zo leuk zijn als ik win, ik deel alles uit! Vooral aan zielige kindjes en dieren maar ook wat aan die toppers hier allemaal. :-)

ik ga zeker de slechtste miljonair ooit zijn, ben namelijk zo al het geld weer kwijt maar oh wat ga ik t leuk hebben! hihi kan me nu al verkneukelen. Terwijl ik tot nu toe als hoogste bedrag 15 euro heb gewonnen dus echt heel gelukkig in het spel ben ik niet. Maar wel in de liefde. Das ook wat waard!

Fijne avond!

Geplaatst

Noor, jij lieverd, hou je ook nog een beetje voor jezelf dan??? hihihi. Ik zou hetzelfde doen hoor!

Vannacht heeft dr. P ons gemaild. Het komt erop neer dat het zeker zinvol is om mijn immuunsysteem te laten onderzoeken, gezien de ziektes die in mijn familie voorkomen (suiker, trombose, antifo_sfo_lip_ide_sy_drom, kort het even af met afl-syndrom). Hierdoor "is it very clear that my immun system is surely partly activated".

Wil mijn hoop niet al te hoog weer krijgen.

We gaan in elk geval een afspraak maken in DD met dr. P en het laten onderzoeken.

Bloempje hoe is het gegaan?

Twinkel, in de wachtweken, we slepen je er doorheen! wanneer mag je testen? of wil je daar nog niet aan denken?

Geplaatst

Jeetje, ben ik er een paar dsagjes niet......

Twinkel succes! Duimen draaien!

Tool, Toch weer iets om aan te werken.

Noor, ik hoop dat je wint! Hahaha succes ermee!

Gabrie, weer begonnen zie ik. Succes meid!

Bloempje, hoe is t?

Sas, nog een weekje wachten of is mannie er al?

Tot zover!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ze zitten weer warm in mijn buik hoor. Volgende week zondag mag ik testen. Brrrr spannend weer.

Bloempje, wanneer heb jij de tp? Heel veel succes. Dat moeten toppertjes worden in de embryoscope!

Tool, het lijkt me heel moeilijk om de keuze te maken of je nou wel of niet gaat stoppen. Maar gezien de mail van dr.p is er misschien nog wel goede hoop met de juiste medicatie. Ik hoop het zo voor jullie.

Sas, hoe is het? Je man al doodgeknuffeld :-)?

Noor, volgens mij is Lisa nog niet bevallen.

Het lijkt mij ook ongelofelijk zwaar om een gehandicapt kind te hebben. Een collega van mij heeft een gehandicapt kind en dat is toch een zorg voor het leven ondanks dat het een heel leuk, lief en vrolijk kind is.

Wen, ben benieuwd naar de uitslag.

Geplaatst

he, dat is ook al snel testen, tien dagen na tp, hoe oud zijn je cryo's dan?

Ik snap er niets meer van. Waar hangt nu het testmoment vanaf?

bij een verse tp vanaf tp 2 weken en bij een cryo vanaf punctie bij verse poging en dan tellen hoe zou ze zijn totdat je aan 2 weken komt?

in Maastricht mag je volgens mij pas na 3 weken testen bij een cryo.

hou ze lekker warm Twinkel!!! succes met de wachtweken!!!

Geplaatst

Hi Noor, Hi ALL

ze worden vandaag ontdooit, 3 stuks...en gaan dan de embryoscope in.

Als ze het ontdooien niet overleven zouden ze bellen maar heb niets gehoord, kan ik er dan nu vanuit gaan dat het goed gegaan is.

Ik heb dinsdag de TP, met voorafgaand en achteraf acupunctuur.

Verwachten niet dat alledrie de cryo's flink zullen doorgroeien, maar stel nou dat ze het toch alledrie 5 dagen volhouden...wat zal ik dan doe

2 of 3...

kans op 3-ling is volgens mij 4,5 %.....

risicootje nemen?

Wat klets ik toch, mag misschien eerder hopen dat er 1tje zich ontwikkeld tot een mooi embryootje.

Ben wel lichtelijk gespannen pff @understatement

Twinkel SUPER NIEUWS!! Laat je nog even weten hoe het ging? In elk geval succes de aankomende twee weken meis!

Tool: lang protocol..... heel gek het geeft bij mij het beste resultaat. Misschien heb ik het gekregen omdat ik ook toen al al wat ouder was? Ik was toen 37, nu 39. Oef wat klinkt dat oud. Maar zo voel ik me niet hoor! :-) Maar met lang protocol is alles bij mij optimaal dus ik stap er niet meer van af. 1 keer nog geprobeerd (in DD) maar nee het andere werkte net iets beter. Geen mens is hetzelfde, heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik met lange kreeg. Volgens mij werken ze in Brussel gewoon liever met lang. Zal wel gebaseerd zijn op goede resultaten.

Ga je nou eigenlijk nog een poging doen Tool als de betalingen zijn afgerond of ga je voor eiceldonatie? Als ik de loterij win, betaal ik het voor je af hoor!! Promise! Het zou niet zo mogen zijn, slechts 3 vergoede pogingen. Echt TE weinig gewoon.

Bloempje hoe gaat het?

Ja SAS ben je je hub aan het knuffelen of nog aan het wachten?

Is Lisa nu al bevallen? Of heb ik iets gemist?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hey Twinkle!

Hoeveel zitten er in...hou ze warm he.. dus je mag volgende week zondag testen.

Als de cryo op dag 5 terugegeplaats wordt, mag ik dan 9 dagen later testen? weet jij dat?

Ik hoophet zo voor je!!!

liefs

van

bloempje

Geplaatst

Hoi, ik vind het ook verwarrend hoor met die testdatum. Volgens mij moest ik de vorige poging langer wachten. Maar dokter S is soms nogal warrig, hihi dus kan ook dat hij de vorige keer niet door had dat het een blastocyst was. Nu had hij het zelfs over zaterdag al testen. Maar aangezien ik dat weekend allerlei dingen heb test ik liever zondagavond. Mocht het negatief zijn dan is in ieder geval niet mijn hele weekend verpest....

Bloempje, het zijn er inderdaad twee en ze zijn 5 dagen in de embryoscope geweest en ze hebben natuurlijk ook nog een dag gedaan over het ontdooien.

Gaan je Emmy's nou toch 5 dagen in de embryoscope? Spannend hoor. Ik ga voor je duimen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden