Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Vinden jullie het goed als ik aan deze discussie deelneem?

Wij heb inmiddels twee icsi behandelingen gehad in het Erasmus MC in Rotterdam. Allereerst moet ik zeggen dat ik, ondanks de behandelingen tot nu niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, ik wel zeer tevreden ben hoe zij daar met hun patienten omgaan, goede persoonlijke aandacht.

Maar zoals wij allemaal wel hebben denk ik, het gaat om het resultaat!

Ik ben van beiden pogingen zwanger geraakt, de eerste resulteerde na een dag al in een miskraam en bij de tweede na bijna 8 weken.

Nu ben ik op internet een beetje aan het rondkijken naar eventuele andere klinieken en kwam bij Dusseldorf uit. Op hun site lees ik over technieken waar ik in Nederland nog nooit van gehoord heb, zoals poollichaam onderzoek en IMSI. Als je het zo leest verhogen dit soort technieken je kansen behoorlijk zou je zeggen.

Heeft een van jullie ervaring met deze behandelingen?

En weten jullie of een derde poging in Dusseldorf vergoed wordt door je zorgverzekering? (misschien dat deze vragen al een keer gesteld zijn, sorry)

Groetjes,

Tamara

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tamara,

wij zijn sinds 27/4 overgestapt ook omdat er meer technieken zijn die kansen verhogen. hij was heel duidelijk bij ons: te weinig eicellen, veel meer hormonen en toepassen van ismi en pisci en misschien ah. ook hebben we een dna onderzoek gekregen op het sperma. we hebben goddank maar 13,9 % afwijkend sperma. woensdag om 11.45 uur hebben we de eerste echo en het planningsgesprek.

ik krijg de 3e poging vergoed, tenminste ik moet een behandelplan en offerte toesturen maar de tussenpersoon verwachtte geen problemen.

succes ermee

Geplaatst

hoi dames, de eerste 3 pogingen worden vanuit de basisverzekering vergoed dus d.w.z. ook pogingen die je in het buitenland doet. MAAR, let wel dat je bij de meeste verzekeraars dan wel eerst toestemming moet vragen. Dit vind ik heel krom want het wordt immers vanuit de basisverzekering vergoed, maar dat daargelaten. Ook moet je vaak een verklaring/verwijzing voor IVF c.q. ICSI van je behandelend arts in het buitenland aan je verzekeraar geven en van een in Nederland gevestigde arts (je huisarts of je gynaecoloog). Uiteindelijk vergoeden ze de poging naar Nederlandse maatstaven (ICSI rond de 1500,-). Dus in de meeste gevallen moet je zelf bijbetalen. Poollichaamdiagnostiek, PICSI, IMSI en AH zijn ook voor eigen rekening.

Geplaatst

hallo dames

wij hebben deze maand van VGZ bericht gekregen dat ze per poging maximaal € 1533,34 vergoeden, dit is excl. de vergeoding voor medicijnen.

Eventuele gemaakte kosten in NL (bv. voor tussentijdse echo´s en bloedafnames) worden op dit maximale bedrag in mindering gebracht.

Ik heb inmiddels met ons "lokale" ziekenhuis contact gehad en zij hanteren een bedrag voor de echo´s en bloedafnames: € 641,81, ongeacht de hoeveelheid.

misschien hebben jullie iets aan deze info

@Hellen: wat fijn dat er maar een klein gedeelte aangedaan is en dat jullie al zo snel terecht kunnen!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

het bedrag dat Babeth noemt is te vergelijken wat ze bij mijn ziekenhuis in Den Haag in rekening brengen (683,19) voor de echo's en bloedonderzoeken tijdens de stimulatie. Hier is een speciale DBC-code voor (140228) genaamd "Stimulatie polikliniek'. Of je kan kiezen voor alleen echo's ad. 37,67 (echografie van de buikorganen, code 39492)

Hier kan je de tarieven per ziekenhuis opzoeken http://ctg.bit-ic.nl/Nzatarieven/top.do

Geplaatst

he miranda,

wat rot voor jullie dat ook de 4e poging mislukt is. hoe gaat het nu met je?

hoe staat dokter Scholtes erin, doorgaan/stoppen en hoe denken jullie erover./

liefs, Hellen

Geplaatst

vier uur lang was ons bezoek. wat een gereis en een gewacht(1 uur in

wachtkamer) dat is echt een nadeel

ik stop vrijdag met de pil en dan begin ik woensdag de 9e met 150E gonal F.

de 14e om 12.15 uur heb ik de eerste echo en dan de dag er na certrotide spuiten.

daar hoor ik nog meer over. ik ga nu spuiten met de pen, ze komen als het goed is zaterdag of maandag de medicijnen breng, dat is nog een service.

de echo zag er goed uit. wel kan het zijn dat ik overstimulatie krijg, bent wel een risicogeval en door mijn leeftijd max 2 emmy's teruggeplaatst.

we hebben alle technieken besproken en hij adviseerde alleen pisci, de rest vond hij niet nodig en tevens erg duur en wilde ons niet zomaar op

kosten jagen (met onze leeftijd kom je niet voor alles in aanmerking). We gaan mee in zijn advies.

verder was hij wel positiever gestemd dan de vorige keer omdat de uitslagen allemaal mooi zijn. hij wil voor de 6 á 10 eicellen gaan. de vp heeft voor

10 dagen spuiten besteld en dan zou het al goed zijn !??? nou ik ben echt eens benieuwd. het scheelt je in iedergeval al twee weken deca spuiten

Geplaatst

hey meiden

ik lees hier zo af en toe mee maar reageer nog steeds niet vaak nu zag ik dit onderwerp en wil graag iets vragen.

Wij hebben de 10e een afspraak met dr scholtes in dd omdat we daar heel veel goede ervaringen over hebben gelezen maar ik kom met de verzekering maar niet verder oftewel ik snap er n iks van.

Wat krijg je nu vergoed, ik lees dat meiske schrijft dat je +/- 1500 euro krijgt excl de hormonen maar krijg je die hormonen ook helemaal vergoed?

Ik vind het nl jammer als we achteraf een dikke vette rekening toegestuurd krijgen. Ik hoop dat iemand wat antwoorden weet alvast bedankt

groetjes

Geplaatst

Hallo mama van noa

van de icsi behandeling krijgen wij een bedrag van € 1533,- vergoed (dat zijn de kosten van de totale behqndeling incl. tussentijdse echo´s en bloedafnames,

alles wat de behandeling meerkost moeten we zelf bijleggen.

Wij doen de tussentijdse echo´s en bloedafnames lokaal, die kosten komen op zo´n € 640,-, dus uitendelijk blijft er nog zo´n € 900,- over wat we vergoed krijgen van de behandelingskosten in Brussel.

De medicatie telt in dit bedrag niet mee, deze worden volledig vergoed (maximaal 3 behandelingen). Ik haal de medicatie gewoon met een recept bij de apotheek, ik krig geen rekening ofzo.

groetjes

Babeth

Geplaatst

hoi mama van noa,

ook uit limburg lees ik! leuk wij ook.

de kosten geloof ik wel flink.

dit hebben we tot op heden al gekregen

eerste gesprek en echo

Geplaatst

hoi mama van noa

leuk ook uit limburg, spannend jullie eerste gesprek.

hij neemt echt de tijd voor je.

kosten voor ons tot op heden

eerste gesprek 140 euro

bloedonderzoek v 67.50 euro

bloedonderzoek m 67.50 euro

zaadonderzoek m 130,72 euro

zaadanalyse 300 euro

de rekeningen komen heel erg snel. voor onze verzekering moest ik een offerte en behandelplan aanvragen. dit heb ik nog niet. maar ben wel al gewoon begonnen.

alle extra technieken zoals AH, Pisci en Ismi zul jezelf moeten betalen.

hij is hierin wel heel eerlijk wat hij je aanraad en niet en wil je niet op kosten jagen.

wij zijn echt dik tevreden tot nu toe

Geplaatst

Hellen, 140 euro voor het eerste gesprek :eek:

Bij ons is er 61.55 in rekening gebracht.

Misschien is het handig als je ff gaat checken of het wel klopt want dat is meer dan het dubbele vergeleken met wat ze ons hebben laten betalen.

Geplaatst

Hoi,

Ik heb precies dezelfde bedragen belast gekregen als Hellen vanuit Dusseldorf. En mijn medicijnen (± 1600,00) heb ik vergoed gekregen via de Zilveren Kruis. Ligt er geloof ik nog aan of je ze in Duitsland haalt of in Nederland.

Hellen, fijn dat alles goed was en dat je mag beginnen. Maar heb je de vorige keren ook last gehad van overstimulatie?

Groetjes,

Marianne

Geplaatst

medicijnen moeten ze me nog komen brengen. Daar wachten we nog even op.

Nee ik heb nog nooit overstimulatie gehad maar omdat ik veel eiblaasjes heb liggen op de echo en nu een hogere dosis meteen krijg zonder afremming kan dit gaan gebeuren.

Och ja, we zien wel.

Hoe staat het ermee bij jullie? gaat het spuiten goed?ergens last van?woensdag gaat het gebeuren bij jullie hé? moet je man op dezelfde dag.

meid, ik duim onswijs voor je

liefs, Hellen

Geplaatst

Hoi Hellen,

Hier gaat alles nog steeds goed, heb alleen 's morgens als ik wakker word het gevoel dat er ruzie in mijn hoofd is (zo'n gevoel alsof je teveel gedronken hebt de vorige avond, maar dat trekt na een paar uur wel weer weg), beetje vocht vasthouden en wat opgeblazen. Maar als dit alles is, de bijwerkingen kunnen veel erger zijn. Prikken gaat goed, maar ik was een prikpen gewend, dus dan is dit een even tobben. Straks echo en bellen naar DD. Weet dan wrs meer. KOmt nu wel allemaal dichtbij, nog een paar dagen. Als de eitjes maar gegroeid zijn. Bij mij gaan ze ook voor zo'n 6 à 10.

En bedankt, duim ook voor jullie.

Liefs,

Marianne

Geplaatst
ja dat staat erop. zit wel meteen een echo bij een doormeten van de doorbloeding van de eierstokken.

weet niet of jij dit ook had?

Ja hoor, heb ik ook allemaal gehad.

En toch 61,55 ofzo (en vijf euro voor het bloed af te tappen)

Bloedonderzoeken kwamen bij mij op 335 uit, dus bloedonderzoek en intake koste 400 euro

Maar bloedonderzoekenrekeningen betaal je aan een andere kliniek, het lab namelijk.

Geplaatst
marianne: he meid hoe was de echo vandaag? hoop dat ze goed gegroeid zijn.

haai: apart idd, geen enkel idee.

Enneh, ohja, zag nu pas dat jij schrijft over het doorbloeden van de eierstokken, maar dat moet het doorbloeden van de baarmoeder zijn ;)

Zijn hier ook meiden die nu actief zijn in DD met een IVF?

Ik moet maandag voor FM!!

Geplaatst

Hai,

Echo was goed, links 6 tussen de 11 en 15 mm en 5 kleinere tussen de 8 en 10 mm en recht 1 van 11 mm en 8 kleinere tussen de 8 en 10 mm. Dus dat viel niet tegen, gelukkig niet 2 van 17/18 en de rest rond de 10 zoals de vorige keren. In Rotterdam gingen ze dan over tot de punctie als er 3 boven de 14 waren. Geloof dat ze ze in DD ook wat groter laten worden. Gaan nu allemaal redelijk gelijk op. Vanavond met Cetrotide gestart en menopur tot maandag en weer een echo maken. Denk dat ik dan dinsdag Pregnyl kan zetten en donderdag de punctie. Dus voor dag 8 een goed resultaat van in ieder geval 7 goed groeiende eitjes, nu hopen dat de rest ook nog even meewil, want liever 10 dan 7.

Haai, bij mij is ook naar de doorbloeding van de eierstokken gekeken. Dusseldorf is in principe een moederbedrijf, met intern allemaal kleine afdelingen, vandaar de rekeningen van de verschillende afdelingen. En succes maandag.

Ik laat maandag de update weer weten en hoop morgen op nog zo'n lekkere warme, zonnige dag.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie reacties,ik zal ook een "offerte" laten maken en deze goed laten keuren door het vgz. Maar ik begrijp dus dat je altijd een gedeelte zelf moet betalen als je in DD onder behandeling bent?

het begint wel spannend te worden nu nog maar 3 daagjes en dan de intake... ook al hebben we al 2 icsi's achter de rug ik vind deze het spannends van allemaal het nl de laatste kans die we hebben op een brusje voor onze kleine meid!

Kunnen jullie me ook vertellen hoe de behandeling in DD in zijn werk gaat? ik ben nu nl bekend met 3 weken pil slikken en dan ongeveer 4 a 5 weken "spuiten"tot aan de punctie (met decapeptyl en gonal-f). ik hop stiekem dat ik gen pil hoef want dat vond ik zo killing die weken maar goed.

Meiden allemaal veel succes met alles en hopen op veel duitse wondertjes!!!!

Geplaatst

Hoi,

Gisteren 2e FM gehad (4 grote (19/19.5/20/22) en 3 redelijke (15, maar die groeien misschien nog wel wat), de rest nog wat kleiner en datum voor Tese-OP en Punctie is gemaakt, Manlief staat er voor morgenochtend op en ik heb de punctie donderdagmorgen. En wat mij betreft, mogen de eitjes eruit, ga nu toch wel last krijgen van de druk op mijn eierstokken. Voel me vandaag ook echt niet lekker, zware hoofdpijn en misselijk. Hoop, dat ik donderdag een redelijke opbrengst heb, die ze kunnen gebruiken voor de IMSI. Hou bijna geen duimen meer over. Weet iemand of je DD moet bellen voor de event. TP of dat je gebeld wordt. Neem aan dat de TP dan event. zondag zal zijn.

Was nog wel even handig om te vermelden, de kosten voor de narcose en Tese behandeling moeten contant voldaan worden, pinnen kan niet. Dus ga straks maar even het pinautomaat leeghalen.

Hellen, alvast heel veel succes met het spuiten morgen.

Ga nog maar even wat werken. Want heb het nog best wel druk.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

zo dat gaat lekker rap bij jou!

wauw............gelukkig twee dagen achterelkaar en niet tegelijk hé.

meid, ik duim mesuf voor jullie, volgens mij word je gebeld maar dat hoor je vast morgen of overmorgen. Vandaag zijn de spullen binnengekomen en morgen ben ik weer een junkie :) ben echt benieuwd hoe een en ander gaat lopen

wij krijgen pisci. De PICSI methode wordt aanbevolen bij patiënten met weinig eicellen, bij patiënten met slechte bevruchtingspercentages in IVF en/of ICSI behandelingen, en bij mannen met een sub-optimale zaad kwaliteit.

De kosten van deze behandeling bedragen €150,-

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden