Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren zijn we voor onze laatste IVF-poging naar Duesseldorf gegaan.

Hieronder mijn ervaring:

De punctie hebben we in Rijnstaete laten doen omdat ik het na twee eerdere pogingen daar vertrouwd vond om te laten doen.

In Duesseldorf aangekomen konden we de kliniek heel moeilijk vinden, omdat hij een beetje verstopt in een achterstraat ligt.

In de kliniek krioelde het van het personeel. Ondanks dat onze komst door Rijnstaete aangekondigd was werden we wel 5 keer gevraagd wat we kwamen doen.

Verder was er ook niemand die ons vertelde wat er nu ging gebeuren.

We gingen dus maar ergens zitten, maar dat bleek bij de bloedafname te zijn. Pas een kwartier later vertelde ons iemand dat de wachtkamer (die vervolgens propvol was) ergens anders was.

De kliniek maakte op mij een fabriekachtige en onpersoonlijke indruk en ik voelde me absoluut niet op mijn gemak. Heel anders dan in Nederland, waar ik juist de persoonlijke en rustige benadering erg waarder.

Maar ik hoop dat de resultaten dit allemaal weer goed maken, want daar gaat het tenslotte toch om.

Eerst dacht ik trouwens dat deze indruk aan mij lag, omdat ik alles onderging na een vreselijke punctie en hiervan nog behoorlijk suf was, maar mijn man heeft dit alles bij vol bewustzijn op dezelfde manier ervaren.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat je zegt over begeleiding daar ben ik het wel mee eens. Ik kwam daar afgelopen maandag voor de punctie en woensdag voor de tp. Bij binnenkomst moet je jezelf melden bij een dame die daar staat en zei verteld je waar je kan plaatsnemen in de wachtkamer. Deze was inderdaad propvol en dat vind ik wel tegenvallen want het is net verbouwd, dan hoor je juist meer zitplaatsen te maken (en een nederlands tijdschrift kan ook geen kwaad met zoveel nederlandse klanten). Maar goed, bij de tp werden wij door een verpleegster naar binnen geroepen in de onderzoekskamer. Je moet jezelf dan uitkleden en plaatsnemen. Dan komt dr. S. binnen en hij doet de tp. Ik had het prettiger gevonden als we eerst in de spreekkamer waren geroepen om even onze vragen te kunnen stellen over de bevruchting en de kwaliteit van de embryo etc. Dat moest ik nu liggend met mn benen wijd doen en das toch eigenlijk wel een beetje raar. Maar wat je zegt, het gaat inderdaad om het resultaat en als ze het echte werk maar goed doen. Maar het zou wel prettiger zijn als ze wat meer persoonlijke aandacht zouden geven ja.

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb zo'n behandeling in het Catherina gehad in Eindhoven, en dat is dus echt een fabriek :S

Ik moet zeggen: heb de intake gehad in Dusseldorf en het is me zeer goed bevallen. We kregen alle tijd en alle aandacht, er werd goed uitgelegd, kregen meer informatie dan we ooit in Nederland hebben gehad, en al onze vragen ware beantwoord. (In tegenstelling tot in Nederland).

Het volgende gesprek staat gepland op 9 maart. Dusseldorf bevalt me tot nu toe al stukken beter dan MMC/Catherina.

Groetjes,

Angela

• 1 maand later...
Geplaatst

Zijn er hier meer mensen die het hele proces van IVF t/m de punctie in Nederland doorlopen hebben en dan met het hele handeltje in een buis vertrokken zijn naar Duesseldorf voor Assisted Hatching?

Weet iemand op welke kosten ik dan moet rekenen, want uit de prijslijst wordt ik geen wijs uit?

Geplaatst

hoi klappie, wij hebben de punctie en tp in DD gedaan met AH en voor het laatste kregen we een rekening van € 160,-. Ik weet niet of je dat ook betaald als je alleen AH daar doet, ik weet niet of je uberhaupt alleen de AH daar kan doen. Ik denk dat je dan gewoon een transport ivf moet doen dus punctie in je huidige ziekenhuis en de rest in DD. Of bedoelde je dat ook?

Geplaatst

Hoi Sen,

Ja, precies dat bedoel ik. Als er in DD alleen maar het laboratoriumwerk gedaan wordt, de Assisted Hatching en de TP - met wat voor kosten zou ik dan moeten rekenen?

Geplaatst

Waarschijnlijk kan dat wel ik heb alleen geen idee wat hiervan de kosten zijn. Dan zou je even met hen moeten mailen

• 1 maand later...
Geplaatst

he dames hoe is het hier met de dusseldorg gangers.

sinds kort behoor ik ook tot die groep.

27-4 positief gesprek met heel wat opmerkingen van dkt Scholtus

We kwamen samen tot de volgende constateringen:

- geen andere problemen bij de vrouw, tot nu toe. hij dacht aan PCO(vruchtbaarheidsstoornis) maar de echo en de doorbloeding van de eierstokken ontkende dit. heb wel nog bloed moeten afstaan voor onderzoeken.

- bij de man grotere problemen, er zit een groot verschil tussen de zaadonderzoeken 2007 en 2008 en de notitie die bij de ISCI pogingen worden gedaan, zaad zou van zeer slechte kwaliteit bij de ISCI zijn. Hij schrok hiervan en wil de oorzaak weten.

Manlief heeft een potje moeten vullen en dit wordt nu in Kopenhagen onderzocht op DNA afwijkingen.Schrok ook hiervan en van de folder waarin staat dat er embryo'sontstaan maar vaak in een miskraam resulteren (hebben we ook al gehad)

www.spzlab.com

we hebben 's middags thuis nog een keer ons dossier doorgespit maar het is niet achteruit gegaan, het is hetzelfde gebleven.

- belachelijke lange stimulaties, weinig rekening houdend met overstimulatie en weinig opbrengst eicellen. hij denkt dat er meer uit te halen is door korter protocol, andere medicijnen en andere doseringen. Bloed onderzoek moet hier een beter beeld van geven.

- cryo pogingen kan echt niet dat de emmy's zoveel blastocyten verliezen, slechte invriezen en ontdooien. ligt aan de techniek volgens hem.

die van ons overleven nooit en dat ligt dus blijkbaar aan de invriestechniek.

ik ben zo blij dat we gegaan zijn.

Vrijdag 7/5 worden we gebeld met zoveel uitslagen, mogelijk ook al van zaad.

tja, dus alweer erg spannend in huize mingels, hopen dat Robert niet de DNA afwijking heeft want dan hebben we een groter probleem

7-5 vandaag hadden we om 10.00 uur een belafspraak. Om 11.05 werd ik gebeld. Super zenuwachtig. Is de belangrijke test nog niet binnen > balen.

bloedonderzoek AMH waarde valt iets onder gemiddeld maar geen probleem: hogere dosis stimuleren, wel valt hem op dat ik een lage LH en FSH waarde heb. dat verklaart de lange menstruatiecyclussen. Zaad van man was verder duidelijk voor icsi. We kunnen niets totdat het dna onderzoek binnen is. Is dit ernstig dan houdt het op zei hij. Dan acht hij de kans op een kindje van ons samen klein. Wij staan wel open voor donorzaad dus dat is dan mogelijk nog een optie.

Dus weer een lange week wachten.

Heeft iemand van jullie ook de DNA test gehad? wat waren de resultaten en wat betekende dit voor jullie?

Geplaatst

Hey Hellen! Blij dat je naar Dusseldorf gegaan bent?

Ik kan je helaas niet helpen. Hebben nooit een DNA onderzoek gehad (dacht ik)...

Succes wel!!

Geplaatst

lala:

heel erg blij,al die onderzoeken nog nooit gehad in AZM Maastricht.

hoe staan jullie er nu voor? ben het even kwijt sorry

Geplaatst

We hebben een pauze ingelast. We zijn allebei heel druk met werken. Maar het wordt al iets rustiger. Daarnaast begint manlief 1 juli een nieuwe baan. Moet nog even kijken hoe we alles kunnen inplannen. We hebben als t goed is 2 cryo's. Die kunnen dan terug. Denk nog voor de zomer, maar je weet t niet. hihi

Ligt er echt aan hoe druk we het hebben op t werk. Ik wil geen "andere" zorgen aan mn hoofd hebben, en ik weet dat ik werk niet kan afschakelen als ik weet dat collega's keihard aan t werk zijn. Weet ook dat ik zelf mn rust moet pakken, maar ik ben daar helaas heel slecht in. Ondanks dat ik al eens met een burnout thuis heb gezeten. Weet gelukkig sinds die tijd wel beter mijn grenzen, en ook wanneer het teveel dreigt te worden, maar ben nog steeds slecht in pas op de plaats. Maar gelukkig houden mijn collega's en man me goed in de gaten, dus het komt wel goed.

In de tussentijd geniet ik veel van mijn tuin, zijn deze week de moestuin begonnen. En we hebben kuikens hihi De hondjes houden me ook goed bezig en heb ik ook veel afleiding van. Dus al met al, gaat het goed. Nou moet het weer nog gaan mee werken en dan ben ik helemaal happy.

Fijn dat Düsseldorf zo goed bevalt!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hoi Hellen,

Wat zitten jullie in een spannende situatie zeg. Wijzelf zijn ook dusseldorfgangers maar hebben geen ervaring met dna onderzoek. Ook wij zijn blij dat we destijds hebben doorgepakt en naar dd zijn gegaan. Een behandeling op maat (andere hormonen en ik kreeg ook extra LH toegediend) En het resultaat is er...

Heel veel succes in ieder geval. Ik blijf met je meelezen!

Geplaatst

he zoe,

een voorspoedige zwangerschap lees ik, wauw en wat een doorzettingsvermogen hebben jullie. Je ziet het, je bent ervoor beloond.

waarom kreeg je extra LH? ook lage waarde fsh en lh van jezelf.

ja, het spannendste is het DNA onderzoek dan weten we of we nog duur kunnen.

PLEASE!!!

Geplaatst

Hoi,

Ik lees sinds gister eigenlijk over Dusseldorf en AH en Embryo glue enzo en ben echt verbaasd. Ik heb de afgelopen maanden regelmatig het internet bezocht voor ervaringsverhalen, maar heel gek, DD was ik nog niet tegengekomen.

Ik zou 20 mei starten in het VU, maar begin nu steeds meer te twijfelen. Ik heb daar reeds 3 behandelingen gehad, die alledrie mislukt zijn. En ik heb van de vele embryo's die ik had, geen enkele cryo gekregen!!

Ik kan 20 mei op intake komen in Dusseldorf (toevallig op dezelfde datum als bij het VU), maar zit nu heel erg te twijfelen....

Ik neem morgen nog eens contact op met DD en probeer zoveel mogelijk vragen te stellen en dan de knoop maar doorhakken.

Geplaatst
Hoi,

Ik zou 20 mei starten in het VU, maar begin nu steeds meer te twijfelen.

Hallo Sandie

wellicht is het een idee om de afspraak in DD wel door te laten gaan en de behandeling in het VU een cyclus door te schuiven en indien nodig uiteindelijk af te zeggen als je voor DD zou kiezen?

Mijn ervaring is dat je in een "live gesprek" meer te weten komt en ook een indruk van het zkh kunt krijgen vadaar dat ik het gesprek in DD door zou laten gaan.

In ieder geval succes met het nemen van je beslissing en veel succes alvast met je 4de poging!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

hoi sandy

ik heb ook al veel ivf in nderland gehad(7)

nu ben ik in dusseldorf geweest voor gesprek en de arts wist binnen 3 min wat er met me aan de hand was. hij moest het wel effe checken met bloedonderzoek. en wat bleek mijn lh waarde was veel te laag .de volgende poging ga ik dan ook in dusseldorf doen met andere hormonen. dus meis ga zeker voor gesprek naar dusseldorf voor dat je beslist waar je naar toe gaat. dikke knuffel diaro

Geplaatst

Hoi Diaro,

Jeetje, kan je nagaan. Hier al 7 behandelingen gehad en lekker op dezelfde wijze stug doorgaan. En in DD weet 'ie gewoon waar het aan ligt!!

Ik heb mijn beslissing wel al genomen; wij gaan volgende week naar DD.

Zit alleen met mijn endometriose en mijn Zoladex die volgende week weer 'afloopt'.

Maar ik denk dat ze daar ook wel op de hoogte zijn van endometriose enzo.

Vraagje nog: hebben jullie de gegevens v/d ziekenhuizen in NL mee moeten nemen naar DD of starten ze gewoon een heel nieuw dossier?

Gaat het in samenspraak met het ziekenhuis in NL (dus controles e.d.) of wordt dit allemaal in DD gedaan?

Ik word straks terug gebeld door DD, dus kan het dan ook vragen natuurlijk, maar ik ben nu zo nieuwsgierig :-)

Geplaatst

Hoi Sandie,

Kan beiden.

Het makkelijkst is alle gegevens, of zo veel mogelijk, mee te nemen naar DD.

De controles en FM's kunnen in NL, maar ook in DD

Je kunt dus kiezen.

Maakt de rekening er overigens niet kleiner op hoor, door hier de controles te doen. ;-)

Ze willen best een nieuw dossier aanmaken, maar gegevens meenemen is altijd t beste.

Dan weten ze ook wat er al in NL gedaan is.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hoi Angela,

Bedankt voor je reactie! Ik zal zoveel mogelijk gegevens meenemen vanuit NL.

Ik hoop niet dat ze hier moeilijk doen daarover, aangezien ik anders volgende week in bij hun zou zijn gestart.

Geplaatst

Ze mogen niks weigeren, het zijn jouw gegevens. ;-)

Maar je mag toch altijd een second opinion vragen? Opties open houden, en gewoon ook open kaart spelen. Al zijn ze er niet blij mee: het is jouw lichaam, jouw wens, jouw beslissing (jullie dan...lol).

En je zegt toch ook niet dat je níet bij hun verder gaat? Je wilt alleen vóór die tijd meer informatie, en dat betekent in dit geval een gesprek in DD. ... Als je snapt wat ik bedoel.

Groetjes en succes!

Angela

Geplaatst

hoihoi,

je kan het beste z.s.m. een kopie van je dossier opvragen bij het nederlandse ziekenhuiswaar je bent behandeld (zijn ze verplicht aan mee te werken). Voordat je het in huis hebt zijn er alweer een paar weken verstreken en meestal zitten er ook kosten aan verbonden.. gemiddels 15 euro).

Ik heb mijn gegevens toen ingescand en naar dr. S. gemaild. Hij bekijkt je dossier en beslist dan of hij nog aanvullend onderzoek wil doen en wat hem de beste aanpak lijkt. Hij laat je ook zelf meedenken/meebeslissen.

Voor de follikelmetingen en tussendoor bloedprikken kan je inderdaad ook naar een nederlands ziekenhuis. Moet je wel een ziekenhuis vinden die hiertoe bereid is. Ziekenhuizen met een eigen ivf-afdeling zijn hier niet altijd even happig op. Gewoon even rondbellen. Wat Lala zegt klopt, de rekening wordt er niet minder op. Je betaald in DD gewoon een vaste prijs, of je nu wel of niet de echo's bij hen doet.

Het intakegesprek (kantooruren circa 65,- en daarbuiten ongeveer het dubbele), bloedonderzoek (kan oplopen tot een paar honderd euro) en narcose bij de punctie (ruim 200 euro) worden door DD apart in rekening gebracht.

Schroom je niet om tegen je huidige ziekenhuis te zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in een behandeling bij hen en dat je verder gaat kijken, dat is namelijk je goed recht.

Succes met alles

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden