Ga naar inhoud

Poging 2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Lucky, goed dat je weer actief gestart bent. Wat goed dat je zelf spuit, ik vind het vreselijk maar ga er nu ook gelijk 2e avond alleen voor staan dus duimen :)

Hou je goed meisje

• Reacties 176
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lucky!

Goed dat je weer begonnen bent meid! Ik ga voor je duimen!! Maareh.. heet jou mannetje ook Marco? We hebben het toch niet over dezelfde ;)

Ik kan waarschijnlijk toch weer eerder beginnen, m'n menstruatie begint alweer te komen!!

Heb er weer zin in!

we gaan ervoor meid!

Geplaatst

@ gerreber:

hahaahha, ja mijn mannetje heet ook Marco ja !!

Ik moet wel weer even helemaal in de rythme komen van spuiten, en vooral rekening houden met spuiten. Maar het gaat goed, ben allang blij dat ik het zelf nu durf, hahah !

• 2 weken later...
Geplaatst

He he, eindelijk zijn de rode duivels daar. Ik heb er lang op moeten wachten maar gelukkig is het dr. Ben benieuwd wat ze dinsdag in het ziekenhuis zeggen of ik wel met puregon mag beginnen. Wel vervelend want dan is dinsdag dag 4, lijkt me niet zo prettig een echo als je nog ongi bent. Iemand daar ervaring mee??

Geplaatst

heej lucky,

dat had ik ook ongesteld en moest een echo.. heb het wel gezegd maar ze zeiden.. daar hebben we zelf voor gezorgd dus het is niet erg. ik mocht toen wel beginnen met spuiten, dacht zelf ook van niet maar het is dus normaal als je ongsteld wordt.. beter dan niet natuurlijk!!

Ok je voelt je niet echt prettig maar goed, ze hebben het dus wel vaker meegemaakt neem ik aan.

maak je daar maar geen zorgen over.

bij mij nog een weekje en dan spuiten... we kunnen weer iets doen..!

jij heel veel suc6.

liefs

Desiree

Geplaatst

Ja ik ben bij elke basisecho ook nog ongesteld geweest maar dat is nu eenmaal zo. We hebben het er hier onlangs nog over gehad. Onze dokters zien wel meer dan dat en worden er goed voor betaald :)

Het is niet fijn Lucky maar je moet er niet mee inzitten. Het is zo voorbij en de natuur is de natuur...

Heel veel succes meid, je kan beginnen aftellen.

Geplaatst

heej trudy,

heel veel suc6 morgen, hopen dat je al goed op weg bent!

wij gaan ook zo weer beginnen.. spannend hoor.. elke keer is het anders..

liefs

Desiree

Geplaatst

Nou de echo zit erop, het viel best mee. Zoals iedereen hier al zei zijn ze daar al heel wat gewend, haahah.

Alles zag er goed uit en ik moet volgende week donderdag weer terug voor de 1e FM. Ze vonden het balen dat Marco ziek is en koorts heeft want mocht het zaad niet goed ontdooien kan het welleens problemen opleveren. Maar daar moesten ik me maar niet druk over maken zei ze. Dus volle kracht vooruit, en vanavond de puregon erbij.

Geplaatst

Hey Lucky,

Wat goed!

Het valt idd wel mee hé.

Ik duim voor je.

Wat heeft Marco's koorts te maken met het ontdooien?

Geplaatst

Hallo meiden,

nou vandaag weer naar de magnetiseur geweest, heerlijk. Je wordt er echt zoveel rustiger van binnenin. Ik kan echt merken dat ik er nu heel anders mee om ga dan de vorige keer, of het daar aan ligt weet ik niet maar ja baad het niet dan schaadt het niet.

@Sofie: Marco had van het weekend koorts. En mocht de ramp gebeuren dat de 2 rietjes die in de vrizer zitten niet goed ontdooien dan zouden ze eventueel een spoed TESE doen om verse zaadjes te oogsten. Maar als een man koorts heeft gehad dan werkt dat 3-4 weken daarna door op de kwaliteit van het zaad. Dus dan zou het weleens kunnen als er zich een rampsenario voordoet dan en de zaadjes niet goed ontdooien en uit de spoed tese niet het gewenste resultaat komt.

Maar ja daar maken we ons niet druk om nu. We gaan uit van het beste.

Geplaatst

Hoi Lucky!

Laten we idd maar van het positieve uitgaan... Het is de eerste keer ook goed gegaan met het ontdooien, dus die visjes laten zich niet zomaar uit het veld slaan!

Hoe gaat het verder met het prikken?

Sterkte meid!!

Geplaatst

Hai Gerreber,

ja hier gaat het verders ook goed hoor. Prikken is geen enkel probleem. De eerste keer vond ik het echt moeilijk en lastig en heb het de eerste week niet zelf gedaan, maar nu gaat het erg goed. Gisteravond zei Marco nog tegen me dat hij zo trots is dat ik het nu helemaal alleen doe.

Ja hopen dat de eitjes goed groeien en dat we donderdag al weten wanneer de punctie is, maar ik ga er zelf vanuit dat ik nog een keertje terug moet voor een FM.

Jij moet morgen weer he, spannend !! Ik hoop dat we over een paar weekjes samen wat te vieren hebben. Jij ook heel veel sterkte en succes !!!!!

Dikke knuffel

Geplaatst

Hallo meiden,

ik heb al een paar dagen pijn onder in mn rug, heeft iemand dat weleens eerder gehad tijdens de stimulatie periode??

Geplaatst

Hoi Lucky-t

ik zit ook in de stimulatie-fase, en voel ook van alles in mijn onderbuik en -rug. Alsof ik ongesteld ga worden, daar lijkt het een beetje op.

Maar je moet niet vergeten wat voor volume daar aan het groeien is, ik heb ongeveer 13 eiblaasjes die nu waarschijnlijk bijna 2 cm in doorsnede zijn. Dat neemt nogal wat ruimte in beslag.

Dus bij jou is er waarschijnlijk ook van alles aan het gebeuren daar!!

Nou succes meid!! We zitten straks als alles goed gaat samen op de bank. Ik duim voor je!

Liefs,

Anne

Geplaatst

heej trudy!

Ik heb ook alle 2 de keren last van mijn onderrug gehad. ja idd wat anne-t zegt het is nogal iets wat daar groeit.

en weet je al hoeveel follikels je hebt?

vandaag prik 1 gezet. op naar de volgende 34..

hou je het nog een beetje uit?

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hai Anne en Deesz,

ik weet nog niet hoeveel ik er heb dat heeft ze tijdens de uitgangsecho niet gezegd. Maar ik denk dat er meer dan de vorige keer heb dan want toen had ik nergens last van, ik had er toen 9 waarvan uiteindelijk 6 zijn geïnjecteerd. Idd wat anne zegt, een gevoel alsof je ongesteld gaat worden zo'n soorrt zeurende pijn onderin mn rug. Nou hopen dat ze dan gewoon goed aan het groeien zijn (ook niet te goed natuurlijk).

Verder gaat het prima, kan niet wachten tot donderdag, dan weten we meer.

@anne: gaat alles bij jouw ook goed??

@deesz: fijn dat de eerste er nu weer in zit, dan heb je weer het idee dat je er wat aan doet he. ik hoop zo dat het nu goed gaat bij jullie.

We gaan er voor dames, ONS jaar, niet vergeten !!!!!

Geplaatst

Ik had inderdaad ook last van wat vage klachten, niet zo gek want ook ik had ontzettend veel eitjes ( 20) dus daar zal het wel aan hebben gelegen, het betekend gewoon dat jouw lichaam druk aan het werk is :)

Geplaatst

Bedankt voor de geruststellende antwoorden meiden. Vorige keer had ik er maar 9 dus meschien dat het daarom nu zo anders voelt dat het er wellicht veel meer zijn.

Ik kan niet wachten tot donderdag, aahhhhh!!!!! En ondanks dat de punctie mij de vorige keer zo onwijs is meegevallen ben ik nu alweer zenuwachtig ervoor. Wat als het nu veel meer zeer doet?? En de vorige keer viel, nadat ze klaar waren, mn hartslag ineens van 120 terug naar 60, ik vond dat best eng en denk daar dus nu de hele tijd overna, zo van ja dalijk gebeurd het weer, en dan, ik mag niet in paniek raken........

Ik ga toch maar weer voor de relax tabletjes en de verdoving want anders flip ik geloof ik.

Geplaatst

Zelfs al valt een punctie mee, een pretje wordt het nooit natuurlijk!

Jij hebt van de 1e punctie al een beetje een schrikbeeld, niet om de pijn, maar wel omdat je hartslag zo snel daalde. Is toch eng.

Bij mij viel de 1e punctie ook mee (de 2e ook trouwens), maar toch word je wat nerveus als punctiedatum en tijd dichterbij komen. Logisch toch?

Als je je beter/meer relaxt voelt bij tabletjes en verdoving: gewoon doen!

Succes; hopelijk volgt er een hele mooie oogst uit!

Geplaatst

heej Trudy,

misschien helpt het niet echt om te zeggen maar de 2de keer deed wel behoorlijk wat meer pijn, Ik had dan ook rond de 20 follikels om aan te prikken.

Ook mijn hartslag deed raar maar dat komt omdat je van te voren gespannen bent!

en je bent in het ziekenhuis dus het komt allemaal goed!!

mijn 3de prik deed al minder pijn. begint alweer een gewenning te worden.

nou dames ga me aardappels avast schillen, moet vanavond naar me vriendin, even lekker bij kletsen!

suc6

liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo,

nou de eerste FM zit erop. Er zitten genoeg follikelblaasjes maar nog niet allemaal groot genoeg dus we spuiten nog even door en dan zaterdagochtend nog even laten checken. Wel raar want rechts zaten er maar een stuk of 6, en links wel 15. Het zal mij benieuwen hoeveel eitjes het gaan worden. Dus ik verwacht zelf dat maandag of dinsdag de punctie zal zijn.

Ik heb vrijdag de hele dag een bruiloft want mn neefje gaat trouwen, maar zoals ik al dacht toen ik de kaart kreeg denk ik dat ik die ga missen of gedeeltelijk ga missen. Maar dat maakt me niets uit het is voor een goed doel.

Wordt vervolgd....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden