Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames,

gisteravond zei ik tegen mijn mand: " ik heb te veel pijn in mijn onderrug, ik heb het idee dat ze hebben gesprongen.... en voila, van morgen voor de punctie echo gehad en jep de folik. waren kleiner geworden...helaas geen punctie, 3e ivf mislukt. Wat ze hebben gedaan is een IUI, maar tja de kans is zo klein.

Ik was na de 6e IUI zwanger geraakt daarom dachte de gync. dat het de mooeite waard was om vandaag het te proberen...

Goed weer wachten voor de volgende IVF.

Heeft iemand ervaring in het buiteland, is het de mooite waard om naar het buiteland te stappen?

Ik wens jullie veel succes en ik hoop dat een dag iedereen met een dikke buik rond kan lopen,

Liefs

Conchita

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Conchita, wat vreselijk balen zeg!!!! Wat zal je teleurgesteld zijn, maar wie weet lukt het toch met deze IUI... ik duim voor je!

Ik heb geen ervaring met het buitenland, maar lees wel hele goede verhalen over Leuven en over Dusseldorf...

@ janen en henne, veel succes morgen bij de terugplaatsingen.

En dat geldt natuurlijk ook voor alle punctie-dames (mooi woord!!) en iedereen die op controle moet.

Ik ga nu snel mijn bedje in, het is al weer veel te laat voor een normale werkdag morgen ;-)

Geplaatst

Meiden heel erg bedankt allemaal!!

Het gaat weer iets beter.

We zijn om 18:15 naar bed gegaan gisteren en vanmorgen ging de wekker weer om 6 uur.. Gelukkig voel ik me iets beter, dus ik ga hier op de zaak kijken hoe ver ik kom....

Chantal: Erg raar om te zien hoor die posi test. Vorig jaar tijdens de bloeding was ie ook posi, maar dat is een dag later gelijk misgegaan. We gaan er nu helemaal vanuit dat we de 2 eskimootjes in de vriezer niet nodig hebben.

Ikketje: Morgen de punctie!! Spannend hoor meissie. Heel veel succes.

Luna: Jij ook morgen de punctie.. Ik ga duimen dat Maart helemaal goed gaat komen aangezien jullie met z'n allen de bank heel erg warm gaan houden...

Moon: Hoe voel je je nu??? Is het mee of tegen gevallen???

Smile: Vandaag de TP!!! Laat je er 1 of 2 terug plaatsen...???

Conchita: Oh meissie wat erg! We denken aan je....Veel sterkte saampjes...

Vanessa: Ook bedankt! Hoe gaat het nou met jou???? Ik hoop dat je bloedwaardes snel goed zijn zodat je kunt beginnen...

Geplaatst

Net gebeld: om 14.45 uur is de terugplaatsing. Ben helemaal blij en opgelucht, dat hadden we na die koorts met oudjaar echt niet gedacht.

Weet nog niet hoeveel er bevrucht zijn en of we misschien wel cryo's hebben, dus ik zal me vanmiddag nog even melden met nieuws.

JOEPIEIEIEIEIEIE!!!!!!! :clap2:

Geplaatst

Hey Henne,

Wat een lekker nieuws zeg om de ochtend mee te beginnen. Veel succes vanmiddag en ik hoop voor je dat je veel eskimootjes zal hebben!!

Rest van de meiden --> Succes met waar jullie mee bezig zijn, de lijst is zo groot dat ik niet precies weet wie wat heeft. (Sorry)

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Hier gaat het redelijk. Ik ben erg benieuwd hoe mijn bloedwaardes op 2 maart zijn. Hiervan krijg ik op woensdag 4 maart tussen half vijf en half zes de uitslag van. Aan de hand van deze uitslag weten we wanneer we ongeveer weer kunnen beginnen. Ik hoop toch wel voor 1 mei de punctie achter de rug te hebben.

Het lastige is dat ik zo laag moet zitten met mijn suikerwaardes dat ik regelmatig een hypo krijg. Ik voel ze nu nog goed aankomen en ben dan gelukkig ook nog niet weggevallen ofzo. Wel is het een heel erg naar gevoel.

Op het moment is het zo druk op het forum dat ik niet alles bijgehouden krijg. Maar daar zal ik niet de enige in zijn.

Het is dan ook voor een ieder een spannende tijd.

Voor iedereen heelveel liefs, sterkte en een dikke knuffel!

Vanessa

Geplaatst

Supernieuws hier! Van de 10 eitjes zijn er 5 bevrucht! Er worden er vanmiddag 2 topembryo's, 8-cellig, teruggeplaatst en we hebben óók nog eens 3 die in de vriezer gaan! We zijn zóóóó blij!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Henne, ook supernieuws voor jou! Toppie! Ik zie je op het wachtbankje!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Elena; 02/03 gesprek met maatschappelijk werkster / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Marion / ms78 23 feb. intake ivf

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject Deca-fase:

Miepie80: 07/02 beginnen met Deca

Bitch1806: 16/2 beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Dees: 22/2 deca, 6/3 uitgangsecho. 3de icsi poging. samen met acupuntuur!

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject stimulatiefase:

Mamalou: 10/02 start Menopur

Annetje-tannetje: 12/2 start gonal-F, punctie 25/2?

Leonore: 18/2 derde follikelmeting (20/2 punctie?)

Ikketje: 12/2 eerste Glonal-F (geen deca gehad) 17/2 eerste FM

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM... 27/2 Punctie?

Lucky-t: 17-2 start Puregon, 26-2 1e FM (2e ICSI)

Punctie:

Smile: 17/2

Moon74: 19/2

Conchita: 19/2

Sofie: 20/2

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Krullie: 15/2 TP/ Testen 01/03

MichelleM: 18/2 TP, testen 05/3

Henne: 20/2 TP, testen 04/3

Jane: 20/2 TP/ testen 06/3

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

Ik heb de lijst ff aangepast. Henne, ik heb jou ook alvast op het bankje gezet, oke?

Geplaatst

Dank je wel MichelleM. Het is inderdaad vreselijk maar het is niet anders... accepteren en klaar staan voor de volgende...maar misschien gebeurt er een een wonder met deze IUI...

Conchita

Geplaatst

Hallo Dames,

Voel me vandaag erg kl#te, gister ruzie met mn man, door al die hormonen ontplof ik gewoon. Soms heb ik het gevoel dat ik er alleen voor sta... Hij is gewoon geen prater, vindt naalden maar eng, etc. Deze spanning kan ik er eigenlijk niet bij hebben.. Probeer me niet al teveel op te winden, maar tja, hormonen heb je niet in de hand. Het klinkt stom, maar ik kan niet wachten tot alles achter de rug is. Pijn in mn buik, misselijk van de antibiotica, vreselijk.....terwijl ik gister nog zo blij was dat er toch 8-9 folikkels gegroeid zijn.

Conchita; wat vreselijk balen zeg, wat een pech kan je hebben. Zo zie je maarweer, niks is zeker tijdens de ivf behandeling. Wie weet, is dit toch een kans voor jou (iui). Maar is je 3e kans nu echt voorbij? Ik dacht dat zolang je geen punctie doet, het niet meetelt? Je zal misschien wel de medicijnen voor de volgende keer zelf moeten betalen, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval succes, je weet maar nooit, wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Henne; wat fijn dat je straks een terugplaatsing hebt!! Spannend hoor!! Heel veel succes!

En alle meiden die nog bezig zijn, ook succes en veel geluk! Bedankt voor jullie reacties!!

Liefs Luna

Geplaatst

Jane en Henne veel succes met jullie terugplaatsing!!! Als ik lees dat het bij andere meiden is gelukt krijg ik veel energy van.

2009 wordt het jaar van de dikke buiken!!

Veel succes Dames!

Liefs,

Conchita

Geplaatst

Lieve Luna,

Ten eerste bedankt voor jouw ondersteuning. Ik ga kijken of het inderdaad onze 3e poging zonder punctie voorbij is.

Fantastisch dat jij gisteren 8/9 folik. had... veel kansen meid!!! Ik ga voor jou bieden.

Ten tweede Ik kan jou helemaal begrijpen. Ik heb ook problemen met de hormonen. Ik heb gisteren en vaandag ook ruzie met mijn man gehad. Soms voel ik ook dat ik alleen tegen de wind ben...

Gisteren na de vreselijke nieuws ging hij gelijk door naar het buiteland voor zijn werkt... Ik ben sinds toen alleen thuis... mijn schoonmoeder is bij mij geweest maar tja het is niet hetzelfde, zij is zeer lief maar het is niet hetzelfde, helaas woont mijn moeder woont niet in NL, soms mis ik haar verchrikkelijk... ik ben zo boos met mijn man... Ik weet nog niet hoe ik vanavond ga reageren als hij terug komt...

De stress en ruzies zijn niet goed voor de behandeling, dus we moeten zo meere mogelijk rustiger blijven en denken dat het binnenkort gaat lukken.

Veel success in de komende dagen.

Liefs

Conchita

Geplaatst

Voortraject Deca-fase:

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Punctie:

Smile: 17/2

Ikketje: 21/2

Luna27: 21/2

Voortraject tp cryo :

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

zag dat ik weer bij het voortraject stond, maar stond eerder al bij de punctie. Heb mezelf weer bij punctie gezet

@luna: heb jouw ook bij punctie gezet. Dat klopt toch??

Geplaatst

Jane, gefeliciteerd!!! Wat een mooie oogst. En twee topemmy's terug... Dat wordt spannend!!!

Wat hoor jij al snel of/dat er cryo's komen. Ik hoor dat pas over 2 weken (tegelijk met de uitslag van de bloedtest)...

Succes straks!

Groet, Michelle

Geplaatst

Oh Conchita, ik heb vanochtend helemaal over jouw berichtje heen gelezen in mijn blijdschap. Wat onzettend balen zeg, wat een nachtmerrie. Ik hoop heel erg dat de iui toch zin heeft, je weet het nooit.

Wat betreft de pogingen en de verzekering enzo. Volgens mij las ik laatst ergens dat de medicijnen sowieso altijd vergoed worden, op de site van Freya denk ik... Dus dan zou je met het ziekenhuis kunnen overleggen dat ze deze ronde als iui claimen bij je verzekering en dan hou je misschien nog wel een ivf over.

Luna en Conchita, van de eerste icsi ben ik compleet overspannen geraakt. Ruzies hadden we toen natuurlijk ook, erg gezellig. Ik heb me vaak in moeten houden om hem niks te verwijten, want je het 'ligt' wel aan hem natuurlijk. Je staat dan soms ook van jezelf te kijken.

Deze keer ging het gelukkig beter, maar nog steeds merk ik dat mijn vriend absoluut niet kan begrijpen hoe het voelt in mijn lijf. Je gaat er allebei op een andere manier mee om. Je man kan na een echo of punctie of negatieve test z'n spullen pakken, naar z'n werk vertrekken en z'n gedachten verzetten. Jij hebt altijd je lijf bij je dat je vertelt dat er iets niet goed is of wat dan ook. Als vrouw kun je het bijna geen moment loslaten en dat zal een man nooit kunnen begrijpen. Maar natuurlijk is het voor hem net zo spannend. Gisteravond was er niks op de wereld dan voetbal en kon ik met m'n zenuwen op het dak gaan zitten, maar toen vanochtend gebeld werd over de terugplaatsing werd ik wel even helemaal fijngeknuffeld. En het is ook vreselijk als ze maar langs de zijlijn toe moeten kijken terwijl jij van alles ondergaat en veranderd in een explosief jankend monster van de hormonen ;-)

Hou je taai meiden, jullie zijn hier niet voor niks SAMEN aan begonnen.

Liefs,

Henne

Geplaatst

@ Luna,

Het is allemaal nogal wat he, waar we doorheen moeten. En helaas is het ook vooral ons ding. Wij zijn er veel meer mee bezig dan onze mannetjes. Niet alleen omdat we de fysieke hormonen moeten prikken/slikken, maar ook omdat we allerlei veranderingen in ons lichaam voelen/denken te voelen. En leg dát maar eens uit... Zucht. Het is logisch dat dat voor spanningen zorgt. Dat speelt bij ons in ieder geval ook. Door al het 'gedoe' heb ik ook bovendien veel minder behoefte aan vrijen, terwijl dat normaal nog wel even een lekkere uitlaatklep was. Voor ons allebei :-) Nu hoopt het zich op tot frustratie en dat moet er zo nu en dan uit.

Je kunt je mijn reactie zeker wel voorstellen toen mijn man vorige week aangaf niet bij de terugplaatsing te kunnen zijn door een afspraak op zijn werk. :devil2: Gelukkig heeft hij zich later bedacht en was hij er toch gewoon bij, maar anders was én het huis te klein geweest én had hij op de bank mogen slapen :devil2::devil2:.

Volgens mij hoort het er allemaal een beetje bij, maar dat maakt het niet minder erg. En hoewel stress en spanning niet goed zijn voor het proces, kan ik me ook niet voorstellen dat het al te schadelijk is. Een beetje temperament is ook goed voor het vruchtje ;-)

Schrijf het maar lekker van je af en van mij mag je balen zoveel je wilt. Het is je goed recht!!

Groet, Michelle

Geplaatst

Hallo,

Wij zijn ook in feb begonnen. Hadden 11 feb ons intake gesprek voor IUI en afgelopen woensdag 18 feb hebben we de prik instructies gehad. Dan moet ik nu volgende week vrijdag 27 feb voor de eerst echo.

Dan maar hopen dat het allemaal goed is.

Greetz Tam

Geplaatst

Hey Michelle,

Bij mijn ziekenhuis vertellen ze het meteen per telefoon, heel fijn. ik kon ook meteen vragen stellen en daar kreeg ik meteen antwoord op.

Vanmiddag om 14.00 uur is de TP!

Hoe gaat het met jou?

Liefs,

Jane

Geplaatst

@ Luna: het valt niet mee zo'n behandeling. Het hakt er gewoon heel erg in. Ook is het emotioneel ingrijpend.

Wij zijn nu al een jaar bezig, en nu gaat het voorspoedig met de behandeling. Ik reageerde ook heel erg op de hormonen, ook wij hadden heel vaak ruzie. We hebben zelfs overwogen om even tijdelijk uit elkaar te gaan. Gelukkig is het niet zo ver gekomen. Wel hebben we hulp gezocht van een psycholoog, dat heeft heel erg de lucht geklaard.

Mijn vriend is geen prater, da's soms heel lastig. Gelukkig is dat wel enigszins verbeterd, ook door de gesprekken met de psycholoog.

Ook heb ik tijdens de behandeling acupunctuur gedaan. Daardoor had ik totaal geen last van de hormonen, echt ongeloofelijk. Ik voel me zoveel beter nu!

Schrijf het maar lekker van je af hier! Sterkte ermee!

Take care,

Jane

Geplaatst

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik krijg er gewoon tranen van. Zoveel begrip..terwijl we elkaar niet eens kennen. Het is toch wel "fijn"om te horen dat niet alleen wij onderling spanningen hebben. . Ik loop ook bij een psycholoog en daar ben ik heel blij mee. Jammer genoeg wil mn man niet mee. Voor de mannen is het inderdaad ook niet makkelijk, ik probeer hem ook bij alles te betrekken, maar ja soms weet ik het ook niet meer.

ikketje; ja dat klopt, morgen is de punctie!

conchita; bedankt voor je reactie, hou je taai, ik bid ook voor jou, jullie allemaal trouwens!

Henne, Michelle en Jane; jullie ook bedankt voor je reactie's, heel herkenbaar allemaal wat jullie hebben geschreven .

Nou veel liefs ik hou jullie op de hoogte!!

Geplaatst

Jippie, vandaag terupplaatsing gehad van twee emmy's!! Het waren helaas geen toppertjes en we hebben ook geen cryo's.....maar dat mag de pret niet drukken, we gaan er helemaal voor!!!

Het wordt lekker druk op het bankje!!

Sofie, hoe was de punctie? Alles goed gegaan?

Succes allemaal!!!

Voortraject Deca-fase:

Punctie:

Ikketje: 21/2

Luna27: 21/2

Voortraject tp cryo :

Wachtbankje:

Smile: 20/2 TP, testen 7/3

Zwanger 2009 :

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden