Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Sofie, ik heb de babykamer in gedachten alweer ingericht. Ja, hoop doet leven toch? En je bent tenslotte toch ook bezig met het hopelijk krijgen van een kindje, dan is het heel natuurlijk dat je hierover nadenkt. Als het mislukt stort je wereld sowieso in. De teleurstelling wordt er echt niet kleiner van als je nu niet fantaseert. En dat fantaseren maakt deze weken wel leuker en dragelijker. Dus gewoon lekker doen! Ik ga voor de tweeling dus kom uit op 19 oktober. Prachtige datum :tongueP:

Jane wat lijkt het me vreselijk om geen terugplaatsing te hebben. Dan krijg je helemaal niet eens een echte kans, brrrr... Hoop echt zo voor je dat jullie die kans deze keer wel krijgen. Wat is het dan nog spannend zeg, tot vrijdag!

Michelle toi toi toi vanmiddag!! En Maatje morgen!

Groetjes van een hypere Henne (wat tien eitjes al niet met je doet haha, nu maar hopen dat het vrijdag geen enorme domper wordt)

Geplaatst

Neen hoor Henne, blijven geloven !

Heb je niet veel pijn dan? Ik kon vorige keer amper stappen, ja als een omaatje de dagen na mijn punctie. Gyn heeft vanmorgen gezegd dat ik waarschijnlijk sowieso (net als vorige keer) narcose moet hebben met mijn vele eitjes. Ik kan dat alleen maar toejuichen.

Ja eigenlijk heb je gelijk hé, of je nu wel of niet of veel of weinig fantaseert, als het mislukt gaan we sowieso de dieperik in...

Goed idee om dus eigenlijk heel veel te gaan hopen!

Hou je goed

Geplaatst

Na de vorige punctie heb ik vier dagen enorme buikpijn gehad. Kon vooral moeilijk zitten, opstaan en lopen. Deze keer helemaal geen last van. Gisteren wel behoorlijke spierpijn in m'n buikspieren en vandaag wat vage 'menstruatiepijn'. Had maandag speciaal acupunctuur gehad tegen de pijn en kennelijk heeft dat geholpen he :-D Geweldig toch wat een paar van die naaldjes kunnen doen!

Ik wens je superveel succes vrijdag. Het is wel een hele volle bak zo bij jou in je buik hihi, een hele kinderboerderij zoals mijn vriend dat even opmerkte tijdens de echo. Nog even volhouden voor een goede opbrengst meid!

Geplaatst

Hallo allemaal, en ook nieuwe dames: welkom!!

Ik heb goed nieuws uit het ziekenhuis: van de 8 eitjes zijn er 6 bevrucht. Jippie!!! Hopen dat dat een aantal cryo's oplevert...

Verder is er 1 topper terug geplaatst. Ik had stiekum gehoopt op 2, maar het beleid bij het AMC is bij een eerste poging t/m 34 jaar 1 eitje TP mits van topkwaliteit. En dat was dus het geval. Nu begint het lange wachten dus... Ik ga morgen weer naar de acupuncturist; zal eens vragen of hij de emmy niet kan vastprikken in mijn baarmoeder :-)

Testen via bloedonderzoek op 5 maart, de trouwdag van mijn ouders. Als dat geen voorteken is....

Succes allemaal!!!

Michelle

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Marion / ms78 23 feb. intake ivf

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject Deca-fase:

Miepie80: 07/02 beginnen met Deca

Bitch1806: 16/2 beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Dees: 22/2 deca, 6/3 uitgangsecho. 3de icsi poging. samen met acupuntuur!

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject stimulatiefase:

Mamalou: 10/02 start Menopur

Annetje-tannetje: 12/2 start gonal-F, punctie 25/2?

Smile: 14/2 eerste follikelmeting

Leonore: 18/2 derde follikelmeting (20/2 punctie?)

Ikketje: 12/2 eerste Glonal-F (geen deca gehad) 17/2 eerste FM

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM... 27/2 Punctie?

Lucky-t: 17-2 start Puregon, 26-2 1e FM (2e ICSI)

Punctie:

Jane: 17/2

Henne: 17/2

Moon74: 19/2

Conchita: 19/2

Sofie: 20/2

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Maatje1980: 07-02 TP / Testen 19-02 dmv thuistest

Otjes: 4/2 IUI / testen 20-2

Krullie: 15/2 TP/ Testen 01/03

MichelleM: 18/2 TP, testen 05/3

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Geplaatst

Hallo Michelle, super ! Dat is een mooi resultaat hé seg. Nu proberen zen te zijn, en goed te rusten. Het lange wachten en duimen is aangebroken.

Geplaatst

Hey Michelle, het lange wachten is voor jou begonnen, spannend hoor, heel veel succes en blijf vooral lekker zitten op het wachtbankje!!

Geplaatst

Goed nieuws Michelle!

Hopelijk kom ik vrijdag gezellig bij je zitten op het bankje!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Wauw! Super nieuws Michelle.

Wat mag je trouwens pas laat testen....ik mag de 4e al een thuistest doen als alles vrijdag goed gaat. Het blijft raar, al die verschillende procedures.

Tot vrijdag op het bankje :-)

Geplaatst

hahaha Henne, tot vrijdag ;-))))

Ik denk wel dat ik stiekem al een of twee dagen eerder test hoor, dat moet toch geen kwaad kunnen... Bij ons zeggen ze dat als het niet gelukt is, je meestal 15 dagen na de punctie al ongesteld wordt. Afwachten dus.

Groetjes, Michelle

Geplaatst

Jeeetje meiden wat zitten jullie met veel tegelijk ongeveer gelijk op in de behandeling! Spannende tijden voor iedereen! Gelukkig de laatste weken weer wat zwangeren, laten we vooral doorgaan met die positive flow! Ik ga keihard voor iedereen duimen hier, veel sterkte allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Michelle, we worden vrijdag tussen 10 en 11 gebeld.......

Tis megaspannend!

Geplaatst

Hallo allemaal,

wat een actie zeg! Vanmiddag in het ziekenhuis geweest voor de 3e fm; er zijn nu rechts 2 grote follikels en links 2 kleinere. BMS is 10mm. Vrijdag heb ik de punctie (met een roesje). Ik hoop dat het lukt met 2 follikels die groot genoeg zijn. Ik moet nu ovitrelle injecteren en dan morgen eens een dagje geen prikken - ook wel fijn.

Alle meiden op de bank - hou m warm! Ik hoop tot binnenkort! Iedereen heel veel succes in deze spannende tijd...

x leonore

Geplaatst

Lieve Dames,

Bedankt voor jullie ondersteuning en mooie berichten!!

Ik hou jullie morgen op de hoogte. Het is met alleen 2/3 folik. zo spannend.

Veel succes voor iedereen.

Saludos

Conchita

Geplaatst

Mogge meiden...

Hier nog geen nieuws te melden en geen ongi te zien.

Ik wilde gister testen, maar het mannetje nog niet en ik wilde vanmorgen niet testen.

Mocht het dan negatief zijn ga je toch weer helemaal gebroken naar je werk toe.

Misschien dat we vanmiddag testen, ff kijken.

Heel eng allemaal na de miskraam van vorig jaar...

Enige verschil nu is dat er geen ongi is, dat mijn borsten in de fik staan en dat ik vanmorgen bijna m'n wc ongespuugd heb van de misselijkheid.

Zelfs met een plastic zakje naast me in de auto naar het werk gereden.

Ik hou jullie op de hoogte!

ff wat reacties:

Henne...Hoe gaat het vandaag???? Nog een dag en dan de TP... Er is zat plek op de bank...

Jane.. jij ook al zoveel eitjes! Super goed hoor...We duimen voor je dat er nu wel een TP gaat komen..

Sofie.. Nog een dag en dan de punctie.. het wordt lekker druk op de bank...

Michelle.. En? Zit je lekker op de bank?? Ik hoop voor je dat de tijd een beetje snel zal gaan en dat we zo in maart zitten. In het erasmus wilde ze bij mijn 1e poging ook 1 eitje terugplaatsen.. Hopelijk blijft jouw eitje lekker plakken!

Conchita.. Welkom hier!!!

Dani..hahaha vindt het leuk dat jullie zo meeleven allemaal.. echt toppie!!Hoe gaat het met jouw kleine??

Luna.. Succes vandaag met de eerste FM!

Leonore..Tuurlijk houden we de bank warm! Het wordt gezellig druk met z'n allen..

Geplaatst

hoi meiden,

wat spannend allemaal! sofie en leonore, vandaag de punctie, maatje testen...

ik heb nog geen nieuws, ga morgen weer voor de 2e FM. waarschijnlijk dinsdag de punctie.

ik vind het reuzespannend en hou expres een beetje afstand, bang om de positieve flow te onderbreken...

x mamalou

Geplaatst

Leonore, spannend hóór vrijdag de punctie. Ik had ook een roesje gekregen en dat voelde heel fijn. Hoe laat moet je morgen?

Maatje, wat een spannend dagje voor jou zeg! Als ik dit zo allemaal lees gaat het helemaal goedkomen. Enne, knap hoor dat je nog

niet hebt getest. Kan me wel voorstellen dat je de dag ook nog een beetje door wil. Ik neem trouwens graag jou plekje over op het bankje!

Succes met testen.

Conchita, welkom hier en veel succes morgen met de punctie. Er hoeft er maar 1 goede tussen te zitten.

Sofie, nou jij wordt morgen ook eindelijk verlost van je vele eitjes. Ging het goed met de Pregnyl vannacht?

Aangezien er heel veel gebeurt wil ik iedereen heel veel succes en geluk wensen!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Wauw Maatje dat klinkt wel erg hoopvol, spannend zeg! En wat knap dat je tot vanmiddag kunt wachten met testen. Ik duim voor je!!!

Hier vanochtend wat minder. Had bij wakker worden enorme buikpijn, kramp, alsof ik ongesteld moest worden. Beetje vreemd want gister had ik nauwelijks ergens last van. Misschien toch te veel gedaan daardoor en te weinig gedronken? Ik ga nu nog even slapen, als het niet minder wordt het ziekenhuis even bellen. Maar ben niet aangekomen en ook niet erg misselijk ofzo. Ben zelf bang dat m'n baarmoederslijmvlies aan het afbreken is omdat ik pas morgen met de progesteron moet beginnen. Hoe dom kun je denken :-S

Voor iedereen die vandaag een meting of punctie heeft: veel succes!

Henne

Geplaatst

Hoi meiden,

ff update bij mij..... zoals jullie weten gaan wij voor eiceldonatie. Afgelopen dinsdag met onze engel naar het UMC (utrecht) geweest en daar een intake gehad. Superrrr leuke dokter en zowel wij als onze engel staan er positief in!!

Alles is in gang gezet, volgende week donderdag heeft onze donor een intake met de maatschappelijk werkster en wij de maandag daarop. Dan moeten we nog wachten tot na de 3e donderdag van maart om groen licht te krijgen. Alle neuzen moeten dezelfde kant opstaan, dat is juridisch zo vastgesteld in dit fijne regelland.

En dan....... in april aan de bak!! YEAH!

@ Maatje, meid ik hoop op positief nieuws!! Toi toi toi......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Goeiemorgen

Wat een drukte hier hé.

Daan wat spannend voor je, ik heb ook nog nooit voor de geplande tijd getest maar ik ken het gevoel van zenuwen :) Succes !!!

Idd voor mij morgen punctie, ben lastig en heb echt last van de pijn nu. Nog 1dagje op het werk, alles geven ...

Vannacht om 2u pregnyl gezet in een roes maar meegevallen, niet veel last gehad.

Nou meisjes ik weet niet wat vandaag de verschillende acties zijn maar iedereen succes sterkte en geduld

Geplaatst

Sofie; Veel succes morgen met de punctie meid! Zal aan je denken

Elena; Goed nieuws! Fijn dat jullie en donor hebben kunnen vinden meid!

Leonore; ook jij morgen veel succes met de punctie. Ik heb ook een roesje gehad en dat zorgt ervoor dat de pijn meevalt.

Henne; jij mag bijna het bankje op!! Houdt hem maar lekker warm voor alle andere meiden en blijven zitten hoor!

Iedereen, teveel om op te noemen, heel veel succes met metingen, puncties echos, tp en wachten!!

Geplaatst

@ Sofie en Leonora Heel veel suc6 morgen met de punctie...

@ Henne Spannend voor jou is het bijna zover en dan het moment waar we allemaal op wachten de TP.... rustig aan en hoop dat je het wachtbankje goed warm houd voor de rest van de dames...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden