Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lucky

Ja we lopen gelijk op, leuk zeg!! mijn vorige poging is bij mijn eerste FM meteen stop gezet, dus ja dat was eigenlijk geen eens een poging, heb ook geen punctie gehad toen... Morgen heb ik mijn 3e Fm en tevens als het goed is de laatste en als alles mee zit mag ik maandag voor de punctie, spannend....!!!!

Jij ook heel veel suc6 meid, en hoop dat we gauw saampjes op de wachtbankt zitten...

@ anne

Minder dat je een pijnlijke punctie heb gehad, hoop dat de pijn al minder is, en nu op naar de TP....

@ Mamalou hoop op veel bevruchte eitjes, suc6 meid

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey meiden,

valium, dat had ik moeten vragen! ik weet nog dat ik dat kreeg na de BBZ en ik was gelijk verslaafd. helaas kreeg ik daarna alleen maar paracetamol.

anne, wij gaan gelijk op, ook ongeveer evenveel eitjes! morgen horen we de uitslag en zaterdag hopelijk een terugplaatsing.

we hebben ook ICSI gekregen. snap alleen niet goed waarom. Als antwoord krijgen we dat er dan mee kans is, nouja, elke stap die meer kans geeft; kom maar op!

mijnbaby, succes morgen!

henne, hoe voel je je?

x mamalou

Geplaatst

He mamalou,

ik mag zo bellen! Om half 10, jij ook, want ik begreep dat jij ook in het VU loopt! Straks zitten we samen in de wachtkamer!! Dat zou toch apart zijn.

Nou, ik hoor het straks wel van je.

Hoe gaat het met jouw buik vandaag? Ik had bij de 1e punctie ook zo'n bij elke scheet die langskwam, volle blaas, en ja die grote boodschap vond ik toen ook geen pretje! Maar daar heb ik nu geen last van. Wel nog een een strak gevoel in mijn buik, vannacht weer slecht geslapen. Maar goed, ben wel erg beniewd straks!

Van de tp heb ik nog nooit iets gevoeld! Succes!

Mijnbaby en Lucky, jullie komen als het goed is net na ons op de bank, gezellig!!

En hoe gaat het met de dames die bijna mogen testen? Volgens mij is Krullie de eerste. Hou je het nog uit?

En iedereen natuurlijk weer erg veel succes en geduld enzovoorts!

Liefs,

Anne

Geplaatst

hey anne, wat toevallig!! en jij weet het al, ik hoor het om 10 uur. mijn vriend/man belt..

nou, dat zou wel heel gek zijn om elkaar in het VU te zien :)

bij de vorige keer (1 eitje) ging ik mee en toen was mijn vriendin vlak daarvoor voor een echo geweest (zij had daar IUI gehad) en ik kwam iemand tegen van school van vroeger. het wordt nog eens een gezellige ontmoetingsplek daar :)

ben een beetje hyper, want ben opeens best heel zenuwachtig!

x sas

Geplaatst

Anne en mamalou wat spannend!!! Ik hoop op heel goed nieuws. Tot snel op het bankje!

Mijnbaby en Lucky jullie hebben vandaag toch weer een meting? Veel succes!

Op de bank wordt het nu spannend. Nog twee nachtjes tot de eerste test. Heb zelf het gevoel dat ik er voor het testen af ga donderen. Veel pre-menstruatieachtige klachten, maar ook wel wat rare dingetje met eten en geur. Tussen hoop en vrees hier. Maar gelukkig tussen 13 hele lieve meiden die precies weten hoe het voelt en me stevig vasthouden!

Henne

Geplaatst

heee henne, het lijkt mij dat het ook steeds spannender wordt. de fase voor zwangerschap, maar daarna ook zeker niet minder!

hier hebben we net te horen gekregen dat we een terugplaatsing hebben. Ze gingen niet vertellen hoeveel embryo's of delingen dat horen we morgen van het VU. Ze maken het wel spannend en eigenlijk vind ik het belachelijk. alsof ik dat erbij kan hebben nu!

het lijkt ook wel dat ik sinds de punctie, en sinds ik progesteron bolletjes inbreng, ik een stuk agressiever en opgefokter ben. het lijkt ook wel of er steeds dingen gebeuren waar ik goed boos om kan worden!

nouja, ik ga maar even yoga doen, misschien dat dat helpt :)

x mamalou

Geplaatst

Mooi dat er morgen een terugplaatsing plaatsvindt!!!!

Wel vervelend idd dat ze je er verder niets over willen vertellen...het is al zo slopend...

Maar...het belangrijkste blijft dat je morgen een ukkie aan boord krijgt!

Kunnen we elkaar mooi afwisselen op het wachtbankje...als ik het dan tenminste al weet...;)

Succes morgen en mijn ervaring van de TP is...'oooh, is het al gebeurd'...

Geplaatst

Jaaaa, goed nieuws hier!! Weer twee terugplaatsingen. Nog wel even spannend he, hoeveel er zijn gaan delen en of je misschien wel cryo's hebt. Maar dit heb je in ieder geval binnen (morgen letterlijk hihi). We hebben nog plek zat hoor, we zitten er nog maar met z'n vijftienen ofzo, gewoon ff inschikken hihi.

Geplaatst

Hey Mijnbaby goed zeg! Echt super dat het deze keer wel doorgaat. Dus vanavond de laatste prikken, ook erg fijn. Alvast veel succes maandag he!

Geplaatst

mijnbaby, gefeliciteerd! eindelijk!

anne, jij weet dus ook nog niet hoeveel embryo's. jij had ook ICSI toch? misschien ligt het daaraan.

weet jij hoeveel je er teruggeplaatst krijgt? Ik heb daar ooit wel met mijn arts over gesproken, maar we hebben toen geen afspraken gemaakt wat er gebeurt als er bijvoorbeeld 2 gemiddelde kwaliteit emmies bij zitten.

ik had net trouwens een ongelofelijke pijn in mijn onderbuik, alsof het in brand stond! het duurde echt wel eventjes, maar het is plotseling weer weg ook...

nouja, mischien een naschok van de punctie :)

Geplaatst

@mijn baby:

spannend maandag de punctie !!! Ik hoor morgen waarschijnlijk wanneer de punctie zal zijn, maar ze dachten maandag of dinsdag.

welk ziekenhuis ben jij onder behandeling?

Geplaatst

Dames bedankt, voor jullie lieve reacties!!! Ben ook onwijs blij!!! Vandaag laaste spuitjes en dan morgen de Pregnyl....

@Lucky ik loop zelf in het UMC Utrecht, en jij? we lopen wel gelijk op he.... we zijn ook nog eens even oud hahah...

@ Suc6 morgen mamalou!!!

Geplaatst

Mamalou, jij morgen de TP! Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen??

Hoi Daan,

ik zou zelf wel 2 willen terug laten plaatsen, omdat er dan toch meer kans is op een zwangerschap. Ik heb er wel eens met mijn arts over gepraat, maar er is niets besloten. wel was er een richtlijn dat boven de 34 en na de 2e ivf er wel 2 eitjes terug worden geplaatst. nouja, en ik ben over 10 dagen jarig, en dan word ik 34.

ik wilde niet op de zaken vooruit lopen en dus heb ik het er niet meer over gehad. en om nu morgen op mijn hoofd te gaan staan dat ik 2 emmies terug wil plaatsen... dat gaat tegen het advies in van de arts.....

dus al met al denk ik dat het er toch 1 wordt.... terwijl ik wel steeds 2 in mijn gedachten had.

we zullen zien morgen!

x mamalou

Geplaatst

hi mamalou,

ik heb het idee dat jij als een van de eerste was begonnen in februari met de ivf en dat je nu bijna als een van de laatste de tp hebt. Heel veel succes morgen en die lange voorbereiding is vast heel goed geweest. hoe voel je je? ik heb alweer een week achter de rug sinds de punctie (wat lijkt dat lang geleden) en 4 dagen sinds de tp. moet nog heeel lang wachten voor ik de test mag doen op 10 maart. leuk dat we vanaf morgen samen (met z'n15en ofzo) op het wachtbankje zitten. het zit lekker vol - heel fijn!

zet 'm op morgen! ik hoop dat het allemaal heel goed gaat en boven verwachting is.

x leonore

Geplaatst

hoi leonore,

ik heb ook het idee dat jullie allemaal veel sneller gaan! :) nouja, het is wel een paar dagen uitgesteld omdat het niet zo snel ging. hoop dat we er ook uit komen wat betreft aantal embryo's. daar is nogal wat vaagheid over.

10 maart ben ik jarig, dus een heel mooie dag :)

wij mogen de 13e testen, op een vrijdag, de dag dat we ook in ondertrouw zijn gegaan :)

Geplaatst

Weer allemaal goede berichten hier; tp, punctie... de maartbank zit gelukkig nog niet vol, dames (en anders schikken we in).

Ben benieuwd naar aantal teruggeplaatste emmie's, laten jullie het snel weten?

Mijnbaby, mooi dat er nu wel een punctie volgt. Succes! Overige dames die nog punctie in 'het vooruitzicht' hebben: sterkte, hopen dat het meevalt en op naar een mooi resultaat...

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Elena; 02/03 gesprek met maatschappelijk werkster / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Marion / ms78 17 maart telefonisch afspraak over uitslagen zaad. Beslissing ivf of icsi

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

draakje: nu kijken waar we de vierde icsi gaan starten!

Voortraject Deca-fase:

Bitch1806: 16/2 beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Dees: 22/2 deca, 6/3 uitgangsecho. 3de icsi poging. samen met acupuntuur!

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject stimulatiefase:

Lucky-t: 17-2 start Puregon, 28-2 2e FM (2e ICSI)

Miepie80: 21/2 start Puregon, 02/03 2e FM

Punctie:

Mamalou: 25/2

Annetje-tannetje: 25/2

Mijnbaby: 02/03

TP:

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Wachtbankje:

Krullie: 15/2 TP/ Testen 01/03

MichelleM: 18/2 TP, testen 05/3

Henne: 20/2 TP, testen 04/3

Jane: 20/2 TP/ testen 07/3

Smile: 20/2 TP, testen 7/3

Honeybee: testen 07-03

Linda27: testen 09-03

Luna: 24/2 TP, testen 9-03

Moon74: 22/2 TP, testen 9/3

Leonore: 23/2 TP, testen 10/3

Sofie: 23/2 TP, 2 emmies testen 10/03

Ikketje: 24/2 TP, testen 10-03

Popje: 25/2 TP, testen 10-03

Gerreber: 25/2 TP, testen 11-03

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

Hoi allemaal,

Heb even een tijdje wat afstand genomen... net weer begonnen met werken na een paar maanden verlof en vooral héél moe geweest van de decaspuiten :unsure:.

Spannend hier, al heel wat meiden op het wachtbankje... ik hoop eind volgende week / begin vd week erop bij jullie aan te mogen schuiven ;-).

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ontzettend veel succes voor degenen die op het wachtbankje zitten!!!!

Miepie80:ik ben begonnen met mijn 1e IVF. Ik gebruik nu een neusspray (synarel) en heb op 13 maart mijn 1e echo-controle. Ik zit dus nu in het voortraject.

Groetjes,

Gorgi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden