Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Linda, ik kan geen woorden neerpennen die jou gaan troosten, ik vind het vreselijke voor je ... voor jou en je partner. Het is ongelooflijk rottig, probeer kwaad te zijn, triest te zijn, alles wat nodig is om het te verwerken en weer op een rij te plaatsen. Geef jezelf tijd om aan de volgende stap te denken ... Verzorg je goed, heel heel erg veel sterkte meisje en ik hoop als de tijd rijp is dat je een goed gesprek hebt

• Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Linda,

Shit, wat balen! We leefden allemaal met je mee naar de testdag en nu leven we nog steeds met je mee, met het slechte nieuws. Je had je nog zo verheugd! Heb je wel een leuk weekend gehad? Was het niet je man's verjaardag? Wat een domper!

Je was de eerste in het rijtje en je zou ons het goede voorbeeld geven... Succes morgen met het gesprek. Probeer positief te blijven en naar de toekomst te kijken. ;-(

x leonore

Testen:

11-2: Champietal - 1e IVF - TP 1

16-2: Kris - 1e IVF - TP 2

19-2: Maatje - 3e ICSI - TP 2

20-2: Otjes - 3e IUI

Geplaatst

Oh Linda..... jeetje meissie...

We denken aan jullie!

Testen:

09-2: Linda - 9e IUI

Geplaatst

@Linda; neeheee! Balen meid, neem de tijd om dit weer een plekje te geven. Sterkte met het verwerken van deze tegenslag.

@Champietal; voor jou is het toch morgen de grote dag. Je zit nog lekker op het bankie en volhouden hoor!! Ik duim voor je meid, het zou toch een heerlijk begin van 2009 zijn?!?!?

Hou vol meiden!

Liefs,Gerreber

Geplaatst

@ Linda, jeetje meid, wat balen weer. Veel sterkte met het verwerken!!!

Bij gaat het prima. Ik mag morgen testen. Ik ben niet echt zenuwachtig en op dit moment denk ik ook dat het niet goed zit. Misschien is dat ook om mezelf te beschermen, omdat dan de klap wat minder is. Ik weet het niet.

We wachten gewoon af en morgenmiddag weet ik de uitslag.............

Geplaatst

Da's geen mooi begin van de maand. Balen Linde. Jullie hebben al zoveel teleurstellingen achter de rug, ik had het je zo gegund. Veel sterkte.

Champietal, hou je taai vandaag (en morgen)!

Henne

Geplaatst

Champietal, hoe laat kun je in het zh terecht voor de test? Succes morgen!

Geplaatst
Champietal, hoe laat kun je in het zh terecht voor de test? Succes morgen!

Ik moet 's ochtends mijn bloed laten prikken en dan kan ik vanaf drie uur gebeld worden door het ziekenhuis. Wel weer balen, want ik hoor altijd de uitslag als ik op mijn werk zit. Vorige keer was ik echt zo verdrietig en dan ben ik het echt aan het ophouden tot ik in de auto zit naar huis toe!!

Geplaatst

Jee dat is ook wel vervelend als je dan slecht nieuws krijgt terwijl je op het werk zit, dat maakt het vooruitzicht op de uitslag ook wel weer extra spannend voor je, bah, maar goed positief blijven dus kop op, ik zal in ieder geval aan je denken morgen en keihard duimen.

En Kris voor jou komt de testdatum ook steeds dichterbij nu, spannend meis, lekker op het bankje blijven plakken hoor!

Geplaatst

Hallo Dames,

Heel erg bedankt voor jullie medeleven en het duimen. Zonder mensen die met je meeleven kan je heir niet doorheen komen. Mijn beste vriendin zit in een soort gelijke situatie, zij zitten midden in de ICSI. We hebben dus erg veel steun aan elkaar. Andere mensen bedoelen het allemaal goed, maar weten toch neit goed hoe jij je voelt. Deze keer hadden mijn man en ik eigenlijk de hele tijd een heel goed gevoel bij de IUI, totdat ik richting het weekend al last begon te krijgen van mijn onderbuik. Toen heb ik me al een beetje (onbewust) erbij neergelegd dat het weer mislukt was. Nu ga ik met frisse en goed moed aan de komende IUI beginnen.

Vanmorgen ben ik dus bij de dokter geweest. Vanaf vanavond moet ik iedere dag een halve ampul Fostimon gaan spuiten. (Heeft er iemand ervarig met Fostimon, ik had er nl nog niet van gehoord.) Maandag moet ik dan voor een echo gaan om te kijken hoe groot en evt hoeveel follikels er zijn. Hopelijk niet te veel, want dat gaat de IUI natuurlijk niet door. Ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat. Heb mijn man al gezegd dat ik misschien wat last ga krijgen van bijwerkingen, is hij alvast voorbereidt.

Champietal veel succes morgen, laat je ons wat weten?

De volgende testdatums komen nu ook al langzaam in de buurt. Iedereen succes met op het bankje te blijven zitten.

Ik moet ook iedere keer s'morgens vroeg bloedprikken in het zieknhuis en dan na 14:00 uur bellen voor de uitslag (als ik dan nog niet ongi ben geworden). Wel raar en vervelend dat je dat zo moet horen en dan ook nog eens zonder je partner.

Dani hoe gaat het met jou, nog last van kwaaltjes?

Groetjes Linda

Geplaatst

Linda wat fijn dat je het gesprek achter de rug en nu in ieder geval weet hoe je nu weer verder kunt, maar vergeet jezelf niet tijdens al dat klussen, nu is ook het moment aangebroken om jezelf eens lekker te verwennen hoor, dat heb je inmiddels wel verdiend! Met je vraag over Fostimon kan ik je niet helpen, ik heb er ook nog nooit van gehoord. Met mij gaat het goed hoor, weinig vervelende kwaaltjes gelukkig.

Champietal, ik zal vandaag aan je denken, sterkte met het wachten op het bewuste telefoontje!

Kris voor jou komt de testdatum nu ook steeds dichterbij, hou je het wachten nog goed vol?

Geplaatst

Champietal, spannend vandaag!!! Duim duim duim

Linda, ben blij te lezen dat het weer een beetje beter met je gaat.. rustig aan he...

Kris, hoe gaat het met je??

Hoe gaat het met de rest van de meiden....???

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik heb ff gegoogled en kwam hierop. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Fostimon 75 IU is een zwangerschap stimulerende stof. die de eierstokken aanzet tot rijping van eicellen. Fostimon 75 IU is uitsluitend op recept verkrijgbaar en mag alleen worden voorgeschreven door gynaecologen. Fostimon wordt geleverd in verpakkingen van 1 ampul Fostimon en 1 ampul oplosmiddel. Fostimon wordt onder de huid ingespoten met een ragfijn naaldje

Voor wie is Fostimon?

Fostimon wordt gebruikt door vrouwen, die een beperkte of geen eisprong hebben of bij vrouwen die In Vitro Fertilisatie (IVF, ICSI) nodig hebben.

Klik hier voor de Fostimonbijsluiter (PDF 1,8Mb)

Ik ben nog aan het wachten. Kan de 20e pas testen. Raar, want dat is dat 17 met de IUI-dag meegerekend. Denken jullie dat ik al eerder resultaat kan zien als ik eerder zal testen. En op welke dag zou dat dan kunnen? Ik neem aan twee weken na de IUI.

Zeer vervelend als je het via de telefoon moet horen. Heb ik bij allebei mijn IVF pogingen gehad. De eerste keer zat ik op mijn werk, de tweede keer heb ik vrij genomen van mijn werk en thuis met mijn mannetje het 'verdict' afgewacht. Dat is wel zo prettig.

Succes meiden.

Liefs

Geplaatst

Champietal jij zit nu waarschenlijk in het zh maar ik denk de hele ochtend aan je. Ben erg benieuwd laat aub meteen weten als je wat hoort he!!

Met mij gaat goed. Ik voel totaal niets!!!! Ook geen ongi klachten geen gevoelig borst NIETS!! Ik weet niet of het goed teken is.

Spannend!!!

Geplaatst

Hi Meiden,

Thanks dat jullie aan mij denken.

Vanochtend weer wat bloed geprikt en vanmiddag laat de uitslag.

Nog steeds geen goed gevoel. Ik heb echt een ongi gevoel in mijn buik

Een beetje erg balen................

Ik hou jullie op de hoogte!!

Geplaatst

Champietal, nog ff volhouden!!

Geen bloed geeft moed heb ik hier wel eens gelezen en iedereen duimt onwijs voor je.

Wat er ook uit mag komen, we denken aan je...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Heee Chantal,

Gluur eventjes of je al iets meer weet..... zoals alle meiden duim ik ook heel hard voor je hoor!! Nog even volhouden en hopelijk heb je een positief resultaat. Moest er maar weer eens van komen niet?!!

Toi toi toi

xxxx

Elena

Geplaatst

Champietal!!

Zoals alle andere meiden, duim ook ik voor je! Het is een goed teken dat je nog niet ongesteld bent..

Blijf moed houden meis, wie weet is het raak!!

Liefs, Gerreber

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Wat ben ik blij dat jullie hard zijn gaan door duimen zeg.

Ik kreeg een uurtje geleden het antwoord:

IK BEN ZWANGER!!!

Ik kan het echt nog niet geloven. Ik begon echt als een gek te trillen en ben op mijn werk naar boven gegaan en heb even heel hard bij mijn baas zit huilen.

Jezus, wat geweldig dit, maar ook heel raar.

A.s. vrijdag moet ik nog een keer bloed prikken om te kijken hoe de hormoonwaarde dan zijn. Op dit moment precies helemaal goed!!

Dikke kus

Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden