Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, vandaag de grote dag (of liever gezegd: 1 van de vele grote dagen!),

er zijn 2 8-cellige embryo's teruggeplaatst. Allebei toppers! Van de 9 geinjecteerde eicellen zijn er 8 gaan delen, waarvan ik ernu op 2 aan het broeden ben. Dan was er nog een 8-cellige, twee 7-celligen, 1 6-cellige, 1 5-cellige en 1 3-cellige. Zoiets tenminste, hoop dat ik het goed heb onthouden. Was weer een bijzonder moment, kan het nu nog niet goed beseffen, er zitten gewoon 2 ukkepukkies in mijn buik! Heerlijk gevoel voor nu, totdat over een week ofzo de zenuwen gaan toeslaan....

Verder zagen ze wat vrij vocht in mijn buik, waar ik ook last van heb. Ik word 's nachts steeds wakker en dan voelt mijn buik zo opgezwollen, dat ik echt moet opstaan om mijn buik weer ruimte te geven. Beetje lastig uitleggen. Overdag kan ik ook niet veel uitvoeren, geen pijn in mijn buik, maar zo opgezwollen. Dus advies gekregen om echt rustig aan te doen en veel te drinken. Ben gelukkig niks aangekomen.

Nou, dat was het verhaal zo'n beetje. Ik ben dus eindelijk weer aangeschoven op de, dit keer mega-lange, wachtbank.

Heel veel sterkte voor iedereen!!

Liefs,

Anne

• Reacties 137
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Anne,

Wat goed, 2 emmy's aan boord. en je hebt ook nog wel wat voor de vriezer. Hopelijk heb je ze niet nodig, maar tis toch een fijn idee. Nu begint het ellendige wachten. Ik zit nu in mn 2e week, vindt het wel zwaar worden nu!

Succes meis!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Dankje Jane,

Ik hoop dat jouw ukkies ook lekker blijven plakken!!

Succes met dat ellendige wachten, ik weet hoe erg het is. Dat ons geduld maar beloond mag worden!

Zet hem op, ik duim voor je!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Da's mooi nieuws, Anne! 2 emmies... hoewel 't hier idd. spannend wordt na ong. een weekje heet ik je van harte welkom op onze 'mega- maart- wachtbank'!

Succes en doe rustig aan, des te eerder ben je van dat vocht af...

Geplaatst

He Moon, Pientje en Maatje,

bedankt voor jullie reacties!

Ik doe het nog steeds wat rustig aan, nog niet naar mijn werk geweest. Wel gisteren even met manlief naar de Praxis. Dat is nog aardig vermoeiend: bij het lopen voel ik mijn onderbuik. Nog steeds strak/vol gevoel.

Vannacht wakker gelegen met menstruatie-krampen. Die had ik al af en toe, maar niet zo lang als vannacht. Lijkt me nog te vroeg voor eventuele innesteling, hoewel, vanaf welke dag kan dit al gebeuren? Zo maar eens google raadplegen. In ieder geval te vroeg om al ongesteld te worden denk ik. Maak me daar niet echt zorgen over. Ben de zenuwen nog aardig de baas.

Wel ben ik erg emotioneel en vervelend. Mijn vriend weet zich soms ook geen raad met me, ik voel me gewoon agressief af en toe, snel aangebrand zeg maar. Dit heb ik de vorige keren niet zo gehad. Dit keer meer last van de utrogestan denk ik.

We blijven dus maar geduldig afwachten, en ga donderdag maar weer eens naar mijn werk.

Ik ben trouwens vanaf 1 februari 28 uur gaan werken ipv 32 uur, gewoon om wat meer tijd voor mezelf en wat meer rust te kunnen hebben.

En hoe is het met jullie:

@Pien: ik lees af en toe bij, die kleine ligt nog steeds dwars af en toe, wat een doerak is het toch! En ik las dat je veel harde buiken hebt, voorweeën? Weet je al of en wanneer je een KS krijgt? Spannend hoor, waarschijnlijk heb je binnen een paar weken je kleine in je armen, dat moet een heerlijk idee zijn.

@Maatje: afwachten nu op de 1e echo he, zal ook wel weer spannend zijn allemaal! Hoe voel jij je, hoop gerommel in je buik? Ik hoop je snel te komen vergezellen op de zwangerenlijst!

@Moon: spannend he, de 2e wachtweek is het ergste. Is het broekloeren al begonnen? Hoop dat je met een positieve test van de bank af mag stappen!

En alle andere meiden: weer heel veel sterkte!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne, het wordt wel ietsje spannender als ik naar toilet moet, maar ik loop er niet extra om ofzo. Heb in mijn hoofd dat het nog niet mis kán gaan omdat ik nog utrogestan gebruik (nergens op gebaseerd, maar zo zit 't in mijn hoofd...).

Deze 2e wachtweek gaat met de dag spannender worden nu, natuurlijk.

Jij ook succes!

Geplaatst

hey anne,

raar dat je die krampen vannacht had... kan het niet gewoon iets met eten te maken hebben of zo?

ik heb ook veel last gehad eerste week en dat had gewoon met mijn eierstokken te maken, ze hebben heel wat meegemaakt...

hopelijk betert het of krijg je wat meer info

dat je kribbig bent is normaal, ik was vorige week ook super lastig, mijn man wist zich geen raad met mijn gedoe maar ook dat is weer beetje meer in balans.

heerlijk om minder te gaan werken, geniet ervan en doe het rustig aan

Geplaatst

Hoi meiden,

heb een rotnacht achter de rug.

Die buik voelt nog steeds zo opgezwollen en strak. Heb gisteren daarom maar even met de ferti-vpk gebeld. Die vroeg of ik ook benauwd was of was aangekomen of koorts had. Dat heb ik allemaal niet. Maar 's nachts zit die buik zo in de weg: lig maar te draaien (wat lastig gaat door beurs gevoel). En moet me echt op mijn ademhaling concentreren. Voel steeds die strakke buik als ik diep wil inademen, en heb dan het gevoel dat ik dus niet normaal ademhaal. Benauwdheid is het volgens mij niet, maar je krijgt het er als het ware gewoon benauwd van omdat je er zo op let. Snappen jullie het nog? Het voelt ook een beetje alsof ik onwijs naar de wc moet of dat er heel veel lucht in mijn buik zit, laat ook veel minder scheten dan normaal (lekker verhaal, excuus!).

Ik probeer het duidelijk uit te leggen. Ben toch van plan om vandaag even naar me te laten kijken op de polie, maar weet niet goed wat ik moet zeggen: hoi, ben ik weer. Maar aan de andere kant wil ik eigenlijk gewoon zeggen dat ik me niet beter ga voelen, en 's nachts vooral zo'n last heb. Wil niet nog zo'n nacht. Het is gewoon angstig. Misschien is het psychisch en komt het door de hormonen, maar dan kan ik misschien gewoon uit laten sluiten dat er wat mis is.

Herkent iemand dit gevoel?

Ben al helemaal niet bezig met die 2 emmies in mijn buik, vind ik zo zonde! Baal er echt van.

Nou weer even genoeg gezeurd, lucht al op. Nu ga ik weer even verder kijken hoe het met iedereen gaat. Ik zie dat Henne online is, hoop dat je goed nieuws hebt!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne,

Gewoon naar de poli gaan hoor!

Als je het niet vertrouwd gewoon gaan!

Komt me allemaal bekend voor, had ook last van mijn buik, opgeblazen etc etc, en toch maar voor de zekerheid even langs gereden.

Op dit moment moet je echt even aan jezelf ( en de kleine ) denken...

Hou je ons op de hoogte???

Geplaatst

Bedankt Daan!

Wil gewoon geen aansteller zijn. Maar ik ga zo wel even bellen, zeggen dat ik even naar me wil laten kijken, bloed prikken, even naar die buik kijken, en dan hopelijk worden gerustgesteld!

Nogmaals thnx!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hi Anne,

Inderdaad gewoon even naar laten kijken hoor, als je zoveel last hebt dat het je ´s nachts uit je slaap houdt dan moet je dat niet negeren! Hou je taai meis en hou ons op de hoogte!

Liefs Pien

Geplaatst

He meiden,

net de fertiliteitsvpk gesproken. Ze dacht bij mijn klachten niet aan overstimulatie, maar eerder nog de last van dat vocht door de punctie en dan waarschijnlijk daarbij last van mijn darmen. Ze zegt dat dit vaak voorkomt bij utrogestan. Dus waarschijnlijk is het een combinatie van die dingen, wat ik ook wel herken. Daarbij voel ik me nu weer prima, dus ik wacht het gewoon af. Wel bespreekt ze het nog met een van de artsen. Als daar nog wat nieuws uitkomt belt ze me terug.

En als ik het dan toch nog niet vertrouw mag ik bloed laten prikken om een en ander uit te sluiten. Maar dat doe ik nu maar niet. Voel me alweer gerustgesteld en dat is misschien wel het belangrijkste.

Bedankt meiden, voor jullie lieve berichtjes, dat doet ook goed!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hey Anne,

Blij te lezen dat het nu weer wat beter met je gaat en dat je toch naar het ziekenhuis bent geweest.

Tot wanneer moet je de bolletjes nemen???

Rustig aan doen en veel drinken ( kost moeite, I know )

Heel veel succes en ik kom maandag weer ff bij je kijken...

Groetjes van Daan

Geplaatst

He dames,

ik was dus net gerustgesteld, toen de vpk me terugbelde: of ik toch even langs wilde komen voor een echo en bloed prikken. Blijkt dat ik toch overstimulatie heb. Mijn gevoel klopte dus toch, die dikke buik is niet normaal. Ze zag mijn baarmoeder letterlijk zwemmen in het vocht. Gelukkig is het niet ernstig, bloed liet wel overstimulatie zien, maar niet heel erg. Dus de komende dagen thuisblijven en heel rustig aan op de bank blijven en veel drinken. Vrijdag moet ik weer op de poli komen voor controle.

Ik hoop maar dat de klachten erger zijn geworden omdat er een innesteling is geweest, hoop zo dat dit niet voor niks is!!

Ben gisteren begonnen een serie op dvd te kijken, heb ik voorlopig even genoeg afleiding!

Nou lieve meiden,

succes allemaal en ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne,

Jeetje, wat een ontwikkelingen vandaag! Ik had wel eens gehoord dat vrouwen die last van overstimulatie hebben na de TP wel vaak zwanger zijn...

goed dat je er werk van hebt gemaakt! Ik wilde net gaan mailen dat ik ook last had van een opgezwollen gevoel, maar gisteren kwam alles los en nu is het nare gevoel weg.

nou, blijf goed voor jezelf zorgen, je weet 13 maart is de hoofdprijs (zie ik steeds op de reclame terugkomen :))

x saskia

Geplaatst

Bedankt Saskia,

lees net ook jouw dagboek. Moeilijk om rustig te blijven he, het is ook allemaal niet niks! Hoop dat je wat afleiding kunt vinden. Ik was de afgelopen dagen ook erg geaggiteerd, en weet je waarom? Bijvoorbeeld als het snoertje van de tomtom in de knoop zat, of ik mijn haar niet uit de klit kreeg. Mijn vriend moet dan lachen, en dan moet ik er zelf ook om lachen, en huilen tegelijkertijd. Lekker hoor, die hormonen.

Hou je taai in ieder geval!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Doe het rustig aan, Anne... ik weet hoe vervelend overstimulatie is en voelt.

Rust, rust, rust en véééél water drinken.

Geplaatst

Oh No! Gelukkig maar dat je toch gebeld hebt en je klachten niet hebt genegeerd! Heel rustig aan dan maar he... enne.. Zullen we anders afspreken dat 13 Maart de ultieme geluksdag wordt? Bijvoorbeeld jij een positieve test en ik op dezelfde dag een baby ofzo.. haha dat zou echt tof zijn! Blijf aan je denken, hou ons op de hoogte hoe het met je gaat!

Liefs Pien

Geplaatst

hoi anne,

gelukkig dat je innerlijke stem je een beetje waarschuwde!!

meid, doe het rustig aan en laat je maar lekker verwennen!!

we duimen voor jullie dat het nu eens raak is voor jullie!!

Geplaatst

He meiden!

net weer in het ziekenhuis geweest, bloedwaardes zien er beter uit. Nog wel vocht in mijn buik, maar niet toegenomen. Verder zei ze dat het niet echt duidelijk is wat ik nu wel en niet mag, iig niet sporten. Maar verder goed naar mijn lichaam luisteren. Ik heb wel geleerd dat ik het zelf goed aanvoel als het niet goed zit, dus ik ga voorzichtig weer eens lekker naar buiten. Straks boodschappen doen en even naar het postkantoor. En dan maar even rustig aan.

Ik voel gelukkig dat strakke gevoel in mijn buik niet meer. Daardoor liep ik echt te waggelen, en het voelde erg irritant. En het gaat 's nachts ook beter.

Nu beginnen de zenuwen een beetje toe te slaan, als het allemaal maar niet voor niks is geweest. Een negatieve test is altijd verschrikkelijk, maar na de afgelopen week gun ik mezelf dat echt niet!!!

Trouwens gisteren brief van het VU. We hebben drie cryo's in 1 rietje. Dus hierna nog een kans.

Na deze poging weet ik niet of ik een 4e poging nog aankan. Dan gaan we ons waarschijnlijk verdiepen in adoptie. Maar nu denk ik wel erg ver vooruit. Wel een teken dat het beter met me gaat, want de afgelopen dagen was ik alleen maar bezig met die overstimulatie. Nu kan ik weer aan onze ukkies in mijn buik denken, maar tegelijkertijd ook: zitten ze er nog wel?!?!

Iedereen weer heel veel succes. Maandag is een grote dag, met veel testen. En ik hoop allemaal positief!

En ik wens ook de bijna bevallende dames succes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hi Lieverd!

Blij om te lezen dat het weer wat beter met je gaat! En onwijs bedankt voor je lieve reactie bij mij vandaag.. Helpt me ook weer wat te relativeren.. Ik moet de laatste hobbel nog even nemen en daar zie ik erg tegenop maar ik mag blij zijn dat ik die uberhaupt kan nemen... Uiteindelijk is het alle ellende waard! Ook super dat je in ieder geval nog cryo´s hebt.. Maar een ding tegelijk... we gaan eerst voor deze poging.. It ain´t over till its over! En we duimen tot we er bij neervallen!

Goed weekend, hoop dat je een beetje afleiding vind, maar wel rustig aan he!

Knuffel en liefs,

Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden