Ga naar inhoud

3e ICSI anne


annetje-tannetje

Aanbevolen Berichten

He Anne,

 

 

 

Fijn dat het weer wat beter gaat! Heb na de punctie ook last gehad van vocht in mijn buik. Dat opgezette gevoel, de druk op je liezen... heel herkenbaar allemaal. Begreep ook dat de follikels zich na het aanprikken weer volzuigen met vocht, en pas na een paar dagen weer wat afslanken. Bij mij trok dat volle, strakke gevoel in de buik na een kleine week weer weg.

 

 

 

Super van de cryo's!!! Toch nog een reserve poging, altijd fijn om achter de hand te hebben! Maar we duimen inderdaad heeeeeel hard voor je dat je gewoon lekker zwanger bent nu en het rietje niet nodig zult hebben!!!!

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 137
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hi Anne,

 

Hoe gaat t inmiddels?

 

Nog steeds last van de overstimulatie?

 

Hopelijk voel je je weer wat beter, maar ik zou echt nog wel even rustig aan doen..

 

Ik heb toen bij mijn overstimulatie ruim 2 weken op de bank gelegen.

 

 

 

Maar je testdatum begint al aardig in de buurt te komen, nog 5 nachtjes slapen voor je!! Nog even volhouden..

 

Duim voor je!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

bedankt voor de lieve berichten.

 

Dit weekend ging het beter. Ben gisteren op kraamvisite geweest bij mijn nicht. Maar ik was 's ochtends al erg prikkelbaar. Na de kraamvisite was ik erg boos en verdrietig. Niet omdat ik net dat babietje had gezien (denk ik, misschien onbewust), maar omdat ik ineens dacht: hoe moet ik nou weer een teleurstelling verwerken? Ik zou het gewoon niet meer aankunnen. Maak me ook zorgen om mijn vriend, die is de laatste tijd al gespannen door zijn opleiding die hij aan het afronden is. Hij staat op het moment echt niet sterk in zijn schoenen. Maak me zorgen over de periode daarna. Terwijl wij ook onze bruiloft aan het voorbereiden zijn (we gaan 3 april trouwen!). Hoe moeten we het een beetje gezellig houden?!

 

Afijn, ik baalde gewoon erg gisteren, heel veel gehuild. Verder niet veel gedaan. Maar die buik deed ook weer vervelend. Mijn legging zat gewoon te strak. En ik kreeg het maar niet warm. Dus ik ben om half 8 warm gaan douchen en toen naar bed. Vaak wakker geweest om te plassen (drink nog wel veel), en die buik voelt toch echt weer strakker. Nu net opgestaan en voelt wel wat beter, maar ben maar niet gaan werken.

 

Straks maar weer even bellen, weet niet of ze me toch weer even willen nakijken in ziekenhuis. Ik had het denk ik een beetje onderschat. Terwijl ik echt wel rustig aan het gedaan. Had ik gisteren dan niet het bed moeten opmaken? Of heb ik me te druk gemaakt?

 

Zo, weer even lekker gezeurd, dat helpt al. Ik weet dat dit voor velen heel herkenbaar is.

 

Ik hou jullie op de hoogte!

 

Vandaag grote dag voor een aantal meiden op de wachtbank. Zet hem op, ik duim voor jullie! Oh wat is dat toch zenuwslopend!

 

Liefs,

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne, hoop dat je vandaag toch nog even langs kan komen én gerustgesteld gaat worden?! Vervelend hé, als je buik je zo in de weg zit... je doet snel te veel in derg. situatie, weet ik uit ervaring. Ik mocht m'n bank/bed alleen verlaten om te gaan plassen en verder was het rust, rust, rust...

 

 

 

Soms zijn het ook enkel de hormonen die maken dat het niet opknapt, dan kun je er zelf helemaal niks aan doen. Even bloedprikken en je weet het... Ik zou bellen, kan ook rust geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey anne,

 

wat een weekend! ik denk dat het babytje en je net bevallen nicht wel een beetje een rol hebben gespeeld. het brengt je toch weer wat dichter bij je wens en de teleurstellingen die je hebt gehad.

 

Ik hoop dat je straks even terecht kunt en dat ze je kunnen geruststellen. Ik denk niet dat je te veel hebt gedaan hoor, al reageert je lichaam wel op die inspanning, maar ik denk dat als het niet goed was geweest, je al eerder een seintje had gekregen.

 

Wat toevallig dat jij ook gaat trouwen!

 

hoop dat je zwanger JA kunt zeggen straks :)

 

x mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Anne,

 

 

 

Meisje toch, wat is die tweede week toch erg. Ik las je verhaal en ik heb me precies zo gevoeld als jij beschrijft. Ik wilde bijna geen test doen omdat ik zó bang was voor een eventuele teleurstelling. Dat komt denk ik ook omdat die je 3e poging is. Je hebt je al twee keer zo rot gevoeld en dat wil je niet meer meemaken! Zorg goed voor je zelf, je bent er bijna! Enne, gewoon bellen met het ziekenhuis. Hopelijk kun je vandaag nog ff langs!

 

 

 

Sterkte meis!

 

 

 

Liefs, Jane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt meiden!

 

 

 

Moon: ik had het al geschreven, maar nogmaals, ik vind het vreselijk voor je. Zo lief dat je het nog kan opbrengen om mij een bericht te sturen. Je bent een kanjer! Veel sterkte voor jullie!

 

 

 

Saskia: ik hoop dat we beide zwanger het jawoord gaan geven!! Dat zou de dag toch perfect maken!

 

 

 

Jane: ik hoop dat het bij mij net als bij jou zal gaan, ondanks de angst toch een positieve test!

 

 

 

Heb net met de verpleegkundige gebeld. Die gaat me straks nog even terug bellen. Ze zei wel: het is al bijna 2 weken na de punctie, dan kunnen dit soort klachten ook wat anders betekenen...

 

En dat weet ik, het kan zijn dat ik gewoon hardstikke zwanger ben, maar aan de andere kant durf ik dat gewoon niet te denken. Ik denk eerder, waarom zou het deze keer wel goed gaan? We hebben inmiddels al 5 tp-en gehad (incl. cryo's) en ik heb nog nooit een positieve test in mijn handen gehad.

 

Maar goed, het is duidelijk: de zenuwen van de wachtweken zijn knalhard ingeslagen. Ik laat het maar over me heen komen.

 

 

 

Meiden, wordt vervolgd.....

 

Liefs,

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Anne,

 

 

 

meisje toch wat zijn die dagen toch zo zwaar hé, die emotionele pieken en dalen

 

maar doe dag per dag, maak je nog geen zorgen over "na het resultaat", dat zie je dan wel. En je maakt je misschien zorgen voor niets !

 

probeer vandaag te bekijken en heb je slechte dag, laat die dan lekker toe, huil maar en wees maar boos dat lucht op.

 

 

 

Ik duim voor je mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden!

 

Net even in het ziekenhuis geweest. Het is allemaal niet erger geworden, wel moet ik het de komende dagen rustig aan doen en veel drinken. Verder hebben ze mijn hcg ook geprikt, die is 15. Afgelopen woensdag was die 6. De arts zei dat de prognose nu wel heel goed is!! Ik kan het niet geloven, we hebben gewoon een goede kans!

 

Donderdag wil ze weer mijn hb/ht en hcg checken. Dan weten we of we zwanger zijn, maar het lijkt er dus goed uit te zien!

 

Jullie begrijpen, ik voel me totaal anders weer dan gisteren. Toen dacht ik dat het zeker ging mislukken. Maar ik besef me ook dat het nog mis kan gaan, dus ik juich maar niet te hard.

 

Het blijft spannend dus hier!

 

 

 

Liefs,

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey anne,

 

 

 

Jeetje wat spannend zeg.. wel fijn dat ze je vandaga even gemeten hebben en die stijgende waarde is natuurlijk een goed teken! Ik hoop het zoooo voor je.. stel je voor, straks trouwen met een inimini mensje in je buik.. Ik weet hoe fantastisch dat is en zou het je zo gunnen..

 

 

 

Hou je taai meis, we denken aan je!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne, wat zou dat geweldig voor jullie zijn!

 

Hou je rustig en drink heel veel; nu goed voor je lijf zorgen, want het ziet er naar uit dat... Ik hoop met jullie mee!!!

 

(zou voor ons ook een mooi statement zijn: de aanhouder wint!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden