Ga naar inhoud

Dreamers KID

Aanbevolen Berichten

• Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, ik kom hier ook weer even kijken!

@Butterfly: leuk dat je toch voor KID wilt gaan. Ze stemmen de donor wel af op jouw man dus dat het kind toch wel op hem lijkt. Overal lopen de wachttijden op dus je moet gewoon even rondbellen. En sommige dingen zeggen ze er soms ook niet goed bij heb ik gemerkt. Bijvoorbeeld: je hebt eerst een wachttijd tot het eerste gesprek en daarna kom je pas op de echte wachtlijst. Dus als ze zeggen van een jaar dan zit daar misschien niet die wachttijd tot het eerste gesprek bij en dan is het ineens een jaar en drie maanden. Dat valt dan weer tegen dus ik zou dat even goed navragen. En ook de kosten. Wij krijgen dus niks vergoed en bij ons is het per rietje en niet voor zoveel jaar. Dat laatste is dus meestal voordeliger!

@Dreamer: spannend hoor die TESE! Het zou geweldig zijn als daar iets uit zou komen al verwacht je het misschien nu zelf niet meer. Ik hoop het echt voor jullie. Laat je even weten hoe het is afgelopen? En als er toch niets uitkomt sta je nu in ieder geval al op de wachtlijst voor de KID. Maar ik hoop voor je dat er toch een positieve uitslag uitkomt! Groetjes van mij!!

Geplaatst

dreamer lieverd, wil je hier ook nog een hele dikke knuffel geven.

En ik duim dat je komt melden dat er een wonder is gebeurd!!

Geplaatst

Hee,

Heeft je man gister bloed laten prikken voor de hormoonwaardes.

Weet je wanneer je hier de uitslag van krijgt!!

Sas

• 2 weken later...
Geplaatst

hey meis

weet je al iets van de uitslag van het semenonderzoek.

ik kan niet op zp komen:crybaby2:, wat ik ook doe, hij opent de pagina niet.

Vind het echt balen.:sad:

Geplaatst

Hoi iedereen hier! Dreamer: hoe is het nu met je? Weet je al meer? Jullie zouden heel misschien voor TESE gaan tenminste als het uitslag van het onderzoek goed was toch?

Hier verder niet zoveel nieuws onder de zon. Volgende KIDpoging is pas volgende maand. Deze maand ging er iets niet goed met de testjes of de eisprong was gewoon veel vroeger dan gewoon. We wachten weer geduldig af............. groetjes van Zwaan

Geplaatst

@Zwaan: nee hoor, wij willen geen TESE.

We hebben de sementest laten doen om alles uit en af te kunnen sluiten.

Nog steeds geen uitslag helaas!

Kan vanmiddag laat pas weer bellen.

Hoop toch dat het na een week eindelijk eens binnen is.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Vandaag eindelijk de uitslag gekregen.

Helaas, er is niets veranderd :cry2:

We moeten het dus gaan afsluiten, in zoverre je dit kan afsluiten.

Want hoe neem je afscheid van een droom?

Ik heb een filmpje gemaakt van een gedichtje van mezelf:

We moeten de ene droom vaarwel zeggen en toeleven naar onze andere droom.

Een kindje van ons samen, via KID.

:bye2:

Geplaatst

dreamer...ik heb hier geen woorden voor. Ik heb met tranen in mijn ogen naar dit filmpje zitten kijken. zoveel verdriet, zoveel pijn. Ik wil jullie samen heel veel sterkte en geluk wensen! Je bent een sterke vrouw!

Geplaatst

heh lieverd, wat is dit allemaal, ben helemaal in tranen ervan:(

En dat mooie filmpje wat je hebt gemaakt.

een hele dikke knuffel lieve meid!!!

Gast Butterfly
Geplaatst

Hey Dreamer,

Ondanks dat je weet dat het niet goed is, is definitief toch nog een harde klap !

Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat je snel weer kan richten op jullie proces via KID. Alles loopt gevoels matig soms zo door elkaar heen, dat het een heel warboeltje kan worden.

Maar blijf dicht bij jezelf (soms dingen los laten zoals je mij hebt geadviseerd) en doe dat wat goed voelt voor jullie !!

Dikke knuffel, :occasion5:

Geplaatst

Wat een mooi filmpje heb wel even een paar traantjes gelaten.

ook wij hebben helaas afscheid moeten nemen allen ben ik de gene waar het probleem lig.

ik wil jullie heel veel succes en sterkte wensen

Liefs

Geplaatst

Hoi lieve Dreamer, wat een mooi filmpje heb je gemaakt. Je was je al op de KID aan het richten, maar je hoopt natuurlijk dat er toch nog een wondertje is weg gelegd met de TESE. Als je dan hoort dat dat toch niet kan komt het toch even hard aan.

Jullie gaan nog steeds voor een kind van jullie samen alleen dan met KID. De helft van de genen komt nog steeds van jou. En genen voor blauwe ogen zien er precies zo uit of ze nou van een donor komen of van jouw man. Dus als jullie een goede matsch hebben met een donor zijn er ook nog zelfde genen van jouw man bij. Bovendien zul je juist doordat hij de vader is veel van hem terug gaan zien in het karakter van je kind. Het kind zal toch veel van hem gaan overnemen. Ik heb wel eens gehoord dat Paul de Leeuw een vraag kreeg over zijn adoptiekinderen. Zo van: vind je het niet raar dat je kinderen helemaal niet op je lijken. En dat hij antwoordde: moet je ze eens spaghetti zien eten, moet je dan eens kijken op wie ze lijken!

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen uitkijken naar jullie KID behandelingen. We zijn alweer over de helft van oktober dus de maandjes vliegen voorbij. Voor je het weet zijn jullie aan de beurt! Knuf en groetjes van Zwaan.

• 1 maand later...
Geplaatst

Lieve "kid"ladies - hoe gaat het met jullie ?

Dreamer; in tegenstelling tot wat ik je mailde (we zouden stoppen want dat voelde ook goed :hmh:) hebben we ons toch in laten schrijven op de wachtlijst bij het Rijnstate. Al is het maar om te kunnen zeggen voor jezelf dat we ook die optie serieus hebben bekeken.

De eerste brief is binnen; we moeten nu wachten op onze intake.

De totale wachttijd kan oplopen tot 14 maanden, dus ach, wat zal ik zeggen ?!

Anyway, er loopt in ieder geval nog iets wat onze kans op een kindje mss weer wat realistischer maakt. Ik ga niet meer hard roepen, ik ga het wel zien waar we op uit komen ;).

Good luck meiden, ik ben heel benieuwd naar Zwaan .. is het al gelukt ?

Geplaatst

Nee jammer genoeg is deze poging ook weer mislukt :-(((

Volgend jaar weer verder. Hopelijk meer geluk in 2010! Leuk dat jullie ook naar Rijnstate gaan. Het zijn heel aardige artsen daar. Wel zie je elke keer iemand anders maar dat gaat volgens mij overal zo. Groetjes Zwaan.

• 4 weken later...
Gast Butterfly
Geplaatst

Hey Dreamer,

Ik las in het TESE topic dat je zeer binnenkort meer hoort over een donormatch ! Wat spannend !! Met een beetje mazzel kan je dan ook al snel beginnen met je 1e IUI.

Heel veel succes en ik hoop dat 2010 jullie jaar wordt !

Geplaatst

Lieve Butterfly, ik moet je nog altijd mailen!

Maar wil er uitgebreid de tijd voor nemen en dat heb ik de laatste tijd niet gehad.

Maar ik ben je zeker niet vergeten meis!

En jaaaaaaa we hebben idd te horen gekregen dat we voor februari op de lijst staan :happydance:

We zullen als het goed is tussen eind jan/half feb het donorvoorstel krijgen.

Als we daarmee akkoord gaan krijgen we daarna het startgesprek en dan kunnen we direct starten zodra ik ovuleer!

Dus met februari of maart zullen we eindelijk gaan starten!

We kunnen echt niet wachten.

Manlief werd vanmorgen al helemaal gestressd wakker, want hij moest nog sigaren halen...

Van die geboorte sigaren haha.

Die is er dus ook flink mee bezig in zn dromen :laugh:

Maar eindelijk, eindelijk is het dan bijna zo ver.

Vind het echt superspannend, maar heb er zooooooveel zin in!

Ik hou jullie op de hoogte,

liefs Dreamer

Geplaatst

Hey Dreamer,

Oh, dat geeft niets hoor, ik snap dat van die drukte. Het is al vaak veel werk om fora's bij te houden, laat staan ook nog eens te mailen.

Dus no worry, ik hou je toch bij hier op het forum ;) dat zie je maar weer.

Ik moest echt lachen om dat sigaren verhaal .. stom, maar ik moest eerst aan het Bill Clinton verhaal denken; huh, waarom moet die man van Dreamer nou sigaren halen .. hahahahaha, maar je bedoelde geboortesigaren (ken ik niet trouwens).

Vind het echt enorm spannend voor jullie en kan me heel goed voorstellen dat je er hyperdepieper van moet worden.

Heb je je familie al iets verteld overigens ??

Succes en ik blijf je volgen :happy9:

• 1 maand later...
Geplaatst

Gisteren lag er eindelijk de langverwachte brief op de mat!

Met de mededeling dat we maandag 1 maart tussen 1 en 2 het donorvoorstel krijgen :woohoo:

Nu hopen dat mn cyclus snel weer normaal doet, dan kunnen we hopelijk rond half maart de 1e IUI-D krijgen!

Kan echt niet wachten tot het zover is!

Liefs Dreamer

Geplaatst

:goodluck1::goodluck1::goodluck1::goodluck1::goodluck1::goodluck1::goodluck1::goodluck1:

Toppieeeeeeeeeeeeeee !! Ooooh zoooo spannend !!!

Geplaatst

Dank jullie wel :happy:

Ben echt heel benieuwd naar de donorkenmerken.

Kan echt niet wachten!

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Wij zijn goed gekeurd!! om mama en mama te worden we staan nu vanaf januari op de wachtlijst die zoals jullie weten een jaar is ....

maar goed er zit in ieder geval beweging in. maandag 1 maart voor onderzoekjes naar het MCK twee weken later de uitslagen en dan ff een jaartje wachten(((alsof het niets is))), en hier lezen hoe het met jullie gaat.

spannend hoor allemaal speciaal voor dreamer ! tis zo 1 maart!

liefs mellie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden