Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

Heb jij enig idee wanneer je uitgerekend bent?

Ik loop 1 dagje voor op jou, vandaar dat ik het aan jou vraag.

Maar als iemand anders weet hoe je dat kunt uitrekenen... alle info is welkom!

Aanstaande maandag pas de echo....duurt mij veel te lang :))

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Diva,

Je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, daar 40 weken bij op tellen.

Maar er staan op internet genoeg websites waar je gewoon de datum ingeeft en hij berekent dan je datum.

Wel spannend maandag je echo, dan wordt het echt voor he bevestigd. Ik moet nog wachten tot 9 april.

Succes.

Geplaatst

Hee meiden, eerste dag van je laatste menstruatie gaat vaak niet op bij IVF, dan reken de de dag van de punctie, dan 14 dagen terug en die datum neem je als eerste dag laatste menstruatie.. Succes met de spannende dagen tot de echo´s, het is killing, maar zooo het wachten waard als jullie eenmaal die kleine hartjes zien knipperen! Geniet ervan!

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo Diva,

Als het goed is ben ik op 20 november uitgerekend....

Ik mag 1 dag na jou voor me eerste echo, ik kan ook niet wachten pfffff....

Alles goed verder?

Geplaatst

Hallo Dames,

Hier is alles goed, geen last van kwaaltjes, ben alleen vreselijk moe maar dat lees ik meer hier dus dat beschouw ik maar als een "goed kwaaltje". Dringt het zwanger zijn al wat meer tot jullie door? Hier moet het echt nog wel landen hoor. Durf er nog niet echt van te genieten tot die eerste echo.

Mijn Baby: volgens mijn berekening ben ik 21 nov uitgerekend, dan schelen we maar 1 dag.

Snoeske

Geplaatst

Michelle, hoe is het nu met jouw bruinverlies? Heb je het zkh nog gebeld?

Geplaatst

Hey meiden,

Hier is alles goed hoor, denk ik... Bruinige bloed bij het afvegen is na gisterochtend verdwenen en sinds vandaag valt me opeens op dat ik alles weer heel sterk ruik (getver: pindakaas in de bus, stinkende auto's bij het oversteken, etc). Dat had ik bij de zwangerschap van Jasmijn ook heel erg, dus ik denk dat het wel goed zit...

Heb het ziekenhuis niet gebeld. Ik vond het niet 'genoeg' en was eerlijk gezegd ook een beetje bang om het zh te bellen. Als ik er echt een 'ding' van maak, dan is het misschien ook wel echt wat. Heb even gegoogled en zie dat heel veel mensen hele licht donkere afscheiding hebben, en dat het dan ook heel vaak niets is. En las weer ergens anders dat buikpijn in de achtste week een veelvoorkomende kwaal is, door het oprekken van de banden. Daar hou ik me dus maar aan vast. Maar als het terugkomt, ga ik het ziekenhuis wel bellen hoor. En anders wacht ik gewoon tot 3 april (dat is morgen over een week).

Ik denk dat ik misschien ook wel te druk ben geweest. Mijn man was een lang weekend skien, dus Jasmijn en ik waren alleen thuis. En ik moet haar toch nog wel veel tillen (trap op, in/uit bed, op de commode, op schoot, etc.). En met 12.5 kilo is dat toch wel veel. Was bovendien zaterdag wezen bowlen (jaarlijks uitje met de vriendengroep), ook niet echt handig dus... Dat gecombineerd met heel druk op het werk.

Ik hoop/ga uit dat het niets was, anders dan een signaal dat ik rustiger aan moet doen...

Fijne dag allemaal!

Groet, Michelle

Geplaatst

Hallo dames,

hier alles prima. Ik voel me eigenlijk heel erg goed. Ben alleen 's avonds eerder moe dan normaal, maar verder heb ik nergens last van. Moet zeggen dat ik eindelijk een beetje van de paniek af ben. Ik ga nu proberen er echt van te genieten, en te geloven dat ik zwanger ben. Maar echt geloven ga ik pas doen als ik de echo heb gehad en zelf heb gezien dat alles goed. Ik heb gister al naar ziekenhuis gebeld of er niet eerder een plekje is of niemand uitgevallen ofzo maar helaas voor mij niet eerder plek, dus gewoon lang wachten. Ach weet je, als ik dan pas de echo krijg ben ik (als ik goed reken) ca. 8 weken dus dan kunnen ze wel al weer meer zien.

Wacht iedere dag opnieuw op zwangerschapskwaaltjes maar tot nu toe kom ik er makkelijk vanaf. Ik heb vandaag wel een soort van hoogtepunt bereikt voor mezelf, want heb vandaag voor het eerst geen inlegkruisje gebruikt, hahah !!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier even weer een teken van leven van mij. Ik begin me weer iets beter te voelen, vanaf maandag hoef ik niet meer te braken gelukkig. De acupunctuur heeft me goed gedaan. Ik ga volgende week maandag nog 1 keer. Ben nog steeds erg gevoelig voor bepaalde geuren, mn koffie. En ik was toch een vervent koffiedrinkster. Ook heb ik last van obstipatie, da's ook wel een btje lastig. Ben al druk doende met het eten van pruimen en het drinken van Activa.

Ik begin nu echt uit te kijken naar mn eerste echo. Als ik die heb ben ik al bijna 9 weken. We zijn zo benieuwd of het er 1 is is of 2 zijn. Nog anderhalf week wachten, pfff.....

Ik heb het ook op mn werk verteld nu. Ik wilde eigenlijk wachten tot na de echo maar ik vond wel dat ik iets uit te leggen had op mn werk. Eén collega was al op de hoogte van de ivf, maar heb t nu ook aan de rest verteld. Iedereen is superblij voor mij. Heel erg leuk die blije reacties!

Ik ga nu ff bijlezen, ben een tijdje niet geweest hier!

Liefs, Jane

Geplaatst

Nou aan deze kant ook weinig veranderingen. Mn huisarts van de week ook vertelt dat we zwanger zijn en die belde 's avonds ineens op om te feliciteren enzo. Verbaasde me wel eerlijk gezegd. Hoe verder niet bij hem langs te komen, omdat ik toch in behandeling ben van het zh.

Jane ik ben ook al druk Activa aan het eten....echt vervelend. Oh en mn borsten ook zo vervelend, maar toch geniet ik er ook wel van hoor. Al die kwaaltjes enzo.

Maar voor mij nog 2 weken en dan de echo, dan wordt de zwangerschap echt voor me bevestigd.

Kan niet wachten tot het zover is.

Kuzzz

Geplaatst

Met mij gaat het allemaal nog lekker, geen veranderingen..

ben nog steeds moe pffff, nog even en ik mag eindelijk voor me eerste echo

kan niet meer wachten pffffffffffff

Meiden waarom zijn jullie aan de activa??

Geplaatst

Mijnbaby, Activa is goed voor je darmflora en bevordert de stoelgang.

Geplaatst

Ik neem geen activa, maar wel elke dag een Knorr Vea, dan heb ik zowiezo alvast 50% van de gevraagde fruit en groente binnen.

Fruit lukt altijd wel, maar groentje, daar ben ik niet zo een voorstander van!!

@mijnbaby, dat moe zijn blijf ik ook echt erg vinden, maar ik hou maar in mijn achterhoofd dat de baby zich zo goed aan het onwikkelen is, dat ik daar heel moe van kan worden. Nog even en dan hebben we weer spirit voor 10!!

Geplaatst

Goede tip die Activa, heb ook heel erg last van niet naar de wc kunnen.

@Jane: jij moet ook al zolang wachten voor een echo, wij ook als we gaan ben ik 8 weken. Duurt lang he !

Geplaatst

Idd Lucky, ik had ook nog naar het ziekenhuis gebeld. Ik dacht echt dat ze een vergissing met de datum hadden gemaakt, niet dus. Nog anderhalf week, het voordeel is wel dat je dan wel goed iets kan zien, denk ik.

Ben wel heel benieuwd, ik voel me wel zwanger, met alle kwaaltjes enzo maar toch wil je graag bevestiging in de vorm van een echo. Ik merk ook dat ik verder nog niets durf te regelen enzo, bv moeders voor moeders..... Maar ja, het is niet anders, we zijn onderhand wel een kei in wachten geworden!

Liefs, Jane

Geplaatst

Wachten...wachten...wachten...vreselijk hè!

Helaas...er zit niets anders op!

Met moeders voor moeders ben ik gewoon begonnen! Ze waren hartstikke blij dat ik mee wilde doen en gaven aan dat als het misgaat ik gewoon kan stoppen.

Heb nu toch al mooi een volle krat mogen afgeven... Ze zijn nu trouwens helemaal blij...dubbele HCG!

Wij hebben het maandag en woensdag aan onze ouders verteld! Ze waren allemaal door het dolle heen... Ze wisten helemaal niet dat we 'bezig' waren, dus...surprise surprise! Erg leuk!

Maandag 6 april mag ik weer terug! Ik moet zeggen na het zien van die twee ukkepukkies ben ik wel rustiger geworden. Ben echt een stuk minder onzeker!

Ze waren goed van grootte en die hartjes gingen me toch te keer! Heerlijk!

Succes met wachten...hahahaha!

Geplaatst

Oh dat wachten valt ook niet mee, ik kreeg ook een echo met ruim 8 weken en tot die tijd dringen de meest vreemde gedachten en onzekerheden op de voorgrond, maar het wachten was echt de moeite waard hoor. Nu leef ik trouwens ook nog steeds van afspraak naar afspraak hoor, de eerste dagen na een afspraak voel ik me altijd helemaal top maar daarna begint het wachten gewoon weer opnieuw hihi.

Geplaatst

Dat wachten op de eerste echo is echt vreselijk ja, moet nog 2 weken....

Bij mij komt maandag iemand van moeders voor moeders langs om info te geven enzo. Dus ben benieuwd of ik ook mee kan/ mag doen.

Ohhh Krullie, wat zullen jou ouders met een hele grote smile rondlopen. Hun dochter zwanger en dan ook nog een 2ling. Geweldig toch, ook vooral omdat ze niet wisten waar jullie mee bezig zijn geweest. Is het natuurlijk helemaal een big BIG suprise.

Ik wil ook zo graag een klein hartje hore kloppen.....nou ja nog 2 weekjes.

Kuzzz en succes met wachten nog ff Dani.

Geplaatst

Vanochtend gebeld voor een afspraak voor de termijnecho en nekplooimeting.

Daarvoor maken ze twee aparte afspraken, dus ik kan a.s. dinsdag alweer van onze baby genieten en dan 16 april gaan we weer voor de nekplooimeting.

Langzamerhand ga ik echt wel dikker worden.

Met mijn spijkerbroek had ik al twee weken moeite, maar nu gaat bij mijn andere broeken mijn riem erg irriteren, die ook in mijn buik loopt te drukken.

Vandaag wilde ik een blouse aantrekken (een strakke) en merkte ik dat mijn borsten toch wel echt groter worden, het blousje zit niet echt mooi meer!!!

Geplaatst

Chantal ja dat krijg je het dat we ons kleren niet meer gaan passen hahahah... Ik hoop niet dat ik erg ga aankomen tijdens mijn zwangerschap. ik ben tijdens de IVF en nu gelukkig nog niks aangekomen.... ik ga gewoon proberen net als altijd gezond te eten... en ja je hoeft niet voor 2 te eten.....

Is dat standaard die afspraak van die nekplooimeting??

Geplaatst

Chantal, wat fijn dat je al die echo's krijgt!

Ik mag pas volgende week komen voor een intake voor eventuele screening en dan pas de 21e naar de VK.

Ik wil ook weer een echo..... boehoe...

Wel fijn dat je beed zo goed in de gaten gehouden wordt, ben super blij voor je!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Ik ben tijdens het hele project (ruim 1 jaar) wel 10 kilo aangekomen.

Die hormonen zijn echt bij mij blijven 'plakken'.

Nu ben ik pas in totaal 1 kilo aangekomen, maar dat zal ook wel vocht zijn e.d.

@ mijnbaby - Nekplooimeting is niet standaard. Daar mag je zelf voor kiezen.

Je krijgt een uitslag en je moet daar mee om kunnen gaan.

Ik ben een erg nieuwgierig persoon, dus wil graag alles van te voren weten....

@maatje - Ik vind het ook wel fijn, alweer zo snel een echo.......ik blijf onzeker en toch is elke keer zo'n echo weer een positieve ervaring

Geplaatst

Bij mij is de nekplooimeting volgens mij wel standaard.

Mijn arts zei dat ik meteen een afspraak moest maken...we hebben daar geen keuze in gehad. Misschien heeft 't te maken met dat het een tweeling is?

Ik vind het ook prima hoor!

Geplaatst

Hallo dames,

Misschien delen jullie die angst wel met mij misschien ook niet.. Ik ben zo happy met

mijn zwangerschap, dat ik zo bang ben dan ik misschien wel een miskraam kan krijgen,

Pfff echt vervelend ben je zwanger is nog niks zeker....... maandag heb ik mijn eerste echo... ik hoop dat in iedergeval wat te zien....

wie heeft dit ook????

Hou me er niet de hele dag mee bezig hoor, maar zo nu en dan.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden