Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Krullie,

Wat supper zeg! Lijkt met echt geweldig om mee te maken.

Bij mij zijn 2 emmy's teruggeplaatst, ik ben ook erg nieuwschierig naar de 1ste echo, ben erg benieuwd of het er 1 of 2 zijn.

Groeten Snoeske

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden..

Heb weer ff bijgelezen hier...

De vermoeidheid is er nog steeds, maar de misselijkheid trekt een beetje weg. Nog wel wat vlagen, maar zo erg als dat het van week 6 tot week 8 was is er niet meer... misschien komt het straks in grote getalen terug, maar nu kan ik in ieder geval lekker veel eten hahahaha

Tussen half 1 en half 2 moet ik de VK bellen voor een afspraak. Ben benieuwd wanneer we mogen komen....

Krullie, super gefeliciteerd meissie!!! Gewoon 2 beebs!!! Echt gaaf voor jullie...

Jane, succes vandaag en ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt..

Chantal, wat kan jij al snel naar de VK zeg! Wat goed.. alleen idd heel erg raar dat er zo'n opmerking naar je hoofd wordt geslinderd zeg... zou ik ook wat van zeggen... Trouwens, hele leuke echo foto op je hyves, wat groot al!!!

Mijn baby, die vermoeidheid zal nog wel ff duren horen hahaha... in het weekend slaap ik tussen de middag even om zo in de avond ook een beetje mens te zijn en doordeweeks kom ik thuis, ga ik eten en gelijk met een dekentje de bank op. Zelf Grey's Anatomy haal ik als verslaafde niet meer.

Nog ff een lijstje met afspraken:

Maart

24: Chantal VK

30: Dani controle

30: Popje 1e echo

31: Mijn baby 1e echo

31: Daan Intake prenatale screenings

April

03: Michelle 2e echo

06: Jane 1e echo

07: Dani 20 weken echo

09: Tammy 1e echo

10: Snoekse 1e echo

14: Lucky 1e echo

Geplaatst

Krullie, wat bijzonder zeg. Dat is vast een grote verrassing voor jullie! Gefeliciteerd meid!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hi Krullie,

Dit heb ik dus ook gehad. Ik dacht dat ik heel bijzonder was!!! :angel5:

Alleen bij ons konden ze niet gefeliciteerd zeggen, omdat bij ons baby 2 nog heel klein was en er was geen tussenschot te zien en dat kan gevaarlijk zijn bij een ééneiige.

Bij ons heeft alleen de natuur gekozen en heeft bij ons baby 2 afgestoten, maar bij ons was deze baby ook al een stukje kleiner. (ik wil je absoluut niet bang maken hoor!!!).

Heeft het ziekenhuis bij jullie wat gezegd over de mogelijkheiden o.i.d.?

Geplaatst

Wat geweldig Krullie, een 2-ling. Van harte natuurlijk!!!!

Ik ben ook echt zo benieuwd naar onze eerste echo, kan echt niet wachten. Voor ons is het dubbel spannend, we hebben de echo op 9 april en 10 april maken we nog ff onze droomreis naar Australië. Bij ons ook een baby in mn buik en dan nog deze reis maken, geweldig. Ons jaar kan echt niet meer stuk, nu hopen dat het allemaal goed gaat.

Kuzzz

Geplaatst

Jeetje krullie 2 beebs spannend!!

Chantal rare reactie van de VK goed dat je er wat van gaat zeggen.

Tammy jee nog even een droom reis naar australie wat een heerlijk vooruitzicht!

Hier begint langzaamaan de misselijkeheid ook te komen nog niet dat ik moet overgeven maar wel meerdere malen op de dag dat ik dat gevoel van overgeven heb..

En zooo moe, gapen..

Nog een weekje en dan hebben we de echo kijk er erg naar uit, eindelijk bevestiging dat ik echt zwanger ben!

Liefs Popje

Geplaatst

Krullie wat onwijs gaaf voor jullie, gewoon twee vliegen ... euh...beebjes in één klap haha, gefeliciteerd meissie! Helemaal top hoor en fijn dat het er allemaal goed uitzag.

Jane ik las dat je nog steeds vreselijk misselijk bent, wat onwijs vervelend voor jou ik hoop dat enkel tips die er geschreven zijn helpen.

Chantal wat een vreemde opmerking van de vk, ik zou me daar ook niet fijn bij voelen maar goed in het voordeel van de twijfel misschien bedoelde ze het anders dan dat het eruit kwam, laat je ons even weten hoe het vanavond is gegaan?

Daan wat fijn dat jij het eten weer lekker gaat vinden en vooral ook binnen kunt houden, vanmiddag weet jij ook wanneer je naar de vk mag.

Mijn baby tja die vermoeidheid hoort er echt bij maar het gaat weer over hoor zo rond de twaalfde / dertiende week gaat het weer wat beter.

Tammy wat een superreis heb je nog voor de boeg, ben wel een beetje jaloers hoor! Echt een super jaar voor jullie, fijn hoor.

Geplaatst

Hi Tammy,

Gaaf man, naar Australie.

Wij zijn vorig jaar nog naar Cuba geweest om rond te trekken, dat was ook één van mijn dromen.

Nu toevallig gisteren een vakantie geboekt naar Lesbos voor in juni, dan ben ik vijf maanden zwanger en ze zeggen dat je je dan het beste voelt.

Volgens mij klopt jou ticker niet helemaal.

Je hoeft volgens de ticker nog maar 176 dagen.

Geplaatst

Zo ticker klopt nu wel weer, denk verkeerde datum ingevuld hahaha.

Ja die reis hebben we echt zin in. Vorig jaar toen we hoorden dat we niet op de natuurlijke manier zwanger konden worden hebben we ervoor gekozen om toch maar de vakantie te boeken. Daar hebben we nu echt geen spijt meer van, want voorlopig kunnen we zo'n reis niet meer maken. We hebben er echt geen spijt van en kijken er heel erg naar uit.

Nog ff vraagje....we hoorden van mensen dat je nu al moet gaan kijken voor een kinderdagverblijf. Weet iemand mss ook wanneer je een afspraak moet maken met de VK???

Geplaatst

Hoi Tammy, dat klopt inderdaad bij de kinderdagverblijven zijn vaak lange wachtlijsten en daar kun je het beste zo vroeg mogelijk bij zijn, je kunt uiteraard het beste eerst even bellen en informeren naar de wachtlijsten en overleggen wanneer de beste tijd voor de inschrijving is. Ik werk zelf ook bij een kdv en ook bij ons is er altijd wel een wachtlijst dus gewoon zsm bellen en een afspraak maken.

Geplaatst

Nou, de vk gebeld en we mogen 21 april komen. Lijkt nog zoooooooooo ver weg!!

We zijn dan 12,5 week en dan verwacht ze dat we het hartje kunnen horen....weer wachten, ppfff hahahaha

Tammy, klinkt heerlijk meissie!! Ik hoop voor je dat het idd jullie droomreis zal gaan worden. Wij hebben de laatste 2 weken van juni vakantie genomen, maar ik denk dat ik deze daagjes lekker opspaar en deze dagen voor mijn verlof op neem..

Popje, idd voor jou nog een weekje... Gaat snel he de tjd!

Dani, hoe gaat het met jou een de beeb?? Nog 2,5 weekjes en dan heb je alweer je 20 weken echo!

Chantal, Wat lekker dat je morgen al gelijk naar de VK mag.. das echt super snel!!

Maart

April

21: Daan VK

Geplaatst

krullie,

wat een super nieuws, wat zullen jullie ook geschrokken zijn want dit verwacht je niet snel als er maar 1 is teruggeplaatst.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is het rustig hier!

Hoe gaat het met iedereen??

Hier gaat alles goed, vandaag alweer 9 weken... nog 4 weken en dan pas naar de VK ppfff

Gelukkig gaat het met de misselijkheid redelijk.. alleen in de ochtend nog een paar keer wat op boeren (lekker), maar dat trekt rond een uurtje of 11 weg...

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!!!!

Chantal, hoe is je afspraak bij de VK geweest????

Maart

April

Geplaatst

Hi,

Afspraak bij de VK is goed geweest.

Dit was een intake gesprek, want mijn echo's e.d. moet ik ergens anders laten doen.

Aan het einde wilde ze toch nog even proberen om het hartje te luisteren. Ze waarschuwde wel, want meestal lukt dat niet bij net nog geen 10 weken, maar na lang zoeken hoorden we het hartje kloppen van onze kleine Eski.

Dit is echt super gaaf.

21 april moet ik terugkomen en daar tussendoor moet ik nog een echo maken en bloed prikken voor de prenatale screening.

Maart

April

21: Champietal VK

Geplaatst

Hier weinig/ geen veranderingen, nog steeds wachtent op de 1ste echo haha.

Verder vanmorgen even een aantal krampen, echt van die menstruatie pijnen enzo. Maar had al gelezen dat wel vaker voorkomt.

Kan echt gewoon niet wachten voor de echo, dan is het voor mijn gevoel echt bevestigd dat ik zwanger ben. Nu heb nog niet echt dat gevoel. Snappie?!?!

Ben wel benieuwd heb wel al een infopakket opgevraagd van een kinderopvang. Zit nu te wachten tot we het binnen hebben hihi.

Kuzzz

Geplaatst

Hey meiden,

Ik maak me een beetje zorgen... ik heb sinds gister soms een heeel klein beetje bruine afscheiding bij het afvegen. En ook een beetje buikpijn.... Herkent iemand dit?

Michelle

Geplaatst

@Chantal wat geweldig dat je het hartje heb horen kloppen.... lijkt me echt een super moment....

@ Tammy, ik voel me precies het zelfde, ondanks dat ik zwanger ben, wil ik bevestiging.... kan niet wachten op de echo, gelukkig heb ik hem volgende week dinsdag al....

@ Michelle ik heb helemaal geen ervaring met zwangerschappen, ik hoop dat het niks voorsteld, waarom ben je niet ff met het ziekenhuis, anders zit je er de hele tijd aan te denken en misschien is het wel normaal??

Geplaatst

Michelle, ik zou even het ziekenhuis bellen en vragen of je niet eerder langs mag komen dan volgende week..is misschien ook wat fijner voor je eigen gemoedsrust...

Hou je ons op de hoogte???

Succes!

Geplaatst

Hai dames,

hier nog zo'n twijfelaar. Ik heb echt zoiets van 'ben ik wel zwanger'. Ik heb echt helemaal nergens last van, helemaal nadda, noppes. Ik heb pas de 14e een echo dus je begrijpt dat het wachten errug lang duurt zo, hahah !!

Gister ook een beetje zo'n zeurderig ongi gevoeletje maar mn zus zegt dat het erbij hoort, is dat zo??

Ben blij als het eindelijk zover is en dat ik een echo krijg.

Geplaatst

He Lucky,

Ja dat zeurende gevoel en de krampjes horen erbij, jouw lichaam maakt alvast een beginnetje met het creeeren van ruimte zodat de baarmoeder straks rustig kan gaan groeien, dat is wat je voelt nu. En positief bekeken is dat gewoon een goed teken want jouw lijf doet nu exact datgene wat het doen moet voor een zwangerschap. Ik hoop dat je er nu weer een beetje geruster op kunt zijn want het hoort er gewoon echt bij hoor.

He Michelle, ik kan me herinneren dat Krullie ook zo iets heeft mee gemaakt, ook een beetje bruinverlies. Ik zou ook gewoon even met het zkh bellen ter gerust stelling, succes meissie.

Liefs Dani.

Geplaatst

Michelle geen ervaring met bruine afscheiding.. Ik zou wel het ziekenhuis even bellen als ik jou was! Succes!

Ook ik merk dat ik ontzettend graag bevestinging wil zien van mijn zwangerschap.

Alhoewel mijn vermoeidheid alles wel zegt...

Popje

Geplaatst

Ik ken het gevoel. Heb ook niet het idee dat ik zwanger ben, moet wel bijna elk uur naar de wc. Maar dan denk ik weer, dat kan ook komen van de glazen thee.

Mn moeder zei wel al dat het erbij hoort. Pas met de echo heb ook ik de echt bevestiging dat het zo is.

Inmiddels weet ik wel dat het wachten op de echo echt veel erger is dan de wachtweken haha.

Kom op ladies, de testen zeggen het, we zijn zwanger.

Over afscheiding of zo weet ik ook niks van, maar als je het niet vertrouwd gewoon zh bellen.

Kuzzz

Geplaatst

Michelle, ik heb het ook gehad, maar dat was maar bij twee keer afvegen.

Het kan zijn dat er dan een adertje is gesprongen ofzo, maar als je je zorgen maakt, gewoon even het ziekenhuis bellen......

Ik mag dan wel al twee x een echo hebben gehad en gisteren het hartje hebben gehoord. Ik blijf nog steeds onwijs onzeker. Ik kan er niets aan doen.....

Ik heb het ook tegen de VK gezegd en zij begreep het heel goed.

We hebben er zoveel moeite voor moeten doen om zwanger te raken, dat we zo bang zijn om het weer kwijt te raken.

Volgens mij voel ik mij pas over een maandje helemaal gerust, als ik de 13 weken ben gepasseerd.....

Geplaatst

Ooh gelukkig ben ik het dus niet alleen. Ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Heb al even naar ziekenhuis gebeld of er niet toevallig iemand af heeft gebeld en dat er eerder een plekje vrij is, maar dat is niet zo dus ik zal toc echt nog 2 weken en 6 dagen moeten wachten.

Geplaatst

ik moet ook om de haverklap naar de wc haha echt vervelend.... en ik ben nog steeds giga MOE... pfffff..... me buik is nog steeds een beetje vol, na de punctie was me buik beurs en hard en dikker, nu voel ik geen pijn maar merk wel dat me buikje iets dikker is dan normaal....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden