Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier vallen de slapeloze nachten nog mee. Wordt wel wakker om te plassen en heb af en toe kramp in mijn been maar val wel weer direct in slaap.

Wel had ik vannacht wat last van kramp in mn buik. Vond het moeilijk te plaatsen want heb ook best last van winderigheid:disgust:...

Begin wel kriebels te krijgen voor de bevalling. Heb ook heerlijke dromen hierover ;) zal ze jullie besparen..

Lucky lekker ook voor jou bijna verlof!

Liefs

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden...

Zie dat mijnbaby online is, hoop dat het goed gaat met jullie!

Hahah de kriebels voor de bevalling heb ik ook, maar dan meer met het idee dat ik nieuwschierig ben naar het verloop ervan.

Van de pufclub zijn er inmiddels al 4 bevallen, 2 1 dag voor de uitgerekende datum en binnen 4 uur, 2 op de uitgerekende datum en binnen 4 uur....

Ik ben de volgende in de rij dus ben benieuwd.

Vannacht voor de 2e nacht achter elkaar niet geslapen, ga wel naar bed maar lig alleen maar wakker en na te denken.

Hoop dat het vanavond beter gaat en anders morgen even bij de VK aangeven.

Hoe gaat het met de rest en de nieuwe mama's??

Geplaatst

trudy, knap hoor dat je nog steeds aan het werk bent, maar geloof dat je toch bij je vader in de zaak werkt? Dus dan wil je natuurlijk wel blijven helpen. Maar ook voor jou is de eind streep inzicht aan het komen. Nog ff volhouden en dan lekker genieten van je verlof.

Hier mn eerste echte officieele verlofdag erop zitten. Bijna heel de dag dus niks gedaan haha. Net heerlijk 2 uurtjes geslapen, belde alleen eerst mn man en daarna nog eens mn moeder om te vragen hoe het gaat haha.

Ben wel benieuwd hoe het met Jane gaat, ze is al zolang niet meer online geweest. Ze moet haast wel haar 2 kleintjes in haar armen hebben. Ben erg benieuwd.

Geplaatst

Ik heb nu al last van slecht slapen, ik ga dit ook even aankaarten in het zh woensdag. Morgen ben ik 28 weken zwanger en dan moet ik nog 9 weken. Hoe lossen jullie het slaapprobleem op?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Joehoe Jane, alles goed??? Heb je de 37 weken gehaald of zijn de kleintjes toch iets eerder geboren.

Ik ben vandaag al weer 37+1. Ben toch blij dat ik deze grens weer gehaald heb, er zijn immers al heel wat beebjes een stuk eerder geboren. Ik vind het nu ook wel zwaarder worden, maar dat komt met name doordat ik Jasmijn toch behoorlijk moet entertainen. Ben blij dat ze morgen weer naar de creche gaat :-)). Slapen gaat hier gelukkig nog prima (wel alleen op mijn rechterzij en ik slaap lichter dan normaal en moet minimaal 1x per nacht plassen maar val daarna gelukkig weer gelijk in slaap). Ik kan dus geen tips geven...

Hoe gaat het verder met iedereen??

Knuf, Michelle

Geplaatst

Slapen hier is echt een drama, lig de hele nacht te staren, depri te zijn, en pak dan maar een boek om in elk geval niet te gaan malen.

Gelukkig kan je overdag nu rustig aan doen anders dan wordt het echt niets hoor.

Verder ok, maar moet zeggen dat ik wel echt klaar ben met dat gesjouw, het zijn echt de laatste loodje. Zelfs de band van de zw. schaps spijkerbroek is irritant om mijn buik.

Ook autorijden of boodschappen doen zijn een soort evenement geworden.

Nog effe zullen we maar zeggen, succes dames. Jane ben zoooooooo benieuwd.

Geplaatst

Oktober:

20: popje controle

21: Michelle VK, 37+3

22: Chantal uitgerekend

22: Chantal VK (40 wk)

26: Tammy VK (35,4wk)

27: Jane afspraak gyn (38+1 wk)

27: Lucky-t controle ZH (36 +1)

27: Daan VK controle (39,6 wk)

28: Daan uitgerekend

November:

03: Jane afspraak gyn (39+1 wk)

08: Michelle uitgerekend

09: Jane (2-ling) uitgerekend

15: Popje uitgerekend

16: Marjo (2-ling) uitgerekend

23: Lucky-t uitgerekend

26: Tammy uitgerekend

Bevallen:

14-08: Snoeske, *Rutger* / was uitgerekend op 21 november

20-08: Dani, Justin / was uitgerekend op 27 augustus

06-09: Elke, Tess

15-09: Krullie, Julia & Katelijn / was uitgerekend op 7 november

18-09: ABC, Naam niet bekend/ was uitgerekend 7 september

28-09: Ange, Mikay/ was uitgerekend 11 Novemver

15-10: Mijn Baby, Yassine / was uitgerekend 23 november

Hey dames, even mijn nieuwe VK afspraak voor volgende week erbij gezet..

Popje, hoe was jouw controle??

Geplaatst

Ben vanochtend direct doorgestuurd naar het ZH. Te hoge bloeddruk 148 -106. Aan ctg gelegen. Bloeddruk zakte iets na een uur maar niet heel veel. Heb nu medicijnen mee en sta weer onder controle van de gyneacoloog. Bedrust houden anders nemen ze me alsnog op ... donderdag terug komen.

Balen hoor!

Liefs

Geplaatst

pfff popje wat een toestand, doe nu inderdaad maar heel rustig aan hoor, je moet goed op jezelf passen nu. Spannend donderdag, succes meissie.

Geplaatst

Succes popje....wat een toestand allemaal.

Rustig aan doen en goed zorgen voor jezelf en de baby.

Ik begin toch echt af te vragen waar Jane inmiddels is....ik hoop voor haar dat alles goed gaat, maar het gaat zolang duren!!

Geplaatst

Wat een vervelend bericht Popje, maar verder wel alles goed met de beeb??? Rustig aan blijven doen en hopelijk donderdag je bloeddruk een stuk lager. Denk goed aan jezelf en de kleine.

Hier gaat slapen met de nacht slechter en dan weer wat beter. Moet er meestal min 1x uit om naar de wc te gaan, kom alleen daarna niet meer goed inslaap. Ligt ook wel veel te peikeren voordat ik moet gaan slapen. Geen idee waarom, nog nooit gedaan. Denk omdat het ineens allemaal zo dichtbij komt.

Net wezen bloedprikken in het zh voor ijzer en suiker, moet natuurlijk eerst nuchter....laten ze je daar gewoon een half uur wachten. Had al zoiets van als het echt te lang duurt, zeg ik gewoon dat ik bijna van mn stokje ga. Had echt geen zin om lang te wachten. Nu straks weer terug en dan maandag bij de vk de uitslag, denk dat alles wel weer in orde is.

Ja ja, Jane is bijna al een week niet meer geweest. Ben erg benieuwd hoor.

Geplaatst

Goed geslapen vannacht gelukkig.. Voel me ook wat beter. Mijn man heeft lekker vrij genomen dus kan me laten verwennen!

Ben ook erg benieuwd naar Jane hoop dat alles goed is!!?

Hoe is het met de rest?

Liefs

Geplaatst

Oktober:

21: Michelle VK, 37+3

November:

Bevallen:

Michelle, hoe was jouw controle gisteren en hoe is het met Patrick???

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hier alles ok. Gister weer bij de vk geweest en alles was prima. Gelukkig geen te hoge hartslag bij de baby. De vk verwacht dat de kleine zo'n 3 kilo zal wegen, uiteraard afhankelijk van wanneer hij geboren wordt. Jasmijn was ook een ukkie (2890 gram) dus dat is op zich geen surprise. Hij is ook al mooi aan het indalen, al heb ik zelf het gevoel dat het nog wel even duurt...

Ik had vorige keer met de vk de mogelijkheid voor eerder inleiden besproken in het geval dat het met Patrick acuut slechter gaat. Dat had ze inmiddels besproken met het zh en die staan er gelukkig ook heel welwillend tegenover. Dat geeft mij toch wel iets van rust, al hoop ik dat we de natuur gewoon zijn beloop kunnen laten gaan. We zitten al zo veel in het ziekenhuis, dat het fijn is als dit 'gewoon' kan gaan...

Patrick moet morgen zijn allerlaatste dag van zijn co-schappen en dan is hij arts. Ik vind het zo knap dat hij het de afgelopen periode nog heeft volgehouden en dat hij het heeft afgemaakt. Maar de consequentie daarvan is dat hij nu wel echt op zijn tandvlees loopt. Hij heeft echt nog maar heel weinig energie, dus ik maak me best een beetje zorgen over hoe het straks gaat als de baby er is. Dat brengt toch heel veel hectiek, aanloop en onrust met zich mee. Helemaal omdat hij vrijdagavond nog gaat beginnen met een 5-daagse chemokuur om hopelijk de druk van de tumoren in zijn lever iets af te laten nemen (en dus de pijn en hopelijk geeft dit weer wat extra weken). Ik zie er eerlijk gezegd best een beetje tegenop en hoop dat hij niet al te veel last heeft van de bijwerkingen. Moet er dus eerlijk gezegd niet aan denken dat ik de komende week zou bevallen, maar aan de andere kant beval ik liever gister dan vandaag, want dan hebben zij zoveel mogelijk tijd samen... Wist ik maar wat wijsheid is...

Chantal, spannende dag voor jou vandaag!!

Jane, begin me een beetje ongerust te maken. Hoop dat het goed met jou en de kleintjes gaat...

Wat veel rode lijntjes als je zo in het overzicht kijkt he! Het worden/zijn spannende tijden voor het november-forum!!

Oktober:

26: Michelle VK (38+1)

November:

Bevallen:

Fijne dag allemaal!

Knuf, Michelle

Geplaatst

Hi,

@ Michelle, wat knap van Patrick dat hij zijn Co-schappen aan het afmaken is.

en heel veel sterkte aankomende week met zijn chemo. Zal allemaal nog zwaarder gaan worden.

@ Jane, ik ga mij ook een beetje ongerust maken. Echt al een tijdje niets meer van je vernomen. Ik hoop voor jullie dat alles goed gaat.

Hier op de 40 weken aangekomen. Moet zo naar de VK toe. Ik zal jullie informeren.

Ook zal ik een meldkamertje maken voor jullie November girls......gaat wel eens tijd worden vind ik.

Geplaatst

Hi Chantal,

Wat mij betreft komt er geen meldkamertje november - kunnen we gewoon lekker op dit topic doen. Anders moeten we straks zoveel topics bijhouden ;-) Geen idee hoe de anderen daarover denken hoor...

Michelle

Geplaatst

Wat mij betreft ook hier melden..

vandaag weer een ochtend aan allerlei apparatuur, bloeddruk gezakt alleen nu vonden ze mijn hartslag te hoog dus weer extra aan de hartslag meter. Bleef wel redelijk hoog maar dat kan ook bij me passen dus gewoon lekker naar huis. Wel moet ik bij bijna elk pijntje bellen en komen...

Disndag krijg ik weer hetzelfde ritueel..

de kleine toet doet het prima!

Liefs

Geplaatst

Popje, balen zeg. Wel fijn natuurlijk dat je weer gewoon naar huis mag. En dat je zo goed gecontroleerd wordt, maar ik kan me voorstellen dat je er toch wel een beetje onzeker van wordt... Nou ja, gelukkig heb je ongetwijfeld verder niet zo heel veel meer te doen. Ik vind onze bank inmiddels in ieder geval een hele goede vriend waar ik graag veel op zit ;-))

M

Geplaatst

Michelle,

Wat super van je man dat hij gewoon vanavond als arts klaar is zeg, ik hoop dat de chemo aanslaat en hij zich iets beter voelt.

Hier gisteren in het ziekenhuis geweest voor de rondleiding en kennismaken.

Gelijk weer een CTG en echo gehad. Alles zag er wederom goed uit, ziekenhuis ook en de zusters en arts leken best ok.

Wel hebben ze gisteren al geprobeerd de weeen een beetje op te wekken, de gyneacoloog gaat zeg maar tot aan je huig naar binnen en duwt de babies ondertussen naar beneden. Maar de dames vonden het zeker nog geen tijd dus volgende week gewoon weer terug.

Wel heb ik het idee dat ze daarna iets gedaald zijn want het zit allemaal wat lager nu. Ook is het idee dat ik natuurlijk ga bevallen omdat ze alletwee helemaal goed liggen dus ben benieuwd.

Jane, spannend die stilte hoop dat alles goed gaat met je en met de babies.

Geplaatst

Michelle: kanp hoor van Patrick dat hij zn co-schappen heeft afgemaakt, maar mss ook wel goede afleiding voor hem. Hopelijk helpt de chemo een beetje om de druk af te laten nemen. Gelukkig gaat het met de beeb alles prima. Ben ook wel blij voor je dat zowel het zh als de vk er positeif tegenover staan om de bevalling in te leiden als het ineens niet meer gaat met Patrick, kan me voorstellen dat het een hele opluchting voor jullie beiden is.

Denk ook dat het niet nodig is om een extra topic aan te maken voor november, anders ga je steeds 2x hetzelfde tikken, hier en op het meldkamertje. Iedereen zit hier meestal al druk te tikken.

Ik denk echt dat Jane al haar 2 kleintjes in haar armen heeft hoor, ben alleen wel benieuwd hoe het gegaan is etc. Hier nog steeds alles rustig gelukkig, moet min nog 2 wk wachten voordat het zich mag komen melden haha. Net al even bezig geweest welk pakje in de vluchttas gaat en welke er thuis moet blijven. Best moeilijk nog hoor om een keuze te maken. Maar denk dat het gelukt is hoor. Vanavond mn man nog even laten kijken of hij het ermee eens is haha.

Maandag weer naar de vk, ben benieuwd wat ze over de bevalling te melden heeft.

Geplaatst

Hola,

Jane heeft zich gemeld: ze is 4 dagen geleden bevallen van de twins en vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Zie ook het topic Eva & Finn.

Jane, nogmaals gefeliciteerd en goed wat van je te horen. Nu de details nog ;-))))

Oktober:

26: Michelle VK (38+1)

November:

Bevallen:

20-10: Jane, Eva & Finn / was uitgerekend op 9 november

Jane, heb je afspraken bij de gyn maar uit het overzicht gehaald ;-))

Chantal & Daan, hoe is het met jullie??

Hier alles prima. Had gister een mini flesje champagne gekocht voor Patrick. Wel grappig, normaal gesproken als we iets te vieren hebben krijgen we zo'n grote fles wel leeg, maar nu is het 0.2 liter flesje niet eens voor de helft op gekomen ;-) Ik heb een mini-glaasje genomen en Patrick ook (van alcohol krijgt hij inmiddels alleen maar last van zijn lever). The dynamic duo ;-)) Ook zijn we nog even lekker uit eten geweest. Naast ons zat een stel met een babytje. Jeetje, wat is dat toch wel weer heel klein hoor... Maakte me wel extra nieuwsgierig naar de kleine man in mijn buik...

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Ik moet eigenlijk nog even naar de Ikea, maar of dat echt leuk is (met deze buik en in het weekend...)

Michelle

Geplaatst

Fijn dat jullie lekker saampies uiteten zijn gegaan.

Mijn mannetje en ik wilde dat eigenlijk ook nog doen, maar ik red het echt niet meer.

Best veel pijntjes vandaag en ik moet op dit moment om alles huilen heb ik het idee, dus zit gewoon op het bankie.......

Geplaatst

Ach Chantal toch, hoop dat je je wat beter voelt vandaag!

Of dat je beeb er lekker snel is hahahaha

Michelle, klinkt goed allemaal, lekker met je mannetje weg....

Wij hadden gisteren mijn ouders op bezoek en die zijn blijven slapen. Zo even ontbijten met z'n allen en dan ga ik de rest van de dag een beetje het huishouden doen... dat wachten is ook niet fijn, dus ik probeer zoveel mogelijk nog lekker door het huis te strompelen en met harde buiken trap op trap af te lopen....

Ben je nog naar de Ikea geweest?

Tammy, is het gelukt met je tas klaarmaken? Ik ben ook nog iedere keer aan het switchen hoor. Dan zie ik weer iets leuks en veranderd dat weer in de tas..

Marjo, hoe gaat het daar na het proberen van het opwekken?

Popje, hoe voel jij je nu?

En met de rest van de meiden? Hoe gaat het??? Dani, hoe is het met je ventje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden