Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oktober:

08: Dees vk+ suikerprikken

08: Jane afspraak gyn (35,3 wk)

12: Jane groeiecho (36 wk)

14: Tammy controle VK

15: Lucky-t controle ZH

22: Chantal uitgerekend

28: Daan uitgerekend

November:

08: Michelle uitgerekend

09: Jane (2-ling) uitgerekend

15: Popje uitgerekend

16: Marjo (2-ling) uitgerekend

23: mijnbaby uitgerekend

23: Lucky-t uitgerekend

26: Tammy uitgerekend

Bevallen:

14-08: Snoeske, *Rutger* / was uitgerekend op 21 november

20-08: Dani, Justin / was uitgerekend op 27 augustus

06-09: Elke, Tess

15-09: Krullie, Julia & Katelijn / was uitgerekend op 7 november

18-09: ABC, Naam niet bekend/ was uitgerekend 7 september

28-09: Ange, Mikay/ was uitgerekend 11 Novemver

Dees en Jane, succes met de controles van vandaag!

Popje, eindelijk ben je er weer! Begonnen ons al zorgen te maken over jullie!

Geplaatst
Oktober:

16: mijnbaby controle VK, en krijg dan ook meteen een afspraak met de gyno om mijn KS te bespreken...

November:

Geplaatst

Oktober:

14: Michelle VK

16: mijnbaby controle VK, en krijg dan ook meteen een afspraak met de gyno om mijn KS te bespreken...

November:

Wat veel rode regels al zeg!! Gelukkig is dat op dit bankje een goed teken. Komt nu wel heel dicht bij allemaal hoor...

x Michelle

Geplaatst

Oktober:

15: Jane afspraak gyn (36+3 wk)

27: Jane afspraak gyn (38+1 wk)

November:

03: Jane afspraak gyn (39+1 wk)

Zojuist weer afspraak gehad met de gyn. Alles gaat goed, we hebben weer even mogen genieten van de kleintjes. Het meisje ligt al helemaal ingedaald, vast met haar hoofdje. Het jongetje ligt rechtsboven, ook met het hoofdje naar beneden. Zoals het er nu uitziet gaan we vaginaal bevallen. Toch vertelde de gyn dat ik ook altijd rekening moet houden met een KS. Of dat het meisje vaginaal bevalt en het jongetje via een KS. Ik hoop dat dat niet hoeft.

De gyn vond wel dat ik er heel moe uitzag. Ik heb van hem een slaappilletje gekregen zodat ik even een nachtje kan doorslapen. Ook was mn bloeddruk weer oke en mn urine eveneens. Ik heb nu elke week een afspraak in het ziekenhuis staan. Ben heel benieuwd waneer de kleintjes zich gaan aandienen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Spannend Jane, voor jou zal het ook niet lang meer duren.

Tweelingen komen toch vaak wat eerder. Misschien ben je nog eerder dan dat Daan en ik zijn. Misschien een slimme om jou ook op de meldlijst te zetten!?!?

Maar dan niet vannacht bevallen als je een pilletje gaat innemen, anders ben je zo duf als een konijn!!!

Geplaatst

Hoi Chantal,

Het is zeker spannend. Ik was echter van plan om niet vannacht te gaan bevallen hóór, maar je weet maar nooit natuurlijk. We houden overal rekening mee.

Hoe ging het vandaag met jou bij de VK?

Geplaatst

Hou de beebs nog maar even lekker in je buik hoor!!

Bij de VK was alles weer goed. Weinig nieuws te vertellen.

Baby ligt nog steeds goed klem en heb nog voldoende vruchtwater.

We hebben het over de pijnbestrijding gehad en ik wil aankijken wat ik wil op dat moment.

Volgende week mag ik weer terugkomen!!

Geplaatst

Hier gaat alles goed, merk nu wel dat ik sneller moe wordt.... pfff.... wil van alles doen maar helaas laat me lichaam dat niet toe... vandaag was een echte schoonmaak dag voor mij, helaas nog niet alles gedaan wat ik van plan was, dus morgen weer lekker aan de slag!!!!

Geplaatst

hallo!

Ik ben weer terug van controle.. had een hoge bloeddruk en wat eiwitten in me urine!

me voeten zijn zeer opgezwollen ( kan me schoenen niet meer aan!!)en heb echt dikke handen. dus volgende week maar weer op controle. beeb doet het goed.. alleen krijg nu de laatste loodjes kwaaltjes! ook heb ik gezegd dat ik heel slecht slaap, iig doorslapen is echt een probleem. dus ik mag nu elke week op controle..

leuk nieuws, het kamertje is nu helemaal compleet. het bedje is er!! joepie!!

moet het wat rustiger aan gaan doen, maar ja, als je van die schoonmaak woedes hebt kan ik echt niet stil op de bank gaan zitten.

nu even lekker eten! (boerenkool met worst jam jam)

kan iemand mijn afspraak erbij zetten voor volgende week donderdag? 15 oktober.

liefs

Desiree

Geplaatst

Oktober:

15: Jane afspraak gyn (36+3 wk)

15: Chantal VK (39 wk)

15: Dees VK

27: Jane afspraak gyn (38+1 wk)

November:

03: Jane afspraak gyn (39+1 wk)

Ik ook volgende week weer naar de VK, dus ik heb mij en Dees er weer tussengezet.

Geplaatst

Chantal nog even en het is zo ver...............

ik moet zeggen dat ik het nu elke week nog spanender vindt het komt nu allemaal zo dicht bij..... Nog maar 6 weken te gaan!!!

Geplaatst

Hey meiden,

allemaal een beetje goed :Baby01c:???

Ik slaap 's nachts gelukkig nog steeds goed. Zelfs ondanks dat Jasmijn (eindelijk) helemaal over is naar haar nieuwe kamer. Ik had verwacht dat dat wel wat gebroken nachten zou opleveren aangezien ze 's avonds echt pertinent niet in haar nieuwe kamer wilde slapen, maar het valt reuze mee. Sterker nog, heb er nog geen een keer daarom uit gehoeven! We hebben afgelopen woensdag samen het ledikant uit elkaar gehaald, dus nu moet ze wel. En volgens mij heeft ze het bedlampje ontdekt, dus dat is natuurlijk megaspannend!!

Er komen zo 2 vriendinnen helpen met verven en behangen, dus hopelijk schieten we vandaag ook lekker op in de babykamer. Dan is dat ook maar gedaan...

Heb gister het pakketje ontvangen met de kleertjes voor de eerste dag. Heb via www.goodmoodkid.nl een bruin spencertje laten bedrukken met een witte auto en de naam van de baby erop en een bijpassend broekje besteld. Echt te schattig. Bij de Hennes een rompertje met lange mouw en bruin/wit streepje gekocht, witte sokjes en wit mutsje erbij en klaar is het setje. Ziet er echt tè leuk uit. Ik begin echt steeds nieuwsgieriger te worden naar het kleine mannetje in mijn buik! (en nou maar hopen dat het echt een jongetje is :-))

spencer_choco_kl.jpg

Greetz, Michelle

Geplaatst

Wat lief die kleertjes zeg, wordt vast een heel stoer mannetje!

Ik moet 14 oktober weer voor controle naar de gyneacoloog en dan door naar het ziekenhuis om te daar te kijken en te spreken met de gyneacoloog aldaar.

Jane, ik heb ook dat het nu wel heel dichtbij komt hoor vind het steeds spannender worden! Heb twee koffertjes ingepakt eentje voor elke baby dacht dat dat wel zo makkelijk zou zijn voor de zusters daar. Babykamer is ook klaar heb de luiers in de commode liggen (mijn god wat zijn die klein!!!!!)

Gisteren laatste klasje gehad over borstvoeding, ben er niet heel veel wijzer van geworden dus dat zien we vanzelf wel als ze er zijn.

Het slapen gaat hier zo zo, ben gewoon heel veel wakker om te plassen en als ik wil draaien denkt mijn man dat er minstens zes walvissen zijn kant opkomen.

Autorijden en lopen gaat wel wat moeilijker nu en ben nog steeds moe maar ja hoort erbij zullen we maar zeggen! En ook de hormonen zijn weer aan het opspelen af en toe lekker effe janken en dat lucht op hoor!!!

En je weet echt niet waarom je nou jankt hé dat is zo leuk van die hormonen.....

Bikkel onze nieuwe pup doet het echt heel goed en is zo lief, onze labrador Roos begint er ook langzaam aan te wennen en ze liggen al samen op één mandje.

Fijn weekend alvast

Geplaatst

marjo merk sinds een week of 2 ook dat ik zomaar uit het niks zo een raar down gevoel krijg en dan om iets heel stoms kan huilen.... echt vreemd hahah.....

Geplaatst

Hier ben ik ook maar weer eens, gisteren begonnen met de geboortekaartjes. De adressen op de enveloppen printen. Heb geen zin om alles te gaan schrijven en de printer is van de zaak en die moet ik volgende week inleveren, dus nu nog even (mis)gebruik van maken haha.

Marjo en Jane: voor jullie gaat het nu echt spannend worden hoor. Denk dat we jullie ook bij meldplicht oktober kunnen zetten, aangezien ze toch wel eerder gaan komen.

Wordt echt druk zo eind van het jaar. Denk dat we ook geen meldplicht topic hoeven te maken voor november, kunnen beter de naam van deze topic veranderen haha. Vooral de laatste week wordt spannend met zn 3en zo dicht opelkaar uitgerekend.

Michelle: wat klint dat allemaal lief wat jullie hebben gekocht, wordt echt een hele stoere man!!!

Geplaatst

hallo,

moest vandaag onverwacht naar het ziekenhuis, had heel veel harde buiken, veel vochtverlies en buikpijn en had de nacht en ochtend de beeb nog niet gevoeld.

dus in het ziekenhuis aan de ctg, echo, en urine onderzoek.

me bloeddruk was nog steeds erg hoog, en had idd weeen maar ze zakten gelukkig ook weer snel af. de beeb deed het prima.maar het zag het prima uit, wel dachten ze aan opnemen en het had nog genoeg vruchtwater. de gyn heeft de kleine man nog even gemeten en het groeide goed. de metingen kwamen uit op 32 wk en 5 dagen dus helemaal prima!

maar nu moet ik dus rustig aan doen, en van me mannetje mag ik alleen maar van de bank af als ik naar de wc moet.. bah bah bah..!

nu is het bedje ook nog niet compleet, er zit geen schroefdraad in het hoofdeinde dus die is opnieuw besteld.. pff nog langer wachten.. en we hebben het al in juni besteld!!

nou ga zo maar op bedje, en dan rustig aan doen...

ps: heb even een nieuwe buikfoto, en een foto van mijn zelf gemaakte geboorte bord in het buik en babykamer foto's topic.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hey Dees,

Da's wel weer ff schrikken. Gelukkig is alles goed met je kleintje en met jou. Rust maar lekker uit en laat je maar lekker in de watten leggen thuis!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jeetje Dees, weer schrikken voor jullie!

Lekker je mannetje laten lopen van het weekend en je laten verwennen.

Het is niet fijn om de hele dag verplicht te niksen, maar alles voor de kleine...

Heel veel sterkte gewenst.

Groetjes van Daan

Geplaatst

Nou dees, ben benieuwd of jullie baby zich tot het einde zal gedragen, dit is toch al de 2e keer dat het begint te rommelen. Hopen dat hij nog even blijf zitten.

Geplaatst

He dames,

hoe zit het trouwens bij jullie met de kilo's. Ik heb vanochtend even gewogen en ben nu 12,7 kg aangkomen. Het gaat nu toch opeens best hard, en ik moet nog ca. 6 weken, pfffff.

Probeer toch echt om niet te snoepen enzo, maar heb de laatste 2 weken veel meer zin in zoetigheid, had ik de rest van de zwangerschap juist geen zin in. Chocolade moet ik echt niet nemen want daar krijg ik mega migraine van, daar heb ik wel van geleerd.

Geplaatst

Dees dat was schrikken lekker laten verwennen hoor..

Mijn baby, dat rare down gevoel heb ik ook al een tijdje maar ook kan ik heel onreeel zijn naar vooral mijn naasten... zomaar uit het niets horrormonen noemt een vriendin ze.

Over de kilo's ik ben vanaf mijn zwangerschap 5 kilo aangekomen en vanaf het moment dat ik hormonen moest prikken ook ongeveer 5 kilo..

Die neem ik dan ook mee en zit daarmee op 10 kilo.

Hier verder alles prima slaap redelijk tot goed alleen wel snel last van mijn bekken en onder rug. Heb hiervoor ook fysio.

Bij ons zijn zwangeren trouwens opgeroepen zich te melden bij de huisarts omdat deze groep toch ingeend gaat worden tegen de mexicaanse griep.

Maar de vaccinaties komen pas half november als ik ben uitgerekend.. dus ach niet mer van toepassing..

Maar aan de andere kant als je net bent bevallen hoor je toch ook bij de wat zwakkeren.. en je hebt een kindje te voeden.. Lastig.

Fijn weekend allemaal ik ga mn baby wasje eruit halen heerlijk!

Popje

Geplaatst

@ Dees, jeetje mina meid, dat is even schrikken.

Ik hoop ook vooor je dat jullie mannetje blijft zitten tot het einde van de zwangerschap.

Houden ze je nu wel extra op controle?

Hier 6,5 kilo aangekomen. Ben ook erg benieuwd als ik ben bevallen wat dan mijn gewicht zal zijn.

Dat down gevoel ken ik ook hoor. Ik kan heel vrolijk zijn, maar dat kan ook zo omslaan en dan voel ik mij heel verdrietig.......heel raar allemaalwat die hormonen met je lichaam en emotie kunnen doen!!

Geplaatst

Ik zit nu op 15 kilo. Ach, kan er wel mee leven. Heb tenslotte wel 2 kindjes in mn buik. We zien het wel na de bevalling. Ook ik heb vannacht een redelijke nacht achter de rug. Moest er alleen 3x uit om te plassen maar viel daarna als een blok weer in slaap.

Morgen krijg ik mn vriendinnetje op bezoek. Zij woont 160 km bij mij vandaan dus het zal wel de laatste keer zijn dat ze me met mn buik ziet. Verder ga ik niet zo veel doen. Een beetje rommelen thuis, een paar boodschapjes doen en dan vanmiddag maar weer een middagslaapje! Ach ja, je moet wat om de tijd door te komen!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden