Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daar ben ik al ! Sorry maar was een drukke dag vandaag. Vanochtend al vroeg visite van mn zus en ik moest om 11.30 op controle bij de gynaecoloog. Alles was gelukkig goed en ook mn bloeddruk is weer netjes 110/65. Maar weer een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, en als het er dan nog niet is moet ik van te voren even aan de ctg. Maar ik hoop natuurlijk die controle niet meer te halen, haahah.

Toen even bij mijn achterneef langs geweest, en de hele kleine baby gezien. Wat een schatje, maar wat een propje is het met 7 weken te vroeg. Echt klein, het weegt 1600 gram. Maar gelukkig gaat alles goed en is ze van het zuurstof af, ze heet trouwens Celiena.

Toen even op de zaak een bakkie gedaan maar daar was het zo druk dat ik even ben bijgeschoten, haahh, ik kan het niet laten. De klanten lachen zich dood om mij met 39 weken en 4 dagen nog achter het bureau te zien zitten.

En toen snel wat gegeten en boodschappen gedaan, nu heerlijk thuis en ik ga zo heerlijk op de bank hangen. Heel meschien nog even in bad als ik de moed op kan brengen, heb vanochtend al gedouchd maar heb wel de laatste week erg last van enorm warm en zweten, kent iemand dit?

Dus ik ga het weekend weer in, en hoop toch echt dit weekend te bevallen, hahah. Allemaal een heel fijn weekend gewenst.

Geplaatst

Trudy, we dachten dat ze je meteen hadden gehouden in het zh haha. Maar alles was goed gelukkig. Je hebt idd druk dagje gehad en nog even werken ook. Helemaal geweldig met 39 wk haha.

Mn baas belde vanmiddag ook nog even. Wel grappig ze hebben donderdag eeb feest, als ik nog niet bevallen ben en me goed voel wil ik wel even gaan. Hoop natuurlijk dat de kleine dan gewoon er al is haha.

We gaan voor het weekend Trudy.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

ik ben de nacht weer doorgekomen. Mijn mannetje had zoveel hoop dat het vanacht aan de gang zou gaan maar helaas. Ik voel ook echt niet iets waarvan ik denk dat het snel zou kunnen gaan gebeuren, ik weet niet of je van te voren ergens last van hebt of dat het zomaar kan gaan beginnen. We zien wel weer vandaag. In ieder geval heerlijk geslapen.

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier ook prima geslapen. Alle weddenschappen bij mn man op het werk zijn verzet naar morgen en vandaag zegt zelfs mn man dat mn gezicht dik is. Hier verder nog geen teken dat de kleine zich gaat melden vandaag.

Had wel nog ff vraagje, weet iemand hoe je aan een babyweegschaal komt? Want die heb ik nog niet of neemt de vk/ kraamzorg die mee?

Geplaatst

De vk en de kraamzorg hebben een babyweegschaal bij zich om de baby te wegen na de geboorte en tijdens de kraamweek, dus daar heb jij geen omkijken naar hoor.

Ik hoop voor jullie dat het inderdaad dit weekend nog gaat gebeuren, zou fijn zijn ;-)

Geplaatst

Hallo,

Tamara & Trudy, jullie houden het wel spannend zo!! Ben benieuwd wanneer er nieuws is!!

Dani, zie net op je ticker dat Justin al weer 3 maanden + 1 dag is. Jeetje, time flies!! Gaat het allemaal nog lekker? Moet je binnenkort alweer aan het werk??

Hier gaat het ok. Thijmen is echt een super lief en tevreden mannetje. Heb er nauwelijks omkijken naar, echt heel relaxed dus! Het is ook echt een heel erg knuffelkontje, wordt het liefst de hele dag vastgehouden. Nou, daar werk ik maar wát graag aan mee :-)

Mijn herstel gaat super, ik voel me al weer bijna de oude. Ben alleen heel emotioneel. Moet al traantjes tegenhouden bij de voorleesboekjes van Jasmijn ;-) Zullen de hormonen wel zijn, gecombineerd met ontlading van de afgelopen maanden.

Wij hebben gister ook een drukke dag gehad. Eerst moest Patrick bij artsenexamen + de eed afleggen. Het is nu dus officieel dr. Patrick. Ik vind het echt zó knap dat hij deze mijlpaal bereikt heeft!! Daarna een borrel bij ons thuis om het te vieren. Gelukkig had Thijmen niet al te veel last van alle drukte! Het was een mooie, maar wel heel emotionele dag... En na de borrel is Patrick gelijk met de volgende chemokuur begonnen. Nu gaat het og redelijk, al hakt de vermoeidheid er al wel behoorlijk in... Ik ben heel benieuwd hoe het hier de komende week gaat. Gelukkig is Jasmijn dit weekend aan het logeren bij opa & oma, dus dat geeft wel wat rust. Nou ja, we zien het allemaal wel.

Anyway, ik hou het forum goed in de gaten en hoop op babynieuws!

Knuf, Michelle

Geplaatst

Wat geweldig Michelle, dr Patrick nu voor het eggie! Gefeliciteerd. Goed om te lezen dat het zo goed met Thijmen gaat en met het hele gezin natuurlijk.

Tnx Dani voor je antwoord. Weer even gerust gesteld. Dan zijn we hier echt helemaal klaar met alles. Dus laat de kleine maar komen.

Net wat Trudy zegt laat de echte weeen maar komen, we zijn er klaar voor. Een vriendin was hier vanmorgen en die zei net als mn man dat mn gezicht dik is. Morgen vind ik wel een mooie dag, wat jij trudy?

Geplaatst

Helemaal mee eens !! 22-11 ziet er toch leuk uit, hahahah. We hopen er maar op dan, ben benieuwd of we morgen gewoon weer aan zullen melden, ik hoop van niet. Dat we maar een gewelidge zondag zullen hebben morgen. Weltrusten, slaap nog maar even goed nu het nog kan.

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier ook heerlijk geslapen en totaal niks gebeurt. Ik denk ook dat ee vandaag niks gaat gebeuren. Morgen is een collega jarig, dus mss dan haha. Anders toch echt wachten tot de 26ste, dan is manlief jarig. Leuk cadeautje toch.

Geplaatst

Hi meiden,

Balen dat het nog zo rustig is, maar de dag is nog jong hoor ;-)

Hoop voor jullie dat de kleintjes niet meer te lang op zich laten wachten...

Dikke knuf, Michelle

Geplaatst

Trudy, morgen de uitgerekende datum!!! Hopelijk gaat de kleine zich aan de datum houden haha.

Hier nog steeds alles rustig, dus de pot bij mn man op het werk kan weer aangepast worden haha. Ben benieuwd welke datum het nu weer gaat worden.

Trudy: heb jij al nagedacht over tot hoe lang je wilt blijven doorlopen? Ze zijn bij ons in het ZH voorstander van liever met 41wk halen dan wachten tot 42wk. Wij waren het al heel snel eens dat we dat ook liever hebben, dus ga het morgen ook even aankaarten bij de VK. Kijken hoe zij erover denkt.

Net in het kamertje al het beddengoed klaar gelegd, welke de eerste dag op het bedje mag haha, zo lief allemaal. Voor de kleertjes heb ik mn man al instructies gegeven, welke hij moet pakken als het zover is. Maar mss leg ik die ook wel alvast klaar, als het echt echt zover is.

Geplaatst

Hallo meiden,

Jullie houden het lekker spannend hier!! Lees af en toe mee en ben echt heel benieuwd wanneer jullie gaan bevallen..

De duimen draaien hier volop!

Trudy, heel veel succes, vandaag de uitgerekende datum. Laat dat kleine wondertje nu maar komen ook!

Geplaatst

Trudy, voor jullie vandaag DE datum!!!! Spannend!

Michelle, nog van harte met Patrick! Echt super!

Tammy, gewoon aankaarten bij je VK hoor! Mijn VK wilde me in de 1e instantie door laten lopen tot 42 weken en dan pas doorverwijzen naar het ZH... In het ZH vertelde ze ons dat je officieel in NL met 41 weken zelf mag beslissen of je ingeleid wil gaan worden...succes!

xxx

Geplaatst

Goedemorgen,

hier een waardeloze nacht achter de rug, heb ieder uur van de klok gezien. Hoop echt heel erg dat het vandaag gaat beginnen want ik begin er nu echt moeite mee te krijgen.

Ik heb afgelopen vrijdag met de gynaecoloog over gehad dat ik niet helemaal tot 42 weken door wil lopen, want de bevalling wordt er dan niet makkelijker op. Mn zussen hebben tot 42 weken moeten lopen en dat was geen pretje. En aangezien hij heel goed begrijpt dat ik heel angstig ben wat er allemaal mis kan gaan met de kleine zei hij zelf al dat als het vrijdag niet geboren is, dan moet ik weer op controle, dat we dan waarschijnlijk afspraken gaan maken. Dus ik ga er maar van uit dat ik uiterlijk bgein volgende week mn baby heb. Maar ik hoop natuurlijk dat het vanzelf begint.

Maar ik ben het nu wel echt beu.

Geplaatst

@ Trudy,

Ja meid, de 40 weken is aangebroken. De datum waar je al maanden naar uitkijkt.

Ik hoop voor je dat alles heel snel zal gaan beginnen. Ik weet hoe het is om tot 42 weken te lopen en vooral de laatste week was echt onwijs afzien. Ik hoop dat je eerder mag gaan puffen!!

Geplaatst

Michelle, gefeliciteerd met dr. Patrick wat onwijs knap zeg, en heel veel sterkte de komende tijd. Wat heerlijk dat Thijmen zo relaxed is zeg.

Lucky en Tammy volhouden nog effe jullie zijn er bijna en daarna gaat het beginnen.

Hier is het met de 2 dames druk maar te doen. Ze hebben best vaak last van krampjes en dat is met 2 best aanpoten hoor. Maar ja voor de schatjes doe je alles hé, eet echt alleen nog maar voeding die evt. goed is voor de beebjes en let heel erg op.

Heb gisteren ook de Puckababy besteld om de dames snachts in te bakeren misschien helpt dat voor ze. Zeker Charlotte is erg bewegelijk en dat schijnt ze ook wakker te houden. Maar ik kan je vertellen dat ze al regelmatig bij mij in het grote bed hebben gelegen hoor dan vallen ze zo in slaap de lieffies.

Ik ga hier zo weer voeden, Campina is er niets bij....

Sterkte meiden.

Geplaatst

Trudy, volgens mij doen wij echt alles samen een beetje haha. Ik heb namelijk ook een waardeloze nacht gehad, veel wakker en heel onrustig geslapen. Kwam mss ook wel door het weer, want wij hebben al een aantal keren lekkage gehad in de slaapkamer, dus als het regent let je op elke drubbel en elk geluidje.

Voor jou nu echt de 40wk aangebroken, spannend hoor mss komt de kleine toch nog vandaag, de dag is nog jong haha.

Ben ook wel benieuwd wat de gyn gaat zeggen vrijdag, mss mag je maadag wel meteen terug komen om ingeleid te worden. Dan ineens het laatste weekend met zn 2tjes. Daar hadden mn man en ik het ook over zaterdag, waren we wandelen in de Biesbos. Ik zei nog mss lopen we hier over 2wk wel weer alleen dan met een kinderwagen erbij haha. Lijkt me echt zo leuk, trotse papa achter de wagen.

Gisteren hebben we ook nog maar even het aquarium een grondige schoonmaakbeurt gegeven, dan hoeft dat de eerste 2 mnd niet meer en mn man zn haar even gedaan. hoeft dat de eerst komende tijd ook niet meer haha. Allemaal dingen die je normaal zo even doet maar nu maar vast gedaan kan hebben. Gisteren ook een oom ineens langs geweest, die is binnenvaartschipper en lag in Rdam, dus had mn moeder hem opgehaald en kwamen even een bakkie doen. Wel grappig hoor, even aan mn buik voelen natuurlijk. Morgen gaat hij weer naar huis, dus denk dat ik hem weer snel genoeg zal zien als de kleine er is.

Trudy nog ff volhouden, ik weet wat je bedoelt dat je het echt gehad hebt. Ik heb vorige week 2 baaldagen gehad.

Geplaatst

Trudy en Tamara, kan me voorstellen dat jullie het ''gehad'' hebben hoor, vooral als je dan ook nog eens beroerde nachten erbij hebt. Even nog meiden en dan kunnen jullie ook lekker genieten van jullie frummeltjes.

Geplaatst

Mijnbaby: kan me voorstellen dat het voor jou beetje raar is. Alweer 5wk wat gaat de tijd toch snel.

Nou de controle bij de vk was weer goed. Maar was een leerling die ik voor het eerst zag. Dus die wist niks over het inleiden etc. Heb voor volgende week weer nieuwe afspraak staan en dan ga ik het nog eens vragen. Weer een weekje wachten haha.

Geplaatst

Nou eindelijk kan ik er weer op, kon vanochtend niet op het forum komen door storing. Maar daar ben ik dan weer. Vandaag lekker een dagje met mn moeder op pas geweest, een beetje stadte en boodschappen doen. Hebben vanmiddag ook nog even koffie gedronken met mn zussen in de stad was erg gezellig.

Vanavond naar de magnetiseur, ben benieuwd. Ze zegt dat ze even flink mn voeten onder handen gaat nemen om de weeën op te wekken, ben benieuwd of het werkt. Heb ook maar een verse ananas meegenomen net, wellicht helpt het. Ik wil zo graag dat het komt nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden