Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog niets te lezen op de hyves van Trudy. Ik hoop voor haar dat alles een beetje vlot is verlopen (en ik hoop dat het goed is dat ik in verleden tijd praat en zij al haar baby in haar handen heeft)

Hoe is het bij jou Tamara? Nog steeds niets aan de hand? Balen hoor!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik heb net ook al even bij Trudy op haar hyves gekeken, nog geen nieuws. Dus we zullen er maar vanuit gaan: geen nieuws is goed nieuws.

Hier nog steeds niks aan de hand (helaas). Alles nog steeds rustig en geen enkel teken dat de beeb vandaag nog gaat komen. Ben echt heel erg benieuwd wat de gyn morgen gaat zeggen, weet wel dat ik niet tot 42wk ga doorlopen. Daar heb ik zelf zo'n naar gevoel bij en dat heb ik bij de VK al heel duidelijk aangegeven, dus dat ga ik morgen ook weer doen. Voor de zekerheid ga ik wel mn tas alvast meenemen, je weet maar nooit natuurlijk.

Geplaatst

Nou hier nog even snel een update.....al wordt die wel heel saai nu haha. Nog steeds geen beeb. Gisterenavond wel maar voor de zekerheid mn tas en de maxicosi in de auto gezet, want we hebben nog al een straat die graag alles weer haha.

Hier ook nog geen teken dat de kleine gaat komen, wel gisteren weer wat voorweeen gehad. Maar wordt daar nu echt helemaal gek van, want ze zetten echt niet door. Hopelijk weet ik nu straks ook of er al iets van ontsluiting is ofzo. Heb namelijk nog geen idee.

Ik zal jullie weer op de hoogte houden.

Geplaatst

Trudy, ook hier nog een welgemeende felicitatie!

Tammy, spannend ook voor jou. Hoop voor je dat de voorweeen hun werk al een beetje gedaan hebben. Het duurt vast niet lang meer (al zal het ongetwijfeld anders voelen. Volgens mij duren die dagen overtijd net zo lang als de 9 maanden ervoor. Flashback naar de wachtweken van het begin, of niet??)

Knuf, Michelle

Geplaatst

Tammy heel veel succes vandaag, ik hoop dat er inderdaad wat gaat gebeuren nu.

Trudy ook hier nog even een felicitatie, geniet lekker van jouw ventje en de kraam, laat je lekker verwennen hoor!

Geplaatst

Zo nou we zijn net terug uit het zh. Wat duurde dat allemaal lang zeg. Nou eerst een half uurtje aan de ctg gehangen en moesten echt alles uit de kast halen om de kleine wakker te maken. Met zn 2en staan prikken en porren, uiteindelijk wel gelukt hoor.

Daarna bijna een uur zitten wachten op een leerling verloskunde, die heeft nog eens gevoelt aan mn buik en naar het hartje geluisterd. Toen heeft de gyn nog even gevoelt en er is 1com ontsluiting. Ook heeft ze met de echo gekeken hoe alles erbij lag en eruit zag, kind ligt helemaal goed. Maar er was wel verminderd vruchtwater, daarom moeten we nu morgen om 0730 in het zh melden. Het kan zijn doordat het te druk is dat we alleen weer een echo krijgen en een ctg of dat de andere gevallen die op de planning staan minder noodzakelijk zijn en dat ze me meteen gaan inleiden door de vliezen te breken.

Nou mocht het dus niet lukken om morgen ingeleid te worden moeten we zaterdag naar Dordrecht en gaan ze me dan inleiden. Er is dus nu wel wat noodzaak dat het iig dit weekend gehaald gaat worden.

Zo dat was even het hele verhaal van onze leuke ochtend in het zh. De gyn was best wel een beetje boos op de vk waarom ze dus zolang hebben gewacht met doorsturen, heb ook meteen gezegd dat ik zelf op deze afspraak in het zh heb aangedrongen. Dat is dus maar goed ook, als er bij ons nog een volgend kindje komt dan gaan we echt niet meer onder controle van de vk, maar blijven we in het zh.

Geplaatst

Trudy,

Onwijs gefeliciteerd met je mannetje en wat een leuke naam. Lekker genieten nu.

Tammy super dat je naar het zh bent gegaan en dat er nu wat gedaan wordt, ik heb de afgelopen weken een artikel in Elsevier en een reportage op Zembla gezien over de macht van vk in NL, want hier is dus inderdaad weer iemand die denkt alles te weten. Je hebt groot gelijk en het volste recht naar het zh te zijn gegaan. Hier in PT bestaan de vk geen eens en moet je gewoon altijd naar de gyneacoloog.

In elk geval succes morgen.

Hier gaat het goed met de meiden, ze komen nu eindelijk aan omdat ik ze bijvoeding geef. Borstvoeding was maar genoeg voor een kindje dus ze krijgen nu een mix, ook lekker:)

Het zijn echt schatjes, huilen weinig, slapen lekker. Ik kan iedereen aanraden een Puckababy aan te schaffen daar worden de dames rustig van en kunnen ze ook het dekentje niet met hun armpjes afslaan.

Geplaatst

Tamara,

Spannend, dan ben je in iedergeval dit weekend mama.

Heeeeeel veel succes en ik zet in op een meisje!! Zijn nu zoveel jongens geboren.

Na dat ik Zembla heb gezien, wil ik ook niet meer naar een VK.

Laat mij maar op het ziekenhuis lopen, vooral wil ik niet meer zover doorlopen als 42 weken!!

Geplaatst

Hoi Tamara,

Heel goed meid dat je aangedrongen heb. Het is ook wel bewezen dat de functie van de placenta sterk verminderd na 40 weken en dat langer dan 41 weken risico's met zich mee brengt. Zou toch handig zijn als de gyn en de vk wat meer op één lijn zitten. Je bent zeker onder controle bij de meiden (Epker enzo).

Nou meid heel veel succes en zet hem op hé.

Ga voor je duimen dat je morgen aan de beurt ben, hier in het ziekenhuis is het toch iets fijner dan in Dordwijck, is mijn menig hoor.

Toi, Toi, Toi,

Geplaatst

Hey Tammy,

Super fijn meid, 1 vooruitzicht dit weekend ben je mama......!

Super fijn voor je, nu is echt het einde in zicht. Ik ga hopen voor je dat het morgen gewoon gaat gebeuren!

iig heel veel succes meid en alvast een voorspoedige bevalling gewenst!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Iedereen tnx voor de support! Wij zijn ook echt mega blij dat ik erop heb aangedrongen. De gyn was echt not amused dat de vk niet eerder heeft door verwezen.

Ik hoop echt dat ik in zdrecht mag blijven en niet naar dort hoef, maar goed we gaan het morgen zien. Als het moet dan moet het maar.

Geplaatst

Hier nog even snel een berichtje.

Was vanmorgen al om 0530 wakker, verder wel redelijk geslapen. Was toch wel wat gespannen en mn man helemaal haha. Hopen echt dat het vandaag gaat gebeuren en niet dat we moeten wachten tot morgen. We gaan er wel vanuit, maar blijven ook hopen.

Mss ben ik snel weer terug en ander denk ik morgen toch wel weer terug te zijn en dan wel met baby!!!!

Iedereen nogmaals tnx voor de support en we gaan ervoor.

Dikke knuf

Geplaatst

Tammy wat een spannende dag voor jullie, ik ga er ook gewoon van uit dat vandaag de grote dag wordt. Meissie heel erg veel succes en ik wens jullie een prachtige en uiteraard een makkelijke bevalling toe! Ik zal aan je denken vandaag.

Liefs Danielle

Geplaatst

Tammy, ik hoop met je mee meid dat het allemaal vandaag gaat starten!!!!! Heel veel succes in ieder geval en geniet ervan!

Kusz,

Britt

Geplaatst

Op de hyves van Tammy is een felicitatie bericht achtergelaten voor de geboorte van een zoontje..

Naam enzo nog niet bekend...

Tammy en partner, onwijs gefeliciteerd!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden