Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heey Chantal,nou mss iets beter dan gisterenavond.Ben al naar de ha geweest,maar ja U wilt zwanger raken dus helaas,geen medicatie!pfffff.Ben gisteren wel 18 x naar toilet geweest en vanmorgen al 5 x..

Heb nog steeds wat krampjes bij maag en heb net een broodje gegeten.Ben wel ongesteld iig..

Met jou ook alles goed??

Ik had het ziekenhuis gebeld vanmorgen en moest volgende week maandagmiddag komen voor echo aangezien ik vrijdag weer met de puregon begin.Bellen ze me een half uur later terug,ze hebben liever dat ik as vrijdag al kom.Ik denk dat de puregon verhoogd gaat worden,of dat ik iets ga krijgen voor innesteling..?Die prop van gisteren met dat slijm etc en dat vele bruinverlies de laatste week...denk dat dat de reden is om eerder te moeten komen.

We wachten maar weer af!xxx

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames ik heb even een snel advies nodig:

Ik heb zojuist mijn eerste ovulatie test van deze maand weer gedaan, maar twijfel over de uitslag. Het teststreepje lijkt net iets lichter te zijn dan het controle streepje maar scheelt niet heel veel.

Ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat als ik morgen weer test dat ik mijn piek voor bij ben.

Wat nu?

Geplaatst

Ik zou een clearblue ovulatietest met smileys kopen. Lacht het gezichtje is het goed en lacht het niet is het nog te vroeg.

Ik heb deze testen ook altijd gedaan en bevielen mij goed!

Succes!

Geplaatst

Hai Doortje, mij werd door het ziekenhuis geadviseerd om zowel in de ochtend als in de avond te testen. Heb je de minste kans dat je je ei mist... Maar als ik je goed begrijp, is het streepje nagenoeg hetzelfde... Ik zou dan denken dat je op je piek zit.

Ook nog even nieuws van mijn kant.... Gister en vanmorgen een test gedaan... En positief. Het is nog wel een lichter streepje, maar het is een streepje. Maaaaaaaaar... Ik blijf ook steeds wat bloed verliezen, niet veel, geen helderrood, maar donkerrood/bruin bloed. Maar elke keer schrik ik toch weer. Het is ook niet constant, echt af en aan.. Heb geen buikkrampen, dat scheelt wel weer wat... Maar toch, de stress zit er behoorlijk in..

Geplaatst
Hai Doortje, mij werd door het ziekenhuis geadviseerd om zowel in de ochtend als in de avond te testen. Heb je de minste kans dat je je ei mist... Maar als ik je goed begrijp, is het streepje nagenoeg hetzelfde... Ik zou dan denken dat je op je piek zit.

Ook nog even nieuws van mijn kant.... Gister en vanmorgen een test gedaan... En positief. Het is nog wel een lichter streepje, maar het is een streepje. Maaaaaaaaar... Ik blijf ook steeds wat bloed verliezen, niet veel, geen helderrood, maar donkerrood/bruin bloed. Maar elke keer schrik ik toch weer. Het is ook niet constant, echt af en aan.. Heb geen buikkrampen, dat scheelt wel weer wat... Maar toch, de stress zit er behoorlijk in..

Hoi Chantal,

Dat is inderdaad wel handig. Alleen wat als je 's avonds positief test? Wanneer moet je dan voor de inseminatie?

Groet Doortje

Geplaatst

Schat,je bent gewoon zwanger!!

Je hebt al best vroeg getest en je maakt gewoon nog veel hgc aan de komende dagen.

Dat bloeden hoord eik toevallig gisteren van een vriendin..die heeft gewoon 3 maanden gebloed toen ze zwanger was.Niet zoveel als wanneer ze ongesteld was maar toch,en je hoort dat veel vaker.

Ga anders het ziekenhuis even bellen,die kunnen mss even prikken en je gerust stellen.

Ik ben heeeeel erg blij voor je en je krijgt een dikke knuffel van mij!!!

Geplaatst

Tanxxxxx lieve Diaan.... Zit nu in het ziekenhuis, mag even tussendoor... Heb zo'n lieve arts. Echt een topwijf... Hoop ook echt dat het goed gaat, waarschijnlijk zo even bloedprikken. Net bij de balie kwamen de waterlanders hoor, werd me even te veel.. Nu fingers crossed.

Geplaatst

@ Chantal: In de haast en mijn eigen stress vergeet ik jou gewoon te feliciteren. Ze hebben tegen mij altijd gezegd dat een lichte streep ook positief is, dus het kan gewoon niet missen.

@ Diaantje: Tegen mij hebben ze gezegd dat het teststreepje net zo donker of donkerder moet zijn. Ik verwacht zelf eigenlijk pas morgen of overmorgen de positieve test. Ik werd namelijk op zondag ongesteld en heb meestal een cyclus van 28 dagen. Het vervelende is dat ik (ik werk in een zorginstelling) bij de apotheek hier geen ovulatietesten kan krijgen en pas om kwart over vijf opgehaald wordt door mijn man om naar huis te gaan. Ik kan dus al die tijd geen nieuwe test doen. Maar doe het vanavond gelijk. Is er dan al geen streepje meer, dan bel ik gewoon het spoednummer dat ik een postieve test heb gehad vanmorggen maar twijfelde.

Het is wel irritant want het houdt me wel bezig.

Geplaatst

Heey Doortje,weet je wat ik altijd deed?En nu nog wel eens om te checken of ze het wel goed hebben in het zh hihi :-)

De testen bij L10 bestellen.Zijn van die kleine staafjes en een stuk goedkoper.Volgende dag al in huis.Zo kun je vaker testen en heb je ze ook gewoon in huis.

www.l10.nl. 5 stuks voor 7,49.(matcare ovulatietesten).Ze werken net zo goed als de duurdere.

Zo ook met de zwangerschapstesten van hun.3 voor 3,99.Mijn schoonzus heeft ze altijd ook bij vroeg testen gebruikt en ja hoor,gewoon super.Dus gevoelige testen)!

Ideaal.

tIs eigenlijk schandalig,heb gewoon 11,49 voor clear blue betaald pffff

Geplaatst

He Doortje.. ik heb mijn ovutesten ook altijd online besteld.. makkelijk, volgende dag in huis, en past door de brievenbus. Bestelde ze bij Sensitest.

Zo, net terug uit het ziekenhuis...

mocht inderdaad even tussendoor.. even gebabbeld, en maar bloed laten prikken.. word vanmiddag over de uitslag gebeld.. dat de test een licht streepje liet zien, komt volgens de arts omdat ik officieel nog niet overtijd ben.. had pas morgen mogen testen. maar ze gaf aan dat het innestelingsbloed kan zijn, en dat het goed is dat ik geen kramp oid heb.. fingers crossed dan maar..

xxx

Geplaatst

Inderdaad fingers crossed... Ik hoop het echt heel erg voor je Chantal. Dat zou dan al het tweede zwangerschap zijn in korte tijd op dit forum. Geeft mij ook weer hoop op een goede afloop.

Heb zelf net even gebeld met het ziekenhuis over mijn twijfels bij de test. Er werd mij geadviseerd om vanavond en morgen vroeg weer te te testen en morgen vroeg te bellen om te overleggen of we morgen of wellicht later gaan insemineren.

Afwachten dus maar.

Chantal, welke testen bestelde jij altijd en wat was er ervaring?

Groet, Doortje

Geplaatst

Heeey Chantal,die testen bedoel ik ook.Heel simpel en goedkoop!

De zwangerschapstesten schijnen ook super te zijn.

Doortje,ik duim voor je hoor!Zodat je er mooi op tijd bij bent.

Spannend!

x Diaan

Geplaatst

wat een spannende tijden hierzo!

Bij mij wat minder goed nieuws, menstruatie is weer doorgebroken na mijn 3e iui.

Nu volgt een evaluatiegesprek, hier moet ik wel 2 weken op wachten!!! waarom moet het allemaal zo lang duren? Ik snap dit niet hoor.

Ga nog wel een keertje bellen of het echt niet eerder kan. Ik verwacht nl. dat ik een hsg moet laten doen en die mag alleen voor de eisprong plaatsvinden. Ik hoop dit nog deze maand te kunnen doen, maar dan moet zo'n evaluatie niet zo lang op zich laten wachten , want dan heb ik mijn ei alweer... Zal wel weer een verloren maand zijn..

Ben een beetje boos en teleurgesteld dat het weer niet is gelukt, ik had zo'n goede hoop.

en het begrip van mijn man wordt er ook niet meer op. Hij heeft het nu heel druk met school en zou het ook wel best vinden als het wat later zou gebeuren allemaal... pfffff

Hoe zijn jullie mannen eronder eigenlijk?

Groetjes,

Sillie

Geplaatst

Heey Sillie,

ik ben ook ongesteld geworden na onze 3e iui vandeweek.Had geen afspraken meer staan voor een echo of wat dan ook en de fertiliteitsarts heb ik ook al in geen weken meer gezien (ik denk zon kleine 2 mnd).Ik heb gebeld eergisteren en ik moest maandag voor echo.Ik denk okay..

Belden ze terug of ik vrijdag al wilde komen (vandaag dus) want ze hadden het met de fert.arts besproken vandaar.Dus je moet mss gewoon even heel erg duidelijk zijn tov je ziekenhuis..?

Ik wilde vanmorgen al afbellen omdat ik sinds vandeweek allerlei klachten en verschijnselen heb van griep etc,maar heb nu ook dat ik nog steeds heel erg ongesteld ben,dinsdag een dikke prop/slijm heb verloren en nog steeds pijnlijke borsten heb.

Dus ik ga maar gewoon,maar het gaat met moeite..

Ik snap dat je mannetje zo kan doen hoor,en dat jij het zo ervaart.

Mannen weten niet echt hoe het voelt en wat het met ons doet.Ze weten alleen dat ze een kindje willen maar voor de rest moeten wij het eigenlijk toch wel allemaal 'even' doen!

Op de manier waarop wij het hier dus doen is niet de gemakkelijkste manier en het brengt vanalles met zich mee.Jij voelt je onbegrepen en hij denkt practisch (erg mannelijk).

Die van mij zei vanmorgen;Diaan mss moet je even een pauze nemen van een maand.Lichamelijk ben je momenteel een wrak!(en dat is ook zo,griep erbij en nog wat rare dingen plus dat ik vanaf de eerste maand al heel erge zwangerschapsverschijnselen had).Ze zien het aan je en dat is ook niet leuk!

2 maand geleden zou ik heeeel erg kwaad geworden zijn,omdat ik dan zou hebben gedacht waaaat?!Wil je het niet meer??Maar dat kwam ook omdat jezelf het eea te verwerken hebt en mss niet lekker in je vel zit?

Dus praat er iig goed over met elkaar,op een rustige manier.

Ik ga me eens even omkleden geloof ik..straks weer naar het zh..

Dikke knuffel van hier x

Geplaatst

Hoi Diaantje en Sillie 666

Balen meiden dat jullie pogingen niet gelukt zijn.

Ja, ik heb soms ook moeite hoe mijn man met de dingen om gaat hoor. Hij zag soms gewoon niet hoe beroerd ik mij voelde door de hormonen en wat de hormonen met mij deden. En vergat ook even hoe vaak ik heen en weer moet reizen voor die echo's van 10 min maken. En ik moest daar per keer voor de heen en terug 1 tot 1,5 uur voor reizen. En ik heb daar naast ook nog een baan. Dus ik heb hem dat af en toe wel eens flink duidelijk gemaakt dat het voor ons vrouwen wel even een stukje zwaarder is. En dan zei hij vaak wel zo had ik het nog niet bekeken. mannen af en toe......

Dus ik begrijp jullie helemaal.

Hoe is het met Mob???

En Zomer hoe gaat ie???

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Weer een hoop gebeurd hier zo te lezen.

Helaas weer te veel meiden waar de rode duiveltjes zijn opgetreden.

@mob; hoe is ie?? Ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk weet je nu weer wat meer. We hebben hier al eventjes niks gehoord, dus ik dacht zou ze in het z'huis liggen?? In ieder geval veel sterkte.

Ik heb gelukkig wel een heel begripvolle man. Moet wel zeggen dat het de laatste 1,5 jaar steeds meer geworden is toen we beiden ook echt veel in het z'huis hebben moeten zijn en hij nu 2x met me heeft meegemaakt dat ik zwanger was. En ik zeg het ook gewoon duidelijk tegen hem als ik me rot voel. Wat betreft het aanvoelen....heb toch het idee dat mannen dat niet zo goed kunnen.

Wat mijn man niet kan is huilen. Heb hem in de 8,5 jaar dat we samen zijn maar 1x zien huilen. Dat was toen ik zijn hond van 14 jaar oud(van zijn ouders)liet inslapen. Daarna nooit meer. Vind het zelf niet erg zolang hij maar op een andere manier zijn gevoelens kwijt kan.

Hier gaan de dagen echt heeel traagjes voorbij. Moet nog tot volgende week zondag tot ik kan testen...Op 1e paasdag dus! Maar een hoop eitjes zoeken, die zijn het symbool voor vruchtbaarheid. Hopen dat het geluk brengt!

Ben deze week ook bij een acupuncturiste geweest op intake-gesprek. Ze gaat eerst 2x een stress-behandeling doen en dan even kijken hoe ik met mijn cyclus zit. Heb er wel al best veel zin in.

Geplaatst

Hoi Zonneschijn,ja das best heftig hoor wat je allemaal moet doen en voelt..en dan dat reizen..mannen kunnen wel begrip hebben,maar is ook eigenlijk niet te verwachten dat ze ECHT weten wat wij beleven en meemaken eigenlijk.Vind ik soms wel jammer,en wou dat ze het even zelf konden voelen :-)

Ik vraag me idd ook af hoe het met Mob gaat..ik hoop dat alles snel achter de rug is voor je..

Wannabemom,ik hoop echt dat het gaat lukken!!

Ik ben zelf naar zh geweest vanmorgen en ik moet maandag weer een echo.De arts wil dat ik helemaal schoon ben,voordat ik weer mag prikken.De puregon gaat omhoog bij mij volgende week dus.Van 50 naar 75..dus dat wordt even spannend,kijken hoe mijn lichaam daar op gaat reageren!

Op zich vind ik het wel een goed teken dat ik nu even moet wachten,de vorige keren ging het allemaal zo snel.Ongesteld,weer over,spuiten en hoppa!Insemineren!

Nu duurt het iets langer en de dosis puregon dus omhoog.Ben benieuwd..

Nou dames,allemaal een fijn weekend..ik ben nog steeds veel misselijk wss van de buikgriep..blegh.Niet fijn..xxx

Geplaatst

Gisterenavond en vanmorgen weer nieuwe LH testen gedaan en het streepje was lichter dan gisterenmorgen. Toch voor de zekerheid maar even naar het ziekenhuis gebeld. Natuurlijk kon ik niet gelijk een arts spreken, maar om 13 uur werd ik netjes teruggebeld. Na de situatie uitgelegd te hebben is toch besloten om morgen te insemineren. Hopelijk is het niet te vroeg of te laat.. Heb er een beetje een vreemd gevoel bij.

Tja.. en wat betreft mannen. Mijn man is gelukkig heel begripvol en lief voor mij. Hij werkt zelf in een ziekenhuis, dus misschien is hij wat zorgender ingesteld als de gemiddelde man? Ik ben wel heel blij er mee in elk geval.

@ Chantal: heb je al nieuws van je bloedtest? Ik duim nog steeds voor je hoor!

@ Mob: ik hoop gauw weer wat van je te horen. Ik maak me wel een beetje zorgen om je. Hopelijk is alles goed.

@ Diaantje & Sillie: balen dat het bij jullie niet gelukt is.

@ wannebemom: nog even volhouden. wachten duurt altijd lang. Ik heb het zelf ook gemerkt. Met genoeg afleiding is het vol te houden!

Dames, fijn weekend en tot snel

Geplaatst

Jeetje Sillie & Diaantj, echt vervelend dat deze poging niet gelukt is :sad:

Nou ik ben gister met lood in mijn schoenen naar het ziekenhuis gegaan, ik dacht ach er zal wel nog steeds niks zitten.

Maar gelukkig ik had 1 hele goede van 17 en 1tje van 12 :toppie:

Dus gister avond de pregnyl in het ziekenhuis laten spuiten, pff die spuit doet echt zo'n pijn hea, en zondag om 11.15 hebben we de 2e iui.

Liefs Tabitha

Geplaatst

het zit niet mee dan met de pogingen want hier is de 2de ook mislukt.

4 dagen te vroeg ongesteld geworden....

nou ja, op naar de volgende poging,....

fijn weekend iedereen!!!

Dikke kus,

denise

Geplaatst

Hallo meiden, even een kort berichtje. Ik ben julie niet vergeten en lees soms ook wel even mee, maar ben even heel erg op mijzelf gericht en probeer minder op het forum te zijn.

Ik heb met die hele IVF veel meer stress, voor mijn gevoel zitten we er nu zo dichtbij met die 2 goede mebryo's die ze hebben ingebracht dat ik erg bang ben voor de teleurstelling....

Afgelopen woensdag (dag 6 nar de terugplaatsing) had ik ineens wat bloedverlies en was ik echt volledig verdrietig en in paniek. Erna geen bloed meer gezien....Dag later maar eens naar het ziekenhuis gebeld en het kan dus een innesteling zijn geweest...

Nu moet ik nog wachten tot donderdag tot testen (als ik dat ga redden)

Dus, probeer veel afleiding te vinden met andere zaken dan de kinderwens.

Mob, wat leef ik met je mee, ik vind het zo rot voor je dt je zoveel er voor over moet hebben en dat het zo lang duurt. je bent een kanjer!

Bianca, gefeliciteerd!

Ik las een stukje over na 10 dagen ongesteld worden, meerdere vrouwen hebben dat na de pregnyl (ik had dat ook altijd). Het schijnt een normale bijwerking te zijn. het maakt in ieder geval het wachten korter en (voor mij) dragelijker.

Wannebemon, houd vol he? En op zoek naar de eitjes! HAhahahaha

Meiden, fijn weekend!

gr Zomer

Geplaatst

hey hey

@ zomer ja dat was ik haha die na 10 dagen na de iui ongesteld ben geworden

hoop dat het zo blijft meid en dat het gewoon de innesteling was ga heeeeeeeeel hard voor je duimen

ik mag as maandag weer voor men 1ste fm dus ben benieuwd weer

en dan die week er op denk de iui en dan krijg ik van die bolletjes die ik 3x per dag 2 moet inbrengen

@tabitha joehoe eindelijk meid is je ei goed gegroeid wel heel laat maar gelukkig geen gemiste kans ik duim voor je een zondag

en voor iedereen succes met de volgende iui

gister met collega's naar een thema avond geweest was heel leuk

vandaag lekker een rustig dagje

alleen ff men tattoo bij laten werken vandaag

fijn weekend

liefsssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden