Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tabitha; shit zeg dat je nu weer ongesteld geworden bent.

In ieder geval heb je een hele leuke dag in het vooruitzicht. Heb zelf 3 weken voor mijn bruiloft in het z'huis gelegen vanwege mijn BBZ. maar op de trouwdag zelf heb ik daar geen moment meer aan gedacht. Was echt onze dag.

Veel plezier met de voorbereidingen!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tabitha, wat balen zeg. Ik snap dat je even pauze neemt. Geniet van je laatste voorbereidingen en straks van je grote dag.

Sharon, miosschien was t nog te vroeg. Raar trouwens dat vandaag al jou testdag was. Ik moest ook tot vandaag wachten maar heb gisteren al getest

Geplaatst

wat balen Tabitha, ik ken het gevoel van de teleurstellingen iedere mand weer......... nu maar even op je bruiloft focussen!! wel een heel belangrijk iets in je leven toch?? ook erg leuk........ heel veel succes nog met de voorbereidingen.....

Geplaatst

@sharon

heb je al iets gehoord van de gyn? Bijn mijn eerste iui zonder hormonen, had ik ook een rare menstruatie...donkerbruin/zwart en ik verloor maar heeeeeeeeel weinig.

Later bleek toen ook dat ik daar een cyste had zitten waardoor ik de maand erop geen iui mocht doen. Maar ik moest gewoon op de 15de dag terug komen na die vreemdemenstruatie..

Vandaag iui gehad, alles was wederom perfect...

en nu tot de 28ste afwachten

@ wannebemom...gezellig saampjes op de wachtbank ;)

succes morgen

dikke kus,

denise

Geplaatst

Ik ben eindelijk gebeld en moet morgen bij de gynaecoloog op het spreekuur komen......... Hij vertrouwt het dus niet helemaal. Als het vanavond erger wordt moet ik naar de dienstdoende gynaecoloog. hopelijk is dat niet nodig....

Denise, had jij ook pijn in je rug of zij? heb ik nl heel erg.... en hoe zien ze of je een cyste hebt? ik ben vrijdag voor de uitgangsecho geweest en toen hebben ze er niks over gezegd..... pffff ik maak me wel een beetje zorgen.....

Geplaatst

ben net thuis en heb er toch maar weer een test tegen aan gegooid. Helaas nog steeds negatief :(

Ik word echt niet goed van die onzekerheid

Geplaatst

Ik hoop dat jij sterker bent dan ik en inderdaad kunt wachten. Mijn man vindt het maar belachelijk dat ik nu denk dat ik niet zwanger ben want volgens hem is dat wel zo. Nou.. ik geloof het pas als ik twee strepen zie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik hier ook meeschrijven? Wij hebben afgelopen zaterdag de eerste IUI gehad. Ik weet niet wat ik allemaal moet en kan voelen, maar het enige wat ik nu voel is zo af en toe het gevoel dat ik mega ongesteld moet worden, en steekjes in mijn buik. Maar niet telkens, zo af en toe. Het kan natuurlijk ook allemaal inbeelding zijn, want ik weet echt niet wat te verwachten...

Doortje, ik hoop dat je alsnog positief gaat testen... ik duim voor je!!

Tabitha..wat vervelend dat je 2e IUI mislukt is.. sterkte!

Groetjes..

Geplaatst

Hoi Kriskras,

welkom bij de club. Ik vind het ook nog steeds lastig wat ik moet voelen. Ik probeer het maar zo veel mogelijk naast me neer te leggen en gewoon door te gaan met het gewone leven. Anders word ik echt helemaal gek van al die signaaltjes. Ik hoop voor mezelf ook op een positieve test. Mijn moeder kon vroeger pas laat positief testen, dus wellicht dat dat bij mij ook zo is.

Geplaatst

hoi kriskras

Inderdaad welkom hiero;)

Ik denk dat iedereen weer wat anders voelt bij een iui, de een heeft krampjes, de ander weer last van zn rug...

Ik denk dat je daar niet te veel naar moet kijken (wat een ander dus voelt)

Hopelijk test je positief over 2 weken:)

@ sharon

ik had zeker wel last van mijn rug maar niet erg...

Als jij afgelopen vrijdag een fm hebt gehad zal je ook geen cyste gehad hebben, die zien ze namelijk met de echo..

Hopelijk ben je morgen wat wijzer....

Dikke kus

denise

Geplaatst

Jeetje Sharon,balen zeg!Maar kop op meiss..

Door ik hoop zo dat het goed zit bij jou!Ik duim voor je hoor!

Tabitha,geniet van de komende tijd he,probeer het allemaal even opzij te zetten.

Ik wens jullie een super mooie en fijne dag!

Ik ben gisteren voor een echo naar het zh geweest en mn cyste was gegroeid naar 6 cm..Ik zou volgende week dinsdag ongesteld moeten worden,maar ben gisterenavond al begonnen met bloeden??Heb al gebeld vanmorgen,ben gewoon heel erg ongesteld nu,en mag as vrijdag weer voor een echo..ik hoop zoooo dat ie geknapt is of wat dan ook he.

Weg met dat ding.Dan kunnen we ook weer verder.We wachten even af nog dus..

Kriskras,succes met wachten!Ik herken je klachten,voornamelijk de eerste keer na IUI had ik dat ook.De 2e en 3e keer niet zo.Dus ik denk dat het er bij hoort.

Iedereen een fijne dag vandaag!Het is lekker weer hier xxx

Geplaatst

Sharon, weet je al iets meer?

Diaantje, ik hoop voor je dat inderdaad de cyste geknapt is en weer verder kunt in het traject.

Hier aan deze kant nog steeds geen nieuws. Alles nog hetzelfde, maar nog niet weer getest. Donderdag is mijn man jarig. Als ik dan nog niet ongesteld geworden ben test ik weer opnieuw. Dan zijn we tenminste samen thuis over het nieuws te verwerken. Postief nieuws zou natuurlijk helemaal gaaf zijn om zo'n dag. Maar weet even niet mer wat ik moet denken op dit moment

Geplaatst

Wat een spanning Doortje, hopelijk heb je donderdag een leuk cadeautje erbij!

Hoi Kriskras,

spannend, de eerste IUI!! Ik ga nu ook richting de eerste IUI.

Morgenvroeg eerst een HSG foto :(

en vrijdag heb ik de eerste Follikelmeting ....

Dus waarschijnlijk heb ik volgende week donderdag m'n eerste IUI!

Maar eerst op naar morgen.......

groetjes wendy

Geplaatst

Wendy,

Het is echt zeker heel veel spanning... maar hopelijk is het het wachten waard.

Voor jou ook spannend morgen ! Ik zelf vond de HSG wel meevallen, maar zag er wel tegen op. Een fijn gevoel is anders, maar het is snel weer voorbij moet je maar denken. Verder beetje rustig aan doen en dan komt het helemaal goed. Ik zal aan je denken in elk geval

Geplaatst

Het lijkt erop dat ik nu echt ongesteld ben geworden....... wel echt balen!

We hebben besloten om nu een ronde over te slaan...... even aan iets denken en doorgaan met het "normale"leven.....

De gynaecoloog kon ook verder niks raars zien, al blijf ik nog steeds last houden van mijn rug en zij...... misschien toch zware menstruatieklachten.

Hopelijk heb jij van de week beter nieuws Doortje!

liefs sharon

Geplaatst

Sharon, balen man dat je toch echt ongesteld bent geworden. Wel fijn dat er in elk geval niks raars aan de hand is natuurlijk maar het was natuurlijk fijner geweest als je positief nieuws had.

ben zelf echt heel benieuwd hoe het met mij af gaat lopen. langzaam ga ik meer geloven dat ik wellicht zwanger zou kunnen zijn, maar de angst dat ik teleurgesteld word wordt daar ook steeds groter mee.

Geplaatst

Oooh Doortje,ik blijf duimen voor je!!!

Ik wordt hier ook zon beetje gek..Ik ben dus gewoon een week te vroeg ongesteld maar het is niet helemaal fris ook...het ruikt echt niet,beter gezegd helemáál niet lekker.

Ben flink aan het bloeden dus,maar dit heb ik nog nooit gehad.Bah!

En dait ook nog eens zonder hormonen deze maand.

Ik hoop zó dat het van de cyste komt he,dat ie eindelijk gewoon geknapt is.

Wachten was al niet leuk,maar tot vrijdag wachten lijkt nu wel een eeuwigheid...zucht..

Geplaatst

he Diaantje, wat rot voor je zeg. Laten we hopen dat het van de cyste komt. Wellicht dat het daarom zo onfris ruikt dit keer. Ik kan me voorstellen dat het wachten voor jou nu ook heel lang duurt omdat je niet weet wat er aan de hand is. Gelukkig is het al woensdag.

Bij mij hier alles nog onveranderd. Morgenvroeg weer een test. Ben benieuwd of dat meer uitsluitsel gaat geven. Gisteren heb ik nog wel even gedacht om vanmorgen te testen, maar mijn man had nachtdienst en ik zie hem vanavond laat pas. Stel dat het postief is, dan kan ik dat niet gelijk met hem delen en dat voelt ook niet goed.

Geplaatst

Goh diaantje, wat vervelend zeg. Ik hoop ook echt voor jou dat het van de cyste komt. En dat de volgende cyclus je lichaam gewoon helemaal schoon is om een nieuw beebje te mogen ontvangen.

@doortje; het blijft echt spannend he. hoop zo voor je dat je morgen een mooi verjaardagscadeau voor je mannetje hebt!

Geplaatst

Vanmorgen m'n HSG foto gehad en het viel ontzettend mee!!

Gezien alle verhalen die op internet rondspoken was ik ontzettend

zenuwachtig...

Volgens de Gyneacoloog zag het er prachtig uit!! Beide eileiders waren goed zichtbaar, geen verstoppingen dus!!!!

Ben zo blij, op naar de eerste IUI!

gr. wendy

Geplaatst

@Wendy .... ik zei het je toch .... het valt echt mee .... tuurlijk is het voor de één anders dan voor de ander maar ook ik heb echt geen pijn gehad en ik kreeg ook het goeie nieuws dat alles goed was. Ze zeggen ook dat nu je lekker doorgespoeld bent de kans op een zwangerschap groter is .... dus meid .... ik ga duimen voor je ...

gr. Nicole

Geplaatst

Goedemorgen,

@ Diaantje, veel sterkte en ik hoop dat je de volgende cyclus weer kunt starten.

@ Wendy, wat goed dat het zo meegevallen is! klaar coor de start..... AF! :bf_new:

Heeft iedereen hier een HSG foto gehad voordat de IUI begon? Bij mij zijn ze meteen gestart, na te hebben gezien dat het er allemaal goed uitziet d.m.v. een inwendige echo.

Verder rustig hier. Gisteren heel misselijk geweest, en vannacht diaree... :cussing: NU gaat het wel weer, maar heb ik weer dat opgeblazen gevoel, alsof ik ongesteld moet worden. Verder geen veranderingen hier.

Fijne dag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden