Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad blij te horen dat het met mob iets beter gaat, lekker genieten van je vakantie en weer even energie opdoen....

Wat betreft die pregnyl spuit. Ik kreeg hem vorige keer om te zorgen dat de eisprong zeker binnen 24-36 uur zou plaatsvinden, de dag later was de iui. Ik vroeg ook aan hem van: zorgt die spuit nu ook voor een betere kans op innestelling? hij zei; deze niet, die zetten we dan na de iui. Ik heb hem niet gehad overigens.

Ik moet zelf weer voor een fm deze vrijdag. Ik heb nu pas 2 x iui gehad, maar ik heb gewoon heel sterk het idee dat er bij mij gewoon geen bevruchting plaatsvind. Want, ik ben nu 9 jaar actief bezig om zwanger te worden. Daarvan heb ik in 2002 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, daarna nooit meer iets. Inmiddels heb ik een andere vriend waar het ook niet mee wil lukken. Maar het lijkt mij dat als ik nooit meer zwanger ben geweest in al die jaren, lullig gezegd niet eens een miskraam heb gehad, er simpelweg ook geen bevruchting plaats vind. En dus heb ik het idee dat ivf (beter) moet werken.

Ik wil dit dus ook vrijdag even gaan overleggen met de gyn. Ben benieuwd.

zaterdag zal waarschijnlijk mn 3de iui zijn.

Nou luitjes...

Zitten er nog mensen op de wachtbank toevallig?

Hoe gaat het met jullie?

Ik reageer verder ook niet zo vaak, maar kijk standaard 2 x per dag even op de site, dus lees wel alles mee!!!

Dikke kus

Denise

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Denise, die 2e pregnyl spuit heb ik toen wel gehad bij mijn 6e IUI en of het toeval is weet ik niet maar ik was toen wel zwanger geworden ... helaas een mk gekregen maar ik denk dat die pregnyl zeker wel toedraagt aan een goeie innestelling ... succes,

gr. Nicole

Geplaatst

Hi,

Ik zit nog op de wachtbank, maar het duurt wel erg lang dit keer. Ik mag maandag pas testen, 16 dagen na de IUI.....

Heb zelf niet zo'n goed gevoel erover, maar we zullen zien.

Vandaag maar lekker in de tuin bezig geweest en morgen en vrijdag gewoon werken. Hopelijk gaan de dagen dat wat sneller. we hebben het weekend ook al redelijk volgepland zodat ik niet echt zit te wachten...

Geplaatst

Ook ik hier zit nog op de wachtbank ik zit nu op dag 11 na de iui.

Ik heb er zelf ook niet zo een heel goed gevoel over, heb namelijk sinds gister last van mijn borsten en meestal betekend dat dat ik ongi moet worden :sad:

Bij de vorige iui mocht ik op dag 14 na de iui testen maar helaas was deze negatief en op dag 19 werd ik ongi, dus nou had de arts gezegt dat ik beter kon wachten met testen tot na dag 19.

Pff duurt wel lang hoor zo, maar goed we wachten af !!

We hebben wel besloten dat we hierna een pauze van minimaal 2 maanden inlassen vanwege de bruiloft, maar daarna gan we weer vrolijk verder.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Ik weer eens stom geweest. Vanochtend vast getest omdat ik niet kon wachten met zo'n test die je na 10 dagen al kon doen.. Helaas kwam hier niks uit. Baal toch behoorlijk, terwijl ik weet dat ik toch echt moet wachten tot minstens zondag en het liefst maandag.

Geplaatst

@tabitha ik hoop het voor je meid,duimen draaien nog steeds.

en snap dat je daarna dan ff rust neemt ivm trouwen..

@doortje ja moeilijk dat wachten dat heb ik ook altijd wel hoor

en dan weet je eigenlijk dat je te vroeg test. en dan baal je idd heel erg dat het nega is..

ik duim ook voor jou dat het gewoon nog te vroeg was

en voor de rest duim ik ook natuurlijk..

ben vandaag thuis gebleven heb veel buikpijn dit is nou de 2de x dat ik een dag na de iui nog buikpijn heb.. heb altijd wel veel last van me darmen

ligt miss daar wel gewoon aan..

nou ben dus gister begonnen met utrogestan het inbrengen gaat op zich wel goed maar wel irritant ze zijn zo klein hahahahah

en wel vies hoor moet echt gewoon een inlegkruisje dragen hoor

maar ja is voor een goed doel....

liefssssssssssssssss

Geplaatst

@doortje; ja ik ken dat wel, toch stiekem vroeg testen omdat je heel misschien en o zo graag een streepje wil zien. Alleen als het dan toch negatief is baal je weer.

Deze dagen zijn ook zo frusterend en wachten duurt zooo lang. Ik duim nog mee voor jullie!!

@tabitha; pauze inlassen voor de builoft is idd misschien niet zo'n gek idee. Wel heerlijk zeg om over 2 maanden te trouwen! Wij zijn vorig jaar juni getrouwd. En zou het zo graag nog een keer willen doen. Maar misschien hoef je helemaal niet te wachten en ben je nu al zwanger???Ook succes met het ellenlange wachten.

Zelf ben ik gisteren weer voor de uitgangsecho geweest. Zat nu ineens links een cyste van 11x11 mm. dit was voor mijn de eerste keer dat ik dit heb. Toch wel een beetje vreemd, de vorige iui zaten er 2 follikels rechts. Ik mag gelukkig wel doorgaan met de iui en menopur spuiten. Maar moet dan wel nu zaterdag al terug voor de controle-echo.

Ook heb ik as dinsdag een afspraak op de mamma-poli(borstonderzoek) gekregen. Ben heel benieuwd wat de arts gaat zeggen over de melkuitvloed die ik nu al 4-5 maanden heb. Denk zelf dat het niet veel kwaad kan, maar vind het toch wel fijn als er eens goed naar gekeken wordt.

Geplaatst

Nou Wannabemom,jij ook al??Komt gewoon door die hormonen geloof ik.

Heb het ook wel gehoord,met hormoongebruik meer kans op dit.

Wel goed dat je door mag!

Tabitha,je hebt gelijk hoor.Lekker even niets,en genieten van de komende tijd.

Ik ben deze maand ook niet 'bezig' maar niet uit vrije wil.Dan ist ook anders.

Maar voel me wel weer een beetje mezelf eigenlijk..Dus is mss wel even goed voor je om het zo te doen.

En Angel,lekker geklaai dus hihi

Maar het is idd voor een goed doel!Ik hoop de volgende keer ook iets te mogen gebruiken voor de innesteling.Mss toch ook een fijner gevoel,dat je toch nog iets extras stimuleerd??

Heel veel succes iedereen!

Ik mag maandag eindelijk weer voor een echo...

Doortje,nog even volhouden he!Je weet nooit!!

Geplaatst

Vandaag de controle echo gehad. En wat ze woensdag zagen was geen cyste maar gewoon een follikel die erg hard groeit. Vandaag op dag 8 zat er links al een follikel van 17x16 mm. Vanavond hoef ik dan maar 50 IE menopur te spuiten. En morgen weer controle-echo.

Ben benieuwd of het deze keer dan wat gaat worden. Zo'n snelle cyclus heb ik nog niet gehad!

Geplaatst

Even een vraagje, ik heb 29 maart mijn 3de iui gehad en nu ben ik sinds donderdag iets gaan menstrueren, alleen blijft het bij heel donker bloed(weinig), dus nog geen helderrood bloedverlies.... eigenlijk zou ik vanavond weer moeten gaan spuiten, maar omdat het zo donker blijft vraag ik me af of ik niet moet wachten tot het helderrood wordt? iemand misschien ervaring mee?

alvast bedankt!

groetjes sharon

Geplaatst

@ Wannebemom: wat fijn dat het toch geen cyste is, maar gewoon een follikel. Kun je in elk geval weer snel aan een nieuwe poging beginnen

@ tabitha: ik snap die pauze van jou wel met zo'n geweldige dag in het vooruitzicht. Geniet er met volle teugen van zou ik zeggen want zo'n dag vliegt voorbij!

Vandaag is het voor mij twee weken geleden dat ik geinsemineerd ben. In principe kan ik vanaf morgen testen, maar de gyn zei dat wellicht maandag beter was ivm de hoogte van de waarde.

Donderdag had ik natuurlijk al een keer getest en was toen negatief dus durf eigenlijk niet zo goed te testen morgen. Had wel woensdag en donderdag het gevoel dat ik ongesteld moest worden, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Heb al wel de hele week zin om te snaaien en moet sinds donderdagmiddag om de haverklap naar het toilet. Ook mijn gezicht voelt veel ruwer als normaal en mn haar wil helemala niet zitten? Zouden het voortekenen zijn? Mijn man wil morgen al vast graag testen dus ik laat hem wel kijken wat de uitslag is, hoef ik niet weer een negatieve test te zien want denk nog steeds dat dat wel zo zal zijn. Ik durf gewoon niet te hopen..

Fijn weekend allemaal verder en ik houd jullie op de hoogte als ik meer nieuws heb.

Geplaatst

@sharon, tjee ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten.

Heb het zelf nog niet zo gehad. Heb je wel al de gynaecoloog gebeld?? Ik zou zelf niet zomaar durven beginnen met spuiten. stel dat je toch gewoon zwanger bent??

Hoef je trouwens dan niet eerst een uitgangsecho voor dat je mag beginnen met spuiten??Ik moet nl meteen bellen als ik ongesteld ben en dan op dag 3,4 of 5 naar het z'huis komen. Dan krijg ik een echo en dan pas mag ik beginnen met spuiten....

Succes, en als je twijfelt denk ik gewoon even naar je gyn. bellen!!

Geplaatst

ik heb de uitgangsecho vrijdag gehad, ik dacht toen dus dat ik al menstrueerde maar gisteren hield het eigenlijk op....... heb nu steeds een paar druppels donker bloed en steken in mijn zij/rug links.... denk maar niet dat ik begin met spuiten, bel maandag gelijk de gynaecoloog.. in het weekend zijn ze volgens mij niet te bereiken. wel spannend.... :icon_scratch:

bedankt voor de reactie.......

gr sharon

Geplaatst

ik ken dat ook van te vroeg testen, alleen ben ik daarna niet zo teleurgesteld omdat ik mezelf dan voorhoud dat ik te vroeg heb getest en dat het dus nog wel zou kunnen. Alleen als ik dan later toch ongesteld ben geworden, kan ik wel even balen.

gisteren heb ik dan voor de eerste keer zelf de pregnyl gespoten, even een misselijk idee om dat naaldje in je buik te moeten steken, maar het ging eigenlijk allemaal goed.

Vandaag weer de 3de iui en dan zaterdag nog een keer de pregnyl spuiten.

Ben benieuwd coni, we zullen zien ;)

Succes een ieder op de wchtbank

dikke kus

denise

Geplaatst

@sharon en doortje; spannend zeg!!!! Hebben jullie al getest vandaag??

@denise: veel succes met de inseminatie vadaag!

morgen heb ik zelf mijn 4e iui. Nu al op dag 11. Deze cyclus gaat echt razendsnel. Kan ik morgen gezelli bij jou op het bankje aanschuiven.

Geplaatst

hee dames,

heb gisteren mijn eerste test gedaan, maar deze was helaas negatief. Echter, ik ben nog niet ongesteld geworden.

Loop op het moment af en aan naar het toilet en heb totaal niet meer het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Vorige week dinsdag had ik last van slijmverlies. Een vriendin van mij opperde al een late innesteling waardoor mijn HCG misschien nog te laag is? Ik ga denk ik woensdag weer testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden en als dit negatief is bel ik de gyn.

Geplaatst

Hier eigenlijk hetzelfde als Doortje, test was negatief maar blijf wel iets bloedverlies houden(bruin), maar heel weinig. en steken in mijn zij/rug links.... de gynaecoloog zou me vandaag nog terugbellen... ik wacht nog maar weer met spuiten........ wel vreemd! heb verder geen bijverschijnselen dus verwacht ook niet dat ik zwanger ben, maar wat is het dan???:sad1:

Geplaatst

@ Sharon,

Irritant he dat je niet weet waar je aan toe bent. Ik weet eigenlijk zelf niet goed wanneer ik de gyn moet gaan bellen omdat ik IUI heb in mijn eigen cyclus zonder hormonen. Ik ben wel eens eerder een paar dagen later geweest, maar had toen niet de bijverschijnselen van het vaak plassen en het slijmverlies een week eerder. Ik ga waarschijnlijk woensdag pas weer testen. Wordt er wel echt helemaal gestoord van.

Geplaatst

ja erg is dat he........ de hele dag ben je er eigenlijk mee bezig! de gynaecoloog heeft mij ook nog steeds niet teruggebeld.. heb ook zo`n last van mijn rug..pffffff...... nou sterkte met wachten!! hou je me op de hoogte?:waiting:

Geplaatst

JIj trouwens ook sterkte met wachten. Ik heb ook wel iets last van mijn rug, net als bij ongesteld worden, maar dat heb ik nu al bijna een week...

Ik las ergens dat dat ook een typische klacht van zwangerschap kan zijn.

Geplaatst

Ik heb de 29ste de iui gehad en zou vlgs de gyn. vandaag al postief moeten kunnen testen, maar helaas negatief....... we wachten en wachten en wachten het maar weer af!:misc_expressions-wh

Geplaatst

Dames,

Weer niet zo goed nieuws aan deze kant :sad: ik ben vandaag ongi geworden dus IUI 2 is niet geslaagd :sad:

We lassen nu een pauze in van een aantal maandjes, tot iig na de bruiloft, het valt me allemaal een beetje te zwaar die telleurstellingen, en ik denk dat ik die stess niet echt kan gebruiken op de bruiloft.

Liefs Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden