Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal

Diantje 75 ik heb ook een keer een cyste gehad bij een van eerste IUI behandelingen toen zat deze er bij de eerste fm en zou het bijna de IUI niet doorgaan maar bij de 2e fm meting was deze weg. Ze gaan ook vanzelf weer weg.

Chantal dat is goed nieuws zeg gefeliciteerd en mooi HCG en nu heerlijk genieten van je vakantie en heel veel plezier.

Lexa wat leuk weer wat van je te horen ja fijn he even geen ziekenhuisbezoek en je tijd ergens anders aan besteden. Nee ik mis het ook niet hoor en bij bij ook geen spontane zwangerschap dat zal er ook niet in zitten daar ben ik te lang voor bezig.

Wel spannend weer en weer lang wachten voordat je aan IVF kan beginnen.

Groetjes, zonneschijn

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hai hai allemaal...

zo, nu eindelijk een beetje uit de spanning. Net het ziekenhuis aan de telefoon gehad. HCG is goed gestegen van 58 (afgelopen donderdag) tot 308 (gister)..

Ben dus echt zwanger... :confettistars: zo onwerkelijk, ook best wel zenuwachtig..

maar ik ga er zoveel mogelijk van genieten... en eerst morgen maar eens op vakantie naar Italie, zo enorm aan toe...

Lieve Diaan, hoe gaat het vandaag met je meis??

Heey meis,

Eindelijk eens wat goed nieuws hier !!!

GEFELICITEERD !! :ygg:

En natuurlijk een fijne vakantie :av-31:

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi Coni en Zonneschijn,

dus idd vanzelf weer weg gegaan..mooi!Ik hoop dat dat bij mij ook zo zal zijn.

Voor de inseminatie zei die gyn al..hmmm,is dit een cyste of een eitje..?Vandaar dat ik toen moest bloedprikken!En het bleek wel zo te zijn dat het een ei was??

Nu zit er toch een cyste dus vroeg ik me af of dat toen idd al die cyste was.Ik las dat je dan geen eisprong hebt gehad..en hoe snel zoiets verdwijnt.

CHANTAL!!Het gaat goed hoor meiss,maar met jou al helemaal he?!:yeswink-1:

Ik ben ook zooooo blij voor je!!Geniet van jullie vakantie MET ZN 3TJES!

Ik hoor je wel weer wanneer je terug bent.

Zelf had ik vorige week al moeten beginnen eigenlijk met de puregon,en moet zeggen dat ik me toch een beetje weer mezelf voel nu ik dat dus niet hoef deze maand.

Ondanks dat die cyste me ds een beetje dwars zit) hihi

Meiden,tot snel!Liefs Diaan

Geplaatst

hallo!

ik ben ook een tijdje van het forum geweest, lees wel af en toe mee... had even een dipje na mijn vorige mislukte iui. Inmiddels ben ik afgelopen maandag voor de 3de poging geweest en zit ik nu dus op het wachtbankje....... ik lijk steeds meer last te hebben van de hormonen, iedere poging word dus voor mijn gevoel zwaarder..... maar ik ben vast niet de enige die het zo beleefd?:dontknow:

Wat naar voor je Mob... ik heb je verhaal terug gelezen... veel sterkte iniedergeval!

Leuk om te lezen dat chantal zwanger is......geeft je toch weer een beetje hoop, er zijn de laatste tijd weinig zwangeren op het forum....... ik heb je al gefeliciteerd via de hyves... :)

Leuk dat je ook weer terug bent Lexa, het lijkt me ook even heerlijk om een tijdje te kunnen stoppen, wij denken er ook even aan om een rustpauze te nemen in de zomer, mocht het nog niet gelukt zijn...... Heerlijk op een terrasje met een wijntje en een biertje, zonder zorgen:sunny:........;)

fijne middag/avond nog!

Geplaatst

Heey Sharon,

ja dat gevoel ken ik haha

Ik heb op zich niet meer zoveel last van de hormonen,maar steeds andere kwaaltjes.En het geestelijke is ook erg belangrijk he.Dat staat hierin niet los van elkaar..

Wij moeten nu verplicht een pauze nemen vanwege de cyste,maar voelt heel raar.

Er niet mee bezig zijn eigenlijk).Wordt ik ook onrustig van.

Maar heb wel een beetje het gevoel dat ik weer mezelf wordt.

Ik heb nu ook maar besloten voor mezelf dat ik van IVF uitga.We moeten nog 3 x IUI en dan mag het gaan beginnen.Zo wil ik er ook over denken,en als het wel via IUI wordt is dat hardstikke mooi mee genomen.Mss is dat mijn manier om me erdoor heen te slaan.

De moed zakt mij nu ook even in de schoenen,maar ik denk dat dat normaal is hoor,we zijn nu halverwege de IUI's.En nu ook nog die cyste..dus even balen.

Ik hoop dat het verder met iedereen goed gaat?!Veel liefs,xxx

Geplaatst

Haha, zul je altijd zien: Word ik net gebeld door het ziekenhuis: Ik kan nu beginnen met ivf. De punctie hebben ze ingepland op 10 mei. Aaaarghhhh!!!!

Geplaatst

ja diaantje, dat lijkt me ook wel raar inderdaad...... ook omdat je er niet bewust voor hebt gekozen om een pauze in te lassen..... wel jammer, maarja je gezondheid gaat ook voor..... hoe voel je je verder dan? heb je er veel last van?

Lexa: wat grappig, maar ook wel een leuk vooruitzicht toch? en mocht het de eerste keer lukken dan heb je ook een mooie zomer in het vooruitzicht, dan maar geen wijntje ..;)

liefs sharon

Geplaatst

zo weer ff een berichtje van deze kant

@lexa je mag al gaan beginnen. nou meid zet hem op duim voor je

@zomer balen zeg had het zo gehoopt voor je dikke knuffel

@chantal gefeliciteerd meid ja 3 op dezelfde dag moet er toch 1 posi testen en ja jij bent het geworden lekker gaan genieten

en wanneer mag je voor de echo of weet je dat nog niet??

nou vandaag weer voor de 2de fm geweest en heb er weer 2 iets groter dan 12mm

en nog een paar kleintjes.

nou mag ik as vijdag weer en dan hopen dat het wel een beetje langzaam gaat want ze willen mij rekken tot dinsdag want het is dan pasen baal er wel een beetje van hoor. stel dat hij van het weekend springt ja dan heb ik gewoon pech pffffffffff

maar zo als het er nu uit ziet gaat het goed maar ben bang dat ik het niet ga halen want ze kunnen wel een groeispurt maken

vrijdag weet ik meer

liefsssssssssssssssss

Geplaatst

Hier gisteren weer ongesteld geworden. Een dagje te vroeg dus. Maar beter te vroeg dan te laat, want dat geeft alleen maar valse hoop.

Dinsdag kan ik weer bellen naar het z'huis en dan gaan we weer voor de 4e iui. Had al uitgerekend dat ik dan wrs. dezelfde dag de inseminatie zou hebben als dat ik vorig jaar zwanger geworden ben... Vind dat toch wel spannend, geloof normaal niet zo in die dingen, maar misschien???? De tweede keer dat ik zwanger geworden ben was ook precies op de dag dat ik eigenlijk van de 1e keer uitgerekend was...

In ieder geval gaan we er weer volop voor!! Nu wordt het gelukkig wel aftellen, nog 3x iui. Moet zeggen dat ik wel blij zal zijn als die 3 iui's gedaan zijn. Dan mogen we nl. pas voor het echte werk!!

Geplaatst

Hi Wanabemom,

Wat balen dat je ongi geworden bent. Maar inderdaad beter een dag te vroeg als te laat. Die valse hoop wordt je ook gek van.

Ik hoop voor je dat je het 'echte' werk niet nodig zal zijn voor je en dat je in de komende IUI's toch zwanger gaat worden.

Liefs Doortje

Geplaatst

Hey Dames,

Helaas voor mij ook slecht nieuws, 3e iui ook mislukt. Moeten volgende week bij de gyn. komen om te evalueren. Zaad van vriend wordt ook steeds slechter. Ik snap er niks van. Gestopt met roken, gezond eten en aan de vitamine en toch gaat het van 5,7 naar 1,2 naar nu de laatse keer 0,9. Te weinig dus eigenlijk voor iui. Vandaar dat we nu moeten kijken hoe nu verder.

Ik ben een beetje bang dat we nu meteen met ivf moeten beginnen. Spannend dus.

Chantal, super gefeliciteerd. Geniet ervan!

Liefs Leentje

Geplaatst

Hallo Dames

Even kort voorstellen, ik ben wendy 3 jaar getrouwd en mijn man en ik zijn nu bijna twee jaar bezig om zwanger te raken maar tot nu toe dus zonder enig resultaat :(

Uit de onderzoeken is gebleken dat mijn man traag zaad heeft,

het lag dus nog aan de opzwemtest wat het zou worden IUI of IVF

Vorige week hebben we te horen gekregen dat we deze maand met IUI beginnen!! 14 april moet ik een HSG laten maken en een dag later beginnen we met de follikel metingen. Ik zie nog wel op tegen de HSG wegens alle verhalen die ik gelezen heb!!!! Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

We gaan eerst 3 pogingen wagen zonder hormonen, ik krijg alleen een Pregnyl spuit voor mijn eisprong. Ik vind het allemaal erg spannnend!!

Hopelijk kan ik hier mijn verhaal met jullie delen, vond het in ieder geval fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn en te weten dat wij niet alleen in dit schuitje zitten!

In ieder geval wens ik iedereen veel succes!!

wendy

Geplaatst

@leentje; tjee balen, 3e iui dus ook niks. Is inderdaad beetje vreemd dat het zaad nu ineens zo slecht wordt. Zelf heeft mijn man ook wisselend slecht zaad. Na mijn 2e iui was het ook zo slecht(geloof 0,6) dat ze ons direct doorstuurden voor wrs. icsi.

Toen 2-3 maanden gewacht op de intake in nijmegen. Daar aangekomen adviseerden ze ons toch nog 2-4x iui te doen. Ook mede omdat we nog redelijk jong zijn.(27 en 30). Maar wij hebben toen gekozen om wel ivf te doen......En toen...spontaan zwanger. Maar op 6 wkn een miskraam. Weer evaluatie gehad en advies:4-6x iui....

Oftewel na de 2e iui waren we weer bijna een half jaar verder tot aan de 3e iui.Jullie situatie is misschien niet helemaal hetzelfde, maar misschien dat je in de eventuele wachttijd nog wel 1-2x iui kan doen. Wij vonden het namelijk erg frusterend dat toen we in Nijmegen kwamen we weer geadviseerd werden om toch nog iui te doen(ook met het "slechte"zaad). Dat hadden we namelijk in die 2-3 maanden wachttijd nog kunnen doen.

Maar in ieder geval succes met het evaluatiegesprek!!

@wendy82; welkom op dit topic. Je treft hier (helaas) genoeg dames met de nodige ervaring met iui. Vond het zelf de eerste keer ook enorm spannend! Hopelijk gaat iui het worden voor jullie!!! Heb zelf geen HSG gehad, maar een laparoscopie. Dus geen ervaring hier mee. Wel fijn dat je daarna meteen met de follikelmetingen kan beginnen.

Geplaatst

Hoi Wendy, welkom op dit topic. er zijn hier genoeg meiden met wie je je ervaring kunt delen.

Zelf heb ik net mijn tweede IUI gehad in eigen cyclus, maar vond de eerste ook super spannend. Eind december hebben ze bij mijn een HSG gedaan en het viel mij reuze mee. Ik kreeg van te voren pijnstillers op recept. Alleen het inspuiten van de contrastvloeistof vond ik vervelend omdat het een drukkend en pijnlijk gevoel gaf. gelukkig duurde dat niet zo lang. Ik heb steeds maar in mijn hoofd gehouden dat het voor een goed doel is en dat een kind baren waarschijnlijk nog veel meer pijn doet. Mijn man mocht erg gelukkig bij blijven dus dat was wel fijn. Veel sterkte ermee in elk geval. Voor je het weet is het voorbij.

Geplaatst

Hoi allemaal

Weer even bijgelezen en...

Wendy 82 welkom hier ik heb wel ervaring met het HSG onderzoek ik vond het meevallen het enige vervelende was het contrastvloeistof inspuiten dan kreeg ik een krampend gevoel in mijn buik maar dat duurt maar eventjes. Het is ook weer zo voorbij dus laat je niet gek maken door alle verhalen.

Diaantje 75 balen dat je nu weer een pauze moet nemen maar het zal ook wel zijn dat ze geen risico willen nemen dat je een BBZ kan krijgen met die cystes. Ik herken je gevoel dat de moed je in de schoenen zakt dat had ik ook na de 2e IUI al ik had het ook al over IVF met de arts gehad. Maar geef de moed niet op er zijn hier op dit forum toch verschillende dames zwanger geworden en dat blijft wel hoop geven vindt ik.

Lexa spannend!!!! IVF

Hoe is het verder met onze Mob??? Gaat ie nog een beetje ik denk aan je hoor.

Zomer mag je nu weer meteen verder met IVF poging 2 of moet je weer wachten??

De wachtende dames sterkte allemaal

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

ik mag morgen weer voor me iui eindelijk ze hebben het toch kunnen rekken ivm paasdagen

dus dit x een lange cyclus

moet morgen om 10.30

en ben zo benieuwd met ustrogestan zeg heb al wel gehoord dat het heel smerig is.. ik hoef alleen maar in de ochtend 2 en in de avond 1 dus da valt nog mee, hoef ik tenminste niet op het werk te klooien hahaha

wendy welkom hier, ik heb alleen de laparoscopie gehad

dat was onder algehele narcose dus heb ik niks van gemerkt...

liefsssssssssssss

Geplaatst

Hoihooooi dames,

wat een lekkere drukte hier weer zeg!

Voor iedereen die nieuw is;WELKOM!

Zonneschijn,het is idd een beetje raar,enerzijds even lekker om 'niks' te hoeven spuiten en doen maar anderzijds...je doet dus ook idd niks!!!Ook geen fijn gevoel.

Ik mag dus volgende week maandag voor een echo,heb het ziekenhuis gebeld en gevraagd om een echo omdat ik wil weten of dat ding aan het groeien is of niet.

Maarja...das vlak voor mn menstruatie.Ze zeggen dat als ie weggaat dat na de menstruatie zal zijn?/

Ik heb nog even een vraag over die ustrogan.Ik heb de laatste keer gevraagd om (voordat ik wist van die cyste) mss iets te mogen gebruiken voor innesteling.

Zegt die fertiliteitsarts;dan zou je pregnyl moeten spuiten.Ik zeg maar er zijn toch ook van die bolletjes?Ja zegt ze,maar die dingen werken niet goed,dat zit tussen je oren.

Ik geloofde mn oren niet maar goed,ik krijg ze dus niet.

Ben benieuwd of ze iets gaan doen daarmee...

Mob,hoe gaat het nu met je..???Ik hoop toch zo dat het nu beter met je gaat!!!

En Leentje,heeeel raar hoor van dat zaad.Je zou toch haast gaan denken dat het dus niets helpt,niet roken/gezond eten..ik hoop dat ze je een antwoord daarop kunnen geven.

Nou jullie horen wel weer van me,ik hoop dat de volgende cyclus zonder cyste gaat worden.

Kan ik weer met jullie meedoen..xxx

Geplaatst

@diaantje ik kreeg ze ineens van de gyn ze begon er zelf over

en toen zei ik je kan het toch ook met pregnyl doen ja zegt ze maat wij doen het met die bolletjes zal wel goed zijn

als het goed is heeft het wel dezelfde werking zo ongeveer alleen is het met die bolletjes wel vies hahaha we zien het wel... het hoef natuurlijkk niet gelijk aan te slaan we kijken wel

mijn collega haar zus heeft 2 miskramen gehad elke x op dezelfde weken

en toen kreeg ze utrogestan en ze was zwanger en het is blijven zitten

is bijna uitgerekend... ja of het daar nou van is ja dat is maar de vraag

ze heeft wel het zelfde zh als ik hahaha

maar mag je het wel met pregnyl doen dan????

liefsssssssssssss

Geplaatst
Hey Dames,

Helaas voor mij ook slecht nieuws, 3e iui ook mislukt. Moeten volgende week bij de gyn. komen om te evalueren. Zaad van vriend wordt ook steeds slechter. Ik snap er niks van. Gestopt met roken, gezond eten en aan de vitamine en toch gaat het van 5,7 naar 1,2 naar nu de laatse keer 0,9. Te weinig dus eigenlijk voor iui. Vandaar dat we nu moeten kijken hoe nu verder.

Ik ben een beetje bang dat we nu meteen met ivf moeten beginnen. Spannend dus.

Chantal, super gefeliciteerd. Geniet ervan!

Liefs Leentje

Hoi, meid ik heb het vorig jaar ondergaan en mijn ervaring is dat het niets voorsteld ik heb geen greintje pijn gehad echt niet ... ik voelde dat die vloeistof werd ingebracht maar dat vond ik niet pijnlijk en daarna heb ik ook geen pijn gehad ... wel wat bloed verlies maar echt geen pijn .... het is mij voor de volle 100% echt mee gevallen ik heb echt nergens last van gehad .... laat je niet gek maken door de verhalen van het internet .... iedereen ervaart het anders en bij iedereen ligt de pijngrens ook anders .... probeer je zoveel mogelijk te ontspannen het steld echt niets voor,

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Angel,

ja dat weet ik dus niet.Ik weet niet of het voor de innesteling is,of wat dan ook..

Maar omdat ik nu met die cyste zit hebben we het er niet meer over gehad omdat ik nu toch niet verder kan.Zodra het weer kan zal ik het zeker weeeeer aankaarten!

Baadt het niet dan schaad het niet toch?

Ik vond het ook al raar,haar antwoord.Maar ik wil er zeker meer over weten.

Dus ik hoop dat ik zsm weer kan beginnen..

Iedereen een fijne dag gewenst vandaag,het wordt lekker weer iig!!xxx D.

Oh Angel;SUCCES !!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi!

Ik lees nog gezellig mee, maar reageer niet zoveel. Wij zijn momenteel niet bezig met behandelingen... dus heb niet zoveel te melden.

Het gaat langzaam beter met me. Het lichamelijke herstel valt wat tegen, maar begin nu het idee te krijgen dat het wat beter gaat. Sinds vandaag lijk ik wat meer energie te hebben. Mijn buik is nog steeds wel wat opgezet en de wondjes doen ook nog wel zeer.

Vrijdag ga ik weer een halve dag werken en dan volgende week weer helemaal. Hoop dat het gaat lukken.

Emotioneel gaat het wel goed. Af en toe wel heel verdrietig, maar dat hoort denk ik bij het verwerkingsproces. Afgelopen week kon ik de ontmoeting met mijn 2 zwangere schoonzusjes niet aan... dat was te confronterend.

Afgelopen week hebben we een vakantie geboekt. Half mei gaan we twee weken naar Portugal. Lekker bijkomen van alles! En hopelijk kunnen we dan in juni/juli weer beginnen met de ivf-poging. 22 april moeten we naar de gyn om alles te bespreken.

Nou meiden, ik lees en leef mee met jullie! Heel veel succes allemaal!

Liefs Mob

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mob: Ben blij weer te horen dat je aan de betere hand bent. En ga straks maar even lekker genieten van je vakantie dat ben je wel aan toe na al deze ellende.

Angel wat zijn dat voor bolletjes?? en wat doen ze. Mischien ook wel wat voor mij??

verder nog succes met je IUI hopelijk is een goed resultaat.

Zelf kan ik nog steeds niet verder met de iui behandelingen omdat ik waarschijnlijk toch een henia heb in mijn onderrug ik ga volgende week onder de MRI scan en als daar wat uitkomt dan laat ik mij opereren. Dan moet ik nog herstellen dus het zal wel na de zomer worden wanneer ik verder kan gaan. Maar ik geef de hoop niet op hoor ik doe straks dus gewoon weer mee in het IUI circuit.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

@Mob. ik denk dat wij allemaal op dit forum begrip hebben voor jouw situatie ... ik ben wel blij dat het langzaam aan wat beter gaat ... je doet er heel verstandig aan om er de tijd voor te nemen en ik denk dat die vakantie een goed plan is ... even er uit even helemaal niets ... en dan vol goede moed weer de volgende ivf in gaan ... heel verstandig meid .... het is toch een rouwproces waar je door heen moet en dat heeft gewoon zijn tijd nodig en niemand kan jou zeggen hoelang dat is ... dat moet je helemaal zelf ( samen met je partner ) doen .... alvast een hele fijne vakantie.

Ik hoor momenteel niet meer op dit forum thuis want ik hoor nu bij het IVF forum maar ik blijf gewoon benieuwd naar jullie allemaal dus ik blijf mee lezen en ik zal soms nog wel reageren op jullie berichtjes ...

gr. Nicole

Geplaatst

zo vandaag dus men iui gehad..heb voor de zekerheid gister avond een ovuluatie test gedaan en hij was knal posi dus zit nu wel gewoon goed..... de gyn die de iui normaal zou doen die was in bespreking. dus heeft iemand anders het gedaan ook goed als het maar gedaan word hahaha was een hele leuke lieve vrouw..

18miljoen dus das ook weer goed

en heb nog gevraagd over die bolletjes en ze ging het voor de zekerheid ff na vragen bij de gyn die de iui eigenlijk zou doen en zei zei dat ik 3x 2 moest inbrengen maar op het doosje staat ochtend 2 en avond 1

ook raar men eigen gyn heeft het zo mee gegeven dus doe ik het maar zo,want anders heb ik te weinig heb er ook nog een goede uitleg over gehad het is toch voor de bms in stand te houden en voor de evt. innesteling ze gebruikte allemaal moeilijke woorden hahahha

zoiets is het iniedergeval.

zonneschijnn miss idd iets voor jou ik heb zoiets van ja waarom niet het valt te proberen

@diaantje vragen staat vrij natuurlijk en idd Baadt het niet dan schaad het niet. die vrouw zei ook dat het weer in het zh bij ons een wat nieuwere methode is ofzoiets want ik hoor vaak dat ze dat bij ivf gebruiken en bij iui eigenlijk nooit van gehoord

ik ben benieuwd

@mob gelukkig dat het weer een beetje beter met je gaat

en leuk dat je op vakantie gaat kun je lekker ff aan iets anders denken

en lekker met zen 2 ff ertussen uit..

veel liefsssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden