Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames, vandaag de punctie gehad ... van te voren moest ik een zetpil in brengen als pijnstiller en voor de punctie kreeg ik Dormicum toe gediend ... maar man wat deed me dat zeer zeg die punctie dit is me toch even zwaar tegen gevalen ze moesten dan ook nog hard op mijn buik drukken om de follikel's goed in beeld te krijgen dus het voelde uitwendig en zeker inwendig niet lekker. Maar goed we hebben het overleefd. Ik heb nu iets bloedverlies en mijn buik voelt nog niet prettig aan dus ik lig zo veel mogelijk op de bank .. morgen bellen naar België voor de uitslag en dan horen we ook hoelaat we voor de tp moeten ... ben reuze benieuwd,

gr. Nicole

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super spannend dus nicole!! Wat jammer dat de punctie toch zo tegen gevallen is...

Maar hopelijk dat het allemaal voor een goed doel gedaan is!

Komende weekjes gaan dus erg spannend worden. Het gaat nu toch wel vlot zeg, ik weet nog dat je toen over de miskraam schreef en nu heb je al weer bijna de ivf er op zitten.

Vanmorgen ben ik weer op controle geweest. Mijn eigen hormoontjes waren prima in orde. Progesteron was goed gestegen, dus ik had ook een eisprong gehad.

Alleen het zaad van manlief was alweer niet goed. Deze keer nog slechter als de keer er voor,

iui 1:1.9

iui 2:0.1

iui 3:1.8

iui 4:0.8

Bij ons z'huis hebben ze de zaadjes het liefst boven de 2 en onder de 1 was iui eigenlijk niet zo heel zinvol. Omdat we nu praktisch gezien toch komende cyclus al geen ivf/icsi meer kunnen doen ben ik vandaag wel al weer gaan spuiten voor iui 5.

Na het weekend ga ik dan contact opnemen met Geertgen voor een intake-gesprek. Heb nu echt iets van jippie; eindelijk onze laatste iui!!

Geplaatst

Bahbahbah Leentje, wat naar. Geniet van jullie weekje in Zeeland.

@ Nicole: Balen dat de punctie zo tegenviel. Wel spannend!

@Wannabemom: ik heb bewondering voor je positiviteit! Ik duim voor je dat het de laatste IUI is EN dat IVF niet nodig zal zijn.

@iedereen: hoe hebben jullie de kliniek uitgekozen? Voor ons is het het VUMC omdat dat de dichtstbijzijnde IVF-kliniek is.

Geplaatst

@leentje; shit zeg... ook bij jullie de 4e iui niks. Ik kan me precies voorstellen hoe het voelt hoor. Wij gaan nu ook voor de 5e iui. Gelukkig zijn we nog lang niet aan het einde.

Heb rond mijn menstruatie ook altijd heel veel stress en de nodige huilbuien. Maar de dagen er na voel ik me altijd weer goed en gaan we toch weer uit van het positieve. Wat bij ons heel erg helpt is ook nog dat we het adoptie-proces als eventuele optie hebben.Als kids van onszelf er niet komen gaan we voor de volle 100% voor adoptie.

Ook hebben we nog drie ivf-pogingen te goed. En als dat niet zou lukken ook nog wat spaargeld voor als we nog verder zouden willen. Het lijkt me behoorlijk lastig als de financien er niet voor zijn dat je dan zo strict aan 3 pogingen vastzit.

Geplaatst

Heey Nicolle,

wat heftig zeg maar gelukikg zit het erop voor je en ik hoop dat je niet nog eens hoeft. Ben beniuwd wat het resultaat wordt!

Wannabemom,

Ik hoop dat jij helemaal niet voor IVF hoeft te gaan en deze IUI poging lukt!

Geplaatst

Nicole, wat spannend zeg! Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen!

Rustig aan en zorg goed voor jezelf!

@wannabemom: dat klinkt een beetje als mijn verhaal. Bij ons werd de zaadkwaliteit eerder slechter dan beter. Voor IUI ligt de grens op 1 miljoen VCM. Maar ik ben toch zwanger geraakt met een VCM van 0,4 milj. Ze konden het bijna niet geloven in het ziekenhuis, maar het kan dus toch... Dus geeft de hoop niet op voor de komende IUI, je weet het nooit!

Maar wij gaan ook door voor ivf, we hopen in juni te starten!

Liefs mob

Geplaatst

leentje, wat balen zeg, hopelijk doet de vakantie jullie goed!!

Nicole, heel veel sterkte met jullie eerste IVF poging, hopelijk krijg je vandaag een goede uitslag!! Vervelend dat het zo veel pijn deed:(

hopelijk gaat de terugplaatsing wat beter!!

wannabemom, alvast heeeeel veeeel sterkte gewenst met jullie laatste IUI, ik duim voor jullie!!

Nog een paar dagen en dan zitten mijn wachtweken erop....

wat een spanning!!!!!!

gr. wendy

Geplaatst

Vanmorgen mocht ik naar België bellen voor de uitslag hoeveel eitjes

er waren gevonden en hoeveel bevruchtingen hadden plaats gevonden. En helaas kregen we teleurstellend nieuws ... er waren 3 eiblaasjes gevonden waarvan er 1 leeg was 1 was gesprongen en bij de 3e hadden ze icsi gedaan en dat was een foute bevruchting geworden dus die hele pijnlijke ervaring die ik donderdag heb gehad is ook nog eens zinloos geweest ... het was vanmorgen wel even schrikken en slikken. Nu moet ik maandag maar weer naar het behandelcentrum bellen maar we hebben nu zo wie zo een maand rust en ik kan dan moed verzamelen voor de volgende punctie.

We waren ook erg boos vandaag ... want voor dat je de punctie krijgt moet je 35 uur van te voren pregnyl spuiten voor de eisprong maar wij werden een uur later geholpen en zo zaten we dus op 36 uur tussen de pregnyl en punctie en dat is volgens ons ook de oorzaak dat er al een eitje gesprongen was en dat vinden we best wel een slechte zaak. En daar willen we het toch met een volgend bezoek over gaan hebben want er is nu een kans verkeken die je niet meer terug krijgt ... Maandag maar even afwachten wat ze te zeggen hebben,

gr. Nicole

Geplaatst

Heel vervelend Nicole :(. Big hug voor jou.

Wat betreft die eisprong: ik betwijfel of een pick-up bij 35 uur iets uitgemaakt had, dat eitje kan ook net zo goed nog eerder zijn gesprongen (zoals ik denk dat bij mij is gebeurd).

Weet je, het probleem is dat we geen robotlichaam hebben, dus alles 100% voorspellen en dichttimmeren is gewoon niet mogelijk.

Geplaatst
Heel vervelend Nicole :(. Big hug voor jou.

Wat betreft die eisprong: ik betwijfel of een pick-up bij 35 uur iets uitgemaakt had, dat eitje kan ook net zo goed nog eerder zijn gesprongen (zoals ik denk dat bij mij is gebeurd).

Weet je, het probleem is dat we geen robotlichaam hebben, dus alles 100% voorspellen en dichttimmeren is gewoon niet mogelijk.

Hoi, je zult wel gelijk hebben maar ja op zo een moment ben je zo boos dat je gewoon op zoek gaat naar een boosdoener. Maar ik vond het wel vreemd dat de gyn tegen ons zei dat ze hoopte dat ze ze alle 5 had aangeprikt ... Maar goed we hebben het geprobeert zullen we maar zeggen al hoopte we natuurlijk op een andere uitslag dan dat we nu gehad hebben ...

gr. Nicole

Geplaatst

shit shit shit zeg..... Wat erg. lees nu net jullie berichtje. kan me goed voorstellen dat dit niet was waar je op gehoopt had. Veel sterkte met het verwerken. En succes voor volgende maand. Van die 35-36 uur.... geen idee of dat mee gespeeld heeft.

Kunnen ze helaas nu niets meer aan doen.

Geplaatst

Goedemorgen meiden...

Ohhh Nicole.. wat een naar bericht. Fingers crossed dat het de volgende keer wel goed gaat.

Ik heb even een vraagje..

Helaas hebben meerdere van jullie ook een miskraam gehad.. maar hoe lang hebben jullie daarna nog gevloeid??? Mijn arts zei dat het na een week echt wel over moest zijn, maar er lijkt geen eind aan te komen. Het is nog steeds helder rood bloed met regelmatig stolsels.. Mijn excuses voor de details hoor, maar ik ga me nu wel een beetje zorgen maken. Ook omdat ik er nog regelmatig buikpijn bij heb..

Hebben jullie dat ook meegemaakt???

Nou, fijn weekend in ieder geval..

Groetjes,

Chantal

Geplaatst
Goedemorgen meiden...

Ohhh Nicole.. wat een naar bericht. Fingers crossed dat het de volgende keer wel goed gaat.

Ik heb even een vraagje..

Helaas hebben meerdere van jullie ook een miskraam gehad.. maar hoe lang hebben jullie daarna nog gevloeid??? Mijn arts zei dat het na een week echt wel over moest zijn, maar er lijkt geen eind aan te komen. Het is nog steeds helder rood bloed met regelmatig stolsels.. Mijn excuses voor de details hoor, maar ik ga me nu wel een beetje zorgen maken. Ook omdat ik er nog regelmatig buikpijn bij heb..

Hebben jullie dat ook meegemaakt???

Nou, fijn weekend in ieder geval..

Groetjes,

Chantal

Hoi chantal,

Het lijkt mij verstandig dat je contact op neemt met de arts, te lang bloeden en hevige buikpijn is niet goed. Misschien moet je namelijk wel schoon gemaakt worden, dat heb ik toen de tijd wel moeten laten doen namelijk.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Nicole jeetje zeg ik had je verhaal van de pijnlijke punctie al zitten lezen en nu dit wat een pech. Wat ik alleen niet begrijp dat dit meteen als een poging wordt gezien ze hebben nog helemaal niets teruggeplaatst?? Wens je veel sterkte.

Chantal je vraag over dat vloeien de eerste keer bij mij kwam het spontaan en maar een weekje last maar niet een hele week stolsels gehad de tweede keer curretage gedaan. Ik zou zeker een controle echo vragen dan kunnen ze zien of er wat achter is gebleven. Dat doen ze ook na een week als je gecureteerd bent tenminste bij ons in het VU. Sterkte ermee en Nicole hou je taai en vraag het zeker na over die Pregnyl spuit zo kort van tevoren.

De andere allemaal succes op het wachtbankje en ik hoop toch wel weer wat zwanger nieuws te gaan lezen hier.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Nicole, wat onwijs K*T zeg. Echt een poging naar de maan, zonder dat je het gevoel hebt dat het een kans geweest is. Hopelijk gaat het volgende poging wel goed

@ Chantal: ik zou ook even bellen als ik jou was. Ik weet wel dat een vriendinnetje van mij na een miskraam bijna twee weken gebloed heeft, maar zij is wel regelmatig bij de gyn geweest om het te blijven controleren.

Zelf donderdag IUI nummer drie gehad. Mocht eindelijk eens blijven liggen. Was echt een super leuke verpleegkundige die ons hiep. En ook mijn man had goed z'n best gedaan: 3,4 mln. Nu maar hopen dat het liggen geholpen heeft... 14 mei mag ik testen. Heb zelf wel een positief gevoel op dit moment

Geplaatst

@Nicole: Hoe is het nu? Kan me voorstellen dat je boos en teleurgesteld was, hoor. Ik hoop dat er maandag wat meer duidelijkheid over wat er gebeurd is komt.

@Chantal: Hoe is het met de buikpijn? Heb je al contact gehad met de arts?

@Tabitha en Zonneschijn: Hoe bevalt de pauze?

@Doortje: Spannend weer! Goed dat je mocht blijven liggen. Fijn, je positieve gevoel!

Vandaag is helaas bij mij de ongesteldheid doorgekomen. Op naar de nieuwe ronde onder het motto:

In mei leggen alle vogels een ei!

Geplaatst

Hai hai, tja, het lijkt wel sinds ik mijn berichtje op het forum had gezet, mijn lijf ineens ook zoiets had van 'mmm, wellicht een goed idee om te stoppen'...

Sinds begin van het weekend is het vloeien ineens veel minder geworden. Hopelijk snel helemaal over.. Ben er namelijk best klaar mee. Ook nauwelijks meer buikpijn. Nog wel erg moe, maar dat is weer heel wat anders..

Meiden, iedereen veel sterkte met alles...

Geplaatst

Nicole, dat zijn berichten die we niet willen lezen... Wat een rotnieuws zeg!

Heel veel sterkte om deze teleurstelling te verwerken en ik ben benieuwd wat jullie vervolgstappen worden!

Liefs Mob

Geplaatst

Dames de ergste teleurstelling heb ik wel weer verwerkt ... in zo een situatie zoek je gewoon een zonde bok misschien kan de arts er wel helemaal niets aan doen maar het feit dat zij zei dat ze hoopte alle follikels te hebben aangeprikt maakt mij wel onzeker ik bedoel zij is de deskundige op dat gebied en het lijkt mij dat zij dan toch wel zeker moet zijn van haar zaak. Ik heb wel meer negatieve verhalen over haar gehoord maar ja bij de één ligt de ene arts toch beter dan bij de ander dat weet ik ook wel maar de volgende keer geef ik toch wel aan dat ik een andere arts wil daar heb ik toch wat meer vertrouwen in. Ik moet nog even niet denken aan die punctie want dan krijg ik alweer pijn in mijn buik wat dat betreft is dat verplichte maandje rust wel even fijn zo kan ik me weer een beetje voorbereiden en het verschilt nog wel eens qua pijn dus daar hou ik me dan maar aan vast want erger dan deze eerste keer kan denk ik niet ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Gelukkig zijn wij niet zoveel kwijt... lang leve de moderator..

dit had Wendy geschreven..

Hallo Dames

M'n eerste iui is mislukt :( wat een teleurstelling....

Kee, samen op naar de volgende !!!

Nicole, hopelijk geeft deze rust maand je weer een goed gevoel over de volgende poging.

Chantal, fijn dat het al wat minder is geworden!

Doortje, fijn dat je mocht blijven liggen zeg! Ik ga het de volgende keer ook vragen! Hopelijk blijft het positieve gevoel en komt er over 14 dagen goed nieuws!!! Ik zal voor je duimen!!

Liefs wendy

Geplaatst

hoi meiden ff weer een berichje van deze kant

gister weer men iui gehad maar liefst 15 miljoen goede

want had zondag een knal posi ovuluatie test dus ja daar hebben we maar gelijk gebruik van gemaakt hahaha..want snel je voor dat het de volgende dag niks meer is want moest pas om 12.00u voor de iui

heb ook weer utrogestan en nou moet ik 3x per dag 2 bolletjes plaatsen

is ook weer veranderd dus

nou vandaag had ik ook nog wat hoor op het werk

de grote baas heeft echt een K*T opmerking gemaakt

hij zei dat wij er niet alles aan doen om zwanger te worden

oeeeeeeeeeeeeeee wat ging ik door het lint vandaag

ik ben maar weg gelopen want andersssssssssssssss

ik weet roken is slecht maar ja stresssssssssssss is ook niet goed

en ik probeer heus wel men best te doen hoor

maar ja wat wil je als je elke x een mislukte iui heb ja dan zit je ff in de put en dan ben ik net een schoorsteen

heus niet goed te praten

maar om dan zo een opmerking te maken

ik kon hem wel wat aan doen

ben na huis gegaan want draaide echt helemaal door....

zo sorry voor het geklaag maar wilde het ff kwijt

zit hier echt zo mee

en veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft

en voor de rest succes

heb niet alles bij gehouden sorry

veeeeel liefsssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Angel,

Ik wilde even reageren op die opmerking van je baas. Wat een enorme l.. Ik heb er geen andere woorden voor. Ik wordt zelfs boos als ik het lees. Net of dat je voor de lol IUI behandelingen laat doen zeg. Kan niet geloven dat sommige mensen zulke opmerkingen plaatsen. Ik zou ook woedend zijn hoor kan dit zooo goed begrijpen. En dat je na iedere mislukte IUI van slag bent dat is heel logisch hoor dat heb ik ook gehad hoor. Schrijf het van je af dat helpt. Hoop dat deze poging wel eens het grote geluk brengt. Dus zal voor jou duimen.

Kus zonneschijn

Geplaatst

Nou Angel,kunnen we elkaar de hand schudden.

Het neefje (notabene 21) van mijn vriend was weer eens lekker stoer aan het doen,en na de 1e idiote opmerking (waarvan hij al in de gaten had dat ik het niet kon waarderen)

vroeg ie zo in ene in het bijzijn van andere mensen;En Diaan,ben je al zwanger!?

Ik dacht even dat ik het niet goed verstond.Dus ik zeg wat zeg je daar..??

Herhaalt het nog een keer dus.

Ik stond perplex.Wist niet eens wát ik moest voelen!

Het eerste wat me door mn hoofd schoot was dus; VANWAAR DIE VRAAG en natuurlijk HOE WEET HIJ DIT??

Ik denk dat ik mn schoonfamilie maar eens te woord ga staan.

Vind het gewoon schandalig hoe met deze informatie over ons wordt omgesprongen.

En deed me erg zeer,tegelijkertijd gewoon platgeslagen.

Vriendlief blijft erg rustig,en daar wordt ik weer kwaad over.Zo kwaad dat ik ook nog kwaad op hem ben ergens dus..maar das allemaal frustratie van mijn kant denk ik..

Weet je,ik hoop zoooooo dat mn cyste aankomende maand eindelijk weg is.Kunnen we weer verder,en ik hoop dat ik,als we zwanger zijn,het los kan laten en gewoon denk;

BEKIJK HET ALLEMAAL MAAR!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden