Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja.. ik weet het, het is ook niet anders, en ze zullen moeten accepeteren dat ik kies voor onze wens.. Het is vervelend..maar het is niet anders. Ik probeer natuurlijk de IUI in de avond te plannen..maar als het niet kan, kan het niet..

Boogie, betekent het dat je geen vrij kunt krijgen voor de IUI woensdag? Dat zou ik echt erg vinden, ik hoop dat het je toch lukt, anders moet je weer een maand wachten!

Hanied, welkom! Het is inderdaad omgedraaide wereld bij jou, maar ik hoop dat je succes hebt deze maand!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Kriskras; Dat is de juiste instelling, jij hebt er ook niet om gevraagt en op het werk zullen ze het gewoon moeten accepteren. En als ze het niet kunnen begrijpen is dat hun probleem niet die van jou !!

@ Hanied; Welkom hier, het is zeker het omgekeerde bij jou, ik hoop dan ook echt voor je dat de IUI lukt !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

nou gister dus me eerste fm

en had er al weer 1 van bijna 20 mm ze ging overleggen want na het weekend zou ik te laat zijn

en ik mocht gelijk pregnyl spuiten in het zh

en vandaag om 12.00 de iui

vandaag zit ik op dag 10 jeetje wat gaat het nou snel zeg

normaal heb ik nooit een korte cyclus

en nu al 2 x

aan de ene kant wel lekker hoor

succes allemaal

en allemaal alvast een fijn weekend

liefsssssssssssssssssssss

Geplaatst

@ Angel: dat gaat inderdaad snel. Ook wel fijn want iedere keer heen en weer voor een echo en maar weer wachten lijkt me ook niks.

Ik had zelf vanmorgen een positieve LH test en morgen IUI in het ziekenhuis. Ik ga geloof ik maar eens vragen hoe ze nou zeker weten dat ze op tijd zijn. Ben wel benieuwd namelijk. Ze maken bij mij nooit een echo omdat ik in mijn eigen cylclus zit.

Het wordt in elk geval testen op de eerste dag van mijn vakantie (als de naar Frankrijk gaan). Ik hoop maar op goed nieuws. Dan zou onze vakantie helemaal super gaaf zijn.

Geplaatst

Nou zo te horen komt er voor iedereen weer een spannende tijd aan.

Hanied welkom hier. Wat een weg heb jij ook al bewandeld. Helaas ben ik nog niet bezig met IUI en kan ik dus ook niet antwoord geven op je vragen.

Ik ben vandaag weer naar de gyn geweest. Helaas geen goed nieuws. Ik had hoop te mogen beginnen met IUI maar helaas willen ze me nogmaals opereren. Ze willen de afgesloten eileider toch verwijderen omdat er nu een grote kans bestaat op een bbz en die willen ze en ik niet nog een keer! Maar afgesproken dat we eerst op vakantie gaan en daarna maar weer van start gaan. Na de operatie mogen we meteen los met IUI al heeft hij wel aangegeven dat ze bezig zijn met proeven met een nieuwe behandel methode en dat ik heel goed in dat traject mee zou kunne maar heeft daar nog niks over uitgelegd. Ben ik wel heel benieuwd naar!!!

Weten jullie hier iets over. De kansen zouden wel hoger moeten zijn met die behandel methode....

Nou lang verhaal alweer zal mijn handtekening even wijzigen. Ik zal ook even een beetje afstand proberen te nemen omdat het voor mij toch nog wel lang gaat duren voordat ik mee kan praten over IUI maar ik blijf jullie natuurlijk wel volgen en hoop op veel goed nieuws!!!!!!!!!!

Succes allemaal!!!

Liefs

Geplaatst

Hallo Begina,

Balen zeg dat je nog niet kan starten. Ik begrijp wel dat de artsen geen risico willen lopen op nog een BBZ. Dat wil je zelf natuurlijk ook niet, maar het wachten iedere keer is natuurlijk wel vervelend.

Wat betreft de nieuwe methode.. ? Geen idee?? Ik ben wel erg benieuwd moet ik zeggen. Hogere slagingskansen zijn natuurlijk wel de moeite waard.

Wanneer ga je op vakantie?

Groet, Dorien

Geplaatst

Hoi, nou de punctie heb ik achter de rug ... pff ... wat zag ik er tegenop zeg ... vanaf woensdag zat ik al aan de valdispert extra om zo rustig mogelijk te blijven en het hielp hoor want ik ben die dagen echt rustig gebleven. Vanmorgen opgestaan en lekker gedouched en toen zijn we om 06.45 uur weg gereden richting Geertgen ... daar waren we dus ruimschoots op tijd want de schoonmaaksters waren nog bezig met stofzuigen en poetsen dus het rook lekker fris toen wij binnen kwamen zelfs de assistentes waren er nog niet ... we hebben op ons gemakt wat gedronken tot de assistente kwam .. daarna zijn we even naar het "herenkamertje" gegaan om mijn man zijn bijdrage te laten leveren ... toen dat alles achter de rug was, was het ondertussen 08.45 uur dus nog een halfuurtje tot de punctie ... De arts die ik niet wilde was bezig met de eerste punctie en ze zei me wel netjes gedag toen ze ons zag zitten op de gang maar mijn dr. W. had ik nog niet gezien dus ik vond het best wel spannend. Tot dat er een assistente naar ons toe kwam die ik nog nooit had gehad zij stelde zich aan ons voor en vroeg of ik goed geslapen had .. ik vertelde van de valdispert en van de eerste punctie en toen zei zij ... Oh ja dr. W. komt voor jullie ... nou toen was het voor goed toen wist ik zeker dat dr. W. zou komen en inderdaad rond 09.10 kwam hij er aangelopen en om klokslag 09.15 uur werden we naar binnen geroepen en moest ik plaatsnemen in de gyn.stoel ... ik werd aangesloten op de satturatiemeter en ik kreeg het infuusnaaldje in mijn linkerelleboog ... eerst werd de atropine toegediend en toen langzaam een kleine hoeveelheid van de morfine ... na 30 sec voelde ik het al in mijn hoofd ( heerlijk ) daarna ging hij eerst even kijken hoe en waar de follikels zaten ... ze liggen bij mij altijd verscholen en er moet altijd op mijn buik gedrukt worden om ze goed in beeld te krijgen ... de linkerkant was eigenlijk zo gevonden mijn man moest op mijn buik drukken er werd morfine bij gespoten en toen de punctie ... nou meiden ik voelde wel wat maar met vergelijking met de eerste punctie was het echt niets .... in mijn linkereierstok zaten er achteraf 4 follikels maar die vierde lag zo ver weg dat het te gevaarlijk zou worden als hij die zou proberen aan te prikken dus dat hebben we maar niet gedaan .. nou toen mijn rechterkant dat werd een ander verhaal ... daar heeft hij wel wat moeite voor moeten doen en ik ook ... met duwen en porren en mijn adem vasthouden heeft hij ze dan alle drie ook leeg kunnen zuigen ... mijn harslag bleef heel rustig ... zo rond de 62 slagen per minuut en mijn satturatie bleef zo rond de 98% ... ideaal dus ... de gyn heeft nog even nagekeken voor nabloedingen maar alles is goed gegaan ... we zijn een halfuur op de uitrustkamer gebleven en om 10.15 uur zijn we weer naar huis gegaan ... Nee meiden vergeleken met de eerste punctie was dit een appeltje eitje echt waar ... zo zie ik ook niet meer tegen een derde punctie op ( hoop niet dat het nodig is hoor ) .. Nu wordt ik morgen rond 11 uur door Genkgebeld met de mededeling of de ICSI is gelukt en hoeveel embryo's er zijn en wanneer ik de terugplaatsing zal krijgen zelf denken we maandag en dan is het wachten tot 12 juli want dan zou ik de test kunnen doen als ik niet ongesteld ben geworden ....het is nu dus afwachten ....

lfs. Nicole

Geplaatst

@coni gelukkig dat het deze x mee viel

en ik duim voor je op goed nieuws morgen

@doortje succes morgen met je iui

ik heb vandaag me iui gehad wel weer wat krampen gehad maar alles is weer goed gegaan we hadden maar liefst 42 miljoen

maar dat zegt natuurlijk helemaal niks

nu maar weer afwachten en morgen weer mee utrogestan beginnen

en dan 9-7 testen

en mocht deze mislukt zijn wat ik natuurlijk niet hoop

dan hoop ik weer op een korte cyclus want dan zou ik miss net nog voor de iui stop normaal zou ik dat niet redden en zou dit de laatste zijn

maar miss nu wel

hoop gewoon op een mooie test over 2weken

fijn weekend allemaal

veel liefssssssssssssss

Geplaatst

@coni

fijn dat het is meegevallen en dat dr.w speciaal voor jullie even kwam, ik had het ook wel verwacht van hem. Hij is altijd heel secuur in zijn werk en geeft mensen echt vertrouwen en rust dus vind het fijn voor jullie...

Kzal duimen voor een goede uitslag morgen..

Ik ben nog steeds (pas 2 dgn haha) bezig met de gonal. dus afwachten tot vrijdag.

Gister had ik iets wazigs:

zit ik online een spelletje te spelen, komt er een vrouwtje bij zitten.

zegt ze: mag ik wat vragen ik zeg zo ja.

ben je spiritueel vroeg ze. ik zei ja ik geloof er zeer zeker in hoezo?

Nou zegt ze, ben je zwanger?

Ik ff stil..

of ben jer er dan mee bezig??

ik vroeg waarom ze dat dacht: ja dat voelde ze en ze vond dat ze het tegen me moest zeggen en ook dat ze zeker wist dat het goed zou komen.

Dus ik haar maar het verhaal verteld..

En toen zei ik; of het nu wel of niet klopt wat je zegt, je geeft me toch weer een beetje moed ;)

Wazig dus, maar wel grappig.

dikke kus

denise

Geplaatst

@ nicole: fijn dat het zo meegevallen is. Ik hoop op veel goede bevruchtingen voor je

@ denise: inderdaad wazig, maar het laat het een mooi voorteken zijn.

Liefs Dorien

Geplaatst

Hoi.

Begina alvast veel succes met de nieuwe behandelmethode. Ik weet ook niet waar het over gaat, maar ben wel nieuwsgierig. Bericht ons ervan! Maar eerst maar genieten van je vakantie.

Coni, wat een mooi verslag heb je geschreven. Fijn dat het zo verlopen is. Spannend morgen!

Denise het lijkt me heel leuk om zo'n welliswaar wazig bericht te krijgen. Wie weet....

Angel ik zit ook te rekenen en te hopen op een korte cyclus i.v.m. met de zomerstop. Het allerliefst hoop ik natuurlijk dat dat helemaal niet nodig zal zijn.

De eerste dag na mijn iui is inmiddels voorbij (nog 13 te gaan) en ik heb me toch een dikke buik! Haha dat zal natuurlijk wel van de hormonen komen, en ik ben plotseling 3 kilo aangekomen. Tjee gaat dat zo hard zei mijn man...

Groet van Ellie

Geplaatst

Hey Ellie, welke hormonen gebruik je dan?

Ik irjg maandag IUI, morgen Pregnyl zetten. Ben erg verdrietig, maar daar vertel ik later wel meer over, moet nu even naar de winkel eerst.

Groetjes Kriskras

Geplaatst

@ Kriskras; Heel veel suc6 maandag bij je 4e IUI !!

Maar je bent erg verdrietig ?? Wat is er aan de hand dan ??

Liefs Tabitha

Geplaatst

Heej Kriskras.

Hoewel ik niet weet waarom (en dat mag je zo houden als je dat wilt hoor!) , hoop ik dat je niet al te verdrietig bent en/of dat het maar tijdelijk is!

Deze cyclus heb ik menopur moet spuiten en pregnyl.

Hiervoor heb ik 2 cycli clomid geslikt en m.b.v. echos is mijn cyclus gevolgd. Ik kreeg de tweede cyclus echter cystevorming. We zien wel wat er gebeurd zei de gyn. Ik mocht/moest toch gaan spuiten.

Nog 12 dagen wachten en wachten en wachten.

Groet van Ellie

Geplaatst

Hoi, verdiretig, met name omdat alles niet zo goed loopt hier thuis. Het heeft met werk te maken. Mijn vriend zijn contract is niet verlengd, mijn contract wordt misschien ook niet verlengd... en dan is mijn kat nog heel erg ziek, we hebben veel geldzorgen...en dan is er nog de kinderwens.. Soms verlang ik naar mijn oude eigen zelf terug...

Kriskras zonder zorgen en zonder kinderwens.. maar met veel vreugde in het leven. Ik zie de toekomst nu een beetje somber in. Vandaag erg moe..en dan komt het nog harder aan allemaal. Nu moet ik op mijn werk dus ook weer vrij vragen voor de IUI...en ze zijn er al niet zo blij mee allemaal...en dan moet ik nog verwachten dat ik een vast contract krijg?? Nee.. zie het soms ff niet meer zitten. Dan denk ik.. laat het allemaal maar!! Dan voel ik dat ik tegen een burn out aan zit...niet vanwege werk, nee vanwege prive!

Misschien zie ik het morgen weer wat lichter...

Geplaatst

Hoi, vanmorgen naar België gebeld voor de uitslag van de punctie ... uit de 6 follikels die er zijn aangeprikt hebben ze 4 eicellen gevonden waarvan er 2 rijp waren die hebben ze geïnjecteerd en daar zijn 2 mooie bevruchtingen uit ontstaan ... Maandag 28 juni krijgen we om 14.30 uur de terugplaatsing ... er zijn jammer genoeg dus geen cryo's dus ik hoop dat het deze 2e poging raak zal zijn ... Aan de ene kant was ik wel teleurgesteld dat er geen cryo's zijn maar vergeleken met de eerste poging is dit natuurlijk voor ons wel fantastisch ... maandag dus gezellig naar België toe ... ruim 2 uur rijden voor 5 minuten werk .. laten we hopen dat we het resultaat bereiken wat we willen en dat het allemaal niet voor niets is geweest,

lfs. Nicole

Geplaatst

Kriskras, wat ontzettend vervelend dat je je werk er nu ook nog bij krijgt. Ik zit momenteel ook thuis ivm weinig werk is mijn contract niet verlengt, niet leuk. Dat kan er ook nog wel bij. Rustig aan en denk goed aan jezelf en geldzorgen ik ken het gevoel maar het vind altijd wel weer zijn weg. Zet 'm op meid!!!

Ik weet niet meer wie het vroeg (sorry) maar ik ga eind juli op vakantie en mag daarna geopereerd worden. pff zie er zo tegenop maar ja weet nu wel wat er gaat gebeuren drie keer is scheepsrecht.

De nieuwe behandelmethode weet ik dus nog helemaal niks af. Het stond nog in de baby schoentjes en was nog heel pril maar ik mag er aan mee doen. Als ik meer weet dat zal dan waarschijnlijk pas augustus zijn laat ik het meteen hier weten!!!!

Sterkte allemaal en zet 'm op ik hoop op veel goed nieuws.. Spannend allemaal hoor pff...

Geniet van de heerlijke dag morgen!

Liefs

Geplaatst

Tjonge Kriskras, ik kan me voorstellen dat je het even niet ziet zitten. Soms lijkt het wel of alles tegelijk komt. Ik probeer dan altijd mijn plezier in kleine dingen te zoeken en ga dan vaak wandelen. Al is het maar een kwartier.

Ik heb ook moeilijke jaren gehad (mijn man is soms zwaar depressief), maar er is altijd wel weer een weg zoals Begina zei.

In ieder geval heel veel succes morgen.

Groet van Ellie

Geplaatst

@ Kriskras, wat vervelend allemaal voor je. Zoiets kun je er nu helemaal niet bijhebben natuurlijk. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt m.b.t. je baan en dat de rust weer een beetje terug keert in je lijf. Sterkte er mee.

@ Coni, toch best een goede score? Ik hoop dat deze poging lukt voor jullie.

Ben zelf zaterdagochtend in het ziekenhuis geweest voor mijn IUI. De score van mijn man was wat minder als voorgaande keren (2,7 mln), met de opmerking erbij dat het erg weinig volume was dit keer. Gelukkig was het nog steeds goed genoeg voor een IUI. Ik vraag me alleen af of het lukt deze maand. Vrijdagochtend had ik de postieve LH test, maar vrijdagavond had ik volgens mij mn ei-sprong al. Had toen behoorlijk pijn in mijn buik (heb ik wel vaker tijdens mijn eisprong). ik weet alleen niet of dit nog voor de eisprong is (de pijn dan) of dat het tijdens de eisprong is. We zullen wel zien in elk geval. Een van de mannelijke assistenten heeft mij geinsemineerd dit keer. Ging behoorlijk moeizaam in tegenstelling tot alle andere keren. Hij vroeg zelfs of ik even wilde helpen om de eendebek vast te houden. Hij kreeg het slangetje er niet in en moest met een tangetje mijn baarmoedermond vastpakken. gelukkig deed dat niet echt pijn. Nu maar weer wachten. Ik mag testen op de dag dat we naar Frankrijk rijden. Dus ik denk dat ik een dagje eerder maar vast test. Je weet maar nooit. Heb namelijk wel een opgeblazen gevoel in mn buik. Dat heb ik normaal niet eerder na inseminaties. We zullen zien.

liefs Doortje

Geplaatst

@ Kriskras,

Wat ontzettend moeilijk allemaal. Ik denk dat we allemaal die momenten kennen dat we het even niet meer zien zitten. Maar als ik voor mezelf spreek is het bij dan alleen omdat we zo graag kindjes willen. Verder geen nare bijkomstigheden. Ik heb geen geldzorgen en ook nooit gehad. Ik heb een vast contract en mijn man ook. Maar als ik jouw verhaal dan lees ben ik daar wel dankbaar voor want normaal sta ik daar eigenlijk nooit bij stil.

Sinds 7 juni hebben wij een ander huis gekocht maar we moeten ons eigen huis nog zien te verkopen. Spannend maar we hebben nog genoeg tijd.

@ Doortje,

Het kan soms ook heel erg wisselen he bij die mannen van ons. Wij hebben 2x een score gehad onder de miljoen. Maar toen zei de gyn dat wanneer hij het sperma in de prullenbak gooide ik zeker niet zwanger zou worden. Daar moesten we wel erg om lachen en daar heeft hij in ieder geval gelijk in.

Nu maar weer wachten.....

@ iedereen,

Dinsdag alweer onze 7e IUI. Ik moest pas een enquete invullen over de gang van zaken op de fertiliteitspoli en toen had ik als opmerking ingevuld dat ik het een slechte zaak vond dat je pas bij de volgende IUI hoort hoe de kwaliteit van het sperma was. Nu kreeg ik gisteren te horen dat de tijden van de IUI aangepast zijn omdat je dan ook meteen de uitslag van het sperma te horen krijgt. Dat noem ik nog eens service ;-)

Vanavond om 23:45 Pregnyl spuiten. Wat een belachelijk tijd zeg. Ik ga altijd om half 11 uiterlijk slapen. Nou ja van slapen zal met dit weer toch niet veel komen.

xxx

Geplaatst

@ Boogie: dat is inderdaad wel een hele rare tijd? Waarom willen ze dat je zo laat spuit?

Wat betreft het sperma: de gyn heeft helemaal gelijk natuurlijk, maar het is atlijd wel balen als het minder zijn. Maar goed.. er hoeft er maar één bij te zitten die de eicel bevrucht.

Heb zelf nu wat bruine afscheiding. Weet eigenlijk niet of dat komt van het tangetje van de gyn op mijn baarmoeder hals gezet heeft. Ik had namelijk zatedag helemaal geen bloed/bruin verlies na de IUI, maar gisterenmiddag en vandaag wel een beetje. Wat denken jullie: zou dat nog komen van de IUI of zou het wellicht al van een innesteling kunnen zijn. Het lijkt me daar nog te vroeg voor namelijk. Ik heb volgens mij vrijdagavond laat mijn eisprong gehad, zaterdag ochtend de inseminatie, dus dan zou zondagmiddag wel erg vroeg zijn voor een innestelingsbloeding toch?

Geplaatst

hay, Sjonge wat een verhalen allemaal weer zeg. k had zaterdag wel ff snel zitten lezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren.

Als eerst; Kriskras; Zorgen komen meestal tegelijk!! wel een zware tijd dan he?!!En dan alle onzekerheid er om heen. k wil je heel veel sterkte wensen. Zorg af en toe voor ontspanning voor jezelf, je hebt het keihard nodig, ga iets doen wat je écht heel leuk vind (normaal gesproken dan, want w.s. heb je nu nergens zin in).

Vanmorgen ben ik weer voor een echo geweest, k was erg benieuwd, of m'n baarmoederslijmvlies nu allemaal weg was, zodat we ein-de-lijk eens verder konden.....Maaaarrr.... nu zitten er weer 2 cystes.....sjonge zeg, t lijk haast wel of ik niet mag beginnen!!

nu nog weer n wekie wachten (daar zijn we al aan gewend inmiddels) en kijken of ze dan weg zijn, anders prikken hun ze gelijk leeg. De arts zei wel dat ze gingen proberen of de inseminatie wel voor de vakantie kon gebeuren. nou, dat zal prettig zijn ja....

Weet trouwens iemand of dat dat pijn doet, dat lek prikken van cystes???

Doortje; Nou wie weet, dat door t geklungel, tnu wel gelukt is ;-)

Boogie; Succes morgen met de iui, als deze nu ook mislukt, ga je dan verder voor ivf, of ga je nog ff door met iuien??

Iedereen suc6 met de insiminaties en wachtweken...pffft....wel super weertje om te wachten....beter dan 2 weken regen...O en denise, Wie weet.....klinkt wel spannend zeg....k zou gelijk stikken van hoop geloof ik.

liefs voor iedereen...

Geplaatst
Hoi dames,

ik wil graag meekletsen met jullie. Ben eigenlijk geen iui-er. Heb namelijk al 2 x een ivf icsi gehad en de 3e zou eigenlijk afgelopen dinsdag zijn. Ik ging voor een punctie maar bleek te weinig volgroeide follikels te hebben, Ik had 3 grote follikels van 2,1mm en heb ipv de punctie iui gehad. Het zaad van mijn man was daarentegen super goed. Het was dit keer een omgedraaide ronde. Wij doen icsi omdat het zaad van mijn man niet 100% is en nu was het bij hem helemaal goed en bij mij dus niet. Heb zaterdagavond de pregnyl gezet en zondag ochtend geklust. Dinsdag de iui gehad in de ochtend en in de middag mijn eisprong gevoeld! Wat zou nu de kans op bevruchting en innesteling zijn? Weet echt niets van iui en ben in alle hectiek vergeten aan de arts te vragen. Ik moet ook die (vieze) bollen gebruiken mag (pas) 11 juli testen. Dat is 19 dagen na de iui! Is dat normaal?

Sorry voor mijn lang verhaal maar hoop op enige info.

Ha Hanied.

Welkom hier!!

Wat apart dat je dan ineens terug gaat naar de iui afdeling. Maar wie weet.

Wij moeten na de inseminatie ook die (vieze) bollen d'r in duwen, en daar stond idd. bij dat je pas 19 dgn. erna mocht testen. k heb het gelijk aande verpleegkundige gevraagd, of dat écht zo was, zei informeerde ons toen, dat je 24 uur na de laatste bol mag testen. zolang je die bollen nog gebruikt, kan er nog een restje hormonen mee komen, waardoor die een vals positieve test zou geven. maar zij garandeerde dat die na 24 uur echt uitgewerkt waren.

liefs

Geplaatst

Hoi hoi, nou het was me het dagje wel hoor .. vanmorgen werden we op gebeld of we een uurtje eerder konden dus half 2 ipv half 3 ... dus ... hop ... om 09.15 uur in de auto want je weet maar nooit wat je onderweg tegen komt ... we waren om 11.45 uur in het zh ... we hebben ons in laten schrijven en toen zijn we even wat gaan drinken ... ik ben wel even naar de wc geweest want ik kon het niet redden tot half 2 met een volle blaas te wachten ... maar na geplast te hebben heb ik maar weer wat gedronken om mijn blaas te vullen. Om 13.00 uur zijn we naar boven gegaan en konden we plaatsnemen in de wachtkamer ... pffffff .......... nou toen was het weer een lange zit en werden we pas om 14.00 uur binnen geroepen en kreeg ik de terugplaatsing om 14.30 uur ... het schijnt dat ze iedereen voor een tp gewoon op 1 tijdstip laten komen en ze dan op die manier afhandelen ... erg handig allemaal ... en om met een volle blaas zo lang te wachten is helemaal geen pretje dat kan ik je wel vertellen ... er zijn dus idd 2 emmy's terug geplaats ... eents leek zich in eerste instantie traag te ontwikkelen maar die had zijn schade vandaag goed ingehaald ... en nu is het dus 14 dagen wachten ... ik ben reuze benieuwd en ik hoop dat we over 2 weken een mooie test zullen hebben ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Misschien een stomme vraag maar waarom moet de tp met een volle blaas????

Ben nog een leek op dat gebied hoor.

Nu begint het duimen weer... Ik duim mee!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden