Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, je volle blaas dient als een venster voor de echo zo krijgen ze een beter beeld en kunnen ze goed zien of de catheter zit ...

gr. Nicole

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nicole ik ga heel hard voor je duimen

en welkom op het bekende wachtbankje

we zitten niet ver van elkaar vandaan 3 dagen maar

liefsssssssss

Geplaatst

He allemaal!

Bedankt voor de lieve verwelkomen!

Ben ik even een weekend niet op internet en gelijk een heel eind bijlezen! Heerlijk! Heb ik wat te doen tijdens mijn nachtdienst! Haha!

Wat is er veel gebeurd de afgelopen dagen!

Ik weet niet alle namen meer, maar degenen die het meezit opt moment (Kriskras toch?) veel succes met alles, hou de moed erin en geef niet op. Er schijnt altijd weer een zon achter de wolken zegt mn moeder altijd.

E voor degenen die net weer ge-IUI-t of ge-teruggeplaatst zijn: Succes! Superspannend wat de testen gaan aangeven lijkt me!

Ik zal nog even terugkomen op de vraag die me een paar pagina's geleden gevraagd werd betreft KID of IUI.

We horen 2 juli of we kunnen beginnen....en of het IUI of KID wordt? Geen idee. We hebben een bekende donor (kheb een relatie met een vrouw, dus we hebben helaas geen zaadjes). Deze heeft vorige week zijn gesprek gehad met de embryoloog. Schijnt altijd te moeten. Voor kenmerkenprofiel en of hij het nog steeds wel wil en zo.

Ook een bloedonderzoek gehad. En als dat goed is wordt het sperma vrijgegeven. Dus hopen op goed nieuws! Maar tot nu toe was het allemaal positief gelukkig!

Het enigste waar we mee zitten is dat hij besmet is met het CMV virus en ik niet. En dan heb je een heel inieminie verhoogt risico op een gehandicapt kindje. Maar het is voor ons zo'n ideale situatie qua donor dat we deze weg willen bewandelen.

Khoop trouwens dat ik nu nog wel op het goede forumpje zit met een bekende donor...?

Oh ja en wat afvallen betreft...sorry, kmoet er ook ff op reageren!

Wij worden behandelt in Zwolle. En hier geldt de regel: BMI onder de 35.

Dit betekende voor mij dat ik 11 kilo moest afvallen, anders worden we neit behandelt. Gelukkig ben ik inmiddels het gewicht kwijt (beetje van Sonja B. en een beetje van mezelf) Dus dat is al een geruststelling!

Ik had nog wel even een vraagje:

Hoe zit dat met die follikelmetingen? Is dat altijd een paar keer per cyclus? Of is dat als je hormonen moet gebruiken?

De arts heeft mij verteld dat we de inseminaties aan de hand van de LH piek gaan doen. Maar ik lees dat heel veel vrouwen hier aan de hormonen zitten. Dat is toch hoop ik geen standaard iets? Kwil dr liever niet aan natuurlijk (net als jullie waarschijnlijk!)

Want dan kan ik dat mooi vrijdag even vragen!

Jeeeeeeeeeeminee, wat een lang verhaal heb ik dr van gemaakt! Sorry!

Gr. Mallie!

Geplaatst

@ Nicole; Wat en lange dag voor je zeg, ik ga voor je duimen dat je over 14 dagen een positieve test heb !!

@ Mallie; Ik moet hormonen spuiten omdat ik PCOS heb, dus bij mij gaat het niet allemaal vanzelf helaas. Daarom moet ik ook een paar keer terug komen voor een FM.

De eerste FM is altijd na 1 week puregon spuiten en daarna meestal om de 2 dagen.

Vrijdag moet ik voor de 1e FM, wel weer spannend allemaal, de pauze die wij hebben gehad was best wel ff lekker maar ben ook blij dat we weer zijn begonnen.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ Nicole: spannend allemaal weer. Ik hoop voor je op een positieve uitkomst.

@ Malie: ik heb ook IUI aan de hand van een LH piek. ALs je een regelmatige cyclus hebt en het probleem ligt niet naar alle waarschijnlijkheid niet bij de vrouw, dan proberen ze meestal eerst dat. Daarna kunnen ze altijd nog overgaan op milde hormoon stimulatie waarbij meer eitjes rijpen, waardoor de kans gaat toenemen. Wel spannend met een bekende donor hoor. HOpelijk lukt het bij jullie snel

Liefs Dorien

Geplaatst

Hallo dames,

Allereerst welkom aan alle nieuwe dames!! Dat jullie heel veel succes mogen hebben!

Ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden na de derde iui :-(

Had er dit keer toch wel iets meer moeite mee dan de voorgaande keren.

Nu toch maar weer vol frisse moed naar de vierde.

Volgende week vrijdag hebben we onze eerste evaluatiegesprek met onze gyneacoloog. Aangezien wij nu nog iui doen in mijn eigen cyclus denk ik dat ze het nu met hormonen gaan proberen?????

Ben in ieder geval wel benieuwd. Waarschijnlijk heb ik precies rond ons gesprek ook ergens m'n vierde iui....

@Mallie Ik gebruik tot nu toe geen hormonen aangezien mijn cyclus goed verloopt. En doe dus elke cyclus aan de hand van ovulatietesten 2x daags!

Coni, ik duim voor je, spannend meid!!!!!!

Liefs wendy

Geplaatst

Hoi allemaal, ik heb gisteren weer mijn vrierde IUI gehad! Nu maar weer afwachten :-)

@ Mallie, ik gebruik ook geen hormonen (alleen 1 spuit pregnyl voor de eisprong) maar dat stelt niet zo veel voor. Bij mij schatten ze de eisprong in door middel van folikel metingen. De LH testjes worden bij mij niet donker. Ik moet daarvoor meestal op dag 9 en dag 11 naar de kliniek. Op dag 12 spuit ik de pregnyl en dag 13 of 14 de IUI. Maar dat verschilt ook wel eens per cyclus, want vorige maand was op dag 10 mijn ei al weg dus...

Voor een donor ben je niet op de verkeerde plek, ik krijg ook IUI-D. Dit omdat mijn man geen zaadjes heeft..

@ Wendy, wat jammer dat deze poging weer is mislukt... ik snap de frustratie en teleurstelling.. sterkte!

Geplaatst

@ Wendy,

volgens mij doen ze 6x IUI zonder hormonen en 6x IUI met hormonen. Bij ons tenminste. Ik heb nu de 7e zonder hormonen omdat wij wachten op IVF.

@ Mallie,

Tuurlijk zit je hier op de juiste plaats. Maakt niet uit waar de zaadjes vandaan komen hoor :-)

Kort even, volgende keer weer langer!

xxx

Geplaatst

Hoi.

We zitten al weer met een heel stel dames te wachten lees ik.

Je zou toch denken dat daar wel een geslaagde poging tussen moet zitten.

Ik duim voor iedereen.

Nicole, ik hoop maar dat je nu geluk hebt. Wat een dag was dat zeg! Dat zou trouwens ook iets voor mij zijn; voor de zekerheid vroeger vertrekken en dan echt veel te vroeg aanwezig zijn. Nou ja, beter dan te laat !

Wendy, ik ben gelijk aan de hormonen gezet. Wel eerst 2 keer zonder iui en 1 keer met. Dat doen ze maar 3 keer en dan naar IVF. Vanwege mijn leeftijd, endometriose en een onregelmatige cyclus.

Een domme vraag misschien, maar hoe maken jullie die overzichten onder je berichten?

Best handig om in het kort te lezen wat ieder al heeft meegemaakt.

Groet van Ellie.

Geplaatst

@ Wendy: ik vind het ook steeds moeilijker worden naar mate er meer pogingen lukken. Hopelijk lukt het je toch om weer vol nieuwe moed aan de volgende poging te beginnen.

Ik heb overigens komende week ook mijn evaluatie en ben ook benieuwd hoe ze verder gaan. De verpleegkundige gaf al aan dat ze meestal 6 keer in eigen cyclus doen, dan 6 keer met hormonen en dan pas IVF/ICSI

@ Ellie; je kunt de onderstaande teksten maken door een handtekening aan te maken via gebruikersinstellingen.

liefs Dorien

Geplaatst

vrijdag is er weer een week voor bij en dan nog een week te gaan

heb wel last van wat krampjes

en hele jeukende borsten en zere tepels niet meer normaal

maar dat kan van die bollen zijn maar zo erg heb ik het ook nog nooit gehad

nou op naar 9 -7

wil wanabemom heel veel sterkte wensen had gelezen dat ze een miskraam heb gehad leef echt met je mee meid

weet niet of je dit nog leest

dikke knuffel voor jou

liefssssssssssssssssss

Geplaatst

Na tig testen van het KV 2 voor 5,-- dan nu echt de bevestiging van de Clearblue Digital:

ZWANGER!!!!

Ongelovelijk... na 4 jaar klussen op de klok.... 4 jaar hopen en bidden en weet ik veel wat nog meer....

En na 1 x IUI ben ik gewoon zwanger!!!

Het is nog erg pril en er kan nog van alles misgaan maar deze mijlpaal heb ik bereikt. In al die jaren dat we bezig zijn heb ik nog nooit een positieve test in handen gehad. Goh.... we zijn helemaal van slag

Geplaatst

Hey Dames,

Sidney wat een goed nieuws, gefeliciteerd meid en geniet ervan.

Hier helaas geen goed nieuws, ik ben ongesteld. Ik had al niet veel hoop na de teleurstellende score van het zaad. Maar het is toch elke keer weer een klap als het niet gelukt is. We hebben mogen nog twee pogingen doen en dan moeten we door naar het IVF traject. Eerst maar eens lekker op vakantie. We overlappen een beetje met de sluiting van het lab dus waarschijnlijk kunnen we pas weer in september verder. Maar dat hangt een beetje af van hoe ik uitkom met de LH testen. We gaan het maar gewoon afwachten en anders hebben we gewoon 2 maanden rust.

Iedereen weer veel succes met de behandelingen en veel plezier voor iedereen die nog op vakantie gaat.

Liefs Leentje

Geplaatst

Heey Sidney wat een goed nieuws GEFELICITEERD !! Geniet er maar lekker van !!

En leentje echt balen voor je dat de 5e poging ook mislukt is. Probeer te lekker te genieten van jullie vakantie dan kan je weer met frisse moed weer verder.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ Sidney: gefeliciteerd meid. Geniet er lekker van. Het is je gegund.

@ Leentje: balen dat nummer 5 ook mislukt is zeg. even rust kan misschien geen kwaad. Weer even nieuwe energie op doen en vol goede moed verder straks.

Zelf ben ik vandaag voor evaluatie geweest bij de gyn. Daar waar ik dacht dat het advies waarschijnlijk zou worden om verder te gaan met IUI en hormoonstimulatie is het toch het advies geworden om over te gaan op IVF. De resultaten laten goed zien dat de verminderde vruchtbaarheid bij mijn man ligt, waardoor IUI met hormonen niet veel meer kans zal geven als de pogingen die we nu doen. Na 6 IUI ga adviseren ze om over te gaan op IVF. We hebben ons dus maar op de lijst laten zetten, aangezien het dan toch nog zeker 2 maanden duurt voor we kunnen starten. We doen sowieso ook eerst nog poging 6 na onze vakantie (tenzij nr 5 gelukt is natuurlijk).

Ik ben best geschrokken van dit advies en was ook even helemaal van slag. voor mijn gevoel is IVF ons laatste redmiddel en komt het einde langzaam in zicht. Nu, een paar uur later, kan ik dat gelukkig al weer redelijk relativeren. Volgens onze gyn gaat bijna 80% van de stellen die aan IVF beginnen met een kindje naar huis. Er is dus nog genoeg hoop.

Eerst maar eens lekker op vakantie en dan beslissen of we inderdaad door willen met IVF. We mogen eventueel nog 3 IUI's met hormoonstimulatie doen. Wat zouden jullie doen? Nog eerst 3 IUI's of toch al over op IVF?

Liefs Dorien

Geplaatst

Sydney, gefeliciteerd! Het geeft hoop dat je met IUI dus wel degelijk zwanger kunt raken!

Leentje, wat is het oneerlijk ... de een de eerste poging raak, en jij al 5 pogingen mis.. hopelijk mag jij ook snel een pos. test in handen krijgen!!

Liefs kriskras

Geplaatst

Zelf ben ik vandaag voor evaluatie geweest bij de gyn. Daar waar ik dacht dat het advies waarschijnlijk zou worden om verder te gaan met IUI en hormoonstimulatie is het toch het advies geworden om over te gaan op IVF. De resultaten laten goed zien dat de verminderde vruchtbaarheid bij mijn man ligt, waardoor IUI met hormonen niet veel meer kans zal geven als de pogingen die we nu doen. Na 6 IUI ga adviseren ze om over te gaan op IVF. We hebben ons dus maar op de lijst laten zetten, aangezien het dan toch nog zeker 2 maanden duurt voor we kunnen starten. We doen sowieso ook eerst nog poging 6 na onze vakantie (tenzij nr 5 gelukt is natuurlijk).

Ik ben best geschrokken van dit advies en was ook even helemaal van slag. voor mijn gevoel is IVF ons laatste redmiddel en komt het einde langzaam in zicht. Nu, een paar uur later, kan ik dat gelukkig al weer redelijk relativeren. Volgens onze gyn gaat bijna 80% van de stellen die aan IVF beginnen met een kindje naar huis. Er is dus nog genoeg hoop.

Eerst maar eens lekker op vakantie en dan beslissen of we inderdaad door willen met IVF. We mogen eventueel nog 3 IUI's met hormoonstimulatie doen. Wat zouden jullie doen? Nog eerst 3 IUI's of toch al over op IVF?

Liefs Dorien

Allereerst @ Sidney GEFELICITEERD!! Wat een geweldig nieuws. Probeer ervan te genieten en niet allemaal te denken aan wat er mis kan gaan. Het is in ieder geval super.

@ Leentje,

Voor jouw een bericht van een totaal andere strekking; de 5e IUI mislukt. Wat ontzettend vervelend. Ik hoop dat de 6e voor jullie de oplossing is.

En nu Dorien,

Ik kan me voorstellen dat dat schrikken is. IVF klinkt zo zwaar he? Jouw vraag of je nog IUI moet proberen met hormoonstimulatie vind ik moeilijk. Wij doen nu wel een 7e IUI maar puur omdat we nog niet konden starten met de IVF.

Wij hebben geen vertrouwen meer in IUI en als jij zegt dat de verminderde vruchtbaarheid niet van jouw kant komt zou ik toch starten met IVF.

Spannend hoor. Succes met deze beslissling!

xxx

Geplaatst

@ Doortje; Het is wel een moelijke keuze vooral omdat IVF togh de het laatste is.

Wat ik zou doen is denk ik doorgaan met IUI totdat we een afspraak hebben staan voor IVF, want als het goed is mag dat ook togh ?

Liefs Tabitha

Geplaatst

Sterkte voor de meiden waarbij het weer niet gelukt is.... Het verdriet, de machteloosheid... bah het is allemaal zo oneerlijk.

@Doortje, kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt maar volg het advies van je arts. Als hij zegt IVF dan zou ik het doen. In de tussentijd zou je misschien nog een gestimuleerde poging kunnen wagen.

Meiden, geef niet op....Dat ik van de 1e IUI zwanger ben is een godswonder. Volgens de artsen had ik in totaal 28,6% kans om zwanger te worden met 6 pogingen IUI. De wonderen zijn de wereld echt nog niet uit.

Maar goed...ik ben er nog lang niet. Als de eerste 12 weken goed gaan dan komt de volgende hobbel. Bedrust.... Vanaf de 12e week zal ik de zwangerschap in bed gaan doorbrengen. Geeft niet, is voor een goed doel!

Dikke knuffel voor jullie

Geplaatst

@ Sidney: Misschien stomme vraag, misschien heb je het al verteld, maar waarom moet je vanaf de 12e week je zwangerschap in bed doorbrengen dan ?

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ Tabitha

Mijn eerste kindje is veel te vroeg geboren (na 22 weken) en na de geboorte overleden.

Bij mijn zoon (nu 11) heb ik ook vanaf de 12e week bedrust voorgeschreven gekregen. Ook hij is te vroeg geboren maar niet schrikbarend te vroeg. Week 12 tot na de bevalling heb ik op bed doorgebracht. Na de bevalling vertelde de gyn dat een eventuele volgende zwangerschap op dezelfde manier zal gaan.

Vandaar ook dat ik nu wederom geen enkel risico neem en vanaf week 12 plat ga ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden