Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben niet heel erg nerveus..dat komt woensdag wel even. Maar ik kan er wel om huilen. Ik moet in mijn achterhoofd houden dat het voor een goed doel is en dat het zo voorbij is maar het idee dat je daar ligt met je benen wijd en je er niet bewust bij bent. Dat vind ik een vervelende gedachten.

Ik moest vanavond eigenlijk paardrijden maar ik heb het afgezegd. Straks heb ik een pijnlijke plek die helemaal schraal is en rood en dan moet ik met me benen wijd.

Niet echt charmant hahahahaha!

Als je het zo zegt nog 1.5 week en dan een echo.....dan schiet het echt wel op.

Hoe voel je je? En wat voel je allemaal?

X

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hello ladies!!

hahaha, ook ik ben in 't weekend bijna niet op internet. in ieder geval heb ik op m'n werk veel meer tijd om te forummen dan thuis.

ja, we hebben nu echt een big ass tv hier in huis staan (best eng in deze buurt eigenlijk) en als ik er niet bij was geweest was dat ding nog wel een paar slagen groter geweest. mannen en tv's; alles moet groot groter grootst geloof ik.

en vandaag hebben we de sleutel van ons huis gekregen: ben zo blij!!!!! ben al de hele dag enorm hyper, zat net te stuiteren in de auto en reed dus ook echt als een natte krant (echt cbr-waardig ook, hahahaha!). en ik ben dus absoluut niet bezig met wachten en testen (komt ook omdat ik zo'n voorgevoel heb, dat ik gewoon ongesteld ga worden en meestal klopt mijn gevoel wel); bestaat er ook zoiets als teveel afleiding, haha! zo dat waren mijn opmerkingen, ik ben 't kwijt, nu ff reageren op jullie.

Tam, dat de tijd voorbij kruipt had ik ook hoor. en nu nog trouwens, al dat wachten is echt een pain in my big behind (behalve de laatste dagen dan he), maar elke dag komt de echo weer een stukje dichterbij!! hoe gaat 't met je, na dat drukke weekend?

en Sil, vooral testen als je dat meer zekerheid geeft. anders lig je daar met een rotgevoel en dan kom je heel vervelend uit de narcose. vind 't juist heel goed dat je het gewoon zeker wilt weten!

ik had toen ook een heel dubbel gevoel bij 't onder narcose gaan: aan de ene kant was ik heel erg blij dat ik niet hoefde mee te maken hoe die hele operatiezaal vol mensen zo m'n private parts van alle kanten stonden te bekijken, aan de andere kant vond ik 't gebrek aan controle heel vervelend. ik heb niet zulke beste ervaringen (laat ik 't daar maar op houden) op 't gebied van private parts, zeg maar en 't idee dat ik er niets over te zeggen had wat ze daar uit zaten te spoken vond ik niet zo. maar goed, 't zijn artsen en de gyn die bij mij de operatie deed gaf me wel heel erg veel vertrouwen (plus dat ik 't gezegd heb tegen de operatie assistente en die gaf me haar woord dat ze die ouwe viezerikken wel in de gaten zou houden voor me :wink:).

dus ik snap je rotgevoel wel. vervelende is dat je niets anders kan dan 't ondergaan. en ik kan met m'n enorme grote tater roepen dat 't allemaal wel meevalt, maar diep van binnen was ik op dat moment ook zo stoer niet hoor. één tip: think happy thoughts, dan kom je in ieder geval prettig uit de narcose (heel gek, maar 't werkt echt). was een tip van een vriendin van me, zij is verpleegkundige. en geef 't aan als je 't eng vind, vaak nemen ze dan wel even extra tijd om je uit te leggen hoe 't allemaal in z'n werk gaat en om je gerust te stellen.

mocht ik je om de één of andere reden niet meer spreken voor woensdag, heel veel sterkte wijffie!!! ik denk aan je woensdag...

laat je ons wel zo snel als 't gaat weten hoe 't is gegaan?

nou meiden, ik ga snel ff omkleden en dan onze tweede tv halen (hahaha, ja echt waar, tweede tv voor op de slaapkamer!) en ff langs de snackbar scheuren. we gaan 't vieren met een patatje stoofvlees, jam!

kus!!

Geplaatst

Hoi Sil, bij laparascopie kreeg ik in het ziekenhuis nog een zwangerschapstest, puur voor de zekerheid om uit te sluiten dat... In mijn geval was het ziekenhuis dus ook heel secuur wat dat betreft.

Succes, het is mij destijds alleszins meegevallen!!!

Geplaatst

Sil, kan me echt voorstellen dat je het dood en dood eng vind. Je hebt geen controle meer over wat ze doen enzo. Maar kunnen ze dat dan niet doen met een ruggenprik???

Heb geen idee wat ze precies doen met een Laparascopie.....

Ik wnes je iig heel heel veel succes. Denk vooral maar aan de leuke dingen en het is voor het goede doel.

Leuk he mannen en tv's hahaha. Wij hadden hetzelfde....eerst een grote tv voor in de woonkamer....en hebben nu ook een lcd op de slaapkamer. Moet wel zeggen dat het beesld echt vele malen beter is. Wij hadden nog een 37cm tv op de slaapkamer. Die ik zelfs al thuis had bij mn ouders haha.

Hier verder alles helemaal in orde hoor. Gisteren lekker dagje vrij gehad. Nacht van zondag op maandag ook heerlijk de hele nacht kunnen doorslapen, geen telefoon!!! Lag ook al om 2030 lekker op de bank te slapen...en om 2200 heeft mn mannetje me wakker gemaakt, toen had hij alles al gedaan. Zn brood klaargemaakt, met hondje naar buiten en zelf de elektrische deken al aan. Dus kon zo mn bedje instappen haha, hij is wel lief hoor.

Gisteren in huis lekker een beetje gerommeld en mn nieuwe droger uitgetest. Werkt echt super, lekker het beddengoed erin gedaan en is nu echt heerlijk zacht.

O ja en gisterenavond was die vrouw van moeders voor moeders er. Heeft alles uitgelegd en hun maken dus het medicijn Pregnyl. Wist ik ook niet, maar dan weten we weer waarvoor we het doen. Heb meteen allemaal bussen gekregen om te gaan vullen. Dus ik ga mn best doen voor iedereen. Normaal kan je pas vanaf week 7 meedoen, maar mn hcg was al hoog genoeg. Dus dat was wel mooi. En nu kan ik helemaal niet meer wachten op de echo volgende week....

Hebben ook nog afgelopen zaterdag alle papieren binnengekregen voor de reis!!!!! Was echt mega blij en als je dan alles echt in handen hebt....dan wil je het liefste meteen dezelfde dag nog vertrekken. Maar ook daarop moeten we nog een weekje wachten.

Melis: veel plezier met je nieuwe huisje. Lekker veel afleiding!!!!!

Sil: Nogmaals heel heel veel succes morgen (als ik je niet meer spreek)!!!!!! en laat je even weten hoe het gegaan is???

Kuzzz

Geplaatst

oeh, lekker zo'n dagje! helemaal als er 's avonds goed voor je gezorgd wordt. gelukkig ben je weer helemaal bijgekomen meis. en nog maar eventjes en dan gaan jullie op vakantie! nog een weekje? dat is al snel. wanneer ga je precies weg dan?

en die tv's, werd er gek van. we hebben er nu ook twee. hebben er alvast één gekocht voor op de slaapkamer int nieuwe huis. was een hele mooie aanbieding en dan ben ik zo'n krent dat ik dat ding gewoon alvast wil hebben, want misschien is ie over drie weken wel weer veel duurder (en 't is gewoon een mooi ding voor op de slaapkamer, dussss).

maar ik schrik me steeds de sodeknetters als ik de kamer nu in kom lopen: heb charmed opstaan en al die demons and stuff zijn nu wel heel groot, hahaha!

moeders voor moeders maken dus alleen pregnyl. logisch eigenlijk, want pregnyl is gewoon hcg. heb die grote opvangbussen bij een vriendin van me ook gezien, ze verwachten nogal wat :blink:

zo ga nog even snel koken en dan op de bank hangen. meiden, tot snel!! sil, ben je je aant voorbereiden? sterkte en succes morgen wijffie!!!

Geplaatst

We gaan volgende week vrijdag weg!!! 10 april en dan komen we pas 10 mei weer terug. Heerlijk, kan nu echt niet meer wachten tot het zover is. Maar eerst dan donderdag de echo, lekker met het idee dat je je beeb hebt gezien op vakantie gaan.

Is erg wennen he....zo'n grote tv haha. Wij zijn van een 82cm beeldbuis naar een 40" lcd gegaan. Maar moet wel zeggen is erg leuk wii-en met zo'n grote tv. Vorige keer ook bij mn schoonzus staan wii-en, ff potje tennis, maar je kan dan de bal al bijna niet meer zien hahaha.

Maar het went wel snel hoor die tv, alleen als je bij iemand anders komt is die tv ineens erg klein.

Die bussen zijn idd wel heel erg groot. Maar je moet gewoon elke dag een nieuwe gebruiken. Dus heb er gewoon boven en beneden 1 in de wc staan. Ik denk dat als jij heel de dag thuis bent, dat je die bussen dan best kan vullen. Ik ben de hele dag weg, dus helaas zijn ze bij mij niet zo gevuld. Maar goed alle beetjes helpen.

Wat die vrouw wel nog vroeg, was of ik niet al eerder zwanger zou zijn. Ze vond mn hcg blijkbaar nogal hoog. Gezegd dat we zwanger zijn geworden via iui, dus het was echt niet mogelijk dat mn ongesteldheid van de laatste keer een kleine bloeding was. Maar ja dat kon echt niet zo zijn.

ben nu echt benieuwd naar de echo, mss was het idd wel een bloeding ofzo. En zijn we al een maand langer zwanger hahaha. Kan niet maar goed, dromen blijft leuk.

Sil: heel heel heel heel heel heel veel succes morgen!!!! Ben je je al een beetje aan het mentaal voorbereiden??? Sterkte hé en we denken aan je.

Kuzzz

Geplaatst

god die teevee, ik kan daar over blijven praten. wat een enorm geval zeg. maar perfect beeld, zeker in vergelijking met die kleine ouwe die we eerst hadden. had liever gehad dat ie niet de geest had gegeven en dat we die nieuwe tv pas in 't nieuwe huis neer hadden hoeven zetten. maar goed, dat ding zou er toch komen. maar man wat lijkt m'n woonkamer ineens klein! lijkt me wel leuk inderdaad met de ps3 die er straks gaat komen, guitar hero in breedbeeldformaat!!!

volgende week al! meid, wat lekker!!!! en inderdaad, de echo is ook volgende week dan al. gaat toch stiekum best snel he. tegen de tijd dat je terugkomt zit ik in mijn nieuwe huisje!! allemaal leuke dingen, is maar goed ook.

ben bang trouwens dat ik vandeweek ongesteld ga worden. heb dat gevoel al de hele tijd, dat 't niet gelukt is. en vanochtend begon ik wat oud bloed te verliezen: het signaal dat m'n menstruatie eraan zit te komen... jammer, maar helaas. op naar poging 3 (zo komt lowlands toch steeds weer dichterbij, das 't enige "voordeel").

ben heel benieuwd hoe 't met sil gaat vandaag. hoop echt dat de operatie goed is gegaan en dat 't meegevallen is.

en ff over die hcg: ze hebben bij jou toch een echo gemaakt om te zien hoe groot de follikel was? als je eerder zwanger was geweest, hadden ze dat wel gezien hoor. met zes weken is er een hartslag te zien, dus hadden ze die bij de laatste echo op moeten pikken. ik denk zelf dat je hcg al wat hoger is door de pregnyl die je gezet hebt.

maar misschien heb ik 't wel mis en ben je al veel verder dan je denkt, zou wat zijn zeg!

Geplaatst

Hoi dames,

Ben weer even bijgelezen hoor. Ik kijk af en toe op mijn werk even op het forum, maar kan dan natuurlijk niet eindeloos gaan zitten tikken. Had eindelijk de pc vanavond thuis weer eens aan, dus dacht ik zal me even in de hangplek verdiepen.

Ik hoop dat Syl haar operatie is meegevallen.

En honeybee, goed dat je het positieve ervan kan inzien (maar Lowland is toch nog ver weg - sept toch?). Heb zelf ook zoiets van: als het deze keer niet lukt, dan gaan we gelijk nadat we ons gesprek om over te gaan op IVF hebben gehad 10/4 een duikvakantie boeken, of een rondreis door Afrika, kunnen we lekker een paar festivalletjes af met een borreltje in de hand....

Enfin, we hebben nog 5 dagen Istanbul in mei staan, dus wil ik ook niet zeuren haha.

Morgen heb ik nog een fm en dan waarschijnlijk zaterdag de inseminatie. Dan worden het weer twee zware weken om doorheen te komen............

Geplaatst

Leuk he Melis, zo'n tv. Je ziet jezelf al helemaal staan in je nieuwe huis met je gitaar haha.

Tja een grote tv....lijkt je woonkamer idd wel een stuk kleiner, maar je moet hem zien in je nieuwe woonkamer straks. Daar zal hij ongetwijfeld perfect staan.

Wel jammer als je nu al weet dat de poging mislukt is.....maar je kijkt er meteen alweer positief tegenaan. Lekker naat lowlands dat ben je het al helemaal vergeten.

Ben idd wel heel erg benieuwd hoe het met Sil gaat??? Hopelijk komt ze vandaag nog even online om te vertellen hoe het gegaan is.

Dat hcg, kan idd door die spuit komen. Maar ze hadden bij de laatste echo 2 eitjes gezien. De eerste was 15mm en die zou dan na de spuit ongeveer 19mm moeten zijn, maar er was nog een eitje te zien, die was 11mm en dus wanneer ik die spuit gezet had was die ook ongeveer 15mm. Ik weet niet of het mogelijk is dat ze allebei ineens bevrucht zijn. Of dat als je 2 bevruchte eitjes hebt dat je hcg dan ook hoger is dan normaal.

Dus ik ben nu ook best wel een beetje angstig voor de echo, dadelijk zijn het er 2.....oooo oooohhhh. Maar dat zal wel niet zo zijn, dat is eigenlijk bijna onmogelijk. Maar de gedachten en het dromen erover is best grappig.....en o ja je man een hardverzakking bezorgen hahaha.

Nou vanacht echt mega k*t geslapen....bijna hele nacht wakker gelegen. Kan niet op mn zij liggen, niet op mn buik en op mn rug kan ik gewoon niet slapen. Heel de tijd deden mn borsten zeer. Gelukkig had ik gisteren middag wel al even een slaapje gedaan. Merk btw nu wel dat het sporten steeds zwaarder wordt. Niet echt zwaarder, maar je bent sneller moe. Verder valt het wel mee (nog). Denk dat als je het aan mn man vraagt...dat hij er anders overdenkt.

Net belde mn baas op, die is de komende week vrij....lucky him. Krijg van hun 2 van die grote rollen waar je op kan liggen en nu ook nog eens een buggy. Echt wel leuk van hem dat ik dat allemaal van hun mag krijgen.

Nou ik ga er hier een rustig dagje van maken.

Kuzzz

Geplaatst

hai otjes.

succes met de fm vandaag, hoop dat je snel de inseminatie krijgt. sterkte met die rotte wachtweken, mijn ervaring deze keer is dat het mij in ieder geval goed heeft gedaan me lekker druk bezig te houden. hoewel het de laatste dagen natuurlijk wel wat meer in m'n hoofd heeft gezeten (en nu nog).

ik heb momenteel juist op mijn werk niet zoveel te doen, beetje rustige tijd, dus ik heb tijd genoeg om op mijn werk te forummen. meer dan thsui eigenlijk, hihi!

en lowlands is in augustus pas, dus we wachten nog heel even met kaartjes kopen, voor 't geval dat :wink:

wel jammer, want zag gisteren dat the prodigy komt!!!!! is al weer jaren geleden dat ik ze live gezien heb, dus zou wel weer leuk zijn. maar goed, dit is ook belangrijk!!

nogmaals succes vandaag en tot snel!

Geplaatst

we zaten tegelijk te tikken tam!

hahaha, twee!!! nou, dat zou best kunnen meis. gut wat een slechte kwaliteit en misschien moeten we 't maar niet doen, blablabla, ivf beter, yadayadayada. krijg je straks gewoon een tweeling, hahahahaha!! ik lach me dood als 't zo is. ben je wel gelijk klaar meis!

ik gun 't je van harte, een tweeling, hoewel 't ook gelijk heel veel werk is :wink:

dat zou zeker verklaren waarom je hcg zo hoog is. begin 't nu ook wel heel spannend te vinden, nog een weekje, dan weet je meer. en dan met z'n drietjes (of viertjes) lekker op vakantie!

hou je rustig, geniet van 't vooruitzicht van al die cadeautjes (heel tof trouwens!) en kom lekker bij van je rotnacht...

Kus!

Geplaatst

Hoi Meiden,

I´m back!!

Dinsdag hebben jullie niet veel van me gehoord. Ik had het onwijs druk op mijn werk en ik was me mentaal aan het voorbereiden op de operatie.

Gisteren kon ik niet op internet vandaar nu eventjes.

Heh Melissa, wat k*t!!! Is het echt mislukt? Als het nog niet zeker is, waarom test je dan niet alvast?

Hoe is het verder met je huisje? Zo te lezen bevalt je tv wel hihihihi.

Wij hebben er ook eentje. Echt een vette ik ben er ook echt trots op. Hij hangt nu aan de muur maar of ik dat in het nieuwe huis ook doe.....weet ik nog niet. Even kijken hoe het allemaal staat.

Tammy, mooie tijd heb je in het vooruitzicht...echo en een maand vakantie! Heerlijk!!

Natasja, voor jou schiet de 3de IUI al op. Hopelijk is 3 maal scheepsrecht!

Nou gisteren was dus de kijkoperatie. Niet heel erg zenuwachtig moet ik zeggen. Ik ben wel bang voor die narcose maar het ging goed. De operatie duurde normaal gesproken ongeveer een half uurtje bij mij natuurlijk weer een uur!

Ik werd al door een andere gyn geholpen en die had ook nog eens een assistent bij zich. Maar goed ik was blij dat ik er eindelijk lag.....ik had er gewoon lang op gewacht dus niet zeuren Sil! hihihihi

Later op de dag kwam de gyn bij me langs. Hij zei dat het langer duurde omdat ze mijn buikholte niet inkwamen. Mijn linker ei-leider was goed toegankelijk en in eerste instantie dacht hij dat mijn rechter ei-leider niet goed door liep. Maar uiteindelijk toch wel...

Hij gaf aan dat alles positief was en dat daarmee de behandeling kon worden gestart!

Joepie!!!!! Wat waren we blij gisteren. Volgende week op na controle en dan zal ik vragen hoe of wat het nu in zijn werk gaat.

Ik moet wel zeggen....ik heb wel last van de wondjes.

Ze hebben precies bij mijn navel gesneden en die doet het meeste zeer. Het trekt en er komt vocht uit (hou ik in de gaten). Kan bijna niet opstaan of druk op de onderkant zetten. Maar daar kom ik ook wel overheen.

Nou ladies ik heb jullie weer bijgekletst! Ik spreek jullie vast wel weer...

Ik ga weer even op de bank hangen.

Groetjes Sil

Trouwens ik zie dat we allemaal gelijk zaten te tikken hahahahah

Geplaatst

Otje, hadn iet goed gelezen je berichtje.....

Veel strekte vandaag met de fm, hopelijk zaterdag dan de inseminatie. En dan weer de wachtweken in. Zoals Melis ook zegt, jezelf veel bezig houden en proberen er niet te veel aan te denken. Heb ik ook toen gedaan/ geprobeerd.

Als je toch zo graag naar Lowlands wilt gaan, dan koop je toch lekker die kaartjes. Als het nu ineens wel lukt dan is het pas in augustus, dan heb je nog niet echt een hele grote buik hoor. Als het echt niet gaat, kan je altijd wel weer je kaartjes verkopen. Maar dadelijk wacht je te lang en zijn ze uitverkocht....denk dat je je dan helemaal voor je kop slaat hahaha.

Otje...heerlijk zeg, nog even een stedentrip naar Istanbul. En dan ook nog in de planning voor een duikreis of reisje naar Afrika. Gewoon doen hoor, voordat het niet meer gaat. Met die gedachten hebben wij onze reis geboekt naar Australie. Nu kan het nog en straks moet je wachten tot je kind ouder is of zo oud die hij/ zij alleen thuis kan blijven. Dus we gaan nu straks lekker mn zn 3en hihi.

Kuzzz

Geplaatst

Hoi Sil

We hebben idd echt alle 3 tegelijk zitten tikken hahaha hoe is het mogelijk.

Nou ben erg blij voor je dat het nu eingelijk achter de rug is, je kan van start gaan!!!!

Gelukkig is het ook meegevallen voor je. Mooi dat er bij jou niks aan de hand is en hopelijk kan het dan (net als bij mij) voorspoedig gaan. Je weet maar nooit.

Goed uitrusten nu en laat je maar lekker verwennen door je mannetje. Lekker op de bank ploffen en lekker doelloos naar de tv kijken of op het forum kijken.

Doe rustig aan meissie!!!

Kuzzz

Geplaatst

heej Sil! je bent er weer!!!

gelukkig is alles goed gegaan en hebben jullie nu echt groen licht gekregen. wel jammer dat je zo'n last hebt van die wondjes. ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ze bij mij niet hebben hoeven snijden, ik was zo hersteld. heb me alleen nog een paar dagen heel vreemd gevoeld, door de narcose. nog leuke dromen gehad, hihi?

ik denk dat ik straks toch inderdaad even een test haal, maar das meer omdat ik die fles prosecco open wil trekken vanavond, moet ik wel zeker weten dat 't kan natuurlijk!

heb me er al bij neergelegd, ken m'n lijf zo onderhand (maar goed, misschien verrast ze me nog :wink:). begin steeds meer oud bloed te verliezen and that's never a good sign.

en tam, wat die LL-kaartjes betreft: kan jij dat misschien aan mijn man uitleggen, hij is voornamelijk degene die wil wachten, grmbl!! en goed, als 't nu toch nog wel raak zou zijn, dan zou ik met lowlands bijna zes maand zwanger zijn, ligt dan echt al niet meer lekker in een tentje op een leeglopend luchtbed. maar daar kan je campers voor huren!! of een hotelletje nemen of een huisje in de buurt huren of zo. kijk, ik loop over van de creatieve oplossingen (ik ben dan ook degeen die het internet-kabel-doortrek-probleem in het nieuwe huis heeft opgelost, haha!), maar ze moeten wel geaccepteerd worden. hij beroept zich voorlopig nog op z'n veto-recht geloof ik, hahahaha! oh well, we'll just have to wait and see.

sil, ben echt superblij voor jullie dat 't goed is gegaan en dat jullie mogen starten! ben benieuwd wat ze volgende week kunnen vertellen.

doe het nu lekker rustig aan, zo'n operatie hakt er toch altijd in. bankhangze en op naar IUI nummer 1!

Geplaatst

Ja ja Melis, en ik hier maar hard werken....terwijl buiten het zonnetje aan het schijnen is bah.....

Maar goed ikke nog maar een weekje!!!!!! en dan ikke ook vakantie!!!!!!!!!!

Ach joh, mannen kunnen af en toe best onhandig zijn.....en aan de andere kant weer veel te voorzichtig. Als je bij LL bent, ben je toch de BOB. Dus kan je makkelijk een huisje/ hotelletje boeken in de buurt. Is vele malen beter dan een tentje en een harde grond haha. Die van mij is met geen mogelijkheid een tent in te krijgen, die wil alleen maar hotels. Lucky me hihi.

Zou vanmiddag toch maar voor de zekerheid ff een test er tegen aangooien voordat die fles op is.....aarrrggg dat is wat ik nu al mis, een lekker glaasje wijn of lekkere filet american of carpaccio......aaarrrgggg. Maar goed, het is voor mn beeb die kan dat niet hebben, dus doen we het zeker maar niet.

Gisterenavond ook bij het sporten, daarbij houdt je ook een voedingsdagboek bij, zei die al dat ik te veel 'worsten' had gegeten, zoals boterhamworst en cervelaat. Maar ik zei ook al meteen dat ondertussen de kipfilet en slankie kaas mn keel uitkomen. Gingen we op de lijst kijken voor de gezonde dingen....kwam hij er achter dat er idd niet veel op staat wat ik mag eten. Dus een beetje afwisseling mocht toch wel deze keer. Vond het wel grappig, want hij had er geen rekening meegehouden.

Nou ik ga me hier weer ff verder vervelen.....niks te doen op het werk. Alleen vanavond een bootje, maar daar gaat iemand anders heen en verder helemaal niks. Twijfel af en toe wel of de mail het nog wel doet en de telefoon haha.

Sil, doe lekker rustig aan en doe voorzichtig, neem de tijd om te herstellen.

Kuzzz

Geplaatst

nou, ik merk tot nu toe ook nog niet zoveel vant lekkere weer. ik ben zo slim geweest om vandaag rode kool op te zetten (met appeltjes!), en dat spul heeft altijd ik weet niet hoe lang nodig om gaar te worden. pfffff, heel bijdehand.

ach, weetje ik zie 't allemaal wel. LL is nog vergenoeg weg, komt vast helemaal goed. en als echt niet gaat vanwege een dikke buik, dan gaan we volgend jaar met kleintje. en festivals moeten eigenlijk met tent! er is niks zo leuk als 's ochtends brak je tent uit kruipen en met pijn in je onderrug en dubbelgevouwen knietjes naar de pleehokjes te strompelen en in de rij te staan tussen allemaal andere vieze, stinkende mensen (ik neem dan ook nog 's de mannenrij, die is nl het kortst, alleen als ze in de rij voor de plee staan en niet bij de pisbakken kan je wel raden wat ze moeten doen) om vervolgens je pleerolletje te laten stuiteren in de modder en een muntje te betalen voor een klein druppelstraaltje onder de douche. en dan ontbijten met ouwe zure koffie en uitgedroogde broodjes fred & ed. hmmmmm, krijg steeds meer zin :clap2:

er zijn een hoop dingen die ik zou missen als ik zwanger zou zijn. mis inderdaad nu m'n wijntje al tijdens de wachtweken. maar filet (met knoflook!!), lekker rood biefstukje, zoete drop, carpaccio, oef! dat gaat er hier ook heel makkelijk in. snap wel dat je dat mist, maar nog maar acht maandjes meis, dan mag je weer!! straks mag je jezelf lekker verwennen met verse aardbeitjes met slagroom, ook lekker en heel verantwoord. af en toe een chocolaatje, brie uit de supermarkt (want niet rauwmelks), thee met een koekje. er blijft nog genoeg over hoor. alleen dat zie je niet altijd he.

ik ga terug naar m'n rode kool.... voor ie overkookt (paars gasstel is niet de bedoeling)

Geplaatst

Heel handig idd om nu rode kool klaar te maken. Moet zeggen dat ik maandag een hele grote pan met erwtensoep heb gemaakt....oeps het is nu 20 gr buiten. En de pan is nog maar voor de helft leeg haha.

Ohhh hou op zeg met al die lekkere dingen, gelukkig lust ik geen rood vlees, dus biefstuk bah. Alleen filet en carpaccio lust ik, verder niet. Maar ach joh, het valt ook best wel mee hoor. Het is alleen dat als je boodschpajes aan het doen bent en je loopt er elke week langs....dan is het wel lastig. Of even een restaurant uitzoeken, dat is ook nog best lastig. Tegenwoordig hebben de meesten niet meer van die hele lange kaarten, dus heb je nog maar keuze uit een paar voorgerechten en hoofdgerechten.

O maar die aardbeien met slagroom jammie jammie jammie, dat ludt ik zeker wel haha.

Nou succes met je rode kool nog hahaha.

Sil, hoe was jou dagje bankhangen verder???

Kuzzz

Geplaatst

Ohhh zit ik net dat andere bericht te tikken en lees net op de andere topic dat je test mega negatief is......sorry!!!

Echt mega balen voor jullie. Maar je had het zelf al een beetje in de gaten...alleen toch als je dan ineens die streep ziet staan dan is het toch weer erg terleurstellend. Echt super balen joh. Maar zoals je net ook al had gezegd op naar ronde 3. En 3 maal is scheepsrecht. We hopen voor het beste voor jullie.

Sterkte meissie en lekker die fles soldaat maken.

Kuzzz

Geplaatst

Hoi hoi ladies,

Hoe is het hier met jullie???

Melis, alweer een beetje bijgekomen van het slechte nieuws??? En lekker de fles opgedronken??

Sil, hoe is het met jou, gaat het alweer een beetje beter???

Hier is het erg rustig....wat werk dan hahaha. Ga zo lekker om 1500 naar huis toe, eerst mn mannetje ophalen op het werk en dan lekker naar huis toe. Lekker rustig aan mn laatste weekend beginnen. Vanavond ook ff tussendoor een dutje gaan doen, want had mn moeder beloofd om haar op te halen van Schiphol...die komt terug van een weekje vakantie in Portugal. Alleen ze land om 2355....oeps. Maar mn mannetje gaat gelukkig ook mee, kan hij lekker gaan rijden hahaha.

Verder voel ik me heel erg raar vandaag. Vanacht gelukkig wel goed geslapen, maar vanmorgen echt gevoel van misselijkheid. Mn man wilde het restant meenemen van de erwtensoep en alleen al bij die gedachten werd ik helemaal misselijk. Nadat ik wat had gegeten ging het wel weer. Maar er zijn nu echt dingen die ik niet meer wil ruiken, want dan draait mn maag zich even lekker om. Hopelijk blijft het hierbij en kan ik volgende week rustig in het vliegtuig zitten ipv om de haverklap naar de wc rennen.

Maar goed, dat is geloof ik een luxe probleem wat erbij hoort.

nou ik ga ff verder mn boterhammetje opeten, net al lekker een pistolet smos met eiersalade op....mmmmmhhhh heerlijk.

Kuzzz

Geplaatst

Hallo lotgenoten,

wij hebben net deze week gehoord dat mijn man antistoffen tegen zijn zaad maakt en we gaan IUI doen. Ik moet zeggen dat ik nog in een rouwreactie zit en van alles voel... Vooral veel verdriet en boosheid en ik heb eigenlijk weinig hoop en moed momenteel. Kortom, ik moet nog naar de acceptatie toe groeien. We gaan ook pas na onze vakantie beginnen, dus ik heb nog even.

Als ik jullie verhalen lees dan verwondert het me hoeveel moed en energie jullie hebben, ook na zoveel teleurstellingen soms...

Het laatste wat ik wil is er verbitterd door raken, maar ik voel me zo onbegrepen door al die zorgeloze mensen om me heen die zonder veel moeite spontaan zwanger werden, dat dat soms erg moeilijk is. Vooral elke keer weer blij voor ze zijn als ze leuk nieuws hebben, kost veel energie.

Heb zelfs gemerkt dat mensen die ervan weten me ontwijken, alsof ik een besmettelijke ziekte heb! Terwijl ik niet eens weet of ik er wel over wil praten, omdat ik bang ben ter plekke in tranen uit te barsten. Lekker dubbel dus allemaal. Of ''goede adviezen'' waar ik niks aan heb. Of mensen die zeggen dat ik optimistisch moet zijn, terwijl ik me gewoon klote voel. Hetgeen voelt alsof je moet een opera moet zingen en geen stem hebt.

Ik zou wel kunnen blijven schrijven, want het heeft nog niet echt een rustige plek in mijn hoofd gevonden. Hoe hebben jullie die eerste fase beleefd?

Verder was ik bang dat het na 3 tot 6 keer IUI al over zou zijn. Kunnen jullie me vertellen hoeveel keer je mag proberen? En wanneer moet je zelf gaan betalen?

Ik lees graag jullie ervaringen!

Veel succes allemaal,

Loekie

Geplaatst

Hai Loekie,

Ik herken je gevoelens heel erg. Vooral al die mensen die gewoon zomaar zonder moeite kinderen produceren (ik wil 't nu dus 't gebeurd ook nu). Zij nemen kinderen, zonder te beseffen dat een kind een geweldig cadeau is en je dus niet neemt, maar krijgt.

Ik merk dat ik er bijna niet over praat met anderen. Alleen mijn man en mijn moeder. Soms een hele goede vriendin van me. Zij heeft zelf wel een kind, maar dat is ook niet zomaar gebeurd zeg maar.

Met anderen praat ik niet echt over hoe ik het beleef, ik vertel wel de feiten maar niet mijn gevoelens erbij. Daar heb ik niets aan, omdat zij het niet begrijpen. En zij hebben er niets aan, omdat ze zich niet in kunnen leven en dus met lege opmerkingen komen. Mensen hebben de neiging om het hoopvolle overal van in te willen zien en poetsen dus elk negatief stukje weg. Hoe vaak ik de opmerkingen als "je bent nog jong", "het gaat vast een keer goed komen", "iedereen krijg wel eens een miskraam" enzovoorts enzovoorts , heb gehoord kan ik niet eens meer tellen.

Ik heb persoonlijk heel veel moeite met het traject. Na ruim vier jaar had ik de laatste anderhalf jaar rust gevonden en geaccepteerd dat het op de gewone manier niet ging lukken. En dat was heerlijk, niet meer elke maand dat gespannen gedoe als ik bijna ongesteld moest worden. Ik was wel bezig met het ziekenhuistraject, want die onderzoeken. maar we hebben tussendoor een pauze ingelast van ruim een half jaar en toen begonnen met IUI. En nu zit ik er middenin en ben ik er weer volop mee bezig, weg rust. Vooral de eerste IUI heb ik mezelf helemaal gek gemaakt in de wachtweken. Deze tweede keer viel 't wel me, maar die teleurstelling blijft k*t. kan 't niet anders verwoorden. Nu gaan we direct door met poging 3 en ik heb gisteravond definitief besloten dat we na poging 3 even pauzeren. Zo hou ik het vol. Pauze nemen als ik 't nodig heb, doorgaan met de rest van mijn leven. Ik heb een nieuwe baan en een nieuw huis. Ik hou absoluut rekening met de mogelijkheid dat 't toch nog eens mocht lukken met IUI, maar ik weiger om 't alles te laten overheersen. We willen graag een kind, maar niet ten koste van onszelf. Die balans is belangrijk. En die zal je zelf moeten vinden.

Mijn man zit 't zo over mijn schouders mee te lezen en die zegt dat hij al die goedbedoelde adviesen gewoon uitblokt (denk piiiiiiiiieeeeeeeeep). Dat heeft even tijd gekost om dat te leren, maar ik herken wel wat hij zegt.

Op een gegeven moment ben ik er wat immuun voor geworden en knik ik heel beleefd, maar luister ik eigenlijk al niet meer. Ze snappen het niet en zullen het nooit snappen, omdat veel mensen het gewoon niet kunnen en soms zelfs niet willen snappen.

Ik heb dat nu helaas met een vriendin van mij. Twee kinderen, beide keren gelijk poging 1 raak. Neem ik haar niet kwalijk, 't zijn ook nog eens hele leuke kinderen en ik kom daar graag. Maar zij zegt onze afspraken heel vaak af en als we dan samen zijn, krijg ik vaak de opmerking te horen dat onze levens zo anders zijn. Ik werk, zij zorgt voor de kinderen. Ik heb ze niet en het gaat allemaal wat moeilijk, zij is blijkbaar een soort wandelend voortplantingsorgaan. Ik heb het gevoel dat zij zich hier schuldig om voelt (wat nergens voor nodig is) en hier niet mee om weet te gaan en dus afstand neemt. Dat doet zeer, heel erg zeer. Vooral omdat ik 't van haar niet verwacht had. Maar het is niet anders, het enige dat ik kan doen (en ook ga doen) is dat met haar bespreken. Misschien lost 't helemaal niets op en maakt 't de verwijdering alleen maar erger, maar dan heb ik het wel benoemd. En misschien is dat juist nodig om de lucht te klaren.

Dank je wel dat je ons moedig en sterk noemt en dat zijn we allemaal ook (jij ook!), alleen ik voel het echt niet altijd zo. Ik laat regelmatig m'n kop hangen en zit er soms flink doorheen. Maar ik trek mezelf er altijd weer uit, gewoon omdat ik niet anders kan. En als ik het echt niet meer trek, dan stop ik ermee. Dan maar geen kind. Zoals ik al zei, heel graag, maar niet ten koste van alles.

Loekie, ik wens je heel erg veel sterkte en ik heb er een hele verhaal aan vast gebreid van mezelf. Ik kon 't weer even kwijt dankzij jouw ingang en misschien heb je er iets aan om te horen hoe ik er mee omga. Soms heel slecht dus. Geef jezelf de tijd om aan het idee te wennen, dat jullie pas na de vakantie beginnen klinkt mij hele verstandig in de oren. Het is een heftig traject, waar je je heel eenzaam in kan voelen en zorg ervoor dat je al je krachten hebt opgespaard die je op kan sparen, want je zal ze nodig hebben. Aan de andere kant, als je er eenmaal inzit, wordt het iets dat je er ook nog bijdoet. Het wordt onderdeel van je systeem en het wordt makkelijker, op de momenten dat de weerstand oplaait na dan :wink:

IUI mag je trouwens blijven doen, onbeperkt. Alleen krijgen de meeste mensen zes behandelingen, na de zesde poging nemen je kansen namelijk drastisch af en gaan de meeste artsen over op IVF / ICSI. IVF moet je na poging 3 zelf gaan betalen als je verder wilt. IUI dus niet, dat valt altijd onder de vergoedingen.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze lap tekst en heel veel kracht, moed en succes gewenst!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden